Ei ikinä enää kirpparipöytää!
10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.
Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.
Kommentit (675)
Vierailija kirjoitti:
Joku tökkii. Jos tosiaan olivat puhtaita, nypyttömiä, värit säilyneet, homeettomia, hajusteettomia, niin olivatko sitten menneet muodista jo? Tai oliko kirppiksellä väärä kohdeyleisö?
Mun kokemus on että hyvin kyllä tavara kiertää, mutta vaatteet eivät saa olla liian vanhoja, koska muoti on lyhyt. Semmoinen max muutaman vuoden ikäinen vaate vielä myy. Vanhemmat silloin tällöin.
Itse vein heinäkuuksi täyspalvelukirppikselle ikeakassillisen lasten ja "mammojen" perusvaatetta, ei juuri kalliimpia merkkejä. Nyt oli kertynyt 230 e (josta pois provikka).
Oliko vauvan haalari äitiyspakkauksen haalari? Ne menevät max 2-3e ja pitää olla parin viime vuoden mallia.
Ilmeisesti täyspalvelu toimii paremmin: parempi pöydän sijainti näkösällä ensimmäisten kulkureitillä ja osaava tavaroiden asettelu ja hinnoittelu.
Vierailija kirjoitti:
Siksi tuhottuna roskiin, koska varakas eliitti on luonut tämän köyhyyden tähän maahan, ja koettavat saada köyhien omaisuuden pilkkahintaan tai ilmaiseksi itselleen, voidakseen tehdä lisää voittoja itselleen.
Sitä minä en heille suo, siksi ennemmin tuhoan ne kuin annan ne rikkaille voittojen nylkemiseksi toisten ahdingolla!!!
Haha, jo kaksi rikasta riistäjää antoi alapeukun.
SUOSITTELEN TÄTÄ TUHOTTUNA ROSKIINLAITTOA MUILLEKIN, LAITETAAN RIKKAIDEN RIISTOTOUHUT POIKKI KAPINALLA !!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi tuhottuna roskiin, koska varakas eliitti on luonut tämän köyhyyden tähän maahan, ja koettavat saada köyhien omaisuuden pilkkahintaan tai ilmaiseksi itselleen, voidakseen tehdä lisää voittoja itselleen.
Sitä minä en heille suo, siksi ennemmin tuhoan ne kuin annan ne rikkaille voittojen nylkemiseksi toisten ahdingolla!!!
Haha, jo kaksi rikasta riistäjää antoi alapeukun.
SUOSITTELEN TÄTÄ TUHOTTUNA ROSKIINLAITTOA MUILLEKIN, LAITETAAN RIKKAIDEN RIISTOTOUHUT POIKKI KAPINALLA !!!!
Hei vaan, täältä toisen alapeukun antoi työtön kolmen lapsen äiti ja duunarimiehen vaimo 😊
En nyt ihan ajattelisi noin. Hyviä vaatteita tuhoamalla tuhoat myös meidän muiden köyhien mahdollisuudet löytää fiksua päällepantavaa.
En enää edes yritä myydä kirppiksellä tai netissä, jollei ole lähes käyttämätön, uusi harhaostos, lähinnä tyttäreni vaatteita. Omat vaatteet käytän ´pääasiassa niin loppuun, että on vaan paras laittaa roskiin.
Livekirppikset alkavat olla niin suosittuja ja niitä tuntuu täällä päin tulevat pikkuhiljaa lisääkin, joten vaikuttaa siltä, että kirppisostajat siirtyvät netistä liveostamiseen.
Nettikirppikseltä ostaessa ei koskaan voi olla varma tuotteen todellisesta kunnosta, joten itse etsin ensin aina livekirput ja jos muuten ei löydy, sitten ne muutamat puuttuvat tori.fistä tai facebookin kirppikseltä kyselemällä. Facen kirppikset muuten kasvattavat myös suosiotaan jatkuvasti, joten ovatkohan nettikirppisostajat siirtyneet myös niiden käyttämiseen.
Yläpuolen 'riistovainoharhainen' on kyllä jo oma tapauksensa :)
Minä olen laittanut tuollaiset suoraan roskiin ja aika pitkälti suostutellut vaimonkin tekemään niin. Mitään lastenvaatteita tai näihin rinnastettavia tavaroita en suostu näille foorumien 'kotiäideille' myymään. Ihan sama onko uusi, vanha, uudenveroinen vanha, niin aina sama virsi...'noh, me kyl sovittiin että se on 1e, mutta tässä ois 40 senttiä'...ja kaikki sen jälkeen kun siitä on mitattu pituus, paino, sivumitta, sisämittä ja värisävyt. Ja jos annat ilmaiseksi, niin jotain valitettavaa on kuitenkin.
