***TaMMeNTeRHoJeN KeSKiViiKKo***
linkki eiliseen pinoon
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8671270&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (26)
onneksi tyttö nukku viime yön ihan hyvin ja meni 20.30 nukkumaan,onneksi:)tänää käytii ostamassa liput semmoseen lasten konsertttiin kun:Ti-Ti nalle ja ullakon aarre,joka on marraskuussa täällä tampereella,tytöt varmasti tykkää,toivottavasti ainakin:)
mä en ole vieläkää jaksanu pestä ja laittaa kaappiin noita äitiyspakkauksen vaatteita,mutta on tässä vielä aikaa..huomenna pitäs jaksaa taas kauppaan ja perjantaina on Janetten neuvola ja maanantaina hällä on taas fysioterapia-aika ja keskiviikkona mulla on neuvola klo 11.00 ja Jennalla on samana päivänä nla klo 14.00,vaikka ois kyllä voinu antaa sille peräkkäin ne ajat meille ettei tarvis kahtee kertaa samaan paikkaa samana päivänä mennä..nyt kattoo salkkareita ja sen jälkee viidakon ykää:)
mansemamma ja vaavi rv 30
En oo jaksanutkaan pariin päivään kirjoitella, kun oon taas vaihteeksi valvonut yöt ja ollut päivät ihan zombie :( En tiedä johtuuko tuosta uupumuksesta, mutta pyörryttää kovasti. Saatan palaverissakin kuunnella ja puhua sujuvasti, mutten näe mitään kun silmissä mustenee ihan täysin! Tällaista valitusta täällä päin, sorry... Ihmetyttää vaan itseäkin, kun ei nyt tunnu menevän ihan putkeen tää raskaus!
Tänään olin siellä sokerirasituksessa, mihin itse pyysin päästä. Ei se ollut ollenkaan niin kamalaa kuin luulin! Siis olihan se pahaa litkua, mutta ihan hyvin siellä jaksoi olla, vasta iltapäivällä tuli töissä semmoinen väsymys päälle. En tiedä yhtään mitä ne arvot oli tai mitä ne pitäisi olla, sen kai kuulee sitten neuvolassa. Sen verran sain kurkattua, että kun ekaksi aamulla otettiin sormenpäästä näyte, niin laitteessa luki 4,2. Se on kai ihan ok? Siellä sattui olemaan samaan aikaan toinenkin nainen, jolla on vielä samana päivänä la. Ties vaikka meistä tulisi vielä huonekaverit synnärillä :) Kertoi vaan, että eka synnytyksensä oli kestänyt 43 h, huh huh...
MIRABELLA: Juu, mulla oli hautajaisissa kanssa vaan mustat housut ja mustapohjainen siisti paita ja iso musta koru kaulassa. En sen kummempaa keksinyt, mutta luulen että oli ihan ok. Miehen vaatetus piti sitten miettiä tarkempaan, kun oli kantamassa arkkua.
SF-MITTA: Mulla on mitattu vasta kerran ja silloin oli 19 cm. Ens viikolla on keskimmäinen lääkärineuvola, niin siellä sitten kuulee uusimmat mitat ja ultrataankin, että vieläkö se Paavo on ihan jättis. Onneksi mahan ulkoinen kasvu on tasaantunut, puoleenväliin saakka tuntui kasvavan ihan mieletöntä vauhtia.
LEMMIKEISTÄ Sinda ja muut: Meillä ei oikeastaan suku kauhistellut, mutta itse vähän mietittiin, että miten käy... Esikoisen syntyessä meillä oli vanha narttukoira sekä puolivuotias uros. Narttu ei meinannut vauvasta yhtään mitään, mutta meidän mäykylle meinasi olla vähän kova paikka. Oli siis aivan äärettömän mustis! Ikinä ei ole mitään tehnyt ja koiran saa laittaa vaikka solmuun, mutta kyllä ekat kuukaudet kovasti osoitti mieltään. Ollaan eräänkin kerran metsästetty yöllä tutteja huoltoasemilta, kun koira oli syönyt ne kaikki. Aina, jos vain suinkin ylettyi jostain nappaamaan! Samoin kakkavaipat ja merkkaili pukluharsot ym. jos vaan oli jääneet lattialle. Tuota kesti varmaan muutaman kuukauden ennenkuin pikku hiljaa koira alkoi sopeutua uuteen tulokkaaseen. Tällä hetkellä ovat aivan erottamattomat, ei oikeasti sen läheisempää parivaljakkoa voisi olla!! Ja musta on tosi ihanaa, että lapset saa pienestä pitäen touhuta eläinten kanssa, vaikka se sitten merkitseekin välillä silmän välttäessä samalta kupilta syömistä jne...
Yritänpä kunnostautua ja laittaa Sindalle vähän lisää kuvia blogiin. Nyt on pakko mennä iltapalalle ja sitten nukkumaan, kun aamuyöstä on kuitenkin herätys.
ariella ja " paavo" 26+4
Tuli käytyä pitkästä aikaa saunassa, kun viimein sain aikaseks pestä saunan lattian. Pojan kanssa yhdessä puuhailtiin. Sain sen pysyyn aisoissa sillä, että lykkäsin sille oman pesuainepullon, missä oli vain vettä ja hinkaussienen, niin se sai pestä pesuhuoneen seinää sillä välin kun harjailin lattiaa. Oli hyvin tärkeenä, kun sai auttaa äitiä ja suihkutella " pesuainetta" . suosittelen keinoa muillekin, jos on jotain pesuoperaatioo vessassa tai saunassa.
Kiitos Zatu...ihan mielelläni jään taas kotiäidiksi, vaikka on toisaalta tyhjä olo kun aattelee että palaan töihin varmaan vasta reilun kahden vuoden päästä tai sitten kolmen. saas nähdä, miten asiat sitten menee. Mutta kyllä tää kotonaolo tulee ihan tarpeeseen. Saapahan huilattua päivällä vaikka noi yöt meneekin pipariksi.
Hermione: Olipa hyvä ettei kutina ollutkaan maksa-arvoista. Inhottavaa kuitenkin. Ataraxia oon joskus itsekin syönyt jalkapohjien kutinaan, tuli just mieleen. En ollut silloin ees raskaana, enkä muista että mistä syystä kutisi, mutta ataraxi auttoi. Että kyllä sitä kutinaa voi olla ilman ´" syytäkin" .
Mirabella: Nyt aattelet vaan ensisijaisesti itseäs ja lepäät aina kun mahdollista. Kyllä noihin alakulon tunteisiin täytyy suhtautua vakavasti ja pitää huolta jaksamisesta, älä kanna huonoo omaatuntoa sairaslomasta. Toi on ihan syy siinä missä muutkin.
Ceciliah: Minä ostin vauvalle 62cm haalarin, se on alussa kyllä tosi iso, mutta äkkiähän noi vauvat kasvaa. 56senttinen jää aika äkkiä pieneksi, että lopputalveksi tarvis kuitenkin ostaa isompi. Tää nyt on vaan mun ajatus ja vertaan tulevaa vauvaa isoveljeensä, jolle tosiaan aikoinaan 56cm kevätfleecehaalari jäi tosi äkkiä pieneksi.
Ja sitten siitä pukemisesta..vauvathan on vaunuissa makuupussissa eikä kovin kovilla pakkasilla voi ees ulkoilla pienen vauvan kanssa, mutta samaa oon kans ajatellut, että tarvisko paksuhkon toppahaalarin alle laittaa vielä villahaalaria. Ruskovillan esitteestä katselin, että siellä myydään 60cm ainakin. Vai onko ihan turha ostos. Mulla kun ei ole kokemusta kuin kevätvauvasta, mitenkähän sitä osaa pukea talvivauvaa. No, jos mun pitäis valita noista kahdesta vaihtoehdosta, niin ottaisin sen 62cm paksumman haalarin.
Minä kans yritän aatella tuosta sf-mitasta ettei siihen nyt liikaa tarvi tuijottaa, mutta siltihän nää tämmöset aina väliin huolettaa. No, viikon päästä ollaan sitten viisaampia. Onhan tässä nyt monta kertaa ultrattu ja kaikki ollut kunnossa, että en nyt siinä mielessä huoli. Olisin varmaan ihan hermona jos ei olis yhdessäkään ultrassa vielä käynyt.
Mutta onhan se hyvä että tarkastetaan tilanne.
Sellaista, nyt lähden laitteleen poikaa nukkumaan. Yritän saada Sindalle niitä kuvia vihdoin ja viimein. 3D-kuvat on vieläkin skannaamatta.
Hyviä öitä!!
Huh, onpas taas kulunut päiviä etten ole saanut aikaiseksi kirjoiteltua. Palasin viime viikon torstaina saikulta töihin ja olen siitä asti jänskännyt alkaako tyrää taas särkemään. No, tyrä ollut ok, mutta unettomuus iski töihin paluun jälkeen niin, että töistä tullessa olen kaatunut sohvan pohjalle päiväunille.
Onnea sokerirasituksen läpäisseille! Mä olin eilen ja toka arvo oli koholla (5,0, 10,7 ja 8,1). Lisäksi mulla meni siitä sokerilitkusta vatsa tuhannen sekaisin kahdeksi päiväksi, kiva. NOH, seuraavalla neuvolakäynnillä sitten opastetaan kuinka kuuluu syödä, pah. Mielestäni syön nytkin terveellisesti ja vähärasvaisesti, ainoastaan irtokarkit on mun kompastuskivi mistä nyt pitää luopua (nyyh). Eikä kuulkaas ookaan helppo juttu tällaselle sokerihiirelle...
inhokkikotityöG: vaihtelee, kaikki tulee vuorotellen korvista, en ole kodinhengetär luonteeltani.
mamm@mia: mulle tuli yks päivä ihan hirmuinen joulufiilis! Kivaa olla äippälomalla joulun aikaan ja sitä ennenkin, saa rauhassa touhuta ja nauttia fiiliksistä!
tigru: pikkasen mäkin myhäilin sitä Eppujen nakukalenteria :) tuli heti mieleen keski-ikästen miesten herkulliset roikkuvat peput :) taitaa jäädä multakin hankkiminen väliin. vaikka musiikki on hyvää.
Zatu: Eikös ookkin ihanaa huomata tollasia hellyttäviä huolehtimisen piirteitä omassa miehessä, eikä niitä tarvii edes pyytää! Aah, kyllä nautin täysillä, koska tiedän että huolenpito luultavasti loppuu kun käärö syntyy ;)
sinda75: Järkyttäviä joo tollaset uuvattien kommentit että koirista pitää luopua. No, meitä on moneen junaan. Meidän yks tuttavapariskunta lopetti koiransa kun lapsi syntyi sen vuoksi etteivät jaksaneet enää käyttää niitä koiria pissalla!!! Siis järkyttävää. Siis oikeen suututtaa tollanen asenne ja kommentit.
Hermionelle rapsutuksia! Toivottavasti se lääke auttaa!
Jeps, takaisin sohvan pohjalle!
nyssäkkä ja simppa 26+6
minulla sf-mitta on nyt 26 ja rv 26+4. neuvolatäti sanoi sen olevan yläkäyrällä. p**t sanon minä! eipähän ne mitat anna kun suuntaa. ihan humpuukia :) nauroin julkeasti sf-mitoille ja neuvolatädilleni eilisessä mittauksessa... niin ja hyvää " lomaa" nyt sitten, kun kotiin jäit :) minkäkin jo 6vk kotona.
Beijaflor: minulle ilmoitettiin, että tutustumiset on ke ja to joka viikko klo 14. joulukuussa on oman valmennusryhmäni kanssa tutustuminen synnytys-sairaalaan ja tuolloin on paikalla joku kummikätilökin. mennään kuitenkin aiemmin mieheni kanssa.
Sinda75: täällä samaa virttä kuunneltu lemmikkien pidosta. hevosestani kuulen nykyään, että " kai olet jo myynyt sen" ja kaneista myös pitäisi luopua vauvan synnyttyä.. niin ja yhtenä päivänä kuulin, että minun pitäisi leikata kyntenikin, kun vauva syntyy :) heh, kyllä järkyttyyvät, kun näkevät minut kynsineni vauvan kanssa. (eikä ne edes ole pitkät).
niin ja muutes olen nyt muutamana päivänä katsastellut talvihaalaria vauvalle.. minkä kokoinen/kumpi olisi järkevin ostaa: löysin ihanan paksun haalarin kokoa 62 ja kevyemmän talvihaalarin, jota saisi kokoa 58. kumman ostan? vauvahan kyllä köllöttelee vaunuissa ja kaukalossa ulkona ollessa, mutta mietin tarviiko kevyemmän haalarin alle sitten toisen kerroksen vaatteita enemmän kun siihen paksuun haalariin? olen ihan ulalla näistä talvivaatetusasioista.. :/
26+4