Kiertääkö Jehovan todistajat enää ovelta ovelle juttelemassa?
Vai olenko vaan jotenkin onnistunut välttymään niiltä jo monen vuoden ajan? Muistan vielä hyvin, kuinka meidän perheen ovella kävi jehovalaisia riesaksi asti kun olin lapsi. Nykyään joku tuo postiluukusta joskus harvoin kutsun niiden konventtiin, muttei soita ovikelloa samalla. Siitä on varmaan yli 10 vuotta aikaa kun joku niistä o soittanut ovikelloa niin että olen ollut kotona ja päässyt avaamaan.
Kommentit (143)
Ainakin osa heistä pääsee nykyisin helpommalla, kun vain seisoskelevat keskenään jutellen kylttinsä kanssa esim. metroasrmien sisäänkäynneillä. Luojan kiitos, ei ole ovikelloa soitelleet. Kyseessä on vaarallinen lahko siksi että jos vaikka siihen liittyneen lapsista esim. joku kasvettuaan haluaa erota niin siinä menee myös perheenjäsenten välit. Liian julmaa touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ne saa kiellettyä? En todellakaan halua niitä ovelleni enkä niitä ylimakeita satukertomuslehtisiä postiini.
Miten niin? Niissä on hienot kannet!
En halua niellä heidän nielemäänsä valetta. Jättäkää ihmiset rauhaan ja pysykää pois oveltani.
Jos tunet häiritsevät sinua,soitamalla ovikelloa? Päämajan yhteystiedot löytyy netistä.Soitat sinne tai laitat sähkö postia. Ilmoitat osoiteen mihin ei saa tulla soitaa ovikelloa.Toimii minä tein vuosia sitten niin ja olen sannut olla asiasta rauhassa.Kerrostalo asukaana.Itä Helsinki.
Silloin 80-luvun lopulla, kun ei ollut sähköpostiakaan, minä soitin paikalliseen Päämajaan ja kielsin tulemasta, ei olla kertaa käyty sen jälkeen, vaikka ollan muutettukin moneen otteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies meni kerran kysymään kahdelta naiselta jotka seisoivat kauppakeskuksen edessä lehtiensä kanssa, että miten se menee kun opin mukaan taivaaseen pääsee teitä vain tietty määrä ?
Eivät osanneet vastata vaan viittasivat raamattuun.Onpa rankkaa kilpailla ketkä valitut pääsevät jehovista kun määrä on vain 144000?! Eikö ole outoa?
Se määräkin taivaspaikkoja on jo täyttynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tekopyhiä edessä päin näyttelijöitä. Työkaverilla naapurina ilkeä, kylmä omanedun tavoittelija ja kiusantekijä jehova.
Mulla oli aikoinaan sairaalan labrassa työkaverina nuori jehovantodistajanainen, joka oli aika hiljattain mennyt naimisiin. Saimme kuulla monet kerrat häneltä heidän seksielämästään. Leluja ei saanut käyttää, suuseksiä ei saanut harrastaa.
Jehovantodistajayksilöt ovat itse uskonnon uhreja. Heidän elämäänsä säätelee ja mikromanageroi Amerikassa sijaitseva lahkon johto. Lahkoa johtaa kahdeksasta vanhasta miehestä koostuva "hallintoelin", jonka jokainen sana täytyy niellä ja hyväksyä kritiikittä, vaikka se vaikuttaisi miten älyttömältä tahansa.
Oli kuvitelma johdolla kiinnostuksesta vaikka todistajan kanssa keskusteltiin saman alan työasioista.
Vierailija kirjoitti:
Jehovan todistajat – keitä olemme?'
Me tulemme sadoista etnisistä ryhmistä ja puhumme eri kieliä. Meillä on kuitenkin yhteiset tavoitteet. Haluamme ennen kaikkea tuottaa kunniaa Raamatun Jumalalle ja kaiken Luojalle, Jehovalle. Pyrimme parhaamme mukaan jäljittelemään Jeesusta Kristusta, ja kristittynä oleminen on meille kunnia-asia. Me kaikki käytämme säännöllisesti aikaa siihen, että autamme ihmisiä saamaan tietoa Raamatusta ja Jumalan valtakunnasta. Koska todistamme eli kerromme Jehova Jumalasta ja hänen valtakunnastaan, meidät tunnetaan Jehovan todistajina.
Oletkin tänään ajoissa. Yleensä laitat tämän viestin vähän ennen klo 23, juuri palstan sulkeutuessa.
Tuossa mielenkiintoinen pätkä. Ohikulkija jää jututtamaan Jehovan todistajia näiden kärryn luona.
Ennen pimputtelivat ovikelloja. Nykyäänkö seisovat kärryjen takana kadunkulmassa? No helpommalla varmaan pääsevät, kun tuskin monikaan tulee mitään juttelemaan. Tuo videon tyyppi on kyllä poikkeuksellinen.
Vierailija kirjoitti:
Jehovantodistajayksilöt ovat itse uskonnon uhreja. Heidän elämäänsä säätelee ja mikromanageroi Amerikassa sijaitseva lahkon johto. Lahkoa johtaa kahdeksasta vanhasta miehestä koostuva "hallintoelin", jonka jokainen sana täytyy niellä ja hyväksyä kritiikittä, vaikka se vaikuttaisi miten älyttömältä tahansa.
Aivan järjetöntä niiden puuhat.
Vierailija kirjoitti:
Ennen pimputtelivat ovikelloja. Nykyäänkö seisovat kärryjen takana kadunkulmassa? No helpommalla varmaan pääsevät, kun tuskin monikaan tulee mitään juttelemaan. Tuo videon tyyppi on kyllä poikkeuksellinen.
Ovikellot soi vieläkin liian usein. Menkööt pellolle.
Oulun alueella kierretään taas. Iso lössi ilmestyi talon päätyyn, ja alkoi kiertää aluetta parittain ovelta ovelle. Yäk, vielä joulun alla.
Vierailija kirjoitti:
Voi eksytettyjä raukkoja. Miltä tuntuu huomata vanhana tulleensa täysin petetyksi.
Käy pimpottelemassa Jehovan todistajien ovikelloja ja menet juttelemaan, jos eivät tule sinun luokse.
Vierailija kirjoitti:
Millä ne saa kiellettyä? En todellakaan halua niitä ovelleni enkä niitä ylimakeita satukertomuslehtisiä postiini.
Aikoinaan meillä loppui ramppaaminen, kun kerroin, että luen raamattua ja siellä sanotaan, että ovellenne tulee profeettoja puhumaan, älkää uskoko heitä, sillä he ovat vääriä profeettoja.
Tämä lukee raamatussa oikeasti, mutta en etsinyt sitä kohtaa.
Äitini on sen joskus nuoruudessani mulle näyttänyt.(äitiä ei ole enää, kuoli melkein 90 v)
Joku päästää niitä alaovesta. 2 kertaa käynyt ja mittani on täynnä näitä.
Kaverilla kävi myös ja hän oli yön ollut töissä, kun nämä idiootit pimpottavat ovikelloa aamupäivällä. Tällainen toiminta pitäisi kieltää. Ihmiset eivät saa olla edes rauhassa kotonaan, kun tulevat tuputtamaan uskontoaan kotiovelle.
Ihmiset käyvät töissä myös öisin, saattavat valvoa esim vauvan vuoksi, kivun takia yms ja tuollainen herätys saisi ainakin itselläni vihan aikaiseksi. En sanoisi nätisti ollenkaan.
Jos ihminen haluaisi jostain syystä jehovaksi, hän kyllä ottaisi yhteyttä. Kaikki muut jätetään rauhaan. Heillä ei pitäisi olla oikeus häiritä ihmisiä joita heidän uskontonsa ei kiinnosta. Käytöstavat puuttuvat täysin. Uskonto on edelleen kaiken pahan alku ja juuri.
Joskus viime vuosikymmenellä mutta korona aikaan eikä sen jälkeen ole näkynyt yhtään mikä on hyvä.
Meidän oven takana kävi pari viikkoa sitten ensimmäistä kertaa 15 vuoteen kaksi pullantuoksuista jehovantodistaja-mummoa. Avasin tuhannen darrassa oven ja tajuttuani nopeasti jutun juonen kerroin heille, että olen äärimmäisen epäuskonnollinen ihminen ja että kannattaa jatkaa matkaa seuraavalle ovelle. Vieressämme asuu satanisti. :D