Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi myös nopeasti tehty tutkinto on rekryille ongelma?

Vierailija
17.08.2022 |

Jos on älyä tehdä tutkinto nopsaan kiitettävin arvosanoin, niin ei kai ajalla ole väliä? Toiset tahkoavat tutkintoa vuosia ja toiset tekevät sen välipalana.

Miksi kaikki on rekryille ongelma?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se mulla ainakaan todellakaan ole ollut, että tein maisterin tutkinnon 3 vuodessa. Lähdin opiskelemaan vasta vähän vanhempana eikä silloin kiinnostanut opiskelijaelämä eikä myöskään palkkatulojen menetys tarpeettoman pitkäksi aikaa.

Vierailija
2/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajien mielestä tutkinto pitää tehdä hyvin nopeasti ja samalla hankkia hyvä ja monipuolinen työkokemus alalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrylle ihan kaikki on ongelma. Ne keksii mitä sekopäisempia juttuja ongelmaksi.

Vierailija
4/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei voi suoraan sanoa että ikävä persoonasi on ongelma.

Vierailija
5/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain tutkinnon päivässä. Makso 7 tonnia ulkomailla.

Mulla on nyt virallinen (todella, oikea) korkeakoulututkinto. Ei menny kun päivä. Haittaakohan?

Vierailija
6/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valetutkinnon saa netistä. Mullakin on oikeaksi todistettu diplomi siitä että olen muinainen intialainen jumala.

Vierailija
7/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulutus ja työkokemus täsmää, yleensä valitaan sen jälkeen hyvä tyyppi. Et ole ainoa joka työn on halunnut.

Vierailija
8/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos na ajoivat sun tiedot rikosrekisterin kanssa ristiin tai katsoivat somepäivityksesi. Twitter-persuilu ei uraa edistä.

Vierailija
9/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin sain tutkinnon päivässä. Makso 7 tonnia ulkomailla.

Mulla on nyt virallinen (todella, oikea) korkeakoulututkinto. Ei menny kun päivä. Haittaakohan?

Lisään vielä, että arvosanat on siis kiitettäviä

Vierailija
10/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki normaalista poikkeava on heille ongelma.

Vierailija
11/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos na ajoivat sun tiedot rikosrekisterin kanssa ristiin tai katsoivat somepäivityksesi. Twitter-persuilu ei uraa edistä.

Ehkä ei teidän ilmastovalhe hippi kioskilla

Vierailija
12/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se mulla ainakaan todellakaan ole ollut, että tein maisterin tutkinnon 3 vuodessa. Lähdin opiskelemaan vasta vähän vanhempana eikä silloin kiinnostanut opiskelijaelämä eikä myöskään palkkatulojen menetys tarpeettoman pitkäksi aikaa.

Eihän sinun tilanteesi ole millään tavalla verrannollinen 21-vuotiaaseen maisteriin.

Vierailija
13/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ja nimi oli?

- Hyvä

- Hyvä?

- Hyvä Tyyppi

- Jaa, teitä me ollaan etsittykin. Paikka on teidän.

Vierailija
14/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekryämistä tehnyt ystäväni hyvin tämän kertoi. Suorittavaan ja kuivaan työhön, jota suurin osa asiantuntijatyöstäkin lopulta on, halutaan palkata mieleltään se keskiverroista keskiverroin tyyppi. Ei mielellään mitään ihmelapsia, jotka pyrkivät uudistamaan ja luovimaan ja hakeutumaan nopeasti parempiin töihin.

Vierailija
15/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rekryämistä tehnyt ystäväni hyvin tämän kertoi. Suorittavaan ja kuivaan työhön, jota suurin osa asiantuntijatyöstäkin lopulta on, halutaan palkata mieleltään se keskiverroista keskiverroin tyyppi. Ei mielellään mitään ihmelapsia, jotka pyrkivät uudistamaan ja luovimaan ja hakeutumaan nopeasti parempiin töihin.

Voi!

No nythän mä sen hokasin,

et miks me kaikki tällä palstalla ollaan työttömiä

Vierailija
16/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan usein kuivasta työstä ei puhuta rekryprosessissa. Ilmoitus kirjoitetaan sille ihmelapselle, joka totta tosiaan tylsistyy todellisuuteen.

Vierailija
17/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tekosyy palkata se tuttu/sukulainen joka ei ole yhtä pätevä ja osaava kuin sinä.

Vierailija
18/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on tekosyy palkata se tuttu/sukulainen joka ei ole yhtä pätevä ja osaava kuin sinä.

Tekosyy? Sopivin palkataan, ei osaavin

Vierailija
19/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valetutkinnon saa netistä. Mullakin on oikeaksi todistettu diplomi siitä että olen muinainen intialainen jumala.

Minulla on todistus siitä, että olen Skotlantilainen lordi ja omistan maata. Ei ole vielä tullut kutsua linnanjuhliin.

20/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ulkomailla suoritettu korkeakoulututkinto ja työkokemus ovat negatiivinen asia rekrytointitilanteessa. Tästä oli artikkeli HS:n mielipideosiossa viime viikolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi