Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä jonka tiedät tekevät hienoja reissuja/vapaa-ajan harrasteita mutta ei postaa mitään someen?

Vierailija
15.08.2022 |

Niin että sometilikin löytyisi, mutta ei vain tarvitse mainostaa elämäänsä.

Juttelin kaverin kanssa joka oli aivan äimänä että olin tänä vuonna Flowssa, olen yöpynyt Kämpissä, olen lomaillut Tokiossa, syönyt useissa tähtiravintoloissa yms yms. Mutta miten? Kun en ole laittanut mitään instagramiin!

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle myös välillä on kommentoitu, kun en postaa mitään someen, vaikka elän monen silmissä ns. kiiltokuvaelämää.

En ymmärrä, miksi minun pitäisi kellekään todistella mitään. Keskityn enemmän siihen itse elämään ja mukana oleviin ihmisiin.

Oletko kuitenkin somessa?

Saako vain maaniset narsistit tai asioistaan kaiken jauhavat olla somessa? Enpä tiennytkään.

Eri

Vierailija
82/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

En tiedä asiasta.

Ehkä en ihan tajunnut aloitusta. Kaveri oli siis yllättynyt,kun ei tiennyt "tähtiravintoloista ja Tokiosta" (sori,flowta en ymmärrä..tai Kämp?).

Vai siitä ettet laittanut someen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissaan itse paljon. Eivät niin erityisiä useinkaan mutta kun lomia tai vapaata niin olen yleensä aina jossakin. Minun syy olla laittamatta mitään on yksinkertaisesti se että muutoin joku ottaisi esimerkiksi töissä varmasti puheeksi. Inhoan yli kaiken olla huomion keskipisteenä ja kahvipöytäkeskusteluissa aina matkalta tulleet jotain kertovat matkasta. Minulle olisi pahin painajainen ja yritän olla tuomatta ilmi että saatoin käydä jossakin. 

Vierailija
84/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen paljon ympäri maailmaa (ok, koronan takia oli 2 vuoden tauko) enkä laita matkoistani kuvia minnekään. Minulla ei edes ole mitään sometilejä. Otan kyllä kuvia matkoilla, mutta vain omaksi ilokseni.

Vierailija
85/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin monen mielestä asioita ei enää ole jos niitä ei ole someen laitettu ja muut päät märkinä peukuta. Oma pomoni laittoi juuri äskettäin viestiä miten työnantajan facebook ja instajulkaisuista pitäisi käydä tykkäämässä. Näkyi aika moni lähteneen kiireesti tykkäämään mutta itse en aio niin tehdä.

Vierailija
86/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sekin kertoo jotain ihmisestä, jos kokee tarpeelliseksi rääpiä toisten tapaa olla somessa. Teet itse kuten parhaaksi näet ja annat muiden tehdä mitä tahtovat. Pätee ihan kaikkeen muuhunkin elämässä. Keskity omaan elämääsi ja tekemisiisi, elä ja anna muiden elää. Mulle se on ainakin ihan se ja sama mitä muut laittaa someen tai eivät laita. Some ei kerro yhtään mitään ihmisestä, sinähän voit luoda siellä itsestäsi täysin eri kuvan ja ihmisen, mitä todellisuudessa olet. Tällainen somettajien arvosteleminen antaa arvostelijasta kuvan, että hänellä on jokin tarve nostaa itsensä somettajien yläpuolelle: katsokaa kuinka erinomainen olen, kun minun ei tarvitse todistella somessa mitään

Tavallaan sellainen ihminen on hieman yläpuolella, joka ei kerjää somessa tykkäyksiä, eli alenna itseään arvosteltavaksi saadakseen validaation. Jos kerran noin haluat ajatella.

Sinunko mielestä somessa ollaan vain kerjäämässä tykkäyksiä ja hankkimassa validaatiota toisilta ihmisiltä? Nyt ymmärrän sinua paremmin, kun koet olevasi somettajia fiksumpi. Itse en koskaan ole pitänyt somea minään tykkäystenkeräyspaikkana. Seuraan ihmisiä, joiden tekemiset minua kiinnostaa ja inspiroi ja vaihdan kuulumisia ja kokemuksia ihmisten kanssa, jotka viettävät vapaa-aikansa samojen harrasteiden parissa yms. Katson mielelläni hyvin otettuja kuvia asioista jotka kiinnostavat. En ole koskaan ajatellut että joku tällainen itseäni kiinnostava ihminen laittaa kuvia ja kertomuksia siksi, että kerjäisi tykkäyksiä, enkä seuraa häntä siksi että voisin tykkäillä hänen tekemisistään. Some on parhaimmillaan mahtava inspiraation ja ideoiden lähde!

Vierailija
87/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia käytöstä. Minusta on epänormaalia laittaa kaikki someen. 

En taida tuntea ketään, joka laittaisi someen kaiken.

Minä tunnen! Kuva joka voileivästä, kampaamokaynnistä, manipedistä, joka päivä selostus mitä tekee/on tehnyt ja kuinka kaikki on ihania. Joka ravintolakäynnistä/kyläilystä selfie näiden ihmisten kanssa ja kuva tarjoilusta. Minusta tämä kyllä antaa aika yksinkertaisen kuvan ko.ihmisestä.

Myöskin ne jotka ovat laittaneet FB kaikki yksityistietonsa mm, synttärit, puolison nimi, lasten nimet, työpaikka jne. Kannattaisi vähän ajatella identiteettivarkauksien mahdollisuutta

Ja sitten ne jotka hehkuttavat puolisoa ja lapsia, we love you so much tai saavat itsetunnolleen pönkitystä kuinka monta tykkäystä synttäripäivänä. Tai iiihanaa, niin kaunis, upea aina uuden selfien postauksen jälkeen.

Minulla on sometili koska olen asunut monessa maassa ja helpointa pitää yhteyttä puolituttujen kanssa. Onneksi suurin osa on ihan fiksuja mutta jotkut sitten näitä, jotka tuntevat tarvetta avautu ihan kaikista yksityiselämän asioista!

Vierailija
88/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä koen sen arvolleni sopimattomana, että postailen elämäni tapahtumia muille arvosteltavaksi ja tykättäväksi. Jos olet oikeasti elämässäni ja kanssani irl tekemisissä, tarvittavat kuulumiset kyllä tulee kerrottua. Sometuttujen tietotaso minun elämäni vaiheista on täysin yhdentekevää. Minä arvostan aitoutta ja todellista yhteyttä.

Minun someani pääsee katsomaan ystävät ja sukulaiset. Kannattaisiko säätää vähän julkisuusasetuksia. En minä ainakaan päästä sivuilleni ihmisiä, jotka arvostelevat elämäni tapahtumia.

Koko tuttavapiirille entisistä työkavereista kavereiden puolisoihin, kaikki kesän uimareissuista hillolettuihin ja eläintarhareissuun esitellään ja selostetaan kuin suurinta uutista. Yhtä narsistista kuin somepyllistely.

No itselläni ei ole kuin ystävät ja sukulaiset kavereina. Jos sinua ärsyttää ihmisten päivitykset, miksi seuraat?

Koska otat pahalla jos en seuraa takaisin

Päivitysten näkymistä voi rajoittaa.

No ei minun rajoittamiset tuohon liity. Silti sinä postaat tärkeät käänteesi someen tykättäväksi, katsoin juuri minä niitä tai en.

Eli sinua vaivaa ihmisten postaukset vaikka et edes näkisi niitä. Taidat olla vähän liikaa somessa.

Otapa vähän takapakkia ja lue ensimmäinen viestini. Siellä on vastaus.

Vierailija
89/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikaa postata, kun on niin paljon tekemistä. Jos olen matkalla, niin sit olen, enkä postaa sieltä. Keskityn siihen matkaan. Tai jos olen juhlissa, keskityn juhlimaan. Otan kyllä kuvia itselleni ja läheisilleni muistoksi.

Vierailija
90/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tulit sitten tänne kertomaan että olet tehnyt e.m asioita.

Hauska ilmiö tämä että nykyisin brassaillaan sillä ettei muka käytetä somea vaikka tilit kyllä löytyy mutta mitään ei sinne postailla kun se on noloa mutta sitten kyllä muiden someja seurataan tiiviisti ja kauhistellaan postauksia.

Vierailija
91/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sekin kertoo jotain ihmisestä, jos kokee tarpeelliseksi rääpiä toisten tapaa olla somessa. Teet itse kuten parhaaksi näet ja annat muiden tehdä mitä tahtovat. Pätee ihan kaikkeen muuhunkin elämässä. Keskity omaan elämääsi ja tekemisiisi, elä ja anna muiden elää. Mulle se on ainakin ihan se ja sama mitä muut laittaa someen tai eivät laita. Some ei kerro yhtään mitään ihmisestä, sinähän voit luoda siellä itsestäsi täysin eri kuvan ja ihmisen, mitä todellisuudessa olet. Tällainen somettajien arvosteleminen antaa arvostelijasta kuvan, että hänellä on jokin tarve nostaa itsensä somettajien yläpuolelle: katsokaa kuinka erinomainen olen, kun minun ei tarvitse todistella somessa mitään

Tavallaan sellainen ihminen on hieman yläpuolella, joka ei kerjää somessa tykkäyksiä, eli alenna itseään arvosteltavaksi saadakseen validaation. Jos kerran noin haluat ajatella.

Sinunko mielestä somessa ollaan vain kerjäämässä tykkäyksiä ja hankkimassa validaatiota toisilta ihmisiltä? Nyt ymmärrän sinua paremmin, kun koet olevasi somettajia fiksumpi. Itse en koskaan ole pitänyt somea minään tykkäystenkeräyspaikkana. Seuraan ihmisiä, joiden tekemiset minua kiinnostaa ja inspiroi ja vaihdan kuulumisia ja kokemuksia ihmisten kanssa, jotka viettävät vapaa-aikansa samojen harrasteiden parissa yms. Katson mielelläni hyvin otettuja kuvia asioista jotka kiinnostavat. En ole koskaan ajatellut että joku tällainen itseäni kiinnostava ihminen laittaa kuvia ja kertomuksia siksi, että kerjäisi tykkäyksiä, enkä seuraa häntä siksi että voisin tykkäillä hänen tekemisistään. Some on parhaimmillaan mahtava inspiraation ja ideoiden lähde!

Sinulla on varmaan paljon taiteilijoita ja huippuosaajia tuttavissasi sitten. Kyllä minuakin sellainen kiinnostaisi. Minun uutisvirtani täyttyy itselleni tuntemattomista lapsista jotka syövät mansikoita kesämökillä. Tai niistä yksistä ja samoista lemmikeistä joita on kuvattu eri kulmista.

Vierailija
92/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis ihminen, joka ei käytä somea.

Vierailija
93/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tulit sitten tänne kertomaan että olet tehnyt e.m asioita.

Hauska ilmiö tämä että nykyisin brassaillaan sillä ettei muka käytetä somea vaikka tilit kyllä löytyy mutta mitään ei sinne postailla kun se on noloa mutta sitten kyllä muiden someja seurataan tiiviisti ja kauhistellaan postauksia.

Mä olen hieman naureskellut niille, jotka jatkuvasti laittaa jotain ja kaikkea henkilökohtaista, lasten kuvia jne. Mutta eniten ihmetyttää jos tuo ovat kaikille julkista. Jos taas vain sukulaisille tai tosi ystäville, se on sellaista yhteydenpitoa.

Yleisin luulo voi olla, että se ei laita tai ole somessa, koska sillä ei ole mitään laitettavaa, mutta ei välttämättä. Jotkut ei laita, vaikka niillä olisi laitettavaa.

Vierailija
94/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja ovat. Näin kerran ihmisen joka konsertissa ei katsonut keikkaa kännykän läpi vaan ihan omilla silmillään. Pitäisi viedä paiholaan moiset.

Vierailija
95/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en laittanut kun ei ollut laitettavaa enkä laittanut kun oli laitettavaa matkoista sun muista.

Vierailija
96/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on varmaan paljon taiteilijoita ja huippuosaajia tuttavissasi sitten. Kyllä minuakin sellainen kiinnostaisi. Minun uutisvirtani täyttyy itselleni tuntemattomista lapsista jotka syövät mansikoita kesämökillä. Tai niistä yksistä ja samoista lemmikeistä joita on kuvattu eri kulmista.

Ei ole ainuttakaan taiteilijaa eikä huippuosaajaa tuttavissa, ei minua sellainen kiinnosta. Miksi sinä seuraat tilejä, jotka täyttyy mansikoita syövistä lapsista, jos sellainen ei sinua kiinnosta?

Vierailija
97/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole postannut mitään someen, et voi todistaa, että olet kokenut mitään, ja näinollen väittämiäsi asioita ei ole edes tapahtunut. Valitan.

Vierailija
98/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei postaa ja jos postaakin, niin rajoitetulle joukolle. Vastaavalle, jolle ennen olisi näytetty jälkeenpäin lomalla otettuja kuvia.

Vierailija
99/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ihmettelen tyyppejä, jotka seuraavat tarkkaan muiden sometilejä ja tietävät kaikki muiden postaukset, mutta itse eivät julkaise koskaan mitään. Pitävät kaiken visusti itsellään.

Vierailija
100/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka oikeasti nauttii noista kokemuksista ilman mitään esittämistä. Aika monella kaikki tekeminen perustuu siihen, että minä täällä, minä tuolla, minun naama tässä paikassa ja tuossa. Minä, minä, minä, minä, minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi