Millä tavoin jaksaisi laihduttaa 33kg?Miten onnistuit? Tökkii, aina vaan jojoilua +-3 kg
Tätä jo vuosia, miten onnistuu?
N36 97kg ja 161cm.
Kommentit (92)
Älä laihduta, muuta elämäntapasi! Helposti sanottu, mutta myös tehty.
Koska sinulla on noin paljon ylipainoa, on elämäntapasi selkeästi pielessä. Aloita karsimalla kaikki ylimääräinen höttö pois eli sokerit, valkoiset jauhot, valmisruuat, jne. Keskity syömään puhtaasti viidesti päivässä perusruokia (kanaa, kalaa, vähärasvaista lihaa, täysjyväviljaa, kasviksia), jotka teet itse alusta alkaen. Vaikka tuntuisi kuinka tylsältä, mutta ihan perusravintosuositusten mukaisella ruokavaliolla pääsee pitkälle. Tähän päälle helppoa arkiliikuntaa sekä kuntosalille pari kertaa viikossa ylläpitämään lihasmassaa, joka katoaa helposti laihduttaessa ja samalla buustaamaan aineenvaihduntaa.
Vasta kun nämä on osa arkirutiinia, niin sitten kannattaa vilkuilla erilaisten säätämisten suuntaan (5:2, vähähiilarinen ja mitä näitä kaikkia nyt on).
Syömällä vähemmän tavallista ruokaa. 100% ilman huuhaata.
64 kiloa lähti 8 v sitten.
Sinulle syosittelen ihmedueettejä ja vimpaimia. Voit myös maksaa suoraan minulle.
Alat pienentää annoskokoja, vain 3(4) ruokakertaa päivässä, janojuomana aina vesi, kaikki napostelut pois. Annat nälän tulla aterioiden välillä.
Vierailija kirjoitti:
Alat pienentää annoskokoja, vain 3(4) ruokakertaa päivässä, janojuomana aina vesi, kaikki napostelut pois. Annat nälän tulla aterioiden välillä.
Tässäpä yks huuhaa-väite kanssa. Mulla ei ole koskaan nälkä. Syön pieniä aterioita.
Aamulla saatan pä'ättää että nyt odotan nälkää...eipä tule. Alkaa vaan väsyttämään, ei muuta.
Huiono neuvo esim sellaiselle jolla on sokeri-ja rasva-aineitten toimintahäiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä yks huuhaa-väite kanssa. Mulla ei ole koskaan nälkä. Syön pieniä aterioita.
Aamulla saatan pä'ättää että nyt odotan nälkää...eipä tule. Alkaa vaan väsyttämään, ei muuta.
Huiono neuvo esim sellaiselle jolla on sokeri-ja rasva-aineitten toimintahäiriö.
Olet menettänyt näläntunteen napostelulla. Miksi sitten syöt, jos ei ole nälkä?
Mikä tuossa laihduttamisessa on niin vaikeaa? Itselle tulee painoa jos ei ruoka maistu. Tulee ostettua riisipiirakoita ja syötyä leipää. Kunnon ruokaa syö joka päivä niin laihtuu. Turhat pullat pois. Ja jos tekee pullaa mieli syö aina ensin kunnon ruokaa ja jälkiruoaksi vaikka pulla kahvin kera. Ei se typysyt niin vaikeaa ole. M43
Joku lobotomia tässä tuntuisi olevan tarpeen
N32 160cm 89kg
Laihtuminen on helppoa jos päättää laihduttaa. Se vaatii vain hikeä ja aikaa kuntoilla ja treenata. Osta kotiin kuntopyörä ja jotkut käsipainot. Se on helpoin tapa alkaa laihduttaa eikä tarvii mennä salille. Minä ostin kotiin kuntopyörän ja laihdui 34 kg 5 kuukaudessa. Kuntopyörää kun polkee joka päivä tunnin niin laihtuu. Pitää myös syödä terveellisesti. Ei sokeria eikä herkkuja. Telkkaria katsoessa kun polkee kuntopyörää niin aika menee äkkiä. Itse maksoin kuntopyörästä 250 euroa. Tosi hyvä vehje. Muista vaan että osta sellainen pyörä jossa on 16-20 vastus tasoa jotta sitä on kevyt polkea. Kokeilin kerran pyörää jossa oli van 8 vastus tasoa ja se oli todella raskas polkea.
Jos viihtyy lihavana, ei löydy motivaatioita laihduttaa.
Sanoisin, että yhdistämällä ohjeet 1, 2 ja 4 ja löytämällä itsellesi sopivia ulkoliikuntamuotoja tuon kuntosalin lisäksi, olet selvästi kepoisempi vuoden sisällä.
Mutta oveluutta se vaatii sekä ruokapöydän että liikunnan ääressä, että saat itsesi pysymään kaidalla tiellä.
Väsymyksen vuoksi käy lääkärissä. Kuuntele tai lue kirja Irti makeanhimosta. Siinä on terveellinen ruokavalio selitetty juurta jaksain.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet menettänyt näläntunteen napostelulla. Miksi sitten syöt, jos ei ole nälkä?
Sanoinko minä että napostelen, en sanonut! EN napostele.
Syön harvoin ja vähän, koska EI OLE NÄLKÄ!
Nyt opettelen uutta, ruoka tarkkaan harkittua, tarkat määrät. Syön kellon mukaan, koska ei ole nälkä. Tasaisia pieniä annoksia.
JA ennekuin ehdit väittää taas jotain Pas'aa, en syö pitsoja, jätskejä, hampurilaisia, ei ne ole ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat laihtua, puolita päivittäiset pienet ateriat. Kun syö vähemmän kuin kuluttaa, laihtuu. Oikotietä ei ole.
Sillä tavalla, että teet niin pieniä muutoksia ettei epämukavuutta ja kyrsiintymistä ja repsahdushalua tule. Yksi kerrallaan, ja hyväksyt hitaan laihtumisen. Minä painoin vielä 4 v. sitten, 40-vuotiaana 122 kg. Nyt painan 67 kg. Ja ainoa keino millä onnistuin yli 10 v jojoilun jälkeen oli tuo.
Ja siis ei mitään näitä jätä kokonaan pois sokerit, jauhot, valmisruoat tms. Nämä on juuri niitä liian radikaaleja muutoksia, jotka varsinkin kroonisella jojottajalla tai luovuttajalla johtaa repsahdukseen, luovuttamiseen ja toteamukseen että minä en vaan pysty, ei ole tahdonvoimaa. Samoin kunnianhimoiset treeniohjelmat varsinkin jos ylipainoa on paljjon ja liikkuminen on siksi epämukavaa ja ehkä kivulloistakin.
Mitä sun täytyy nyt ap saada on ONNISTUMISEN KOKEMUS. Koska sun itseluottamus kykyysi muuttaa elämäntapoja on mennyt kun et ole onnistunut pudottamaan painoa. Saat sen kokemuksen, kun et alkuun vaadi painon pudotusta ollenkaan, vaan yrität onnistua jossain pienessäkin muutoksessa, joka terveellistää elämäntapojasi. Jos vaikka juot liian vähän vettä, kokeile juoda riittävästi ja seuraa tarvittaessa vaikka jollain sovelluksella juomistasi. Parin viikon päästä et ehkä ole laihempi, mutta olet todistanut itsellesi, että sinun on todistetusti mahdollista muuttaa tapojasi, sinulla on tahdonvoima siihen.
Sitten voit siirtyä syömätapoihin, mutta aloita niissäkin jollain kevyellä, fyysisesti ja psyykkisesti tuskattomalla muutoksella. Jollakin mikä ei ole sinulle kovin tärkeää. Eikä tarvi jättää asioita kokonaan pois, esim. jos toteaisit että syöt oikeastaan leipiä liikaa päivän aikana, ei sun tarvi jättää leipää pois vaan alkuun vaikka korvata 1 leipä vaikka aamu- tai iltapalalla hedelmällä tai viihanneksella. Itsekin söin edelleen iltapalalla 1 leivän ja syön vieläkin, mutta sen kaverina on hedelmää tai kasvistikkuja eikä enää toista ja kolmatta leipää. Jos joisit liikaa limsoja tai alkoholia, vähennä kevyesti ja vähitellen, ja aina niin että yksi muutos on kerrallaan työn alla ja seuraava otetaan vasta kun edelliseen muutokseen on sopeudutu. Ja jätä sinulle vaikeat muutokset viimeiseksi, aikaan jolloin sulla on jo paljon kokemusta että pystyt muuttamaan asioita. Esim. mulle alkoholi oli tärkeä stressilääke jota olin tissutellut koko ikäni. Minä siis jätin sen vähentämisen ihan loppuun, kun kasvisten syönti, limsojen ja energiajuomien juonti, leivillä nälän kuittaaminen yms. oli jo saatu järkevälle tasolle. Ja silti laihduin, koska kalorit väheni.
Itselläni laihtumisessa auttoi:
1) Ei välipaloja, 3-4 kertaa päivässä (aktiivisuudesta riippuen) tavallista ruokaa ja tarpeeksi suuri annos, että nälkä lähtee.
2) Itselleen mielekästä hikiliikuntaa 3-4 kertaa viikossa
3) Maltillinen tahti (0,5kg viikossa) on valttia. Superdieettien hehkutuksen myötä ihmiset luulevat, että painon kuuluisi tippua todella nopeassa ajassa, esim. 5kg kuukaudessa. Harva tosiasiassa pystyy tommoseen laihdutustahtiin, ja jos pystyy niin ei ainakaan terveellisesti.
4) Nestettä tarpeeksi, treenipäivinä enemmän. Kaloreita ei kannata turhaan ottaa juotavasta.
5) Muista myös herkutella kerran viikkoon! Herkuttelu on osa elämää ja laihduttaessa on hyvä harjoitella herkuttelemaan sopivissa määrin.
6) Viimeinen ja tärkein: Älä mieti laihduttamista jonain väliaikaisena dieettinä vaan laihduta sellaisella ruokavaliolla ja liikuntamäärällä, jota voit jatkaa pitkälläkin tähtäimellä! Onnistunut laihduttaminen ei ole pikadieettejä vaan elämäntapojen muutos :)
Laihduttaminen vaatii työtä. Ruokavalio ekaksi kuntoon ja sitten liiku joka päivä hikiliikuntaa. Itse siinä joutuu tekee kaiken työn ei muiden neuvot auta jos itse ei viitsi tarttua toimeen. Sokeri ja epäterveellinen ruoka sinut o lihottanut. Joten jos et syö niitä niin laihdut kyllä. Olen auttanut miehiä ja naisia laihduttamaan. Itsellä urheilutaustaa koko ikä. Kuntosalia, salibandya pelasin 26 vuotta. Pikku hiljaa alat liikkumaan joko salilla tai muuten.
Ei kai tässä ollut kyse siitä, ettei tiedetä miten laihduttaa. Eipä maailmassa montaa ole, joka ei tajua olevansa lihava , koska vetää sissiä ja jäätelöä joka päivä. Ja että laihtuu, jos ei vetäisi.
Mutta vinkkejä kaivattiin siihen miten sitä laihdutusta jaksaisi? Nimenomaan elämäntaparemonttina, ettei ne kilot tule heti takaisin.
-eri
Ota tavoitteeksi terveelliset elämäntavat ja unohda laihdutus. Laihdut jos laihdut sitten.