Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten liian vähän liikkuvana voisi helpoilla tavoilla lisätä liikuntaa? Mitä sinä teet, jolla arkena kertyy askelia ja/tai hikiliikuntaakin?...

Vierailija
21.08.2022 |

Millaisilla keinoilla saada liikettä lisättyä arkeen ilman että se tuntuisi työltä? Miten olet itse onnistunut?

Usein liikkumisen ja ulkoilun jälkeen olo on pirteä mutta jotenkin se on helppo jättää väliin.

Kommentit (160)

Vierailija
41/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen innokas liikunnan harrastaja. Kk sitten ostin polar ignito sykemittarin ja liikuntani on lisääntynyt hurjasti! Ja samoin askelmäärä. Kun noita seuraa sovelluksella niin se motivoi liikkumaan lisää.

Laite myös antaa suosituksia erilaisille liikuntalajeille, esim. venyttely, core ym.

Youtubesta olen etsinyt mieleisiä harjoituksia, löytyy kaikkea tanssista joogaan. Lisäksi otin ensimmäistä kertaa elämässäni voimaharjoittelu kurssin. Olen myös ostanut kotiin kaikenlaisia härpäkkeitä, niihinkin löytyy videoita tubesta.

Vierailija
42/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin vaikka 3 vaihteinen pyörä kuin vaihteeton, ajaminen huomattavasti mukavampaa joten tulee ajettua enemmän ja pidempiä matkoja.

Toisaalta jos pyöräilee vaikka työmatkat niin se matka on ihan yhtä pitkä mutta huomattavasti kehittävämpi vaihteettomalla. Kannattaa ehkä miettiä, onko sen tyyppinen ihminen joka innostuu vai sen joka tekee vain pakollisen (se työmatka). Aloittaja lienee jälkimmäistä tyyppiä.

Työmatkapyöräily on niin ikävää hommaa muutenkin, ettei sitä kannata huonolla pyörällä enää pahentaa. Toisaalta väärällä välityksellä ajaminen on tehotonta ja pahaksi nivelille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes ymmärrä miten päivän aikana askelia ei joillekin tule 10 000. Mulla ainakin tulee hirveä olo jos olen vain istunut koko päivän. Enkä oikein ymmärrä sitäkään miksi pitäisi jotenkin huijata itsensä liikkumaan. Jos haluat olla terve niin ulos kävelemään.

Vierailija
44/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aikoinaan kertyi paljon askelia, oli koiria, lenkkeilin, olin terve ja kävelin muutenkin paljon.

Töissä edelleen tulee onneksi askelia.

Mutta nykyään on sairauksia, kipuja, ei koiria enää ollut moneen vuoteen, asun pienessä kaksiossa ja olen alkanut epäillä, että tää on niin pieni asuntokin, että tänne jumittuu. Oikeasti; täällä liikun sängyn, sohvan ja wc-pöntön väliä suurin piirtein! Kesälomalla päätin, että alan kotona aina taukojumppana juosta sisällä paikallani. Aina välillä kun nousen vaikka vessaan, juoksen samalla paikallani 60 askelta. En tiedä, ehkä ihan hölmö juttu, mutta ajattelin kuitenkin testata. Oikeasti olen niin rapakunnossa ettei tosikaan, niin pienestä on aloitettava. Ulos en kehtaa mennä juoksemaan enkä jaksaisikaan pitkälle. Kai tää on kuitenkin istumista parempi.

Vierailija
45/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielummin vaikka 3 vaihteinen pyörä kuin vaihteeton, ajaminen huomattavasti mukavampaa joten tulee ajettua enemmän ja pidempiä matkoja.

Sähköavusteisella jaksaa polkea 2-3 tunnin lenkkejä, hiki siinäkin tulee mutta pahimmat ylämäet ei haittaa.

Toinen helpottava asia on, ettei päivän kävelytavoitetta tarvitse rehkiä kerralla vaan useampana kertana päivän mittaan.

Vierailija
46/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos liikaa kiinnostaa tv:n katselu niin kai se on sama polkee siinä katsellessa fillarilla niin ei oo pakkoo lähtee mihinkään erikseen.

Vierailija
47/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla aikoinaan kertyi paljon askelia, oli koiria, lenkkeilin, olin terve ja kävelin muutenkin paljon.

Mutta nykyään on sairauksia, kipuja, ei koiria enää ollut moneen vuoteen, asun pienessä kaksiossa ja olen alkanut epäillä, että tää on niin pieni asuntokin, että tänne jumittuu. Oikeasti; täällä liikun sängyn, sohvan ja wc-pöntön väliä suurin piirtein! Kesälomalla päätin, että alan kotona aina taukojumppana juosta sisällä paikallani. Aina välillä kun nousen vaikka vessaan, juoksen samalla paikallani 60 askelta. En tiedä, ehkä ihan hölmö juttu, mutta ajattelin kuitenkin testata. Oikeasti olen niin rapakunnossa ettei tosikaan, niin pienestä on aloitettava. Ulos en kehtaa mennä juoksemaan enkä jaksaisikaan pitkälle. Kai tää on kuitenkin istumista parempi.

Niin juu, ja lisään vielä, että tarkoitus siis tästä lisätä noita askelia per kerta, josko tästä vähitellen edistyn. Tosi varovasti kuitenkin aloitan. Enkä aina ihan paikallani juokse, joskus vähän eestaas tässä asunnossa "hippailen". 

