Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis onko ääniviestit nykyään joku juttu?

Vierailija
15.08.2022 |

Tutustuin johonkin tyyppiin ja ihan vähän oltiin juteltu niin sitten tulikin jokin ääninäyte. Pelästyin ja kysyin mikä se oli (en siis kuunnellut) ja hän sanoi, että ääniviesti, kun ei jaksanut näpytellä. Kuulemma ihan nykypäivää....

Olen 33 v ja ääniviestejä tuli jätettyä vain silloin, kun ei saanut toista puhelimella kiinni. Kun sain ensimmäisen kännykkäni niin en osannut kuunnella ääniviestejä, joten jäi niiden kuuntelut. Nyt minulla ei ole älypuhelinta.

Eikö tuo ole tosi epäkäytännöllistä? Miksi ei soiteta jos on tärkeää asiaa ja laiteta vain viestiä, jos viestitellään?

Menikö aika musta ohi?

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini ei jaksa koskaan kirjoitella viestejä tai ehdi puhua puhelimessa, joten laittaa näitä ääniviestejä. No, en jaksa enää lähetellä viestiä koko ihmiselle. Ne on ehkä helpompi lähettää, mutta kuka niitä ehtii ja jaksaa kuunnella? Lukeminen on nopeampaa kuin kuuntelu eikä minulla ainakaan ole aina kuulokkeita mukana.

Vierailija
102/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääniviestejä lähettävät itsekkään ihmiset, jotka eivät yhtään osaa huomioida muita. Huomaa tästä yhdestä autoillessa äänittelevästäkin. Millään muulla ei ole väliä kunhan MINÄ saan viestini menemään. Ei mitään väliä, vaikka toiselle olisi helpompi lukea viesti. MINULLA on autossa aikaa, joten MINÄ lähetän ääniviestin. (ja suutun, kun sitä tapaa kyseenalaistetaan) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kaverini ei jaksa koskaan kirjoitella viestejä tai ehdi puhua puhelimessa, joten laittaa näitä ääniviestejä. No, en jaksa enää lähetellä viestiä koko ihmiselle. Ne on ehkä helpompi lähettää, mutta kuka niitä ehtii ja jaksaa kuunnella? Lukeminen on nopeampaa kuin kuuntelu eikä minulla ainakaan ole aina kuulokkeita mukana.

Minä toimisin ihan samoin. Jos ei "jaksa" soitella tai kirjoittaa viestiä, ei sitten "jaksa" ollenkaan kuulua minun yhteydenpitolistalleni. 

Vierailija
104/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jotenkin jaksa niitä yhtään. Jätän usein kuuntelematta. Epäselvää muminaa ja pitää hakea jotkut kuulokkeet, että voi kuunnella ja yök.

Mummoudun tässä asiassa mieluusti. Kirjoitettu viesti tai dialogi, kiitos.

Varsinkin jos toinen olettaa sinun vastaavan heti, kuten nykyään viesteihin oletetaan, niin miksi ei voi soittaa.

Vierailija
105/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan ääniviestejä, jos pitää saada jollekulle tieto, mutta olen ratissa. Samoin töissä on nopeampi lähettää kävellessä ääniviesti kuin pysähtyä näpyttämään.

Etkö osaa soittaa puhelimella?

Osaan, miten niin?

Miksi et sitten soita? Soittamallahan saisit sen asiasi ihan yhtä hyvin puhuttua kuin ääniviestilläkin.

Nämä ovat sellaisia tilanteita, että tiedän, että joku on esim. nukkumassa tai töissä, tai esim. haluan kertoa esimiehelle jonkin asian, johon hänen ei tarvitse reagoida heti, vaan hän saa kuunnella viestin sitten, kun hänellä on aikaa.

Jos ei oma mielikuvitus riitä kuvittelemaan erilaisia tilanteita, miksi on aloitettava tuollaisista aggressiivisen sävyisistä kysymyksistä?

Jos se pomo on töissä niin hän todennäköisemmin pystyisi lukemaan sen viestin kuin kuuntelemaan ääniviestin. Pelkästä saapuneesta ääniviestistä hän ei myöskään voi tietää onko se asia niin kiireinen että vaatii häneltä heti reagointia, kirjoitetusta viestistä sen taas näkee.

Jos se pomo on töissä, sanon asian hänelle.

Kuten jo tuossa ylempänä kirjoitin, lähetän ääniviestejä niissä tilanteessa, kun en voi kirjoittaa (olen autossa) tai en ehdi kirjoittaa (olen töissä). Jos asia olisi kiireellinen, soittaisin pomolle. Onko vielä kysyttävää?

Eli lähetät ääniviestin kun asia ei ole kiireellinen, mutta kuitenkin se viesti on lähetettävä sillä sekunnilla kun ajat autoa? On paljonkin kysyttävää.

Jospa lukisit huolellisemmin, mitä olen vastannut. 

Kirjoitin, että lähetän autosta ääniviestin tilanteessa, jossa tiedän, että vastaanottaja nukkuu/on töissä.

Pomolle lähetän ei-kiireellisen ääniviestin töistä, kun ei ehdi pysähtyä kirjoittamaan niitä viestejä, mutta kävelemisen aikana voi sen viestin lähettää. Jos on asia, johon tarvitsen apua sillä hetkellä, soitan.

Onko tämä nyt selvä, vai vieläkö mietityttää?

Minulle erinä jäi vielä pari kysymystä:

1. Miksi nukkuvalle/töissä olevalle ei voi lähettää kirjoitettua viestiä sitten, kun olet pysähtynyt autolla?

2. Miksi ei-kiireellinen viesti pitää lähettää juuri sillä siunaamalla, kun olet kävelemässä?

3. Mikä on työ, jossa on niin kiire koko ajan, ettei edes alle minuutin pysähtyminen onnistu?

1) Koska lähetän niitä ajaessa yleensä työmatkalla, eikä minulla ole yleensä töissä aikaa kirjoitella viestejä.

2) Koska se viesti pitää jossain vaiheessa lähettää, ja kävellessä on oikein hyvin aikaa, kun sitä kävelyä on paljon, ja jos on kova kiire, ei ole viestin kirjoittamiselle aikaa. Miksi tässä tilanteessa ei lähettäisi ääniviestiä? Koska joku vauvapalstalainen ei niistä tykkää?

3) Tämä kyseinen työ on tallityö. Laidunaikaan on tosi paljon kävelemistä. Jos viesti olisi yhden lauseen viesti, voisin toki nopeasti kirjoittaakin, mutta jos se on pitempi viesti, ei alle minuutissa hoidu.

Eli et vain halua kirjoittaa. Kyllä siellä laitumellakin ehtii halutessaan muutamaksi minuutiksi pysähtyä. Jos ei ehdi, sitten se puhelin on ihan turhaan mukana siellä laitumella. 

Hei, mulla on idea. Tulepa sinä kokeilemaan noita laiduntotutuksia mun puolestani ja katso, paljonko aikaa on kirjoittaa. Voit sitten vaikka mennä lopuksi mennä sinne laitumelle chillailemaan työpäivän päätteeksi, työpäivänä siihen ei ole aikaa.

Olen niitä tehnytkin. Ei ollut koskaan tarvetta viestitellä kesken kaiken. Viestittelyt hoidettiin, kun hommat oli tehty. Ei ne lankapuhelinaikanakaan puhelinta roudailleet laitumelle. 

No, minä lähden kotiin sitten, kun hommat on tehty. En jää kirjehtimään pomolle. Pystytkö millään tavalla selittää, miksi sulle on niin valtavan tärkeää, että minä kirjoitan ne viestit esimiehelleni? 

Varmaan samasta syystä kuin sinulle on valtavan tärkeää kuunnella omaa ääntäsi ja lähettää siitä näytteitä muillekin. 

Eli et osaa selittää, miksi sinua vaivaa, että lähetän esimiehelleni joskus ääniviestin. Arvasinkin.

Mieityttää kyllä tuo oman äänen kuunteleminen... enhän mä niitä viestejä kuuntele, miksi kuuntelisin?

Onko nyt muuten niin, että soittaminenkin on pannassa ja saa lähettää vain tekstiviestejä? Entä saako puhua kasvotuksin? Ääntähän noistakin lähtee.

Täällä on nyt useampikin ihminen joka sinulta on kysellyt, ei vain yksi, joten en voi puhua kuin omasta puolestani. Itse vihaan niin paljon ääniviestien saamista, että olen yrittänyt ymmärtää miksi joku niitä lähettää. Tähän mennessä et ole onnistunut vakuuttamaan minua niiden tarpeellisuudesta. Jos sinulle ja pomollesi ne on ok niin se ei toki minua haittaa, mutta minä en halua niitä edelleenkään saada näillä huterilla perusteilla joita olet niiden puolesta esittänyt.

Vierailija
106/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääniviesteistä tulee mieleen Ex onnellisista se eronnut lesbopari, joka huutaa toisilleen ääniviesteillä, mutta kasvokkain eivät puhu toisilleen :D

Vierailija
107/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan wa:ssa mitenkään asetuksia niin, että ääniviestit eivät tule perille? Useammankin kaverin puolesta kysyn- 

Vierailija
108/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2019/06/30/vinkki-kuuntele-what…

HOX! Täällä moni valittaa, ettei aina kanna kuulokkeita mukana eikä haluaisi kuunnella ääniviestejä muiden kuullen. Nosta puhelin korvalle kuin soittaisit puhelua; puhelin tunnistaa tämän asennon ja vaihtaa äänen tulonlähteen. Näin vain sinä kuulet ääniviestin. Kannattaa kokeilla!

Vierailija
109/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen edes tietää, jos on saanu ääniviestin? Missä se näkyy ja miten se ees kuunnellaan?

