Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ostaa joka päivä 0,20 € maksavan muovipussin...

Vierailija
20.08.2022 |

tekee se vuodessa 73 euroa.

Kannattaako?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien joka tapauksessa roskat muovipussissa roskiin. Aivan sama ovatko muovipusseja, joissa lukee roskapussi vai ostoskasseja, jotka ovat muovia. Käytettyä tulevat.

Roskapussit on ohuempaa muovia eli ovat ympäristöystävällisempiä kuin kauppojen muovipussit.

Vierailija
22/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka käy joka päivä kaupassa? Etenkin niin, että ostaa niin paljon että tarvitsee muovikassia joka kerta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytkö joka päivä kaupassa ?

Eikö joku muka käy? Syötkö samaa ruokaa monta päivää putkeen?

ei ap

En. Jääkaappi ja pakastin on keksitty.

Vierailija
24/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien joka tapauksessa roskat muovipussissa roskiin. Aivan sama ovatko muovipusseja, joissa lukee roskapussi vai ostoskasseja, jotka ovat muovia. Käytettyä tulevat.

Anna kun arvaan: et myöskään lajittele?

Vierailija
25/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa 23 senttiä nykyisin, ainakin Prismassa. Ei ne mustat roskapussitkaan ilmaisia ole.

Vierailija
26/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan muovikasseissa on todella moninkertainen määrä muovia varsinaisiin roskapusseihin verrattuna. Koska ne on tehty raskaiden ostosten kantamiseen. Eli ei se ainakaan luonnonvarojen kannalta ole sama. Eikä myöskään sun rahankäyttösi, koska varsinaisia roskapusseja saa samalla rahalla monikertaisen määrän.

Vierailija
27/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ap

Monilla on kotona jääkaappi, pakastin ja erilaisia elintarvikkeita, jotka säilyvät tavallisessa kuivassa ruokakaapissa huonelämpötilassa. Olisi erittäin huonoa suunnittelua joutua käymään ruokakaupassa joka päivä. Torstaina voi helposti ostaa koko viikonlopun ruuat maanantaihin asti eikä se edellytä edes auton omistamista. Vaikka olen pakana, niin minun puolesta kaupat voisivat olla hyvin sunnuntaisin kiinni, jotta ihmisillä olisi enemmän yhteisiä vapaapäiviä.

Vierailija
28/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaa 23 senttiä nykyisin, ainakin Prismassa. Ei ne mustat roskapussitkaan ilmaisia ole.

Ei olekaan ilmaisia mutta PALJON halvempia.

Vierailija
29/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan muovikasseissa on todella moninkertainen määrä muovia varsinaisiin roskapusseihin verrattuna. Koska ne on tehty raskaiden ostosten kantamiseen. Eli ei se ainakaan luonnonvarojen kannalta ole sama. Eikä myöskään sun rahankäyttösi, koska varsinaisia roskapusseja saa samalla rahalla monikertaisen määrän.

Kaupan nykyiset muovipussit on tavallisesti valmistettu kierrätysmateriaalista ja ne ovat suhteellisen ohuita. Ostosreissulla ja roskapussina käytetty muovipussi on huomattavasti ekologisempi ratkaisu kuin kangaskassi, jonka valmistaminen kuluttaa enemmän luonnonvaroja.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/04/01/mika-naista-on-ekologisin-muov…

"kangaskassia pitäisi käyttää uudelleen 840 kertaa ennen kuin sen ympäristöjalanjälki on yhtä suuri kuin muovipussilla, jota käytetään uudestaan kerran roskapussina. Luomupuuvillaista kassia pitäisi käyttää lähes 2400 kertaa ja paperikassiakin 11 kertaa."

Vierailija
30/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ap

Monilla on kotona jääkaappi, pakastin ja erilaisia elintarvikkeita, jotka säilyvät tavallisessa kuivassa ruokakaapissa huonelämpötilassa. Olisi erittäin huonoa suunnittelua joutua käymään ruokakaupassa joka päivä. Torstaina voi helposti ostaa koko viikonlopun ruuat maanantaihin asti eikä se edellytä edes auton omistamista. Vaikka olen pakana, niin minun puolesta kaupat voisivat olla hyvin sunnuntaisin kiinni, jotta ihmisillä olisi enemmän yhteisiä vapaapäiviä.

Miten sinä tiedät torstaina haluatko lauantaina kukkoa viinissä vai bouillabaissea?

Vierailija
31/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei kukaan osta muovipussia joka päivä.

Vierailija
32/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelaa Lottoa yhden rivin joka viikko, se maksaa vuodessa 52-53 euroa

Jos pelaa Eurojackpotia yhden rivin joka arvonnassa, se maksaa vuodessa 208-210 euroa

Jos pelaa Kenoa joka arvonnassa minimipanoksella, se maksaa 1,5€/pvä eli 244 euroa

Vuodessa rahaa menee siis 507 euroa.

Pelikoneisiin saa menemään vaikka 2000 euroa kuussa jos on peliongelmainen.

Se nyt vaan on tyhmää rahapelata.

Näkisin että rahapelaaminen on muovipusseja suurempi ongelma.

Vierailija
33/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ap

Miten sinä tiedät torstaina haluatko lauantaina kukkoa viinissä vai bouillabaissea?

Kotiin voi varata erilaisia ruokatarvikkeita mahdollisimman pitkällä parasta ennen päivämäärällä ja osan elintarvikkeista voi pakastaa. Ei minusta ole ylivoimaista suunnitella tulevaisuutta muutamaksi päiväksi eteenpäin. Minulla on esimerkiksi tällä hetkellä pakastimessa monenlaisia jäätelöitä, mutta ei minulla ole mitään pakkoa ruveta ahtamaan niitä kaikkia kerralla. Saatan syödä iltapäivällä pari tikkujäätelöä kahvin kanssa ilman että minun tarvitsi sitä varten lähteä kauppaan.

Vierailija
34/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ap

Fiksu suunnittelee ja varautuu. Sellainen kuulemma vähentää ruokakuluja. Fiksu kaivaa laiskana päivänä pakastimesta sinne säilytyt pakastamiskelpoiset ylijääneet safkat ja tekee niistä jotain uutta. Ja kyllä, samaa ruokaa voi syödä pari päivää putkeen tai pakastaa ylijääneen osan valmistuspäivänä. Vuodessa kertyy ihan kiva säästö joten siihen satunnaiseen coq au vin'iin voi sitte käyttää halutessaan vähän parempaa viiniä.

ohikulkija

Vierailija
35/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangaskassi vs Muovipussi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan nykyiset muovipussit on tavallisesti valmistettu kierrätysmateriaalista ja ne ovat suhteellisen ohuita. Ostosreissulla ja roskapussina käytetty muovipussi on huomattavasti ekologisempi ratkaisu kuin kangaskassi, jonka valmistaminen kuluttaa enemmän luonnonvaroja.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/04/01/mika-naista-on-ekologisin-muov…

"kangaskassia pitäisi käyttää uudelleen 840 kertaa ennen kuin sen ympäristöjalanjälki on yhtä suuri kuin muovipussilla, jota käytetään uudestaan kerran roskapussina. Luomupuuvillaista kassia pitäisi käyttää lähes 2400 kertaa ja paperikassiakin 11 kertaa."

Vanhin kangaskassini on 90-luvulta. Kivat kuosilliset puuvillaostoskassit voi halutessaan käyttää vaikka tyynynpäällisiksi.

Vierailija
36/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ap

Fiksu suunnittelee ja varautuu. Sellainen kuulemma vähentää ruokakuluja. Fiksu kaivaa laiskana päivänä pakastimesta sinne säilytyt pakastamiskelpoiset ylijääneet safkat ja tekee niistä jotain uutta. Ja kyllä, samaa ruokaa voi syödä pari päivää putkeen tai pakastaa ylijääneen osan valmistuspäivänä. Vuodessa kertyy ihan kiva säästö joten siihen satunnaiseen coq au vin'iin voi sitte käyttää halutessaan vähän parempaa viiniä.

ohikulkija

No en minä ainakaan jaksa syödä samaa ruokaa useampaa päivää putkeen. Joskus yritin ja siinä kävi vain niin, että lähdin ravintolaan ja ylijäänyt ruoka meni roskiin.

Vierailija
37/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aina kestokassit joihinka kerätään tyhjät pullot viikossa ja aina kaupassa mukana. Hätätilassa ostetaan muvipussi jos kaikki eivät mahdu kestokasseihin. 

Turhaan ei osteta muovipusseja. 

Vierailija
38/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ap

ohikulkija

No en minä ainakaan jaksa syödä samaa ruokaa useampaa päivää putkeen. Joskus yritin ja siinä kävi vain niin, että lähdin ravintolaan ja ylijäänyt ruoka meni roskiin.

Minä pystyn syömään samaa ruokaa useamman päivän mutta puolisoni ei pysty. Johtuu lapsuudesta kun puolisollani teki kotiäiti aina uuden ruuan joka päivä ja minulla ei ole ollut kotiäitiä niin lämmitettiin samaa pari päivää ja sitten välillä einestä kun ruokaa ei tehty todellakaan joka päivä. Mielestäni jotkut ruuat vain paranevat maustuessaan jääkaapissa yön yli ja hernekeittohan vain paranee pakastimessa. 

Vierailija
39/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn pari kertaa viikossa. Ostan muovipussin jos kangaskassi on jäänyt kotiin.

Vierailija
40/42 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen konkurssiin välittömästi tuosta summasta. Aivan kauheaa!