Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ikinä enää kirpparipöytää!

Vierailija
22.08.2022 |

10 päivän myyntijakso, kaikki vaatteet (naisten, miesten ja vauvojen) siistejä ja hintaa tuotteilla pääsääntöisesti 1e, yhdestä naisten takista (käyttämätön) pyysin 5e ja vauvan talvihaalarista 4e. Ei mennyt kaupaksi, ei edes -50% lapun kera. Ei ihan kauhean tiukkaa näytä perheillä olevan, kun ei käytetyt edulliset vaatteet kelpaa.

Kova työ pesussa, hinnoittelussa, ajoa monena päivänä kirpparille järjestelemään pöytää jne. Kerta riitti tätäkin kokemusta.

Kommentit (675)

Vierailija
341/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mr.Tuuletin kirjoitti:

Se on aina tuurista kiinni, meneekö omat tuotteet kaupaksi kirpparipöydällä, sinä aikana kun ne on sielä myynnissä. Saattaa olla niin että jopa 2 viikon aikana, yksikään kävijä ei ole kiinnostunut/ei halua/ei tarvi, ostamaan mitään mitä on myymässä.

Eli tappiota voi tulla aika usein, kun kirpparipöydällä myy tavararoitaan, mutta joskus voi käydä tuuri ja melkee kaikki mitä laittaa myyntiin, niin menee (yleensä helposti menee kaupaksi laajalti suositun konseptin tuotteet, esim. fanituotteet, harrastustuotteet, jne.).

Suosittelen ottamaan kuvat tuotteista mitä haluu myydä, ja laittamaan myynti-ilmoitus esim. sivuille Tori.fi ja Huuto.net .  Menee sitten kaupaksi noilla sivuilla, joskus ehkä, eikä tule niin kalliiksi kuin viedä kirpparipöydälle myyntiin.

No kun ei mene!

Vierailija
342/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mistään tuurista kiinno. Jos joku, kuten minä saan aina sen 500 vähintään, niin onko minulla jatkuvasti hyvä tuuri. Itse myyty tavara ja sen hinnoittelu ovat ratkaisevat tekijät oikean myyntipaikan lisäksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koettanut itse myydä torissa, huutonetissä ja vähänkäytetyssä, kaikissa on jo pidemmän aikaa mennyt huonosti, kysyntä on kuollut aivan totaalisesti kaikilla alustoilla.

Nyt on moni nettikirppis ottanut käyttöön kaikenmaailman käsittelymaksuja postikulujen lisäksi, jotka on maksettava, vaikka mitään ei menisi kaupaksi. Kirpputorien pöytämaksut on aina olleet kovia, ei ole ollut intoa koskaan varata kirppispöytää kun sen saattaa arvata, että se tulisi vain maksamaan minulle, mitään ei menisi kaupaksi, korkeintaan vaan varastetaan ja mitään siitä ei hyödy :/

Tällaiseksi kun on mennyt, niin taidanpa repiä riekaleiksi ylimääräiset vaatteet ja sitten roskiin. Jos minä en näistä saa mitään rahallista hyötyä, ei kyllä saa kukaan muukaan!!

Uskoisi että koko Suomi pysähtyy pikkuhiljaa!

Vierailija
344/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään koluta kirppareita ja ostan paljon juuri sisustustavaraa ja kirjoja, mutta vaatteita en osta sieltä koskaan. Aika lumppuja ovat olleet joka paikassa ja rekit tupaten täynnä niin etten edes jaksa alkaa penkomaan vaikka siellä joku löytö piileskelisikin. Joku laukku on ollut joskus josta olen ajatellut että ehkä... mutta kun itsellä on niitä jo  aivan tarpeeksi.  Käytettyjä kenkiä taas en ilkeäisi laittaa jalkaani vaikka olisivat kuinka siistit, ties minkä sienen niistä huonolla säkällä saisi.

Lastenvaatteet kannattaa vaan lahjoittaa pois, joko tutuille tai hyväntekeväisyyteen. Aikuisten on helpointa pitää vaatevarasto pienenä ja käyttää vaatteensa loppuun asti, ja sitten kylmästi heittää lumppukeräykseen.

Vierailija
345/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn paljon ostoksilla kirppareilla ja joka kerta kävelen suoraan ohi sellaisista myyntipöydistä jotka ovat tupaten täynnä yhtä ja samaa tuotetta. Esim koko pöytä täynnä lehtiä tai lastenvaatteita. Varsinkin näitä täyteen ahdettuja lastenvaatepöytiä näkee todella usein. Ei asiakasta kiinnosta tuollainen pöytä, myytävät tuotteet täytyy nähdä yhdellä silmäyksellä ilman että asiakas joutuu penkomaan mitään pinoja/koreja. Pöytä jossa on siististi esillä monenlaista tavaraa, ja vähät vaatteet henkaroituna tangolle ilman että peittävät muita tuotteita, on sen verran kiinnostava että asiakas pysähtyy sen eteen jos/kun on ensisilmäyksellä nähnyt siinä jotain kiinnostavaa.

Sisustustuotteet yleisesti ottaen menee hyvin kaupaksi, samoin kissa-tuotteet esim kissanpään muotoinen valokuvakehys.

Vierailija
346/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kirppiksillä te saatte näitä jättitienestejä?

Vierailija
347/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus laittanut torille myyntiin pilkkahinnalla jonkun lapsen vaatteen, pesty, ei mitään hajuja ei lemmikin karvoja ,tahroja tms.

Ei ostajia.

Poistanut ilmoituksen ja muuttanut sen annetaan -ilmoitukseksi...johan alkaa kuhina.....

Joo.....

Vierailija
348/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mistään tuurista kiinno. Jos joku, kuten minä saan aina sen 500 vähintään, niin onko minulla jatkuvasti hyvä tuuri. Itse myyty tavara ja sen hinnoittelu ovat ratkaisevat tekijät oikean myyntipaikan lisäksi. 

Siinä täytyy toisaalta ostaa myös sisään kallista ja paljon, että saa käytettynäkin 500€.  

Vierailija
349/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirppispöytien hinnat on niin törkeitä (45e/vko), ettei mitään järkeä lähteä siellä myymään.

Laitan parhaimmat nettiin myyntiin ja loput roskiin. Näin säästyy myös oma mielenterveys.

ROSKIIN! Hyvä ihminen, ennen vaikka fidaan tai uffille, kierrätyskeskukseen, kierrätyskauppoihin, lahjoittaa johonkin, oman talon roskikselle "ota tästä" leikkipuistoon, kirkolle hyväntekeväisyyteen...Miten voi olla vielä noin sivistymätön että roskiin!

Ei itsepalvelukirppareilla kukaan muu tienaa kuin omistaja/yrittäjä, joka vuokraa tyhjää tilaa ja täyttää tyhjät pöydät omilla romuillaan.

Vierailija
350/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko muuten ihan varsinaiset sampanjalasit, kuten ennen. Sellaiset laakeattai leveät, kuin drinkkiladst?

Vierailija
351/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin tuhottuna roskiin kuin rikkaan riistäjän satumaisten voittojen mahdollistajaksi...

Vierailija
352/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vien aina Uffille tai vastaavaan keräyslaatikkoon. Ei ehjiä vaatteita roskikseen!

Siellä Uffin lajittelussa sitten heittävät roskiin vaatteesi. Ja jos jotain tuloja saavat niin ei se mene tarvitseville, vaan johtajien palkkoihin ja logistiikkaan. Näin minulle joskus kerrottiin. Eli mielummin vien roskiin.

Vierailija
353/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ehjiä ja siistejä lastenvaatteita, lahjoita Hope -järjestölle. Samoin lelut ja pelit. Mutta ei roskaa, ei likaista, järki käteen. Olen antanut parhaimmat aina Hopelle, nuhjuiset ja rikkinäiset pikamuotituotteet kuuluvat lumppukeräykseen (esim. HM kerää)

Vierailija
354/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä täytyy toisaalta ostaa myös sisään kallista ja paljon, että saa käytettynäkin 500€.  

Tämä tuntuu usein unohtuvan kirppistuloja hehkuttavilta, että se ei ole  voittoa, jos ostaa kalliilla ja myy halvalla.

Vierailija
355/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi. Ei ole enää köyhiä. Mitä kovempi inflaatio, sitä kovemmat tuet juoksee tilille näille ns. köyhille. Ensimmäisenä nostetaan työttömien sairaiden ym. ansioita.

Tämä on sellainen vitsi, että se kannattaa huomata ja ymmärtää.

Vierailija
356/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuntuu usein unohtuvan kirppistuloja hehkuttavilta, että se ei ole  voittoa, jos ostaa kalliilla ja myy halvalla.

Eihän niistä uuden hintaa voi saada, mutta olisihan se hyvä jos edes kirppispöydän vuokran päälle saisi jotain vaivanpalkkaa. Hirveää hommaa ei halua tyhjän takia tehdä.

Vierailija
357/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ynnäilee itselleen edes kympinkin tuntipalkkaa, niin aika nopeasti käy selväksi että ajatuskin kirppispöydästä on äärettömän absurdi. Halvemmaksi tulee kun tunkee ne UFF:in keltaiseen pömpeliin tms.

Elämän laatukin on parempi kun on tehnyt hyvän työn lahjoittamalla villapaitoja Afrikkaan.

Vierailija
358/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kirppiksillä te saatte näitä jättitienestejä?

Ja missä kaikki cd:t menevät?

Vierailija
359/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun paras veikkaus oli, että sun pöytä oli liian täynnä. Silloin pöytä menee yhdenkin "selailijan" jäljiltä helposti muut ostajat karkottavaan sotkuun. Vaatteet henkarirekkiin _väljästi_ ja pöydälle mitä viikkaa, niin vain yhteen kerrokseen.

Säännöllinen pöydän järjestely ja vaatteiden silitys(!) myyntiä varten on tärkeää, näillä neuvoilla minunkin pöydästä Lahdesta teki kauppansa 0,50€ - 1€ hintaan 4 kpl 10 vuotta vanhoja trikootoppeja. :)

Pöytä oli siisti, vauvan vaatteet kolmessa eri korissa järjestyksessä. Henkarirekissä oli väljää. 🙄

Vierailija
360/675 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas on huutonetissä kohteet sulkeutumassa eikä taaskaan mitään ole huudettu. Jotkut näistä tavaroista on olleet jo n. 2 vuotta myynnissä ja vaikka pudottanut hintaa, ei kyllä kauppa käy sitten millään keinolla. Kuvat on hyviä, kirkkaita ja selkeitä, tarkkoja, joten ei pitäisi olla ainakaan siitä kiinni.

Toriakin olen kokeillut, ihan kuollut  paikka on sekin, varsinkin sen omistajanvaihdoksen jälkeen. Moni valittaa, ettei se sisäinen viestijärjestelmä toimi heillä.

Vähänkäytetyssäkin kävi huonosti kun viimeksi koetin siellä myydä vaatteita, kahdestatoista vain kaksi meni kaupaksi, todella heikko tulos! Sen jälkeen ovat ottaneet käyttöön tuotekohtaisen logistiikkamaksun, ja kun myyntieräsä on oltava vähintään 10 tuotetta, jos siitä menee vain 2kpl kaupaksi, homma menee maksun puolelle, joten ei kannata enää tätäkään käyttää!

Heitän tästä lähtien ylimääräiset vaatteet ja tavarat tuhottuna roskiin. Jos minä en kerran näistä voi saada rahaa, ei kyllä saa kukaan muukaan!!!

Kerro esimerkkinä joku tuote ja sen hinta?  Ei ole pakko olla tunnistettava, vaan että saa jotakin käsitystä mikä ei mene kaupaksi ja millä hinnalla.

Esimerkkinä PS2 peli, 4,50e lähtöhinta tai vaikka pienoismalli 1/43 mittakaavassa, jälleen 4,50e lähtöhinta. Miesten sadehousut pussissa helposti mukana kuljetettavat, vaaleansiniset, koko M (pientä kokoa), 10e, kunto uudenveroinen kun ei sovitusta enempää ole käytetty, liian pienet itselle. Ei menneet kaupaksi.

Kuvat kirkkaita, selkeitä ja tarkkoja. Joskus ilmoituksia ei ole edes katsottu yhtään kertaa.

Tässä vain muutama esimerkki.

Ps2 pelit on aivan roskiskamaa, aivan kuin yrittäisit myydä VHS-kasetteja hintaan 4,50€. Pienet miesten kurahousut hintaan 16,90€ postikulujen kanssa? Tuolla hinnalla saa jo Tokmannilta uudet, ja ne harvat jotka kurahousuja käyttää ostaa omansa Partioaitasta.

Eli myyt turhaa tavaraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme