Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ikinä enää kirpparipöytää!

Vierailija
22.08.2022 |

10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.

Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.

Kommentit (675)

Vierailija
321/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sun vaatteissa tuoksahti

koira, et vain itse sitä haista. Tai joku muu.

Tuon takia olen joskus jättänyt koko pöydän tutkimatta, koska siitä leimahti niin vahva koiran haju.

Toinen on vahva pesu/huuhteluaineen lemu.

Tupakka, koira, huuhteluaine tai muu tunkkainen haju.

Vierailija
322/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein muutaman IKEA-kassillisen yhteen täyspalvelukirppikseen lastenvaatteita. Tienasin 204e, sillä etten tehnyt mitään. Lajittelin vain vaatteet kasseihin. Tyytyväinen olen, en saa noita itse hinnoiteltua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, siistejä. Mutta oliko kulahtaneita? En osta edes vauvanvaatteita jos kangas on nukkainen tai kuviot kuluneet, vaikka maksaisi 50c.

Sanoin että siistejä, ELI ei nukkaa, ei kuluneita tmv.

No joku häikkä on, kerta ei kaupaksi mennyt. Itse myin 4kpl rintaliivejä yht 4e ja kaupaksi meni.

Joku haistelija nämä osti.

Vierailija
324/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin pitkästä aikaa kirpputorilla ja ihmettelen millaista roskaa ihmiset laittavat myyntiin. Littanoita kenkiä, likaisia leluja, lastenvaatteita joissa tussia helmassa tai reikä hihassa. Niiden hinnatkaan eivät olleet missään kymmenissä senteissä vaan vähintään kolmessa neljässä eurossa. Ajatteleeko myyjät että yritetään nyt jos joku höynäytettävä maksaa tästä likaisesta halpahallin pehmolelusta 4 euroa?

Vierailija
325/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistakaapa, onko lähettyvillä joku diakonian ylläpitämä vaatehuone. Meidän kunnassa on ja kerran kun kävin katsomassa, niin mukaan lähti aika kasa hyväkuntoista, pestyä vaatetta ja siitä ilahtuneena vein sitten sinne aika kasan muksun pestyä, hyväkuntoista vaatetta, joka alunperin oli tarkoitus laittaa kirppiksellä. Näin se kiertotalous parhaimmillaan toimii, win-win ja kaikille jää hyvä mieli!

Vierailija
326/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas on huutonetissä kohteet sulkeutumassa eikä taaskaan mitään ole huudettu. Jotkut näistä tavaroista on olleet jo n. 2 vuotta myynnissä ja vaikka pudottanut hintaa, ei kyllä kauppa käy sitten millään keinolla. Kuvat on hyviä, kirkkaita ja selkeitä, tarkkoja, joten ei pitäisi olla ainakaan siitä kiinni.

Toriakin olen kokeillut, ihan kuollut  paikka on sekin, varsinkin sen omistajanvaihdoksen jälkeen. Moni valittaa, ettei se sisäinen viestijärjestelmä toimi heillä.

Vähänkäytetyssäkin kävi huonosti kun viimeksi koetin siellä myydä vaatteita, kahdestatoista vain kaksi meni kaupaksi, todella heikko tulos! Sen jälkeen ovat ottaneet käyttöön tuotekohtaisen logistiikkamaksun, ja kun myyntieräsä on oltava vähintään 10 tuotetta, jos siitä menee vain 2kpl kaupaksi, homma menee maksun puolelle, joten ei kannata enää tätäkään käyttää!

Heitän tästä lähtien ylimääräiset vaatteet ja tavarat tuhottuna roskiin. Jos minä en kerran näistä voi saada rahaa, ei kyllä saa kukaan muukaan!!!

Kerro esimerkkinä joku tuote ja sen hinta?  Ei ole pakko olla tunnistettava, vaan että saa jotakin käsitystä mikä ei mene kaupaksi ja millä hinnalla.

Esimerkkinä PS2 peli, 4,50e lähtöhinta tai vaikka pienoismalli 1/43 mittakaavassa, jälleen 4,50e lähtöhinta. Miesten sadehousut pussissa helposti mukana kuljetettavat, vaaleansiniset, koko M (pientä kokoa), 10e, kunto uudenveroinen kun ei sovitusta enempää ole käytetty, liian pienet itselle. Ei menneet kaupaksi.

Kuvat kirkkaita, selkeitä ja tarkkoja. Joskus ilmoituksia ei ole edes katsottu yhtään kertaa.

Tässä vain muutama esimerkki.

Kiitos.  Olisiko sitten kiusana postikulut?  Ostaja alkaa miettiä kokonaissummaa postikuluineen ja päätyy siihen, että katsoo mieluimmin uutta, tai käy paikanpäällä kirppiksellä.

Vierailija
327/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on just ollut ekaa kertaa kirppispöytä lastenvaatteisiin keskittyneellä kirpulla, myyntiä on tullut vajaa 200e. Tavara oli lapsen ekan vuoden aikana kertyneitä vaatteita ja asusteita. Tässä jotain ajatuksia tästä kokemuksesta:

- myytäviin helposti meneviä kalliimpia juttuja joilla saa vähintään pöytävuokran katettua, itsellä näitä oli 25e priimakuntoinen talvihaalari, muutama brändivaate (esim. Mini Rodini, Metsola ja POP, kaikki meni!)

- pöytään ehdottomasti kyltti/lappu jossa lukee mitä kokoa on tarjolla

- asusteet ja pienet tavarat omiin koreihin joissa myös lappu mitä korissa on, aivan kaikki mahdollinen henkareihin

- älä survo pöytää täyteen, parempi käydä lisäämässä tavaraa kesken myyntiperiodin

- itselle tuli yllätyksenä että pienen koon perusbodyt eivät menneet kaupaksi, hinnat 1-2e ja todella hyvässä kunnossa. Housut meni paremmin kaupaksi kuin bodyt!

- sesonginmukaisuus on tärkeää, ei kukaan osta hellehattuja ja sandaaleja tähän aikaan vuodesta. 

- itse valkkasin myytävät aika rankalla kädellä, mitään kulahtaneita en laittanut. Käyn itse tällä kirpulla ostoksilla ja paljon on pöytä täynnä haalistuneita t-paitoja halvalla, mutta miksi ostaisin kun samaan hintaan saa naapuripöydästä siistin vaatteen?

Aion ottaa pöydän uudelleen ensi vuoden alussa, tämä oli ihan hyvä kokemus vaikka toki ärsyttää että ne halvimmat vaatteet mistä halusin eroon eivät myyneet. Luulen että hinnoittelin ne liian ylös. 

Minä ostan hellehattuja ja sandaaleita ympäri vuoden silloin kun sopivia löytyy. Käytän sitten seuraavana kesänä. Olenko ainoa?

Vierailija
328/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein hulluimpia on nää 'trendikkäät' merkkivaatteita myyvät kirpparit, Relovet ja muut, joiden ahneudella ei tunnu olevan rajoja. Vaativat jopa 40-50 % provision, selittelevät että pakettiin kuuluu sitä sun tätä ja vieläpä auttavat hinnoittelussa. Hei, herätys, ei kukaan muu kuin täys pölvästi suostu maksamaan tommosia provikoita muiden kulujensa päälle!

Facebookin kirppisryhmät oma lukunsa, niistä tulee vain näitä av:n lähettäjiä ja paikan päällä sovittajia, kuten eräs, jonka kanssa käytiin muutama päivä viestiä sopivasta hetkestä hänen tulla meille sovittamaan. Ei lopulta sittenkään ostanut (3 euron sopivan kokoista mekkoa), 'kun mulla on jo muutama samanlainen'. Ei geeeeze...

Vierailija
329/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin paikallisella takakontti kirppiksellä myymässä. Piti olla hyvin mainostettu tapahtuma. Paskat. Todella vähän ostajia. Hinnoittelin hyvätkin tuotteet niin ettei tarvitse enää kantaa kotiin. Ehkä olisi mennyt kaupaksi mutta ostajat puuttui. Myyntipaikkamaksun jälkeen hankin 4h 17€. Pieneksi jäi tunti palkka kun laskee valmistelut, myynnin ja purun. Laitoin tuotteet tori.fi sivulle ja 2 tuotetta enää myymättä, enkä ole edes postitellut vaan ostajat hakeneet kotonta.

Vierailija
330/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kirppispöytä 2 vk, kesäkuun alussa. Mekkoja, t- paitoja, puseroita, parit sandaalit. Boho tyylisiä sisustus esineitä. Pestynä, silitettynä. Muutama hintalapullinen tuote ( Heräteostos) myyntitilitys : 298€

Tämä Tampereella. Vein vähän kerrallaan, samalla siistin pöydän. Jos pöytä täyteen tupattu tuotteita, kukaan ei jaksa penkoa.

Vierailija
331/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tästä syystä vein omat kirppisvaatteeni suoraan vain Punaisen ristin konttiin. Pääsin niistä sillä eroon, eikä kirppikselle vieminen olisi ollut sen vaivan väärti. Kulahtaneet, rikkinäiset tai muutoin vaatteet joita itsekään en sellaisenaan käyttäisi vaikka mahtuisi päälle ja/tai miellyttäisi silmää, heitin roskiin.

Vierailija
332/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas on huutonetissä kohteet sulkeutumassa eikä taaskaan mitään ole huudettu. Jotkut näistä tavaroista on olleet jo n. 2 vuotta myynnissä ja vaikka pudottanut hintaa, ei kyllä kauppa käy sitten millään keinolla. Kuvat on hyviä, kirkkaita ja selkeitä, tarkkoja, joten ei pitäisi olla ainakaan siitä kiinni.

Toriakin olen kokeillut, ihan kuollut  paikka on sekin, varsinkin sen omistajanvaihdoksen jälkeen. Moni valittaa, ettei se sisäinen viestijärjestelmä toimi heillä.

Vähänkäytetyssäkin kävi huonosti kun viimeksi koetin siellä myydä vaatteita, kahdestatoista vain kaksi meni kaupaksi, todella heikko tulos! Sen jälkeen ovat ottaneet käyttöön tuotekohtaisen logistiikkamaksun, ja kun myyntieräsä on oltava vähintään 10 tuotetta, jos siitä menee vain 2kpl kaupaksi, homma menee maksun puolelle, joten ei kannata enää tätäkään käyttää!

Heitän tästä lähtien ylimääräiset vaatteet ja tavarat tuhottuna roskiin. Jos minä en kerran näistä voi saada rahaa, ei kyllä saa kukaan muukaan!!!

Kerro esimerkkinä joku tuote ja sen hinta?  Ei ole pakko olla tunnistettava, vaan että saa jotakin käsitystä mikä ei mene kaupaksi ja millä hinnalla.

Esimerkkinä PS2 peli, 4,50e lähtöhinta tai vaikka pienoismalli 1/43 mittakaavassa, jälleen 4,50e lähtöhinta. Miesten sadehousut pussissa helposti mukana kuljetettavat, vaaleansiniset, koko M (pientä kokoa), 10e, kunto uudenveroinen kun ei sovitusta enempää ole käytetty, liian pienet itselle. Ei menneet kaupaksi.

Kuvat kirkkaita, selkeitä ja tarkkoja. Joskus ilmoituksia ei ole edes katsottu yhtään kertaa.

Kiitos.  Olisiko sitten kiusana postikulut?  Ostaja alkaa miettiä kokonaissummaa postikuluineen ja päätyy siihen, että katsoo mieluimmin uutta, tai käy paikanpäällä kirppiksellä.

Olen aina katsonut edullisimman toimitusmuodon, joskus se on Matkahuollon huutopaketti, joskus Postin, muuta ei ole tehtävissä. Ei näitä ole mitään järkeä hinnoitella nollaan euroon siksi, että postikulut ovat niin suuret, ei siitä sitten hyödy yhtään mitään.

Ja vielä sanon, että palautteeni on 100% positiivinen, aina olen hoitanut asiat hyvin, pakannut huolellisesti, viestitellyt kaupan edetessä, jne. mutta ei näy silläkään olevan yhtään mitään merkitystä...

Vierailija
333/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get over it. Yrität vaan uudestaan jossain muualla. Joskus oon huomannu et jengi epäilee halpoja hintoja, vaikka voivat ihan itse syynätä ettei ole mikään huono tuote.  Nauran sit kun menen pankkiin kun joku ostanu hirveen rievun kallilla.  Mut joo, se on kyllä fakta että tuskin myytte edes puhtaita HM-räsyjä (siis kuluneita) edes 2 eurolla! Heittäkää menemään, ei maksa vaivaa raahata kirppikselle.

Olen myynyt paljon kirppiksillä, ja välillä tulee takkiin. Näin se vaan on.

Vierailija
334/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein hulluimpia on nää 'trendikkäät' merkkivaatteita myyvät kirpparit, Relovet ja muut, joiden ahneudella ei tunnu olevan rajoja. Vaativat jopa 40-50 % provision, selittelevät että pakettiin kuuluu sitä sun tätä ja vieläpä auttavat hinnoittelussa. Hei, herätys, ei kukaan muu kuin täys pölvästi suostu maksamaan tommosia provikoita muiden kulujensa päälle!

Facebookin kirppisryhmät oma lukunsa, niistä tulee vain näitä av:n lähettäjiä ja paikan päällä sovittajia, kuten eräs, jonka kanssa käytiin muutama päivä viestiä sopivasta hetkestä hänen tulla meille sovittamaan. Ei lopulta sittenkään ostanut (3 euron sopivan kokoista mekkoa), 'kun mulla on jo muutama samanlainen'. Ei geeeeze...

Eivät kaikki trendikkäät kirppikset riistä. Itselläni on tosi hyvä myyntikokemus Moody Mondaysta. Provikkaa ottivat vain 20% ja kauppa kävi ihan hurjan hyvin. En tiedä oliko hyvä menekki tuuria, mutta aion kyllä myydä heillä vielä uudestaan, jos tulee tarve päästä vaatteista eroon.

Vierailija
335/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutaman kerran ollut itsepalvelu kirppis pöytä ja mulla tosi hyviä kokemuksia. Enimmäkseen ollut myynnissä leluja jotka pesty ennen vientiä ja olleet ehjiä. Vaatteet ei ole myyneet ja niistä oonkin luopunut. Mut joo vaatii kyllä ylläpitoa ja pöytä ei saa olla liian täynnä.

Vierailija
336/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mammoja paljon inflaatiot paina, kun tilataan uutena muutaman viikon menevät vauvan rytkyt.

Jotkut tilaa, toiset ei. Tuttavaperhe sai vauvan vuosi sitten. Ostivat vaunut ja turvaistuimen uutena, kaiken muun saivat ilmaiseksi, vaatteita pariksi vuodeksi, sängyn, ammeen, hoitopöydän, leluja, kirjoja jne. Ei ole tarvinnut kirppiksiä koluta kertaakaan. Vaatteista valikoivat parhaat ja antoivat loput eteenpäin, monta isoa kassillista. Mitään eivät huoli lahjaksi kun kaikkea on vaikka kolmelle lapselle ja ihan ilmaiseksi saatuja. Kyllä tää tähän menee nyt että kaiken käytetyn saa ilmaiseksi, kirppikset kuolee pois. Näin aikuisten lasten vanhempana ihan jo kateellisena katson menoa, kun hyvätuloisten ei tarvitse ostaa mitään ja itse pienituloisena joutui kaiken ostamaan uutena, ei ollut edes kirppiksiä silloin. Helppoa on lapsiperheen elämä nykyään.

Vierailija
337/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en ymmärrä. Mulla on ollut vuoden pöytä, myyn omia, vanhempien ja mökin tavaroita. Oon saanut joka viikon pöytävuokran (25e) lisäksi jatkuvasti 200-300 kuussa. Vaatteiden lisäksi kaikki kodintavara ja vanha tavara liikkuu hyvin. Tämä Hml seudulla.

Itseasiassa Hämeenlinnassa on parhaimmat kirppikset! Ajetaan kerran kuussa kauempaa varta vasten kirppareille.

Vierailija
338/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina katsonut edullisimman toimitusmuodon, joskus se on Matkahuollon huutopaketti, joskus Postin, muuta ei ole tehtävissä. Ei näitä ole mitään järkeä hinnoitella nollaan euroon siksi, että postikulut ovat niin suuret, ei siitä sitten hyödy yhtään mitään.

Ja vielä sanon, että palautteeni on 100% positiivinen, aina olen hoitanut asiat hyvin, pakannut huolellisesti, viestitellyt kaupan edetessä, jne. mutta ei näy silläkään olevan yhtään mitään merkitystä...

Huutonetistä ei kyllä tule etsittyä niinkään tarpeellista käyttötavaraa, vaan esim. koruja, keräily-  tai  sisustusesineitä.  Sellaisia juttuja, joita ei enää muualta saa ja siksi on valmis maksamaan enemmänkin lähetyskuluineen.

Olisiko niin, että eri paikoissa myy eri asiat?

Vierailija
339/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis en ymmärrä. Mulla on ollut vuoden pöytä, myyn omia, vanhempien ja mökin tavaroita. Oon saanut joka viikon pöytävuokran (25e) lisäksi jatkuvasti 200-300 kuussa. Vaatteiden lisäksi kaikki kodintavara ja vanha tavara liikkuu hyvin. Tämä Hml seudulla.

Itseasiassa Hämeenlinnassa on parhaimmat kirppikset! Ajetaan kerran kuussa kauempaa varta vasten kirppareille.

Kantolan kammari oli paras, mutta valitettavasti lopetti. Olen myynyt Hämeenlinnassa vuosia ja vaikeammaksi on mennyt täälläkin. Kun vie kuorman hyväkuntoista tavaraa laidasta laitaan, lähinnä se kerma siitä kuoritaan ja loput jäävät pyörimään. Sitten kipataan Fidan riesaksi, siis  ihan ehjää ja käyttökelpoista tavaraa, mutta tiedä ostaako sitä kukaan sieltäkään. En tiedä onko se nyt sinänsä mikään etu, että täällä on paljon kirppareita. Ostajat lähinnä nyrpistelevät nenää ja menevät muualle, kun paikkoja on niin paljon. Toki jos asiakkaita tulee muiltakin paikkakunnilta, niin kyllähän se taas virkistää toimintaa.

340/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina tuurista kiinni, meneekö omat tuotteet kaupaksi kirpparipöydällä, sinä aikana kun ne on sielä myynnissä. Saattaa olla niin että jopa 2 viikon aikana, yksikään kävijä ei ole kiinnostunut/ei halua/ei tarvi, ostamaan mitään mitä on myymässä.

Eli tappiota voi tulla aika usein, kun kirpparipöydällä myy tavararoitaan, mutta joskus voi käydä tuuri ja melkee kaikki mitä laittaa myyntiin, niin menee (yleensä helposti menee kaupaksi laajalti suositun konseptin tuotteet, esim. fanituotteet, harrastustuotteet, jne.).

Suosittelen ottamaan kuvat tuotteista mitä haluu myydä, ja laittamaan myynti-ilmoitus esim. sivuille Tori.fi ja Huuto.net .  Menee sitten kaupaksi noilla sivuilla, joskus ehkä, eikä tule niin kalliiksi kuin viedä kirpparipöydälle myyntiin.

War. War never changes.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme