Apua... ihan kuin vatsassa potkisi joku, mitä tää tarkoittaa?
Kuukautiset ovat tulleet ihan normaalisti.
Kortsua on käytetty (melkein joka kerta :( ).
Mitä helkuttia tää tunne on, kun tuntuu kuin joku potkisi vatsassa?
Ihan samalla tavalla kuin vauvan potkut. Tätä samaa oli eilen illalla/yöllä, kun istuin tässä tietokoneella. Aamu/aamupäivän olo ihan " normaali" .
Eilen miehenikin tunsi oikein liikkeet ja potkut vatsassani.
Meillä on jo neljä lasta ja en yhtään tunne oloani sellaiseksi, että olisin raskaana, kuten edelliset raskaudet olen tuntenut/vaistonnut jo heti alussa, ennen kuin edes olis kuukautisten pitänyt alkaa.
Ja kaiken järjen mukaan raskauden pitäisi jo olla aika pitkällä, jos tuntuu jo potkutkin... ei hemmetti.
Onko sitä perhana pakko mennä ostaan testi vaikka menkat ei ole myöhässä. Sitä paitsi tunnen (olen koko ikäni tuntenut) jos/kun on ovulaatio ja eilen juuri oli, voiskohan tää olla sitten jotain siihen liittyvää (jotain uutta vaan mulle)?
Ei siinä viidennessä lapsessa mitään muuta, mutta se hirvittää nyt vaan, että kun olen aika monena viikonloppuna juonut ja jopa humalaan asti, kun on ollut erilaisia juhlia harvase viikonloppu, varsinkin kesällä.
Aaarrggghh... neuvokaa ny joku.
Pitäiskö sitä vaan yrittää vääntää kunnoon pierut... onko kyse vaan sellaisesta, ilmaa vaan kiertää mahassa? :D
Kommentit (14)
on niitä " pieruja" ennenkin syntynyt..kakoselle tiedoksi :)
Mutta kai se varmaan on järkevintä, jotta saisi mielen rauhan.
Sitä vaan mietin, että jos tosiaan jo tunnen potkuja niin silloin mahdollisen raskauden olisi pakko olla niin pitkällä, että keskeytys ei enään olisi mahdollista ja taas puolestaan peloittaa synnyttää lapsi jonka raskaus aikana on tullut käytyä tietämättään olevansa raskaana ravintoloissa tai muissa juhlissa ja juopoteltua.
Hirveitä päätöksiä... en mä halua sellaisia tehdä.
Toivotaan, että testi olis negatiivinen ja sen jälkeen tulis vaan iiiiiso pieru :D
potkis mahassa, vaikka se onkin vain ilmaa ;) Mulla menee siis maha sekaisin tietyistä aineista ja ilmaa kertyy vatsaan. Sitten se ilma liikkuu pikkuhiljaa eteenpäin ja sen pulputuksen tuntee kyllä ihan kädelläkin ;)
Toki voit tietty olla raskaanakin, eli tee testi varoiksi ;)
ja suolistokaasuiksi eli pieryuiksi niitä kutsutaan. eli suoli elää ja tuntuu samalla kun potkiva tenava.
No.. Nyt tuo " tyrä" on sitten ja kouluikäinen =) Ja heillä oli siis jo lapsia ennestään.
Vähän kirjoitusvirheitä.. anteeksi =)
Tuntuu kuin olisi elohiiri tuolla jossain alavatsassa, munasarjoissa tms. Tuskin raskaana, syön pillereitä ja just oli kuukautisetkin. Tuntuu aina välillä. Hassu tunne. Maha ei kasvanut, kyllä siinä vaiheessa kun potkut tuntuu (rv15-18) olis jo hiukan mahakin näkyvissä, itse ainakin huomaisin.
Meidän kuopus on meinaan niin pieni, ettei raskaus voisi olla vielä potkuasteella.
Jos tuntisit vauvan potkun, tuntisit myös kohdun painelemalla vatsanpeitteiden läpi. Joten siitä vaan pötkölleen ja kohtua etsimään. Ei potkivaa vauvaa tarvitse enää raskaustesteillä testata...
Mulla on sektiosta nyt 2v aikaa, ja nyt on alkanut tulla ihan sellasia napakoita " potkuja" jotka välillä jopa näkyy ulospäinkin mahan seudun heilahtamisella.
Kävin lääkärissäkin asiasta, sillä tiesin etten voi ainakaan vauvaa siellä kasvatella, ja koska " potkuihin liittyi toisinaan myös kipua, lääkäri totesi vaan kohtuun ja arven ympärille kasvaneen kiinnikkeitä, jotka joissain asennoissa aiheuttaa noita potkuja.
Ja kaikki tämä siis monipuolisesta liikunnan ja venytteluyn harrastamisesta huolimatta. Ja näinkin jälkikäteen sektiosta.
ripuli ja oksutauti ja seuraavana menkat, että sellaine syy!
eli synnytyksen jälkeen mukamas pitkän aikaa tuntui vielä että vauva siellä potkiskelis.
Kun olen tehnyt ruokaa tai mitä tahansa muuta niin en ole tuntenut " potkuja" . Eilen ne tosin tuntuivat makuu asennossakin.
Joku kertoi jostain kohdunkiinnikkeistä tai vastaavista niin olen minäkin synnyttänyt esikoisen sektiolla, tosin jo useampi vuosi takaperin.
Enkä muuten sitten ilmeisesti tänään pääse apteekkiin, taitaa mennä huomiseen. Joten edelleen joutuu jatkaan epätietosuudessa.
eli laktoosi-intoleranssi oli kehittynyt ja aiheutti vatsan turpoamista ja pahoja ilmavaivoja.
En kyllä usko, että mies voisi sinun ilmavaivat tuntea...