Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko oikein, että seurustelukumppani vaatii muuttamaan. Jos ei tule muutto, suhde tauolle

Vierailija
17.08.2022 |

Tuollainen uhkavaatimus ilmassa. Eri asuinpaikkakunnat kyseessä. Ärsyttää, että pitäisi joustaa ja vaihtaa maisemaa, kun nykyiselle paikkakunnalle sitoo työ ja ystävät. Ymmärrän, että toinen ei voi muuttaa oman elämäntilanteensa takia, mutta minusta välimatka ei ole este seurustelulle ja joskus myöhemmin voisi tulla parempi ajankohta muuttaa yhteen.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki jaksa loputonta etäsuhdetta. Joskus tulee se päivä, että on tehtävä joku ratkaisu.

Vierailija
2/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työtilanteesta uudella paikkakunnalla. Jos vaatii muuttamaan jonnekkin alueelle jossa työtilanne on huono, niin ehdottomasti en muuttaisi. Älytön riski. Miehet yleensä jostain syystä pitää itsestään selvänä että nainen aina muuttaa. Miehillä on aina itsellään niin pakottavat syyt pysyä jossain missä ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se jos alkaa tommosia uhkavaatimaan ja että suhde tauolle että voi olla muitten kanssa sen aikaa kunnrs päätät muuttaa sinne.

Vierailija
4/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eioleoikein

Vierailija
5/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkavaatimus ei ole ok, mutta keskustelun herättäminen asiasta on ihan luonnollista.

Mutta muuttoon kenties varhaisessa suhteen vaiheessa taas vaikuttaa niin moni asia. Välimatka, työllistymis mahdollisuus, asuntojen hintataso, jne jne.

Vierailija
6/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pitkä matka, vierailetteko molemmat vain vain toinen, siis kyseessä voi olla matkakulut tai pitkä aika/stressi matkustamiseen.

Onko teillä ollut mahdollisuutta olla/asua pitemmän aikaa yhdessä esim lomalla? Jos muutat niin älä jätä heti omaa asuntoasi että on paikka mihin mennä jos tulee isoja riitoja/ero.

Vierailija
7/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hän ei itse muuta? En ymmärrä tuollaista rakkautta että ehtoja laitetaan.

Vierailija
8/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata suostua. Itse pääsin opiskelemaan yliopistoon ja silloinen poikaystävä ei päässyt. Hän haki samaan kaupunkiin ammattikorkeaan, muttei päässyt. Sai amk-paikan eri puolelta Suomea. Hän sanoi, että suhde on ohi, jos otan sen yliopistopaikan vastaan. Ajattelin, että en sitten ota, vaan menen ammattikorkeakouluun, joka oli minun toinen vaihtoehto. Päästiin muuttamaan yhdessä. Kyllä on kaduttanut myöhemmin monta kertaa. Se avoliitto kaiken lisäksi loppui, kun oli opinnot loppusuoralla. Minähän olin hänelle viimeisen vuoden enää äidin korvike, joka hoitaa, että laskut tulee maksettua, pyykit pestyä, asunto siivottua ja jompikumpi hakee kaupasta vielä ruokaakin. Pelkkä miesvauva hänestä kuoriutui.

Vierailija
9/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oikeus seurustella niillä ehdoilla, jotka itse määrittelee. On kuitenkin vähän tyrannimaista sanella ne omat ehtonsa ja jättää asia silleen ilman oikeaa keskustelua asiasta.

Vierailija
10/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatii muuttamaan? Siis ei halua avoliittoon siksi, että haluaisi elää loppuelämänsä yhdessä kanssasi ja mahdollisimman pian nimenomaan yhteisessä kodissa.

Et kai ihan oikeasti jatka suhdetta tuollaisen ihmisen kanssa? Jos niin teet, niin ansaitsette toisenne.

Me seurusteimme neljä vuotta ennen avoliittoa. Ja niistä viimeiset lähes puoli vuotta keskustelimme siitä, mitä tarkoittaa sitoutuminen avoliittoon eli siihen, että todella haluamme elää yhdessä tästä eteenpäin. Kummallekin avoliitto oli ihan yhtä merkittävä sitoutuminen kuin avioliitto.

Vierailija
11/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pitkä matka, vierailetteko molemmat vain vain toinen, siis kyseessä voi olla matkakulut tai pitkä aika/stressi matkustamiseen.

Onko teillä ollut mahdollisuutta olla/asua pitemmän aikaa yhdessä esim lomalla? Jos muutat niin älä jätä heti omaa asuntoasi että on paikka mihin mennä jos tulee isoja riitoja/ero.

Ei meillä ole pitkä välimatka. Minä kuljen junalla noin 1,5 tunnissa ja hän hakee rautatieasemalta. Hän kulkee autolla, menee vähän pidempään kuin junalla. Me ollaan molemmat työssä käyviä ihmisiä, enkä usko, että syynä on raha. Voi se toki olla yksi syy, että halvemmaksi tulisi asua yhdessä ja jäisi kulkeminen pois. Olen ymmärtänyt, että etäsuhde rassaa muista syistä.

Minä asun vuokralla lähellä keskustaa enkä usko, että on taloudellisesti järkevää maksaa 750 euroa kuussa varmuuden vuoksi, jos suhde sattuisi kariutumaan. Minun näkökulmastani se on joko kokonaan muutto tai sitten pidetään nykyiset elämät ja työpaikat ja suhde edelleen etänä.

-ap

Vierailija
12/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tuon virheen ja tyyppi muuttui heti muuton jälkeen täysin eri ihmiseksi.

Vierailija
13/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatii muuttamaan? Siis ei halua avoliittoon siksi, että haluaisi elää loppuelämänsä yhdessä kanssasi ja mahdollisimman pian nimenomaan yhteisessä kodissa.

Et kai ihan oikeasti jatka suhdetta tuollaisen ihmisen kanssa? Jos niin teet, niin ansaitsette toisenne.

Me seurusteimme neljä vuotta ennen avoliittoa. Ja niistä viimeiset lähes puoli vuotta keskustelimme siitä, mitä tarkoittaa sitoutuminen avoliittoon eli siihen, että todella haluamme elää yhdessä tästä eteenpäin. Kummallekin avoliitto oli ihan yhtä merkittävä sitoutuminen kuin avioliitto.

Mahtaa olla helppoa teidän elämä kun niin täytyy vääntää ja kääntää joka pikku asiasta

Vierailija
14/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki jaksa loputonta etäsuhdetta. Joskus tulee se päivä, että on tehtävä joku ratkaisu.

Se, joka ei jaksa, muuttaa itse eikä vaadi toista muuttamaan. 

Vierailija
15/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla helppoa teidän elämä kun niin täytyy vääntää ja kääntää joka pikku asiasta

Päinvastoin. Meidän ei tarvitse enää vääntää ja kääntää mistään, kun asiat on sovittu jo etukäteen. Ei kotitöistä, sukulaisista, omista menoista.

Vierailija
16/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelitte puoli vuotta siitä, haluatteko todella sitoutua avoliittoon. No huh!

Vierailija
17/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin oikein. Parisuhteessa pitää olla rehellinen. Myös sinun pitää nyt olla rehellinen ja kertoa, miltä sinusta tuntuu. 

Vierailija
18/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, joka ei jaksa, muuttaa itse eikä vaadi toista muuttamaan. 

Ei, vaan antaa toiselle ehdot, joilla suhde jatkuu. Sitten se toinen päättää onko valmis muuttamaan vai päätetäänkö suhde. 

Vierailija
19/115 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin. Meidän ei tarvitse enää vääntää ja kääntää mistään, kun asiat on sovittu jo etukäteen. Ei kotitöistä, sukulaisista, omista menoista.

Ihmiset muuttuu ja pitää antaa tilaa. Minä olen ollut nykyisen mieheni kanssa yhdessä 23 vuotta, joista asuttu yhdessä yli 22 vuotta. Ollaan aivan eri ihmisiä kuin nuorena. Lapsetkin on jo teini-iässä. Kaikki on muuttunut moneen kertaan: oma vapaa-aika, kotitöiden jako, intressit asumisessa. Ei me tyhjätaskut nuoret mitään sovittu etukäteen ja elämä on kantanut. Kun antaa toiselle tilaa ja osaa rakastaa puutteista huolimatta, suhde kestää.

Vierailija
20/115 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder ja muut deittisovelllukset lisää sitä, että ihmisten seurustelut monesti on etäsuhteessa. Jos on hyvä työpaikka tai lapsia, ei sitä ihan yhtäkkiä lähde muuttamaan kovin kauas. Kuka sitten viitsii vuosia olla parisuhteessa, jossa tavataan harvoin. Ymmärrän, että tulee halu asua yhdessä.