Kaksi ex koulukiusaajaani sanovat, että syy oli minussa
Toinen toimii nyt keski-iässä sairaanhoitajana ja toinen opettaa ammattikorkeakoulussa. Itse olen syrjäytynyt. Sanoivat, että olin liian ujo ja arka koulussa, siksi jouduin kiusatuksi.
Kommentit (170)
The_Purge kirjoitti:
Faktaa on että Suomi on paratiisi narsisteille/sosiopaateille/kiusaajille/rikollisille/väkivaltaisille/perheväkivaltaisille...
ja synkkä maa kaikille näiden uhreille... ja etenkin jos uhri vahingossakaan menee puolustamaan itseään saa siitä valtavat syytteet itse...
Todella epäonnistunut järjestelmä/oikeusrakenne...
Jos menet syyttämään entistä kiusaajaasi/pahoinpitelijääsi kiusaamisesta, niin voit saada syytteen kunnianloukkauksesta. Kiusaaja voittaa aina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli he eivät ole vieläkään kypsyneet aikuisiksi ja ovat soveltumattomat amnatteihinsa. Ei oke ainuttakaan syytä, mikä oikeuttaa kiusaamisen. Vain kiusaajan kusipäisyys, se on ainoa syy.
Minun entinen pahin kiusaajani ja pahoinpitelijäni on nykyiseltä ammatiltaan sairaanhoitaja! Nainen!
Todellako? Alemman tason naisesta tuli hoitaja?!
Todellakin alemman tason naisesta! Kuljeskeli kouluikäisenä pitkin kyliä tupakka hampaissa huudellen törkeyksiä ihmisille hovineitojensa kanssa. Kiusaajahan tarvitsee aina sen hovin tuekseen, ei vieläkään osaa hävetä käytöstään, ei ole pyytänyt anteeksi ym.
Oletko sinä itse antanut jo anteeksi sen lapsuutesi?
juu tai asia kääntyä niin että sinua pidetään kiusaajana. näin on hyvin asiat ettei yhteiskunnan yhteisessä koulussakaan voi saada oikeutta tai vaivauduta tekemään asialle jotain. kunnon säännöt turvalliseen koulunkäyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisköhän kouluille perustaa oma oikeuslaitos, joka kiertäisi maata tarpeen mukaan, tutkisi syytökset, ja rangaistukset tulisivat joko erottamisina, koulun vaihtamisina tai jälki-istuntoina syytteen mukaan.
Se on nähty, ettei opettajilla ole oikeuksia, eikä haluakaan alkaa tutkia edes pahimpia juttuja, koska juttu alkaa helposti vaikuttaa jopa opettajan siviilielämään. Kiusaajien vanhemmat kun usein on vielä pahempia.
Ei kiusaamisen juurisyitä ratkaista oikeussaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen on aina tuomittavaa ja vika kiusaajassa, sekä ennen kaikkea hänen vanhemmissaan. Jos lapsi/nuori ei hallitse tunnetaitoja, hyvää ja reilua käyttäytymistä sekä toisen kohtaamista, on vanhemmat velvollisia sen hänelle opettamaan.
Heh, ihmisen ydin syntyy jo lapsuudessa. Jos itsetunto tai tunnetaidot eivät pääse kehittymään, asiaa on vaikeaa korjata myöhemmin. Kun lasta kohdellaan kaltoin, persoonallisuus alkaa häiriintyä. Teko on aina väärin ja sympatiat uhrin puolella, mutta jos näitä halutaan estää, täytyy katsoa, mitä tekijöille on tapahtunut.
Juurikin niin! Toistan: vika vanhemmissa! Jos tunnetaidot, itsetunto ei pääse kehittymään. Miksi hankitaan lapsia, jos lapset sitten tulevat kaltoin kohdelluiksi?? Kaikkien ei ehkä pitäisi hankkia lapsia jos perusasioista ei vanhemmat kykene huolehtimaan ja elämän sääntöjä opettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli he eivät ole vieläkään kypsyneet aikuisiksi ja ovat soveltumattomat amnatteihinsa. Ei oke ainuttakaan syytä, mikä oikeuttaa kiusaamisen. Vain kiusaajan kusipäisyys, se on ainoa syy.
