Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten liian vähän liikkuvana voisi helpoilla tavoilla lisätä liikuntaa? Mitä sinä teet, jolla arkena kertyy askelia ja/tai hikiliikuntaakin?...

Vierailija
21.08.2022 |

Millaisilla keinoilla saada liikettä lisättyä arkeen ilman että se tuntuisi työltä? Miten olet itse onnistunut?

Usein liikkumisen ja ulkoilun jälkeen olo on pirteä mutta jotenkin se on helppo jättää väliin.

Kommentit (160)

Vierailija
61/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla aktiivinen sängyssä eikä vaan maata lahnana.

Vierailija
62/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toimi tohon koira. Tosi aktiivinen rotu eikä mikään sohvaperuna. Siinä oli vaan pakko lähteä vaikka ei olisi huvittanut ja vain 10min. lenkeiksi tarkoitetut pikapissatukset muuttui 1-2h reippaiksi lenkeiksi harva se päivä. Siihen päälle tietty ne pitemmiksi aiotut lenkit. Koira kuoli muutama vuosi sitten ja elämäntilanne on semmoinen, että en vielä voi uutta hankkia niin samaa mietin minäkin. Yksin en osaa mihinkään lähteä eikä ole ketään lenkkikaveria.

Lainaa naapurin koiraa win win!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan musaa soimaan ja tanssin

Vierailija
64/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiran ulkoilutus päivittäin 5-20kilometriä ja 4 kertaa viikossa frisbiegolf. Lisäksi lasten kanssa ulkona keksitään jos jotain tekemistä. Oon 40v ja 178pitkä ja paino on ollut sama jo 25 vuotta eli 72 kiloa.

Miten sulla riittää aika?!

Koiran kanssa pari tuntia, frisbeestä pari tuntia. Tähän päälle oletetut työt (8h + matkat), kaupassa käynnit, kotityöt, lasten kanssa oleminen..

Olisko vaikka niin että ei kaikki käy töissä tässä maassa. Toisilla on enemmän rahaa jotta voi tehdä mitä haluaa.

Vierailija
65/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköpyörä on samanlaista lintsausta kuin suksien kunnostus.

Toimimattomilla suksilla harjoitus on 10 kertaa tehokkaampaa.

Tosin harjoitusväliksi tulee noin vuosi. Sen verran kestää aina vitutuksesta toipuminen.

Lintsarit taas änkeävät ladulle naattimaan aina kun mahdollista.

Oikealla pyöräilijällä ei ole vaihteitakaan ja painaa polvet rutisten suurimmatkin mäet. Tehostaen harjoitusta laiminlyömällä voitelun ja säädöt. Tärkeää on myös pitää kumit löysinä jolloin päästään lähes suohiihdon tehoon ja tunnelmaan.

Vierailija
66/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoton elämäntapa. Autolla ajaminen passivoi ja kohta jopa 2-3 kilometrin matkat kuljetaan autolla, kun ei vain jaksa ilman. Ilman autoa pysyt liikkeessä ja elät kaikin puolin vähemmän ankeaa elämää.

Jos taas on auto, eikä siitä missään tapauksessa halua luopua, niin sitten se on syytä parkkeerata kuntokeskukselle vähintään 3 kertaa viikossa. Ja kyllä, autoilu on elämänvalinta siinä missä mikä tahansa muukin.

Vierailija
67/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin harjoitusväliksi tulee noin vuosi. Sen verran kestää aina vitutuksesta toipuminen.

Oikealla pyöräilijällä ei ole vaihteitakaan ja painaa polvet rutisten suurimmatkin mäet. Tehostaen harjoitusta laiminlyömällä voitelun ja säädöt. Tärkeää on myös pitää kumit löysinä jolloin päästään lähes suohiihdon tehoon ja tunnelmaan.

Toisille polkupyörä on muutakin kuin kuntoiluväline eli siis kulkuväline. Sähköpyörä madaltaa kynnystä kulkea pitkätkin matkat pyörällä. Minä en esim. edes 25 kilometrin edestakaista matkaa harkitse kulkevani muulla kuin pyörällä, nimenomaan koska mnulla on sähköpyörä. Jokainen autoilematon kilometri hyödyttää yhteiskuntaa ja maapalloa.

Mene pois haitallisten asenteidesi kanssa.

Vierailija
68/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisille polkupyörä on muutakin kuin kuntoiluväline eli siis kulkuväline. Sähköpyörä madaltaa kynnystä kulkea pitkätkin matkat pyörällä. Minä en esim. edes 25 kilometrin edestakaista matkaa harkitse kulkevani muulla kuin pyörällä, nimenomaan koska mnulla on sähköpyörä. Jokainen autoilematon kilometri hyödyttää yhteiskuntaa ja maapalloa.

Mene pois haitallisten asenteidesi kanssa.

Sarkasmin ymmärtäminen on vaikea laji ;-) Oikeasti olen sähköpyöräsaarnaaja. Pelasti minunkin henkeni sohvanmutkasta.

Vierailija
69/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes ymmärrä miten päivän aikana askelia ei joillekin tule 10 000. Mulla ainakin tulee hirveä olo jos olen vain istunut koko päivän. Enkä oikein ymmärrä sitäkään miksi pitäisi jotenkin huijata itsensä liikkumaan. Jos haluat olla terve niin ulos kävelemään.

No mä olen ainakin yksinkertaisesti laiska, tai vähintäänkin keksin sata mielekkäämpää asiaa kuin liikunnan. Lomalla liikun mielelläni, mutta töiden ohella tuntuu ettei energia riitä, vaikka oikeasti tiedän että liikunta parantaa oloa monella tavalla ja auttaa jaksamaan. Sitä vaan on niin mulavuudenhaluinen lyhyellä tähtäimellä, että valitsee sohvan lenkin sijaan. Huijaamalla eli tekemällä liikunnasta itselle mielekkäämpää tulee liikuttua enemmän ja se on, noh, mukavampaa. En ymmärrä, mikä tässä on ongelmana.

T. se, joka huijaa itseään television avulla

Vierailija
70/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin koiran lenkkikaveriksi, usean vuoden harkinnan jälkeen. Paras päätös ikinä! <3

Vierailija
71/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ongelmana on älylaitteilla roikkuminen sen sijaan, että lähtisi liikuntaharrastusten pariin, silloin voi hommata sovelluksen, joka hälyttää tasaisin väliajoin ja ohjaa taukoliikkumaan. Eikä siihen edes tarvita sovellusta, sen kun laittaa puhelimen hälytyksen tai vaikka tavallisen herätyskellon hälyttämään sopivin väliajoin.

Vierailija
72/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommasin sähköpyörän työmatkoja varten, jotka ennen taitoin autolla, ja huomasin todella pitäväni sillä ajamisesta. Nyt ajan pyörällä melkein joka paikkaan. Parempi sekin kuin istua autossa.

Myös älykellosta askelmäärän seuraaminen on itselle kivaa ja tuleekin liikuttua enemmän, että saisi oman tavoitteen täyteen ainakin yleensä. Tämä toimii myös äidilläni, joka ei pidä liikunnasta.

Koira on suurin liikuttajani, se pitää lenkittää päivittäin. Jos minulla ei olisi omaa, lainaisin jonkun tutun koiraa lenkkiseuraksi. Todennäköisesti olisi win-win tilanne, omistajalle vapaailta ja itselle lenkkikaveri.

Etsi itsellesi mieluisa laji ja treenikaveri, jonka kanssa tulee harrastukseen lähdettyä. Anna lajille mahdollisuus, vaikka ei heti nappaisi. Tavan muodostumisessa kestää aikaa, sekä liikunnasta saatava hyvä olo alkaa vähitellen koukuttaa.

Vierailija
73/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos soittelen pitkiä puheluita ystävien kanssa niin lähden samalla lenkille. Muutama viikko sitten tuli aika huomaamatta käveltyä niin 10 km! Toki kävelen muutenkin päivittäin koiran kanssa yms. niin tuo ei uuvuttanut.

Mutta lyhyemmänkin puhelun ajaksi kannattaa lähteä ulos, niin tulee kilsoja käveltyä helposti samalla.

Vierailija
74/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan luonnossa kävellen.

Vierailija
75/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tsempata kaikkia, joille liikkeelle lähtö on vaikeaa. Korona vuosien jälkeen voi vanhemmilla varsinkin olla jopa sosiaalista jännittyneisyyttä ulos lähtemiseen, mutta lähdetään silti. Joka ilta pieni korttelikävely, katsellaan ympäristöä, ihmisiä, sään ja vuodenaikojen vaihtelua. Jos vielä moikkaisimme, saattaisi löytyä uutia tuttuja. Sellainen tekee hyvää. Hyväksytään itsemme ja lähdetään avautumaan hieman. Ei se liikkeelle lähtö ole minullekaan helppoa, olen ylipainoinen ja häpeän vähän kroppaani. Mutta eihän se auta, kuin lähteä ulos. Jos olemme toisillemme ystävällisiä, välitämme, tutustumme, vähennämme vihaa. Ja sotia. Minusta on ihanaa, kun omalla pienellä paikkakunnallamme on nyt muualta tulleita ja he perheineen kulkevat täällä ilta kävelyillä. Ihan itseäkin piristää, sekaan vain!

Vierailija
76/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitan työmatkani nopeammin sähköpyörällä kuin bussilla. Haluaisin ostaa lisäksi talvikäyttöön sopivan sähköpyörän, paksuilla nastarenkailla. Ahdistaa jo nyt ajatus joukkoliikenteeseen siirtymisestä. Olisin varmaan lähes liikuntakyvytön ja 20 kg lihavampi ilman sähköpyörää.

Vierailija
77/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on hyviä vinkkejä.

Yksivaihteista pyörää en suosittelisi kenellekään joka haluaa liikkua enemmän. Minulla oli sellainen vuosia ja käytin sitä ehkä pari kertaa vuodessa kun ei ollut auto käytössä. Nyt hankin jopa kolmivaihteisen pyörän ja pyöräily on nykyään ihan kivaa! Tulee paljon enemmän liikuttua. Olen miettinyt sähköpyörääkin, koska vaikka tuleekin enemmän pyöräiltyä niin tiedostan sen, että sähköpyörällä voisin liikkua vieläkin enemmän ja auton käyttö jäisi kyllä ihan minimiin.

Vierailija
78/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtavia vinkkejä kaikkien liikuntasuoritusten pilaamiseen! Muistan, kuinka lähdin naapurin himohiihtäjän yllyttämänä mukaan 15 kilsan "pikku lenkille" ihan saatanan lipsuvilla suksilla. Äijä katosi näkyvistä jo ensimmäisen mäen jälkeen. Sen jälkeen en enää hiihtänytkään. Ja tosiaan polvivaivat nousee tasolle 2.0 kun sotkee ruosteisella perustunturilla renkaat löysinä.

Vierailija
79/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamujumppa 15 min ja iltajumppa 15 min joka päivä = 3,5 tuntia lisää liikutaa viikkoon. jos lisäksi puolen tunnin kävely päivällä, niin siinä onkin jo 7 tunti liikuntaa joka päivä. 

Vierailija
80/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤔 mielelläni lisäisin esim matkojen kulkemista ilman autoa. Mutta töihin on 35km/suunta, ei bussimahdollisuutta, kiitos haja-asutusalue... Kauppa on heti portaiden edessä. Aikaisemmin saatoin lapsen kävellen treeneihin, mutta nyt joukkue vaihtui ja matkaa treeneihin 40km/suunta, tähän kuluu 2iltaa viikossa. Eli niinä päivinä kun ei ole treenejä, hoidetaan ostokset, pyykit, ruuanlaitot jne, eli aikaa jää entistä vähemmän käydä lenkillä tai jumpassa.