Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Timo Soini ulkoministerinä osoitti mieltä työmatkalla vaikka Suomen kanta asiaan oli eri.

Vierailija
19.08.2022 |

Saako ministeri olla yksityishenkilö vai ei?
Soini perusteli että hän saa yksityishenkilönä mennä osallistumaan tapahtumaan jossa vastustetaan ihmisoikeuksia vaikka me muut maksoimme hänen matkan sinne.
Miten on. Saako ministeri olla myös yksityishenkilö vai ei? Horjuttaako yksityishenkilönä tehdyt teot uskottavuutta vai ei?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä säkään puhu koko kansan suulla.

Soini oli työmatkalla eli hän puhui meidän kaikkien suulla. Vai oliko hän yksityishenkilö joka saa vapaalla tehdä mitä haluaa?

Mä annan luvan vastustaa aborttia. Jos mun suullani puhuu.

Suomi ei vastusta aborttia. Kuitenkin ulkoministeri sai nolata koko maan muiden maiden silmissä.

Mä vastustan. Mun suullani puhuva kansanedustaja ja ministeri saa vastustaa. Julkisesti. Ulkomaillakin. 

Suomessakin on aborttia vastustavia ihmisiä ja meillä edustajia. 

Tämä ei koske sinua mitenkään, voitko käsittää. Suomi ei vastusta aborttia ja ulkoministeri silti vastusti työmatkallaan. Se horjutti koko maan poliitikkojen uskottavuutta kun edes tuossa asemassa oleva ei pysy ruodussa.

Suomi ei myöskään erityisesti kannata aborttia, ainoastaan sallii sen tiettyjen ehtojen täyttyessä. Mitä määräystä siitä ei ole että Suomen valtion edustajan tulee ehdottomasti olla asiasta tiettyä mieltä koska kuten tässäkin keskustelussa on monta kertaa mainittu mielipiteitä on yhtä monta kuin kansalaisiakin.

Vierailija
42/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat, jotka vinkuivat Soinin osallistumisesta mielenosoitukseen, kirkuvat nyt päät punaisina, että pääministeri saa vapaa-ajallaan kreisibailaa.

Miten Soinin mielenosoitus pääsi unohtumaan niiltä jotka nyt pää punaisena kirkuu Marinin bailaamisesta? Samat hoki miten Soini saa yksityishenkilönä tehdä mitä haluaa.

Ei tietenkään kirkunut. Miksi ihmeessä olisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat, jotka vinkuivat Soinin osallistumisesta mielenosoitukseen, kirkuvat nyt päät punaisina, että pääministeri saa vapaa-ajallaan kreisibailaa.

Soini näytti mallia. Kun sanoo taikasanan "yksityishenkilö" niin saa tehdä mitä haluaa missä haluaa.

Hyvin moni suomalaisten vain näköjään unohti tämän säännön.

Jotta se ei enää unohtuisi voitaisiin ottaa polittikkaan uusi termi, soinisääntö.

Soinisääntö on hyvä. Saako sitä käyttää jos itse vaikka julkisesti somessa ilmaisen että työnantajani toimii väärin?

Juuri sitä varten soinisääntö on että voit mennä haukkumaan työnantajasi ja sitten vedota että olit yksityishenkilö ja saat kaiken anteeksi :)

Minulla onkin paljon sanottavaa entisestä työnantajasta. Saan siis yksityishenkilönä mennä lehteen kertomaan mikä kaikki minusta on niiden toimintatavoissa väärin.

Jos puhut totta niin ihan vapaasti, firmalla ei ole mitään kunniaa jota erityisesti täytyisi suojella, työntekijällä on velvollisuus olla lojaali työnantajaa kohtaan mutta jos työsuhde on päättynyt ei mitään tällaista velvoitetta tietenkään enää ole. Perättömiä juttuja ei tietenkään saa kertoa.

Vierailija
44/45 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä säkään puhu koko kansan suulla.

Soini oli työmatkalla eli hän puhui meidän kaikkien suulla. Vai oliko hän yksityishenkilö joka saa vapaalla tehdä mitä haluaa?

Mä annan luvan vastustaa aborttia. Jos mun suullani puhuu.

Suomi ei vastusta aborttia. Kuitenkin ulkoministeri sai nolata koko maan muiden maiden silmissä.

Mä vastustan. Mun suullani puhuva kansanedustaja ja ministeri saa vastustaa. Julkisesti. Ulkomaillakin. 

Suomessakin on aborttia vastustavia ihmisiä ja meillä edustajia. 

Tämä ei koske sinua mitenkään, voitko käsittää. Suomi ei vastusta aborttia ja ulkoministeri silti vastusti työmatkallaan. Se horjutti koko maan poliitikkojen uskottavuutta kun edes tuossa asemassa oleva ei pysy ruodussa.

Suomi ei myöskään erityisesti kannata aborttia, ainoastaan sallii sen tiettyjen ehtojen täyttyessä. Mitä määräystä siitä ei ole että Suomen valtion edustajan tulee ehdottomasti olla asiasta tiettyä mieltä koska kuten tässäkin keskustelussa on monta kertaa mainittu mielipiteitä on yhtä monta kuin kansalaisiakin.

Kyllä, Suomella on virallinen linjaus ja se sallii abotit. Soini oli edustamassa Suomea sillä matkalla.

Mutta täällä nyt hyvin paljon Soinia puolustellaan joten voidaan sitten kaikki varmaan olla yhtömieltä että ministereilläkin on oma elämä ja omat tavat viettää aikaa ja se heille sallitaan.

Vaikka siitä nousisi kansainvälinen kohu.

Vierailija
45/45 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soinin toiminta ei ole vaikuttanut Suomen päätöksenteon uskottavuuten tai arvovaltaan millään tavalla, toisin kuin nykyinen pääministeri joka on muutaman kuukauden välein tekemässä tiliä toilailuistaan.

Sitäpaitsi tässä vertauksessa on sellainen vääristymä, että Suomessa abortti sallitaan, eikä kiellettä.

Eli, jos Soini olisi osoittassa mieltä aborttien puolesta, sen ollessa Suomessa laitonta, silloin hän olisi konkreettisessa ristiriidassa Suomen muun lainsäädäntävallan kanssa ja näin söisi sen uskottavuutta. Tässä on oleellinen ero. Koska 90% maailman kulttuureista Soinin toiminnassa ei nähdä mitään kyseenalaista.