Minun entinen pahin kiusaajani ja pah8oinpitelijäni on nykyiseltä ammatiltaan sairaanhoitaja! Nainen!
Todellakin alemman tason naisesta! Kuljeskeli kouluikäisenä pitkin kyliä tupakka hampaissa huudellen törkeyksiä ihmisille hovineitojensa kanssa. Kiusaajahan tarvitsee aina sen hovin tuekseen, ei vieläkään osaa hävetä käytöstään, ei ole pyytänyt anteeksi ym.
Ei, en ole antanut anteeksi, eikä minun tarvitsekaan! Yksi ämmä ei onnistunut minun elämääni pilaamaan, vaikka kovasti yritti! Ei ole rikos yrittää käyttäytyä asiallisesti, pitää koulunkäynnistä ja uusien asioiden oppimisesta ym. Itse jatkoin hyvällä menestyksellä yläasteelle ja lukioon. Kiusaajalle tehtiin 14 v.abortti ja paria vuotta myöhemmin hän sai esikoisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiusaaminen voi olla joskus myös kiusatun itsensä syytä. Ainakin poikaporukoissa jos rupeat vasikoimaan kavereiden juttuja niin ansaitseekin joutua ulos porukasta.
Omalla luokalla oli ainakin yksi joku aina provosoi kunnes jollain napsahti.
Meillä oli luokalla tämmönen vasikkaihminen. Aina kun oli jotain mistä kertoa opettajalle niin oli käsi pystyssä että "mikko poltti tupakkaa välitunnilla" tai "pekka ei ole tehnyt läksyjä". No turpaansahan se sai koko yläasteen ja ihan omaa syytä.
Tää on kotona opetettu malli. Vanhemmat tekee tätä samaa työpaikalla, kun kolleega tekee virheen niin mennään pomolle kertomaan eikä anneta virheen tekijälle edes mahdollisuutta korjata asiaa. Omaa erinomaisuutta yritetään nostaa lokaamalla muita alas.
Ja tämmösen vanhempi vielä kehtaa väittää että hänen lastaan kiusataan, kun lapsi ilmiselvästi tällä käytöksellä kiusaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun entinen pahin kiusaajani ja pah8oinpitelijäni on nykyiseltä ammatiltaan sairaanhoitaja! Nainen!
Ei, en ole antanut anteeksi, eikä minun tarvitsekaan! Yksi ämmä ei onnistunut minun elämääni pilaamaan, vaikka kovasti yritti! Ei ole rikos yrittää käyttäytyä asiallisesti, pitää koulunkäynnistä ja uusien asioiden oppimisesta ym. Itse jatkoin hyvällä menestyksellä yläasteelle ja lukioon. Kiusaajalle tehtiin 14 v.abortti ja paria vuotta myöhemmin hän sai esikoisensa.
Ja tästä tulee sinulle voittaja olo? Mitä sinusta lukien jälkeen tuli ja miten muuten olet menestynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt sinulle tulee voimaantunut olo kun voit haukkua häntä netissä ja kun muut tykkää minäkuvasi puhkeaa kukkaan?
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei anna oikeutta kiusata eikä
kiusaaminen ole ikinä kiusatun syytä!
Niin se tosiaan voi olla fakta, mutta kiusaamiseen syylliset ovat kiusaajat. Ja jos et olis ollut ujo, niin ehkä sinulla oli hassut kengät. Tai teillä liian hieno tai huono auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkeruus taisi kuitenkin jäädä? Sitä kannattaa vielä työstää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kiusaaminen voi olla joskus myös kiusatun itsensä syytä. Ainakin poikaporukoissa jos rupeat vasikoimaan kavereiden juttuja niin ansaitseekin joutua ulos porukasta.
Meillä oli luokalla tämmönen vasikkaihminen. Aina kun oli jotain mistä kertoa opettajalle niin oli käsi pystyssä että "mikko poltti tupakkaa välitunnilla" tai "pekka ei ole tehnyt läksyjä". No turpaansahan se sai koko yläasteen ja ihan omaa syytä.
Tää on kotona opetettu malli. Vanhemmat tekee tätä samaa työpaikalla, kun kolleega tekee virheen niin mennään pomolle kertomaan eikä anneta virheen tekijälle edes mahdollisuutta korjata asiaa. Omaa erinomaisuutta yritetään nostaa lokaamalla muita alas.
Ja tämmösen vanhempi vielä kehtaa väittää että hänen lastaan kiusataan, kun lapsi ilmiselvästi tällä käytöksellä kiusaa muita.
Ja mitä tekee mammalahko aihe vapaalla? Hyeenalauman lailla haukkuu kouluaikaisia kiusaajiaan. Ja sitä kiusaaja ei vieläkään kiinnosta paskankaan vertaa.#voimaantuminen
Kolmesta kiusaajastani kaksi on jo kuollut. Toinen päihteisiin ja toinen oman käden kautta. Kolmannelle kävin sanomassa että odotan kiihkeästi hänenkin loppuaan.
Vierailija kirjoitti:
Todellako?
Anteeksi? Ihminen on lapsena tuhottu sisältä. Vain katkeruutta ja vihaa on jäänyt. Ymmärrätkö, ikuinen ahdistus ja pelkotilat. Kiusauksesta sairastuu psyykkisesti. Ei ole enää kykyä. Ei ole saanut kasvaa täyteen mittaansa... Anteeksi?
Tässä ei nyt puhuta mistään yhden päivän aikana kerrotusta ilkeästä vitsistä vaan vuosien sor rosta, ali stamisesta ja kid utuksesta. Tänä aikana sairastuu
Kiusaamista tapahtuu, kunnes joku laittaa rajat. Jos rajoja ei laita kiusaajan oma vanhempi, opettaja, pomo, kaveri tms. niin sitten ne pitää laittaa itse.
Itse olin kouluikäisenä lihava, housujaan kasteleva kömpelö rillipää. Mutta myös paha suustani. Moni yritti kiusaamista, mutta yritykseksi jäi, joka ikinen kerta. Kaikesta suunsoitostani en ole ylpeä, mutta toisaalta kiitän universumia siitä, että oli pokkaa pistää kiusaajille kunnolla kampoihin. Ja onneksi oli myös sosiaalisia taitoja sen verran, että kavereitakin riitti, joten joukkovoimallakaan kimppuuni ei käyty.
Kusaaminen on ihan helvetin väärin, mutta luonnon nokkimisjärjestys on valitettavasti sellainen, että heikoimpien kimppuun käydään armottomasti. Itse yritän opettaa lapsilleni empatian ja muiden huomioonottamisen ohella myös hieman kovuutta, sillä sitäkin tarvitaan.
mielestäni on kummallinen ajatus, että joku hölmö tai vaikkapa ärsyttävä piirre triggeroisi kaikissa ihmisissä kiusaamisreaktion. Ennemminkin reaktioita on monenlaisia- jotkut eivät piittaa puoleen tai toiseen, joku voi vähän sääliäkin, jne. Kiusaaja tietysti mielellään uskoo, että juuri hänen tapansa reagoida on se tavallisin ja oikein. Myös minun on vaikea uskoa, että ne kiusaajat ovat kivoja ihmisiä, jotka vain jotenkin muuttuvat ärsyttävän ihmisen takia- vähän kuten ihmissusi täysikuun vaikutuksesta. Oikeasti taitaa olla, että ksipäältä vaikuttava kiusaaja on ihan oikeastikin juuri sellainen. Ja ainoa jolla on pakkomielle reagoida toisten ärsyttävyyteen kiusaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämmösen vanhempi vielä kehtaa väittää että hänen lastaan kiusataan, kun lapsi ilmiselvästi tällä käytöksellä kiusaa muita.Ja mitä tekee mammalahko aihe vapaalla? Hyeenalauman lailla haukkuu kouluaikaisia kiusaajiaan. Ja sitä kiusaaja ei vieläkään kiinnosta paskankaan vertaa.#voimaantuminen
Mielisairas psyko, kiusaaja nauttii. Kyllä se tiedetään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan tämänkin nuoren elämä mennyt toisin jos edes yksi aikuinen olisi osoittanut välittämistä?
No Putin on sanonut samaa lapsuudestaan ja karaistumisesta (täyttä valetta). Eikö huoleta, että psykopaatit on kanssasi samaa mieltä. Itse huolestuisin itsestäni.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008732313.html
Hävettääkö