Tuohon kun lisätään se 'no tuun hakemaan 7 jälkeen'...joo, no se klo 10 on myös seiskan jälkeen, mutta eihän sitä niistä saa kaivettua irti. Ihan toivotonta.
Sinne vaan uudetkin kamat roskiin. Ostakoot uutena sitten ja tapelkoot sitten kirppareilla saako siitä 2c vai jopa 60c.
En laita roskiin ikinä käyttökelpoista tavaraa.
Nyt on ollut koko kesän netissä Auta Ukrainaa.fi. Pakkasin tavarat kaupan ilmaisiin pahvilaatikoihin ja tulostin kotona laput sivulta. Olisi ne saanut Postistakin. Vein postiin ja ilmainen lähetys avuntarvitsija Ukrainaan. Tosin eihän ne kaikki mene Ukrainaan vaan paossa oleville ympäri Eurooppaa. Heitä on jo kuusi miljoonaa ihmistä. Kaikilla ei ole minne palaa, kun kodit on pommit tuhonneet. Mukana vain mitä kassissa jaksoi kantaa.
Vierailija kirjoitti:
En laita roskiin ikinä käyttökelpoista tavaraa.
Nyt on ollut koko kesän netissä Auta Ukrainaa.fi. Pakkasin tavarat kaupan ilmaisiin pahvilaatikoihin ja tulostin kotona laput sivulta. Olisi ne saanut Postistakin. Vein postiin ja ilmainen lähetys avuntarvitsija Ukrainaan. Tosin eihän ne kaikki mene Ukrainaan vaan paossa oleville ympäri Eurooppaa. Heitä on jo kuusi miljoonaa ihmistä. Kaikilla ei ole minne palaa, kun kodit on pommit tuhonneet. Mukana vain mitä kassissa jaksoi kantaa.
Valtaosassa Ukrainaa ei ole ollut minkäänlaisia sotatoimia. Sotaa on käyty "venäläismielisen" Itä-Ukrainan alueella, länsi-Ukraina on ollut rauhallinen. Tulijat taitavat olla kuitenkin lännestä, ihan logistisistakin syistä.
En tiedä olisiko joku takakonttikirppis (car boot sale in UK) paras vaihtoehto, kun ei vaan ahneus iskisi paikkavuokran nylkijöille siinäkin...
Nettikirppiksiltä on tullut niin homeelle haisevaa lumppua mikä kuvissa näytti hyvältä, että en enää osta niiltä mitään. Suoraan roskiin meni ne, olisi pitänyt kyllä varmasti tehdä pikemminkin valitus niistä...
Ilman minkäänlaista omaa kokemusta tavaroiden myymisestä kirpputorilla, ei ole vaikeata arvata, että Suomessa kirpputorit on olleet aiempina vuosikymmeninä helpompia tapoja myydä vanhoja tavaroitaan pois jollakin hinnalla, ja tämä johtuu siitä, että Suomessa monien muiden maiden lailla on sotien jälkeen ollut pitkään tarvetta kaikenlaisista kodin tavaroista.
Mutta niin vain on vuosikymmenien aikana tilanne muuttunut siten, että monissa kodeissa on tavaraa jopa paljon ylimääräisiäkin, ja kun kaikilla alkaa tavaroita olemaan, niiden myyminen voi olla ongelmallista, joskus ei pääse eroon vaikka ilmaiseksikin antaisi.
Toivottavasti tilanne ei kuitenkaan mene ihan sellaiseksi, että tavaroita aletaan tahallisesti tuhoamaan kun ei ole tavaran ostajaa/ottajaa sattunut omalle kohdalle.
Itse olen laittanut tarpeettomat tavarat kierräyskeskukseen, käyvät hakemassa tavaraeriä kotoa asti kun tilauksen tavaroiden hausta tekee.
On mennyt toimivia stereoita ja muutakin hyvää tavaraa, enpä ole viitsinyt alkaa ilmoittelemaan minnekään ja jankkaamaan hinnasta tai tavaran kunnosta puhumattakaan takuusta, kierrätyskeskuksen kautta ne tavarat menee jollekulle joka oikeasti niitä tarvitsee, saattaa olla kierrätyskeskuksen omiakin työntekijöitä joille osa päätyy, mutta hieno juttu että tavarat ei päädy jätteeseen vaan käyttöön.