Toivottavasti kukaan ei erehdy edes yrittämään sellaista minun kanssa.

Vierailija
110/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ääniviesteistä enkä niitä itse laita. Ne on jotenkin kuumottavan näköisiä ainakin Whatsappissa :D Ei tunnu ollenkaan luontevalta puhua nauhalle jotain omaa monologia (olen kyllä usein "kirjoittanut" viestejä Google puheella tms, on toiminut hyvin ja nopeasti). Jos joku lähettää ääniviestin, avaan sen yleensä vasta kotona. Lähipiirissäni hyvin harva laittaa ääniviestejä.

N31

Vierailija
111/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sen edes tietää, jos on saanu ääniviestin? Missä se näkyy ja miten se ees kuunnellaan?

Toivottavasti kukaan ei erehdy edes yrittämään sellaista minun kanssa.

Whatsappiin tulee viesti ja kun avaat sen keskustelun, johon viesti on tullut siellä näkyy pieni "nauhuri". Siitä tiedät, että on tullut ääniviesti. "nauhurissa" on play-painike, josta viestin voi kuunnella. Minulla tosin puhelin joskus itsekseen alkaa soittaa viestiä ja sitten hävettää, kun jossain hiljaisessa paikassa alkaa kailotus. Minulle laittaa ääniviestejä vain yksi äänekäs kaverini. 

Vierailija
112/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.puhelinvertailu.com/uutiset/2019/06/30/vinkki-kuuntele-what…

HOX! Täällä moni valittaa, ettei aina kanna kuulokkeita mukana eikä haluaisi kuunnella ääniviestejä muiden kuullen. Nosta puhelin korvalle kuin soittaisit puhelua; puhelin tunnistaa tämän asennon ja vaihtaa äänen tulonlähteen. Näin vain sinä kuulet ääniviestin. Kannattaa kokeilla!

Ei se ole ainoa syy että ei voi kuunnella, mutta voisi lukea. Esimerkiksi puhelinpalavereissa pystyn hyvin vilkaisemaan puhelimesta mitä saamani viesti koskee ja samalla jatkaa palaverin kuuntelua, mutta ääniviestille ei voi tehdä samaa.

Vierailija
113/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks mies aina whatsappissa vastasi jokaiseen viestiin ääniviestillä. Hiton rasittavaa. Eikö osaa kirjoittaa vai mikä on homman nimi.

Esim. älypuhelimen näyttöön nähden väärän kokoiset peukalot?

Voi olla 😁 Mutta on ärsyttävää yrittää kuunnella ääniviestiä esim töissä tai bussissa. Kun ei oikein kuule mitään. Eikö nyt vaan voi pistää vastauksen tekstaten.

Vierailija
114/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä ääniviestejä tarvi niin kuunnella että kaikki kuulee. Kuunnellessa luuri korvaan niin vain sinä kuulet sen....

Vierailija
115/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi hyvä syy olla lataamatta mitään viestisovelluksia. Perinteisillä tekstiviesteillä ei (toivottavasti) pysty lähettämään mitään ääniviestejä. Kuulostaa yhtä kammottavalta kuin puhelinvastaajaa. "Ööö...Joo... Marja tässä tota jooo... sitä olisin soittanut, että mitenkäs se Pentti jakselee.. Niin joo täällä on kaikki ihan hyvin ja perennat kasvaa pihassa. Laurikin poikkesi yksi päivä ja. jooo Liis-.." Tuossa vaiheessa viesti katkeaa kun aikaraja meni umpeen :D

Vierailija
116/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä ääniviestejä tarvi niin kuunnella että kaikki kuulee. Kuunnellessa luuri korvaan niin vain sinä kuulet sen....

Mikä luuri? Ei mulla ole puhelimeen mitään luureja. Toki käytänkin puhelinta vain soittamiseen ja viestien KIRJOITTAMISEEN/lukemiseen. 

Vierailija
117/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro tuo niille teineille, jotka kuuntelevat ja äänittävät viestejä bussissa/junassa kovaan ääneen. 

Vierailija
118/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistäs sen luurin pieraisen juuri sillä hetkellä, kun viestiä voisin kuunnella? Minulla on kuulokkeet mukana vain lenkillä ja pidemmillä matkoilla. Ei esim. kaupassa. 

Vierailija
119/145 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ääniviestit on ihan kivoja, mikä ihme niissäkin ärsyttää. Suurin osa viesteistäni toki muita, mutta parin ystävän kanssa lähetellään aina ääniviestejä. Niihin mahtuu paljon asiaa, ja minulla ja ystävilläni asiaa riittää 😊.

Vierailija
120/145 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs ihminen näitä minulle lähettelee.

No eivät ne poikkea mitenkään puheluistamme. Tauotonta monologia hänestä itsestään ilman vähäisintäkään kiinnostusta toisesta osapuolesta.

En ole hänen viestejään enää pitkään aikaan kuunnellut, kun osaan jo ennalta arvata sisällön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän