Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä tavoin jaksaisi laihduttaa 33kg?Miten onnistuit? Tökkii, aina vaan jojoilua +-3 kg

Vierailija
17.08.2022 |

Tätä jo vuosia, miten onnistuu?
N36 97kg ja 161cm.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain pois liki 50 kiloa, kun aloin laskea kilokaloreita (muu ei auttanut) ja rupesin kävelemään puoli tuntia joka ilta. Pienillä painoilla jumppasin telkkua katsellessa myös.

Teen yleensä aina kotiruokaa, mutta ostin eineksiä, kun päätin laihtua, koska niissä kalorit laskettu. Joo, lisäaineita ja rutkasti suolaa...väliaikaista.

Kaksi valmisateriaa päivässä, ja siihen vielä hedelmiä, kasviksia tai raejuustoa mahtui mukaan, leipäsiivukin. Aina n. 1000-1200kcal max/vrk. Sipsihimoon otin kolme suolakeksiä. Nälkää en nähnyt ikinä.

Palasin kotiruokaan ja annokset sopivia, ravinto erittäin monipuolista, liikunta jäi tavaksi ja paino pysynyt jo pitkään halutussa. Jokainen toimii omalla tavallaan, itselleen sopivalla.

Vierailija
22/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vain pystyy mt-lääkkeistä eroon. Ei jää vuosiksi syömään masislääkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://syohyvaa.fi/ruokakolmio/

https://syohyvaa.fi/sokeripommit/

https://syohyvaa.fi/syo-enemman-kasviksia-marjoja-hedelmia/

Tuttua. Kun vaan nyt pystyisi noudattamaan edes viikkoa. Ap

Vierailija
24/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön 47 kirjoitti:

Laihtuminen on helppoa jos päättää laihduttaa. Se vaatii vain hikeä ja aikaa kuntoilla ja treenata. Osta kotiin kuntopyörä ja jotkut käsipainot. Se on helpoin tapa alkaa laihduttaa eikä tarvii mennä salille. Minä ostin kotiin kuntopyörän ja laihdui 34 kg 5 kuukaudessa. Kuntopyörää kun polkee joka päivä tunnin niin laihtuu. Pitää myös syödä terveellisesti. Ei sokeria eikä herkkuja. Telkkaria katsoessa kun polkee kuntopyörää niin aika menee äkkiä. Itse maksoin kuntopyörästä 250 euroa. Tosi hyvä vehje. Muista vaan että osta sellainen pyörä jossa on 16-20 vastus tasoa jotta sitä on kevyt polkea. Kokeilin kerran pyörää jossa oli van 8 vastus tasoa ja se oli todella raskas polkea. 

Koti ei tavitse ostaa mitän kuntolaiteita. Joka kaupunki kunta on urheilu puistot ja niden tuntumassa ulkona ILMASET UNTOLAITTE. METALI LEVYT KINI JOSSA OHJE MITEN LAITETTA KÄYTETÄN OIKEIN JA MIHIN KEHON KOHTAAN TOIMII. TÄYSIN ILMAISTA KÄYTÄÄ JA KÄYTETÄVISSÄ 24 H /7 PÄIVÄÄ.

Vierailija
25/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat pienentää annoskokoja, vain 3(4) ruokakertaa päivässä, janojuomana aina vesi, kaikki napostelut pois. Annat nälän tulla aterioiden välillä.

Tässäpä yks huuhaa-väite kanssa. Mulla ei ole koskaan nälkä. Syön pieniä aterioita.

Aamulla saatan pä'ättää että nyt odotan nälkää...eipä tule. Alkaa vaan väsyttämään, ei muuta.

Huiono neuvo esim sellaiselle jolla on sokeri-ja rasva-aineitten toimintahäiriö.

Jos haluat laihtua, puolita päivittäiset pienet ateriat. Kun syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu. Oikotietä ei ole.

Alapekuttajille tiedoksi. Tuolla yksinkertaisella ohjeella minä laihdutin 40kg, neljässä vuodessa.

Repikää siitä läskit. T. entinen läski.

Vierailija
26/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tässä ollut kyse siitä, ettei tiedetä miten laihduttaa. Eipä maailmassa montaa ole, joka ei tajua olevansa lihava , koska vetää sissiä ja jäätelöä joka päivä. Ja että laihtuu, jos ei vetäisi.

Mutta vinkkejä kaivattiin siihen miten sitä laihdutusta jaksaisi? Nimenomaan elämäntaparemonttina, ettei ne kilot tule heti takaisin.

-eri

Näinpä. Tiedän kaiken painonpudotuksesta, painonhallinta ei onnistu, siksi tässä painossa ollaan.

Kun vain keksisi keinon, jolla jaksaa noudattaa

dieettiä

Ap

Vierailija
27/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään poppakonstia. Terveellinen ruokavalio. Herkut pois ja reipasta liikuntaa.

Lisäksi löytyy yksi lääke, joka on tosin erittäin kallis:

Lääke on motivaatio, jota saa ostettua omasta päästä nollalla eurolla mutta erittäin suurella tuskalla. Tätä hintaa harva on halukas maksamaan. Oletko sinä?

Vierailija
28/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alat pienentää annoskokoja, vain 3(4) ruokakertaa päivässä, janojuomana aina vesi, kaikki napostelut pois. Annat nälän tulla aterioiden välillä.

Tässäpä yks huuhaa-väite kanssa. Mulla ei ole koskaan nälkä. Syön pieniä aterioita.

Aamulla saatan pä'ättää että nyt odotan nälkää...eipä tule. Alkaa vaan väsyttämään, ei muuta.

Huiono neuvo esim sellaiselle jolla on sokeri-ja rasva-aineitten toimintahäiriö.

Jos haluat laihtua, puolita päivittäiset pienet ateriat. Kun syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu. Oikotietä ei ole.

Alapekuttajille tiedoksi. Tuolla yksinkertaisella ohjeella minä laihdutin 40kg, neljässä vuodessa.

Samaa mieltä, yksinkertaiset asiat toimivat ja helppo noudattaa tavallista syöntirytmiä laihdutuskuurien sijaan.

Vierailija
29/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt kolme raskautta takana ja siitä sitten jäi tämä mun painon jojoilu. Osaan laihduttaa, mutta myös helposti lihoa ne pudotetut kilot takaisin. Ennen lapsia painoni pysyi koko aikuisiän ilman mitään ponnisteluja siinä 59-62kg paikkeilla.

Nyt sitten viimeisen 7 vuoden aikana painoni on mennyt:

Paino nousi 60kg-76kg

Paino laski 76kg-62kg

Nousi 62kg-80kg

Laski 80kg-63kg

Nousi 63kg-86kg

Laski 86kg-64kg

Ja taas nousi 64kg-76kg

Eli nyt sitten taas ollaan uuden "elämäntaparemontin" parissa. Mutta miten tuon saisi pysymään sitten viimeisenä? Miten estää uusi lihominen? Pituutta mulla on vain 160cm eli kyllä olisi ihan syytä olla vaikka jopa mun alkuperäistäkin painoa hoikempi. Mutta jos edes pääsisi siihen samaan kuin mitä ennen lapsia, niin sekin olisi hyvä.

Vierailija
30/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai tässä ollut kyse siitä, ettei tiedetä miten laihduttaa. Eipä maailmassa montaa ole, joka ei tajua olevansa lihava , koska vetää sissiä ja jäätelöä joka päivä. Ja että laihtuu, jos ei vetäisi.

Mutta vinkkejä kaivattiin siihen miten sitä laihdutusta jaksaisi? Nimenomaan elämäntaparemonttina, ettei ne kilot tule heti takaisin.

-eri

Näinpä. Tiedän kaiken painonpudotuksesta, painonhallinta ei onnistu, siksi tässä painossa ollaan.

Kun vain keksisi keinon, jolla jaksaa noudattaa

dieettiä

Ap

Dieettiajattelusta pitäisi ensin päästä eroon. -sivusta

Vierailija
31/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtön 47 kirjoitti:

Laihtuminen on helppoa jos päättää laihduttaa. Se vaatii vain hikeä ja aikaa kuntoilla ja treenata. Osta kotiin kuntopyörä ja jotkut käsipainot. Se on helpoin tapa alkaa laihduttaa eikä tarvii mennä salille. Minä ostin kotiin kuntopyörän ja laihdui 34 kg 5 kuukaudessa. Kuntopyörää kun polkee joka päivä tunnin niin laihtuu. Pitää myös syödä terveellisesti. Ei sokeria eikä herkkuja. Telkkaria katsoessa kun polkee kuntopyörää niin aika menee äkkiä. Itse maksoin kuntopyörästä 250 euroa. Tosi hyvä vehje. Muista vaan että osta sellainen pyörä jossa on 16-20 vastus tasoa jotta sitä on kevyt polkea. Kokeilin kerran pyörää jossa oli van 8 vastus tasoa ja se oli todella raskas polkea. 

Koti ei tavitse ostaa mitän kuntolaiteita. Joka kaupunki kunta on urheilu puistot ja niden tuntumassa ulkona ILMASET UNTOLAITTE. METALI LEVYT KINI JOSSA OHJE MITEN LAITETTA KÄYTETÄN OIKEIN JA MIHIN KEHON KOHTAAN TOIMII. TÄYSIN ILMAISTA KÄYTÄÄ JA KÄYTETÄVISSÄ 24 H /7 PÄIVÄÄ.

Ei ole joka paikassa mitään ilmaisia laitteita. Minä kävin salilla 8 vuotta ennen koronaakin. Maksoin siitä 420 euroa per vuosi.

Vierailija
32/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla, että teet niin pieniä muutoksia ettei epämukavuutta ja kyrsiintymistä ja repsahdushalua tule. Yksi kerrallaan, ja hyväksyt hitaan laihtumisen. Minä painoin vielä 4 v. sitten, 40-vuotiaana 122 kg. Nyt painan 67 kg. Ja ainoa keino millä onnistuin yli 10 v jojoilun jälkeen oli tuo. 

Ja siis ei mitään näitä jätä kokonaan pois sokerit, jauhot, valmisruoat tms. Nämä on juuri niitä liian radikaaleja muutoksia, jotka varsinkin kroonisella jojottajalla tai luovuttajalla johtaa repsahdukseen, luovuttamiseen ja toteamukseen että minä en vaan pysty, ei ole tahdonvoimaa. Samoin kunnianhimoiset treeniohjelmat varsinkin jos ylipainoa on paljjon ja liikkuminen on siksi epämukavaa ja ehkä kivulloistakin.

Mitä sun täytyy nyt ap saada on ONNISTUMISEN KOKEMUS. Koska sun itseluottamus kykyysi muuttaa elämäntapoja on mennyt kun et ole onnistunut pudottamaan painoa. Saat sen kokemuksen, kun et alkuun vaadi painon pudotusta ollenkaan, vaan yrität onnistua jossain pienessäkin muutoksessa, joka terveellistää elämäntapojasi. Jos vaikka juot liian vähän vettä, kokeile juoda riittävästi ja seuraa tarvittaessa vaikka jollain sovelluksella juomistasi. Parin viikon päästä et ehkä ole laihempi, mutta olet todistanut itsellesi, että sinun on todistetusti mahdollista muuttaa tapojasi, sinulla on tahdonvoima siihen.

Sitten voit siirtyä syömätapoihin, mutta aloita niissäkin jollain kevyellä, fyysisesti ja psyykkisesti tuskattomalla muutoksella. Jollakin mikä ei ole sinulle kovin tärkeää. Eikä tarvi jättää asioita kokonaan pois, esim. jos toteaisit että syöt oikeastaan leipiä liikaa päivän aikana, ei sun tarvi jättää leipää pois vaan alkuun vaikka korvata 1 leipä vaikka aamu- tai iltapalalla hedelmällä tai viihanneksella. Itsekin söin edelleen iltapalalla 1 leivän ja syön vieläkin, mutta sen kaverina on hedelmää tai kasvistikkuja eikä enää toista ja kolmatta leipää. Jos joisit liikaa limsoja tai alkoholia, vähennä kevyesti ja vähitellen, ja aina niin että yksi muutos on kerrallaan työn alla ja seuraava otetaan vasta kun edelliseen muutokseen on sopeudutu. Ja jätä sinulle vaikeat muutokset viimeiseksi, aikaan jolloin sulla on jo paljon kokemusta että pystyt muuttamaan asioita. Esim. mulle alkoholi oli tärkeä stressilääke jota olin tissutellut koko ikäni. Minä siis jätin sen vähentämisen ihan loppuun, kun kasvisten syönti, limsojen ja energiajuomien juonti, leivillä nälän kuittaaminen yms. oli jo saatu järkevälle tasolle. Ja silti laihduin, koska kalorit väheni. 

Kerran sain onnistumisen kokemuksen, muutama vuosi sitten, pääsin 88 kiloon tupakoinnin avulla, 10 viikossa sain pois 10kg!

Sitte lopetin tupakoinnin, aloitin

elämänmuutoksen: liikuntaa ja intuitiivistä syömistä. Ja tadaa, alle puoli vuotta ja paino oli 104kg!

Eli siis kun elää elämäänsä, ilman huolta painosta, niin väkisin lihoo :(

Pidin kahden vuoden punnitus tauon, ja paino tuon 97kg.

Tässä. Oltu taas vuosia, yrittänyt laihduttaa satoja kertoja. Ahdistaa, elämä menee ohi, kun olen lihava :(

Ap

Vierailija
33/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä sulle, mutta useimmilla tuo ei toimi. Tulee sietämätön nälkä, heikkoja oloja, ja sitten heikkona hetkenä, esim. kun väsyttää tai on työstressiä, repsahtaa ja sitten mennään. 

Vierailija
34/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla, että teet niin pieniä muutoksia ettei epämukavuutta ja kyrsiintymistä ja repsahdushalua tule. Yksi kerrallaan, ja hyväksyt hitaan laihtumisen. Minä painoin vielä 4 v. sitten, 40-vuotiaana 122 kg. Nyt painan 67 kg. Ja ainoa keino millä onnistuin yli 10 v jojoilun jälkeen oli tuo. 

Ja siis ei mitään näitä jätä kokonaan pois sokerit, jauhot, valmisruoat tms. Nämä on juuri niitä liian radikaaleja muutoksia, jotka varsinkin kroonisella jojottajalla tai luovuttajalla johtaa repsahdukseen, luovuttamiseen ja toteamukseen että minä en vaan pysty, ei ole tahdonvoimaa. Samoin kunnianhimoiset treeniohjelmat varsinkin jos ylipainoa on paljjon ja liikkuminen on siksi epämukavaa ja ehkä kivulloistakin.

Mitä sun täytyy nyt ap saada on ONNISTUMISEN KOKEMUS. Koska sun itseluottamus kykyysi muuttaa elämäntapoja on mennyt kun et ole onnistunut pudottamaan painoa. Saat sen kokemuksen, kun et alkuun vaadi painon pudotusta ollenkaan, vaan yrität onnistua jossain pienessäkin muutoksessa, joka terveellistää elämäntapojasi. Jos vaikka juot liian vähän vettä, kokeile juoda riittävästi ja seuraa tarvittaessa vaikka jollain sovelluksella juomistasi. Parin viikon päästä et ehkä ole laihempi, mutta olet todistanut itsellesi, että sinun on todistetusti mahdollista muuttaa tapojasi, sinulla on tahdonvoima siihen.

Sitten voit siirtyä syömätapoihin, mutta aloita niissäkin jollain kevyellä, fyysisesti ja psyykkisesti tuskattomalla muutoksella. Jollakin mikä ei ole sinulle kovin tärkeää. Eikä tarvi jättää asioita kokonaan pois, esim. jos toteaisit että syöt oikeastaan leipiä liikaa päivän aikana, ei sun tarvi jättää leipää pois vaan alkuun vaikka korvata 1 leipä vaikka aamu- tai iltapalalla hedelmällä tai viihanneksella. Itsekin söin edelleen iltapalalla 1 leivän ja syön vieläkin, mutta sen kaverina on hedelmää tai kasvistikkuja eikä enää toista ja kolmatta leipää. Jos joisit liikaa limsoja tai alkoholia, vähennä kevyesti ja vähitellen, ja aina niin että yksi muutos on kerrallaan työn alla ja seuraava otetaan vasta kun edelliseen muutokseen on sopeudutu. Ja jätä sinulle vaikeat muutokset viimeiseksi, aikaan jolloin sulla on jo paljon kokemusta että pystyt muuttamaan asioita. Esim. mulle alkoholi oli tärkeä stressilääke jota olin tissutellut koko ikäni. Minä siis jätin sen vähentämisen ihan loppuun, kun kasvisten syönti, limsojen ja energiajuomien juonti, leivillä nälän kuittaaminen yms. oli jo saatu järkevälle tasolle. Ja silti laihduin, koska kalorit väheni. 

Kerran sain onnistumisen kokemuksen, muutama vuosi sitten, pääsin 88 kiloon tupakoinnin avulla, 10 viikossa sain pois 10kg!

Sitte lopetin tupakoinnin, aloitin

elämänmuutoksen: liikuntaa ja intuitiivistä syömistä. Ja tadaa, alle puoli vuotta ja paino oli 104kg!

Eli siis kun elää elämäänsä, ilman huolta painosta, niin väkisin lihoo :(

Pidin kahden vuoden punnitus tauon, ja paino tuon 97kg.

Tässä. Oltu taas vuosia, yrittänyt laihduttaa satoja kertoja. Ahdistaa, elämä menee ohi, kun olen lihava :(

Ap

Intuitiivinen syöminen ei yleensä toimi lihavilla. Koska lihavuuden tuomat aineenvaihdunnan ja sisäerityksen muutokset on tehneet intuitiosta epäluotettavan. Ja ihan totta on että jos olet kerrankin ollut lihava, et todennäköisesti enää koskaan voi elää "ilman huolta painosta" ja olla lihomatta. Se on loppuajan asia seurata sitä ja tietoisesti elää niin ettei paino nouse. 

Mutta kun sulla tuon verrankin tuota painoa on, niin ihan varmasti on löydettävissä ruokavaliostasi, jos pidät vaikka pari viikkoa siitä tarkkaa päiväkirjaa, viilauskohteita joissa voisi keventää. Ja tosiaan jos teet sen hyvin asteittain ja ensin asioista jotka ei ole sulle tärkeitä mielihyvän ja ilon lähteitä, voit hyvinkin onnistua. 

Vierailija
35/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään poppakonstia. Terveellinen ruokavalio. Herkut pois ja reipasta liikuntaa.

Lisäksi löytyy yksi lääke, joka on tosin erittäin kallis:

Lääke on motivaatio, jota saa ostettua omasta päästä nollalla eurolla mutta erittäin suurella tuskalla. Tätä hintaa harva on halukas maksamaan. Oletko sinä?

Niin kertoisitko vielä, miten sitä motivaatiota ja vielä pysyvää sellaista saa sieltä omasta päästä? Jos on sellainen kuin vaikka minä, että aloittaessa motivaatio on kova, mutta se vaihtelee mielialojen, unen määrän ja laadun, stressin, kuukautiskierron vaiheen yms mukaan. Joskus vaan ei huvita, välitä ja jaksa. Vaikka juuri maanantaina päätti että nyt jumalauta lähtee läski enkä periksi anna.

Vierailija
36/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä yhtään neuvoa, mikä oikeasti toiminut jollain? Keksitte kaikkea päätöntä ihan hatusta.

Vierailija
37/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna paino putoaa automaattisesti

Vierailija
38/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

CICO (kalorit sisään - kalorit ulos).

Toimii 100 % pomminvarmasti aina ja kaikissa tapauksissa.

Vierailija
39/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä sulle, mutta useimmilla tuo ei toimi. Tulee sietämätön nälkä, heikkoja oloja, ja sitten heikkona hetkenä, esim. kun väsyttää tai on työstressiä, repsahtaa ja sitten mennään. 

Niinpä, mulla ei näin kesäkuumalla ole lainkaan nälkä. Heikottaa usein ja sitten vedän siihen heikotukseen suklaata, sipsejä , jäätelöä, sokerilimua jne. Olen tänä kesänä syönyt muutaman Subway patongin ja yhden salaatin, noin niin kuin oikeaa ruokaa. Arvaatteko olenko laihtunut? Koko päivä syömättä ja vaeltaa sinne kaupan herkkuosastolle illalla.

Vierailija
40/92 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka helvetin monta aloitusta pitää tästä samasta asiasta laittaa? Valitat joka jumalan viikko ja saat joka kerta pätevät ohjeet, mutta kun ei j*malauta kelpaa! Jos ei motivaatioksi kelpaa terve elämä niin kärsi sitten. Eikä se elämä mene ohi sen takia, että olet lihava vaan koska kun et elä sitä elämääsi. Mässäät ja märehdit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi