Miksi ihmiset eivät voi pitää hauskaa ilman alkoholia?
Ei kaikki, mutta ainakin hyvin iso osa ihmisistä. Ne joilla on hauskaa ilman alkoholia(tai muita päihteitä) näyttävät olevan harvassa
Kommentit (94)
Niin, ja onko se hauskan pito kännispäin aitoo
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Mitä se sulle kuuluu mitä muut käyttää?
Eipä minulle kuulu, mutta onko teillä vaan niin kurjaa normitilassa ettei pysty pitämään hauskaa ilman humalaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä minulle kuulu, mutta onko teillä vaan niin kurjaa normitilassa ettei pysty pitämään hauskaa ilman humalaa?
Mitä se sulle kuuluu onko vaiko eikö?
Voi olla hauskaa ilman alkoholiakin, ja ilman hauskaakin voi olla alkoholia!
#jauhojengi
suomalaiset on niin tylsiä ja kärttyisiä muuten.
Me kaverin kanssa joskus naurettiin olevamme kestokännissä, kun meillä oli aina hauskaa. Nyt asutaan eri paikkakunnilla, joten nähdään harvakseltaan.
Vierailija kirjoitti:
On. Mikä siitä tekisi vähemmän aitoa?
Mihinkä perustat tämän? Etkö koskaan näe ihmisiä pitämässä hauskaa ilman että olisivat selvästi kännissä? Vai päätteletkö siitä, että absolutismi on harvinaista, että näin on, ja kukaan joka käyttää alkoholia ei osaa pitää hauskaa ilman sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee pois todellisuudesta, kun tajunnan taso laskee
Mikä sulla on ajatuksena tässä taustalla? Haluatko pohtia ihmisten ongelmia yhteiskunnassa, stressiä työssä, hankaluuksia käsitellä tunteitaan vai haluatko päivitellä sitä, miten muut on huonompia kuin sinä?
Olen absolutisti, ja mua ei haittaa, että ihmiset pitää hauskaa alkoholia nauttien. Kaikki ei vaan sitä osaa ja kaikille se ei sovi, mutta ei sitä sen takia tarvi moralisoida.
Kyllä mulla on hauskaa selvin päin kans. Yleensä tosin päihteiden kanssa on vielä hauskempaa, mut ei niitä aina tarvii olla.
Vierailija kirjoitti:
Mihinkä perustat tämän? Etkö koskaan näe ihmisiä pitämässä hauskaa ilman että olisivat selvästi kännissä? Vai päätteletkö siitä, että absolutismi on harvinaista, että näin on, ja kukaan joka käyttää alkoholia ei osaa pitää hauskaa ilman sitä?
Joka juhlassa on tarjolla alkoholia. Jos ei ole, niin sitten on ihan tylsää eikä ollenkaan hauskaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee pois todellisuudesta, kun tajunnan taso laskee
Entäs sit päihteet joilla tajunnan taso nousee? Onko se sitten aidompaa, kuin hauskanpito selvin päin.
Alkoholi vapauttaa estot. Onhan siinä se hyvä puoli, että tosi ujo ihminen saa sen verran rohkeutta, että uskaltaa vaikka kosaista tulevaa morsiantaan/sulhastaan mitä ei selvinpäin uskaltaisi tehdä. Alkoholissa on paljon hyviäkin puolia kohtuullisesti käytettynä.
Juoppojen aivot ovat niin juntturassa etteivät ne toimi kunnolla selvinpäin. Hauskanpito on mahdotonta silloin, jos ei ole promillet kohdallaan.
Eihän tarvitse olla kännissä, jos käyttää alkoholia. Voi ottaa lasin kuohuviiniä, viiniä tai olutta. Keskustelu menee yleensä siihen, että pitää olla kännissä tai absolutisti. Moni osaa ottaa kohtuudella. Hyvä niin.
Ensin pitäisi määritellä hauskuus. Jos hauskaa on heilua päättömästi huonon musiikin tahdissa, niin myönnän avoimesti, etten kykene siihen sen enempää alkoholin kanssa kuin ilmankaan.
Monet, henkisesti kehittymättömät ihmiset tarvitsevat jotain keskushermostoon vaikuttavaa lamauttajaa tai piristäjää, että pystyvät rentoutumaan ja kokemaan vapautta, huolista ja arjesta irtautumista.
Tämä on aika hölmöä. Kannattaisi kehittää itseään niin, että pystyy rentoutumaan ja nauttimaan asioista aistit normaalitilassa. Esim. monella miehellä on niin kovat estot ja defenssit päällä raittiina, että eivät pysty kokemaan saati ilmaisemaan tunteitaan.
Kännissä sitten avaudutaan.
En minä ainakaan siedä muita ihmisiä selvinpäin. Muiden puolesta en voi vastata.