Olen vanhemmiten alkanut ahdistua ajatuksesta, että pallomme kelluu avaruudessa
Aivan kamalasti ahdistaa. En ennen miettinyt tällaisia.
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos painovoiman, on se kuitenkin liikkeessä hallitusti radallaan, eikä poukkoile miten ja minne sattuu. Mua ahdistaa vähän se ajatus, että milloin vain voi ilmestyä joku möhkäle törmäyskurssille meidän kanssa.
Ei voi. Avaruus on ajan saatossa "pessyt itsensä puhtaaksi". Törmäykset on jo tapahtuneet. Se näkyy mm. kuun kraatereina.
Höpsistä.
1994 komeetta törmäsi Jupiteriin. "Törmäysten voimaksi on laskettu noin 300 miljoonaa atomipommia, ja ne aiheuttivat 2 000 3 000 kilometriä korkeita suihkuja. Kaasukehä lämpeni 30 000 40 000 celsiusasteeseen."
Ja tuo oli vain yksi esimerkki.
Tämä oli yksi askel sitä siivousprosessia. Eli todennäköisyydet pienenvät jokaisella törmäyksellä sillä radat eivät ole kaoottisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos painovoiman, on se kuitenkin liikkeessä hallitusti radallaan, eikä poukkoile miten ja minne sattuu. Mua ahdistaa vähän se ajatus, että milloin vain voi ilmestyä joku möhkäle törmäyskurssille meidän kanssa.
Ei voi. Avaruus on ajan saatossa "pessyt itsensä puhtaaksi". Törmäykset on jo tapahtuneet. Se näkyy mm. kuun kraatereina.
Höpsistä.
1994 komeetta törmäsi Jupiteriin. "Törmäysten voimaksi on laskettu noin 300 miljoonaa atomipommia, ja ne aiheuttivat 2 000 3 000 kilometriä korkeita suihkuja. Kaasukehä lämpeni 30 000 40 000 celsiusasteeseen."
Tämä oli yksi askel sitä siivousprosessia. Eli todennäk
Avaruus on täynnä kohteita mitkä eivät kierrä mitään tiettyä tähteä tai planeettaa, eli niillä ei ole rataa.
Joskus mietin miten hirveää olisi leijua avaruudessa kohti tuntematonta.. Tulisi vastaan joku iso planeetta ja sitä kohti vähitellen leijuisi. Hirveää.
Höpsistä.