Montako päivää menee ennen kuin kirje on perillä?
Pitäisi olla 4 päivää, mutta onko kokemuksia lyhyemmästä tai pidemmästä ajasta?
Kommentit (14)
On kokemuksia siitä, että ei tule perille koskaan.
Olen lopettanut Postin palveluiden käyttämisen tämän takia.
Se on ihan mitä tahansa nykyään. Mä lasken aina varmuuden vuoksi 2vkoa varmuuden vuoksi. Eihän postia enää jaetakaan kuin silloin tällöin.
Riippuu mihin lähetät, mikä postimerkki jne. Viikkoon ainakin saa varautua.
1-30 jos on tavallinen postimerkki.
Mihinkään ei voi luottaa. Ajattelin, että kokeilisin. Ostaisin seitsemän postimerkkiä ja postittaisin joka päivä itselleni samanlaisen lähetyksen, joko yhden kortin tai kirjekuoren. Siihen merkitsisin, minä päivänä ja mihin kellonaikaan laitoin lähetyksen laatikkoon.
Sitten vain seurasin, milloin ne tulevat omaan postilootaani.
Ainakaan jos on joku päivämäärä, milloin joku lähetys on viimeistään on oltava perillä, ei kannata luottaa. Laitettava menemään heti kun mahdollista eikä kuvitella, että kyllä se nyt viikossa menee.
Ei mene. Joulukorttienkin kanssa kun on ollut variaatioita, samaan aikaan kaikki laitettu, mutta joku on saanut samantien, joku taas vasta joulun jälkeen.
Viralliset lähetykset laitettava aina pikana ja kirjattuna, siltikään ei voi olla varma.
Priority merkillä oli aina ennen perillä yhdessä päivässä. Tämä siis menneenä aikakautena jolloin asiat vielä toimi hyvin.
Nopein kokemukseni - 2 päivää
Hitain kokemukseni - 5 viikkoa
Molemmat kirjeet Helsingistä Helsinkiin, hyvä Suomen Posti!
Heinäkuussa lähetin kirjeen Helsingin sisällä. 12 päivää meni, ennen kuin oli perillä.
2 päivää-ei tule ikinä. Esim. uuden pankkikorttini pin-koodi ei saapunut ikinä ja jouduin tilaamaan uuden kirjeen.
Minä sain joulukortin maaliskuussa. Nyt odottelen yhtä itselleni tärkeää kirjelähetystä joka on postitettu reilu viikko sitten.
Voi mennä kuukausi tai kaksi tai kolme tai neljä tai viisi kuten omassa tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Priority merkillä oli aina ennen perillä yhdessä päivässä. Tämä siis menneenä aikakautena jolloin asiat vielä toimi hyvin.
Automaatio oli lapsen kengissä. Tietokoneiden nopeus oli murto-osa nykyisistä. Lämpöä mitattiin elohopealla ja kaikki vaan toimi ja palvelua oli joka kylässä.
Ei sitä nykyään enää tiedä. Voi mennä 2 päivää tai kaks viikkoa.
Riippuu kai siitä onko postimerkki vai meneekö economy luokassa.