Vierailija
48/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin sellaisella mummojumpalla, eli venyttelyillä, olin tosi rapakunnossa. Sitten löysin pokemon gon ja nyt tulee helposti käveltyä parikin tuntia, kun etsin areenoita ja stoppeja. Olen siis eläkkeellä, yli kuusikymppinen ;)

Vierailija
49/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksumatto kotiisi vaan.

voi sillä vain kävelläkin.

🏃🚶😁

Vierailija
50/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyviä vinkkejä siihen miten lisätä askelia. Onko teillä vinkkejä miten saisi hien pintaan ja lisää hikiliikuntaa?

Vierailija
51/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askelmittari ja päivittäinen koiran kanssa lenkkeily ovat olleet itselleni ne tärkeimmät liikuttajat. Seuraan askeleiden määrää/pv ja joka viikko päätän tehdä yhtenä päivänä ko. viikon ennätyksen.

Pyöräilen työmatkat sulan kelin aikaan. Omakotitalossa riittää pihatöitä aina. Minusta ei ole ryhmäjumppiin, eli on vaan yritettävä löytää se itselle motivoivin liikuntamuoto. Silloin sitä jaksaa tehdä säännöllisesti.

Vierailija
52/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nnnhhhhhhhh...

Vierailija
53/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nnnnhhhhhh...

Vierailija
54/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liioittelematta voin sanoa että sähköpyörä pelasti henkeni ;-)

Vierailija
55/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla ei ole ajan hallintaa. Ei ruoka ei uni rytmiä. Opetele ne. Aliota ensin vaikka hyötyliikunta. Seraa askeleitasi.On hyvä semppari.Muta merkitystä sillä ei.Ota tavoiteeksi joku askelmäärä päivässä. Aloita kävelysi työn, opiskelun ,päivällisen jälkeen. Aluksi vai 30minttia. Jätä taskun puhelin äänetön tila.Puhelin sinun aikaasi vie. Semppiä.Kyllä se sitä lähtee pikku hiljaa 2-3 viikon kuluttua on tapa. Jos on lapsia? Osaa nekin kävellä ja nukkuvat paremmin ulkoilun ansiosta.Jokainen urheilu puisto on ilmaiset kuntolaiteet käytettävissä 7 päivää 24h.

Puhelimessa voi käyttää oikeinkirjoitusta apuna.

Vierailija
56/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sporttikello on ollut minulle tärkeä, että voin seurata askelia jatkuvasti.

Minulla on varattu lenkille tarkka kellonaika. Lähden joka päivä klo 18. Yksin kävely on tylsää, ja kännykkä auttaa. Soitan puheluita lenkiltä, kuuntelen äänikirjoja, uusia levyjä, podcastejä. Tämä on tepsinyt ja olen alkanut nauttia laatuajasta itseni kanssa..

Kello on saanut minut lisäämään askelia kotona. Kotitöitä tehdessä, tavaroita viedessä ja hakiessa tulee askelia. Koko kodin siivotes saatan saada kymppitonnin täyteen.

Vierailija
57/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Askelmittari ja päivittäinen koiran kanssa lenkkeily ovat olleet itselleni ne tärkeimmät liikuttajat. Seuraan askeleiden määrää/pv ja joka viikko päätän tehdä yhtenä päivänä ko. viikon ennätyksen.

Pyöräilen työmatkat sulan kelin aikaan. Omakotitalossa riittää pihatöitä aina. Minusta ei ole ryhmäjumppiin, eli on vaan yritettävä löytää se itselle motivoivin liikuntamuoto. Silloin sitä jaksaa tehdä säännöllisesti.

En ehdi käydä ryhmäjumpissa, mutta ryhmäjumpat tulevat kotiin netin kautta. On maksullisia ja on ilmaisia. Tämä oli paras koronalöytöni.

Vierailija
58/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massachusettsin yliopiston meta-analyysin mukaan 10 000 askeleen myytissä on madaltamisen varaa. Tutkimuksen mukaan nimittäin jo 6 0008 000 askelta päivässä riittäisi pitämään ihmisen terveenä.

Tässä askelmäärässä pysyttely vähentäisi ennenaikaisen kuoleman riskiä 54 prosentilla, kun puhutaan yli 60-vuotiaista. Sen sijaan alle 60-vuotiaille suositellaan tutkimusten perusteella hieman suurempaa päivittäistä askelmäärää eli 8 00010 000 askelta päivässä.

Vierailija
59/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävelen kyllä kaikkialle (päivässä ehkä 5000 - 10 000 askelta), mutta tuntuu että lisäksi tavittais jotain keskivartalon lihaskuntoa, ja sykettä nostavaa. Ehkä pitää kotona ruveta tekemään jotain liikkeitä kun ei tuu mentyä mihinkään tunneille kuitenkaan. Ainakin oon ottanut tavaksi tanssia täysiä aina kun tulee hyvä biisi (jos oon yksin kotona siis, muuten ei kehtaa 😀 ).

Vierailija
60/160 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen iäkäs, mutta en halua olla pakosta päivää sisällä, vaan teen ns. tikusta asiaa, että voin lähteä kaupungille, hautausmaalle jonne pitää mennä nyssellä, mutta siitäkin koituu 4000 askelta. Kun on kavereita jotka ovat samassa "jamassa" tulee lähdettyä ja ne lenkit ovatkin antoisia ja virkistäviä kun on juttuseuraa ja askelmittari näyttää n. 7000 askelta ja aikaa menee tunnista kahteen kun istuskellaan välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi