Jäättekö koskaan miettimään typeriä yhdyssanoja, esim. ajoneuvo, mikä ihmeen neuvo se on ?
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Sanoilla kun tahtoo olla useampia merkityksiä eri tilanteissa.
Tämä opittiin jo ala-asteella.
Entä sen sanan oma tahto? Saako sana päättää itse, vai päättääkö patriarkaattivetoinen Kotus merkityksestä?
Pilkkaatko Sanaa? Ettei kävisi rushdiet...
Televisio on kyllä nini kökkö suomennos, että pitäisi jo keksiä parempi suomalaisempi sana.
Vierailija kirjoitti:
Televisio on kyllä nini kökkö suomennos, että pitäisi jo keksiä parempi suomalaisempi sana.
Töllötin se on. Kaupat ei vaan halua käyttää sitä.
Eilen lapsen kanssa metsässä pyöräiltiin ja tie muuttui poluksi. Sanoin että Hei nyt polkupyöräillään. Itseäni nauratti, että kokoajanhan me oltiin polkupyöräilty, lapsi ei tainnut ymmärtää mitä yritin selittää..
Vierailija kirjoitti:
Eilen lapsen kanssa metsässä pyöräiltiin ja tie muuttui poluksi. Sanoin että Hei nyt polkupyöräillään. Itseäni nauratti, että kokoajanhan me oltiin polkupyöräilty, lapsi ei tainnut ymmärtää mitä yritin selittää..
Niin mikä siinä polkupolkupyöräilyssä on se hauskuus? Yksipyöräpyöräily on jännempää.
Vierailija kirjoitti:
Näköradio.
Kaksio, eli kaksikulmio on täysin mahdollinen. Asiantuntemattomat kutsuvat sitä janaksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaksio, eli kaksikulmio on täysin mahdollinen. Asiantuntemattomat kutsuvat sitä janaksi.
Ja yksikulmio on sitten 360 astetta? Piste.
Hämähäkki. WTF aivan järjetön sana kaiken kaikkiaan.
Hällä Potta kirjoitti:
Tikka ja taulu ovat pöydällä.
Sanon taikasanan: Yhdys sana! ja heilautan taikasauvaa, sitten kuin taikaiskusta ilmestyy:
Tikkataulu
Minä sinulle taikasauvan näytän
Hällä Potta kirjoitti:
Tikka ja taulu ovat pöydällä.
Sanon taikasanan: Yhdys sana! ja heilautan taikasauvaa, sitten kuin taikaiskusta ilmestyy:
Tikkataulu
Mullin ja kurittaja, sitten heilautan taikasauvaa...
Ei ole yhdyssana, mutta minua ihmetyttää teroitin. Siis Tero itin. Miksi ei sitten vaikka anttiitin, jussiitin tai vaikka kalleitin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi vessoja ei sanota sisähuusseiksi? Sisähuoneiksi? Ai niin käymälä. Käymään vain tänne tullaan.
Bioeriö?
Vierailija kirjoitti:
Lohikäärmettä olen miettinyt. Sillä ei ole mitään tekemistä lohen kanssa, käärmeenkin vain vähän, sehän on enemmän lisko.
Jalopeura?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näköradio.
Televisio on suora lainasana ja tarkka suomennos on kaukonäkö. Se on jopa hyvä.
Radio on myös lainasana, joten tuo ehdotus on vain puolisuomennos eli hapatusta. Lisäksi radio on teknis-fysikaalinen termi eikä päde kaikkiin kaukonäkölähetyksiin digitaalisen eli numeerisen viestinnän ja valokuitujen aikakaudella.
Mitäs valaistaan tunnelmavalaistuksella?
Autojen varusteissa on kyllä joskus lähes naurettavan elitistisiä varusteita :D