Jäte toki kuuluu jätteeseen, kannattaa vähän katsoa mitä tavaroita laittaa kiertoon ja mitkä kuuluu jätelootaan. Viimeistään kierrätyskeskuksen tyypit kun on käyneet vilkaisemassa, he kyllä kertoo mitkä tavarat ottavat, ja mitä eivät, sitten tietää mille on tarvetta ja mille ei.
Kirppareilla pyörii samat kusiset vaatteet ja sohvat jne
Vierailija kirjoitti:
Taas on huutonetissä kohteet sulkeutumassa eikä taaskaan mitään ole huudettu. Jotkut näistä tavaroista on olleet jo n. 2 vuotta myynnissä ja vaikka pudottanut hintaa, ei kyllä kauppa käy sitten millään keinolla. Kuvat on hyviä, kirkkaita ja selkeitä, tarkkoja, joten ei pitäisi olla ainakaan siitä kiinni.
Toriakin olen kokeillut, ihan kuollut paikka on sekin, varsinkin sen omistajanvaihdoksen jälkeen. Moni valittaa, ettei se sisäinen viestijärjestelmä toimi heillä.
Vähänkäytetyssäkin kävi huonosti kun viimeksi koetin siellä myydä vaatteita, kahdestatoista vain kaksi meni kaupaksi, todella heikko tulos! Sen jälkeen ovat ottaneet käyttöön tuotekohtaisen logistiikkamaksun, ja kun myyntieräsä on oltava vähintään 10 tuotetta, jos siitä menee vain 2kpl kaupaksi, homma menee maksun puolelle, joten ei kannata enää tätäkään käyttää!
Heitän tästä lähtien ylimääräiset vaatteet ja tavarat tuhottuna roskiin. Jos minä en kerran näistä voi saada rahaa, ei kyllä saa kukaan muukaan!!!
Kerro esimerkkinä joku tuote ja sen hinta? Ei ole pakko olla tunnistettava, vaan että saa jotakin käsitystä mikä ei mene kaupaksi ja millä hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten sun vaatteissa tuoksahti
koira, et vain itse sitä haista. Tai joku muu.
Tuon takia olen joskus jättänyt koko pöydän tutkimatta, koska siitä leimahti niin vahva koiran haju.
Toinen on vahva pesu/huuhteluaineen lemu.
Vierailija kirjoitti:
Ilman minkäänlaista omaa kokemusta tavaroiden myymisestä kirpputorilla, ei ole vaikeata arvata, että Suomessa kirpputorit on olleet aiempina vuosikymmeninä helpompia tapoja myydä vanhoja tavaroitaan pois jollakin hinnalla, ja tämä johtuu siitä, että Suomessa monien muiden maiden lailla on sotien jälkeen ollut pitkään tarvetta kaikenlaisista kodin tavaroista.
Mutta niin vain on vuosikymmenien aikana tilanne muuttunut siten, että monissa kodeissa on tavaraa jopa paljon ylimääräisiäkin, ja kun kaikilla alkaa tavaroita olemaan, niiden myyminen voi olla ongelmallista, joskus ei pääse eroon vaikka ilmaiseksikin antaisi.
Toivottavasti tilanne ei kuitenkaan mene ihan sellaiseksi, että tavaroita aletaan tahallisesti tuhoamaan kun ei ole tavaran ostajaa/ottajaa sattunut omalle kohdalle.
Itse olen laittanut tarpeettomat tavarat kierräyskeskukseen, käyvät hakemassa tavaraeriä kotoa asti kun tilauksen tavaroiden hausta tekee.
On mennyt toimivia stereoita ja muutakin hyvää tavaraa, enpä ole viitsinyt alkaa ilmoittelemaan minnekään ja jankkaamaan hinnasta tai tavaran kunnosta puhumattakaan takuusta, kierrätyskeskuksen kautta ne tavarat menee jollekulle joka oikeasti niitä tarvitsee, saattaa olla kierrätyskeskuksen omiakin työntekijöitä joille osa päätyy, mutta hieno juttu että tavarat ei päädy jätteeseen vaan käyttöön.
Jäte toki kuuluu jätteeseen, kannattaa vähän katsoa mitä tavaroita laittaa kiertoon ja mitkä kuuluu jätelootaan. Viimeistään kierrätyskeskuksen tyypit kun on käyneet vilkaisemassa, he kyllä kertoo mitkä tavarat ottavat, ja mitä eivät, sitten tietää mille on tarvetta ja mille ei.
Tavaraa alkaa olla tosiaan liikaa kun pienenevät ikäluokat alkavat tyhjentää suuriin ikäluokkiin kuuluneiden vanhempiensa ja isovanhempiensa taloja. Heillä itsellään on omat kodit valmiina, eikä ole kelle antaa tai kuka ostaisi. Silloin pitää vaan kierrättää raaka-aineen mukaisesti, jos ostajia ei ole.
Miten olis joku vaatekeräys, tai kierrättäminen...
Täytyy kyllä myöntää, että itseänikin nyppii etenkin lastenvaatteiden huono menekki. Omat vanhat vaatteeni olen saanut pääsääntöisesti myytyä. Mikä on mielestäni aika surkuhupaisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas on huutonetissä kohteet sulkeutumassa eikä taaskaan mitään ole huudettu. Jotkut näistä tavaroista on olleet jo n. 2 vuotta myynnissä ja vaikka pudottanut hintaa, ei kyllä kauppa käy sitten millään keinolla. Kuvat on hyviä, kirkkaita ja selkeitä, tarkkoja, joten ei pitäisi olla ainakaan siitä kiinni.
Toriakin olen kokeillut, ihan kuollut paikka on sekin, varsinkin sen omistajanvaihdoksen jälkeen. Moni valittaa, ettei se sisäinen viestijärjestelmä toimi heillä.
Vähänkäytetyssäkin kävi huonosti kun viimeksi koetin siellä myydä vaatteita, kahdestatoista vain kaksi meni kaupaksi, todella heikko tulos! Sen jälkeen ovat ottaneet käyttöön tuotekohtaisen logistiikkamaksun, ja kun myyntieräsä on oltava vähintään 10 tuotetta, jos siitä menee vain 2kpl kaupaksi, homma menee maksun puolelle, joten ei kannata enää tätäkään käyttää!
Heitän tästä lähtien ylimääräiset vaatteet ja tavarat tuhottuna roskiin. Jos minä en kerran näistä voi saada rahaa, ei kyllä saa kukaan muukaan!!!
Kerro esimerkkinä joku tuote ja sen hinta? Ei ole pakko olla tunnistettava, vaan että saa jotakin käsitystä mikä ei mene kaupaksi ja millä hinnalla.
Esimerkkinä PS2 peli, 4,50e lähtöhinta tai vaikka pienoismalli 1/43 mittakaavassa, jälleen 4,50e lähtöhinta. Miesten sadehousut pussissa helposti mukana kuljetettavat, vaaleansiniset, koko M (pientä kokoa), 10e, kunto uudenveroinen kun ei sovitusta enempää ole käytetty, liian pienet itselle. Ei menneet kaupaksi.
Kuvat kirkkaita, selkeitä ja tarkkoja. Joskus ilmoituksia ei ole edes katsottu yhtään kertaa.
Tässä vain muutama esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Todella huonokuntoista tavaraa oli ainakin Porin Patakirppiksellä kun sunnuntaina kävimme siellä. Ja käsittämättömiä hintoja: H&M akryylineuleesta 30e, Adidaksen kuluneesta verkkatakista 20e. Marimekon kangaskassi 38e :D Kaikki kengät olo likaisia ja lenkkarit aivan linttaan astuttuja.
Hyviäkin löytöjä on tullut, mm. keväällä just -50% pöydästä kevättakki, jolle jäi hintaa 2,25e. Siinä oli pieni tahra rinnuksella, jonka tulkitsin jäätelöksi ja tiesin saavani takin puhtaaksi. Ja hyvin puhdistui.
Täällä paras kirppispaikka on Kontti, jossa vaatteita on helppo löytää ja ovat siistissä kunnossa. Samoin astioita löytyy hyvin, viimeksi kristalliset samppanjalasit 6kpl 15e.
Tampereella SPR Kontti on se kallein kirppis. Ihan överiksi hinnoiteltu varsinkin huonekalut ja astiat. Vaatteissa minua kiinnostaa laatu ja merkki. Jos Kontissa on myynnissä jotain parempaa laatua, pomppaa hinnat heti lähelle ovh:ta.
Olette aikaisin liikkeellä. Odotellaan nyt lamaa ensin. Sitten kun on 90-luvun alun tapaan työttömyys liki 25%, yrittäjät tekevät konkursseja ja pankki vie asuntolainaisten kämpät, niin käytettykin tavara myy taas paremmin.