Olen vanhemmiten alkanut ahdistua ajatuksesta, että pallomme kelluu avaruudessa
Aivan kamalasti ahdistaa. En ennen miettinyt tällaisia.
Kommentit (104)
Hienoa huomata että monia muitakin ihmetyttää ja häiritsee samat asiat :D Näitä miettiessä sen ymmärtää miten rajalliset meidän aivot on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on aina haitannut se kun avaruus on ääretön ja silti se laajenee. Jotenkin nämä kaksi asiaa ei mahdu mun päähän että siis ääretön laajenee, eli siis laajeneminenhan tarvitsee jotkut reunat kuitenkin että se laajeneminen voidaan todeta ja siis minne se laajenee jos se on ääretön. Aaaaaaaaa!!!!!
Joo mä oon kanssa saanut itseni psykoosin partaalle miettiessäni näitä asioita. Esimerkiksi sitä, että mistä kaikki alkoi kun ei ollut vielä mitään. No jos ei ennen kaikkeutta ollut mitään, niin mitä se "ei mitään" sitten oli? Pelkkää mustaa pimeyttä? Mutta onhan sekin jotain, se on sitä mustaa, pimeyttä, musta on kuitenkin väri. Mitä on "ei mitään"? Whaaat? Ilmankos ihmiset nykyään masentuu ja sekoaa. Ennen vanhaan sentään piti vain keskittyä hengissä pärjäämiseen ja uskottiin johonkin maahisiin ja muihin metsien satuolentoihin. Kai tämä on sitä, että tieto lisää tuskaa. Onhan moni tiedemieskin seonnut lopulta. Enkä yhtään ihmettele koska taviskin sekoaa näitä asioita miettiessä.
Ja muuten mistä sitä kaasua tulee ja kaiken rakennusaineet? Kai sekin joskus alkoi, mistä?
Tieto lisää tuskaa! Kyllä! Itselleni on aivan selvää, mitä tämä kaikki on ja mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Aivot on meidän tietokoneemme. Kaikki lähtee sieltä.
Ps.
Turha tänne on pitkästi kirjoittaa, kun ketju jo poistetaan. Kai täällä on jo kettinkiä joka ikiselle tähdelle...
Sanotaan, että netissä kaikki on ikuista, mutta ei vauva.fi:ssä.
Ihanaa, olemme avaruuden olioita!
Vierailija wrote:
Faith kirjoitti:
Tieteellisille asiantuntijoillekin maailmankaikkeus on mysteeri.
Siitä tiedetään varsin paljon ja koko ajan opitaan lisää.
Tiedeuskovainen tonttu.
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua on aina haitannut se kun avaruus on ääretön ja silti se laajenee. Jotenkin nämä kaksi asiaa ei mahdu mun päähän että siis ääretön laajenee, eli siis laajeneminenhan tarvitsee jotkut reunat kuitenkin että se laajeneminen voidaan todeta ja siis minne se laajenee jos se on ääretön. Aaaaaaaaa!!!!!
Joo mä oon kanssa saanut itseni psykoosin partaalle miettiessäni näitä asioita. Esimerkiksi sitä, että mistä kaikki alkoi kun ei ollut vielä mitään. No jos ei ennen kaikkeutta ollut mitään, niin mitä se "ei mitään" sitten oli? Pelkkää mustaa pimeyttä? Mutta onhan sekin jotain, se on sitä mustaa, pimeyttä, musta on kuitenkin väri. Mitä on "ei mitään"? Whaaat? Ilmankos ihmiset nykyään masentuu ja sekoaa. Ennen vanhaan sentään piti vain keskittyä hengissä pärjäämiseen ja uskottiin johonkin maahisiin ja muihin me
No se on just se, mikä mukamas ilmestyi "ei mistään". En usko tuohon teoriaan.
Vierailija wrote:
Faith kirjoitti:
Tieteellisille asiantuntijoillekin maailmankaikkeus on mysteeri.
Siitä tiedetään varsin paljon ja koko ajan opitaan lisää.
Kaikki on epävarmaa ja koko ajan tulee uusia löytöjä jotka haastavat aiemmat. Nykyisissä teorioissa puutteita.
Muistan ikuisesti kun 15-vuotiaana luin illalla jotain lainaamaani avaruudesta kertovaa tietokirjaa ja aloin ajatella että avaruus on ääretön, yritin ymmärtää. Ahdistuin niin paljon että kirja lensi lattialle ja tuntui etten pysty hengittämään :D
Ahdistaa erityisesti ajatus että maapallo pyörii kokoajan vauhdilla itsensä ympäri, samalla auringon ympäri, koko galaksi pyörii jne. Vähemmästäkin menee pää sekaisin. Ihme kun pysytään maapallolla. Kaikki pyörii mieletöntä vauhtia, monet avaruuden muodot on pyöreitä (planeetat, auringot jne).
Vierailija wrote:
Tässä on myös hyvä video joka auttaa laittamaan omat asiat perspektiiviin...
Tuo loppu on haikea 😥
Joko helpotti? Vai vieläkö on ajatus mielessä.
Avaruudessa on miljardeja "rogue"- planeettoja, jotka eivät kierrä mitään tähteä, vaan syöksyvät kuin keilapallot.
Kaikki avaruudessa liikkuu, joten mikään ei ole turvassa. Kaaosteorian hyväksyminen kannattaa, niin ymmärtää, että aiheita pelkoon on niin paljon, ettei niiden ajattelu kannata.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa erityisesti ajatus että maapallo pyörii kokoajan vauhdilla itsensä ympäri, samalla auringon ympäri, koko galaksi pyörii jne. Vähemmästäkin menee pää sekaisin. Ihme kun pysytään maapallolla. Kaikki pyörii mieletöntä vauhtia, monet avaruuden muodot on pyöreitä (planeetat, auringot jne).
Opiskele vähän fysiikkaa, niin helpottaa.
Ja mannerlaatat kelluu sulan magman päällä
Musta nimenomaan ei ole väri. Se vain imee kaikki spektrin värit niitä takaisin heijastamatta. Valkoinen puolestaan heijastaa kaiken takaisin.
Flytande stör inte. Bl.a. motorcyklar har flytande bromsar och de fungerar finfint. Det som stör med jorden är det att den snurrar runt sin axel. Det har den gjort redan i miljarder av år utan någon service. Ta vilken vev- eller kamaxel som helst och märk hur de får lager fel redan efter 100.000 - 500.000 km.
När skär jordens axels lager fast? Vad händer då rotationen slutar?
Ei se ole paikallaan vaan, pyörii itsensä ympäri, auringon ympäri
aurinko taas kiertää osana galaksia..
Vierailija kirjoitti:
Kiitos painovoiman, on se kuitenkin liikkeessä hallitusti radallaan, eikä poukkoile miten ja minne sattuu. Mua ahdistaa vähän se ajatus, että milloin vain voi ilmestyä joku möhkäle törmäyskurssille meidän kanssa.
Ei voi. Avaruus on ajan saatossa "pessyt itsensä puhtaaksi". Törmäykset on jo tapahtuneet. Se näkyy mm. kuun kraatereina.
Minulla on muutama mielen laatikko, joista otan silloin tällöin ajatuksia esiin. Yksi on tämä avaruus, galaksit ja seuraava ja seuraava ja missä systeemissä ne sitten ovat. Ajattelen hetken ja sitten suljen laatikon ja mietin päivän ruokaa ja että mitähän telkkarista tulee.
Näin pysyy kuuppa kasassa.