Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä jonka tiedät tekevät hienoja reissuja/vapaa-ajan harrasteita mutta ei postaa mitään someen?

Vierailija
15.08.2022 |

Niin että sometilikin löytyisi, mutta ei vain tarvitse mainostaa elämäänsä.

Juttelin kaverin kanssa joka oli aivan äimänä että olin tänä vuonna Flowssa, olen yöpynyt Kämpissä, olen lomaillut Tokiossa, syönyt useissa tähtiravintoloissa yms yms. Mutta miten? Kun en ole laittanut mitään instagramiin!

Kommentit (125)

Vierailija
61/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan facebookiin jotain silloin tällöin. Tältä kesältä mm. matkakuvia ja kuvia yo-juhlista. Päivityksiä, joita on kiva itsekin nähdä omilta tutuilta. Instaa käytään oman taiteeni "näyttelynä" ja seuraan muidenkin vastaavia. Harmitonta hupia mielestäni molemmat. Itse kysymykseen: en ajattele mitään. Kukin tavallaan.

Vierailija
62/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla eded ole mitään someja. Facebook oli joskus aikoinaan, mutta ei enään.

Puoliso on aivan koukussa kaikkiin instoihin ja tiktokkeihin. 80% siitä ajasta joka vietetään yhdessä on puhelin kädessä ja välillä näyttää minulle jonkun hauskan videon.

Ehdotin ettei makkarissa tarvis puhelinta näpyttää kun seksielämä kärsii, niin riitahan siitä tuli kun "yritän kontrolloida" jne.

-m33v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaa olla fiksumpi kuin muut. Vaikka sillä nyt ei ole fiksuuden kanssa mitään tekemistä, laittaako festarikuvan instagramiin vai ei.

Vierailija
64/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä koen sen arvolleni sopimattomana, että postailen elämäni tapahtumia muille arvosteltavaksi ja tykättäväksi. Jos olet oikeasti elämässäni ja kanssani irl tekemisissä, tarvittavat kuulumiset kyllä tulee kerrottua. Sometuttujen tietotaso minun elämäni vaiheista on täysin yhdentekevää. Minä arvostan aitoutta ja todellista yhteyttä.

Minun someani pääsee katsomaan ystävät ja sukulaiset. Kannattaisiko säätää vähän julkisuusasetuksia. En minä ainakaan päästä sivuilleni ihmisiä, jotka arvostelevat elämäni tapahtumia.

Koko tuttavapiirille entisistä työkavereista kavereiden puolisoihin, kaikki kesän uimareissuista hillolettuihin ja eläintarhareissuun esitellään ja selostetaan kuin suurinta uutista. Yhtä narsistista kuin somepyllistely.

No itselläni ei ole kuin ystävät ja sukulaiset kavereina. Jos sinua ärsyttää ihmisten päivitykset, miksi seuraat?

Koska otat pahalla jos en seuraa takaisin

Vierailija
65/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä koen sen arvolleni sopimattomana, että postailen elämäni tapahtumia muille arvosteltavaksi ja tykättäväksi. Jos olet oikeasti elämässäni ja kanssani irl tekemisissä, tarvittavat kuulumiset kyllä tulee kerrottua. Sometuttujen tietotaso minun elämäni vaiheista on täysin yhdentekevää. Minä arvostan aitoutta ja todellista yhteyttä.

Minun someani pääsee katsomaan ystävät ja sukulaiset. Kannattaisiko säätää vähän julkisuusasetuksia. En minä ainakaan päästä sivuilleni ihmisiä, jotka arvostelevat elämäni tapahtumia.

Koko tuttavapiirille entisistä työkavereista kavereiden puolisoihin, kaikki kesän uimareissuista hillolettuihin ja eläintarhareissuun esitellään ja selostetaan kuin suurinta uutista. Yhtä narsistista kuin somepyllistely.

No itselläni ei ole kuin ystävät ja sukulaiset kavereina. Jos sinua ärsyttää ihmisten päivitykset, miksi seuraat?

Päivitysten näkymistä voi rajoittaa.

Vierailija
66/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla eded ole mitään someja. Facebook oli joskus aikoinaan, mutta ei enään.

Puoliso on aivan koukussa kaikkiin instoihin ja tiktokkeihin. 80% siitä ajasta joka vietetään yhdessä on puhelin kädessä ja välillä näyttää minulle jonkun hauskan videon.

Ehdotin ettei makkarissa tarvis puhelinta näpyttää kun seksielämä kärsii, niin riitahan siitä tuli kun "yritän kontrolloida" jne.

-m33v

Enää. Sellaista sanaa kuin enään ei ole olemassa.

Vierailija
67/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sekin kertoo jotain ihmisestä, jos kokee tarpeelliseksi rääpiä toisten tapaa olla somessa. Teet itse kuten parhaaksi näet ja annat muiden tehdä mitä tahtovat. Pätee ihan kaikkeen muuhunkin elämässä. Keskity omaan elämääsi ja tekemisiisi, elä ja anna muiden elää. Mulle se on ainakin ihan se ja sama mitä muut laittaa someen tai eivät laita. Some ei kerro yhtään mitään ihmisestä, sinähän voit luoda siellä itsestäsi täysin eri kuvan ja ihmisen, mitä todellisuudessa olet. Tällainen somettajien arvosteleminen antaa arvostelijasta kuvan, että hänellä on jokin tarve nostaa itsensä somettajien yläpuolelle: katsokaa kuinka erinomainen olen, kun minun ei tarvitse todistella somessa mitään

Vierailija
68/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei minun rajoittamiset tuohon liity. Silti sinä postaat tärkeät käänteesi someen tykättäväksi, katsoin juuri minä niitä tai en.

Vierailija
69/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu ihminen, niin kuin minäkin. Minä postaan maksimissaan 2 kuvaa vuodessa someen joltain reissulta. Ei muiden tarvitse tietää missä kaikkialla olen ollut. 

Sitä paitsi runsaiden matkakuvien postaaminen on mielestäni enemmän tai vähemmän teennäistä ja kertoo jotain ihmisestä itsestään. 

Samoin. Tältä vuodelta taitaa olla 1 erityinen maisemakuva ja pari ruokakuvaa.

Siitä huolimatta että olemme olleet reissussa yli 8 vkoa, ostaneet talon ulkomaita, juhlineet ystävien ja perheen kanssa useamman kerran ja tehneet muutakin ihanaa pitkin vuotta

Vierailija
70/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sekin kertoo jotain ihmisestä, jos kokee tarpeelliseksi rääpiä toisten tapaa olla somessa. Teet itse kuten parhaaksi näet ja annat muiden tehdä mitä tahtovat. Pätee ihan kaikkeen muuhunkin elämässä. Keskity omaan elämääsi ja tekemisiisi, elä ja anna muiden elää. Mulle se on ainakin ihan se ja sama mitä muut laittaa someen tai eivät laita. Some ei kerro yhtään mitään ihmisestä, sinähän voit luoda siellä itsestäsi täysin eri kuvan ja ihmisen, mitä todellisuudessa olet. Tällainen somettajien arvosteleminen antaa arvostelijasta kuvan, että hänellä on jokin tarve nostaa itsensä somettajien yläpuolelle: katsokaa kuinka erinomainen olen, kun minun ei tarvitse todistella somessa mitään

Tavallaan sellainen ihminen on hieman yläpuolella, joka ei kerjää somessa tykkäyksiä, eli alenna itseään arvosteltavaksi saadakseen validaation. Jos kerran noin haluat ajatella.

Vierailija
71/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailit minua. En omista mitään some-tilejä, en halua levitellä vieraammille mitään kuvia. Some näyttää ihmisistä tekevän jotenkin riippuvaisia muiden hyväksynnästä ja tykkäämisistä. Näyttää myös aiheuttavan jonkinasteista riippuvuutta kanssaihmisissä :D on siinä hyvääkin mut ei oo mun juttu, ei edes varhaisessa nuoruudessa

Käyn kyllä usein ulkomailla ym seikkailuilla. Jos someen kaiken laittaisin, tulisi jotenkin tunne että elän kaiken muiden silmin enkä oikeasti koe mitään. Haluan "elää" aidosti ja omin silmin katsoa maailmaa. Toki kyllä mä kuvia itselleni otan jonkun verran mutta ne ovat enemmän muistoja.

Ehkä myöskin olen hieman liian introvertti enkä oikeasti jaksa muiden kommentteja ja olla kiinnostunut mitä kukakin ajattelee.

Vierailija
72/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan mitään. Ihan fiksua. En itsekään laita someen mitään ns. hienoimpia juttuja. Enemmän laitan kuvia luonnosta tai muista tavallisista jutuista joskus.

Enemmän mielikuvia ja mielipiteitä on näistä, joiden pitää raportoida someen ihan kaikki ja korostaa omaa erinomaisuuttaan. Siis nämä, jotka alleviivaavat kaikkea mielestään parempaa somessa. Itsellä tulee näistä enemmän sellainen olo, että niiden elämä on aika surkeaa, mutta pitää edes somessa esittää, että on varaa ostaa ja tehdä mitä vaan.

Vierailija
73/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, koska olen itse samantapainen. Ajattelen että häntä ei kiinnosta mitä kaikki ajattelevat eikä metsästä tykkäyksiä. Luultavasti on yksityinen ihminen, eikä halua jakaa kaikkea toisten nähtäväksi.

Vierailija
74/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, en ymmärrä nykyajan meininkiä, jatkuva postailu milloin mistäkin, ruoka-annokset mukaanlukien. Ja sitten tämä ´vanhojen naisten`vartalon esittely tissit tyrkyllä. Kukkohovi, Hallberg ja julkkislääkäri Pippa. Haluaako ne kommentteja, että ovat vielä viehättäviä?

Vierailija
75/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tällainen ihminen keskittyy enemmän oikeaan elämään kuin somemaailassa oman egonsa pönkittämiseen.

Vierailija
76/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei minun rajoittamiset tuohon liity. Silti sinä postaat tärkeät käänteesi someen tykättäväksi, katsoin juuri minä niitä tai en.

Eli sinua vaivaa ihmisten postaukset vaikka et edes näkisi niitä. Taidat olla vähän liikaa somessa.

Vierailija
77/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuja ovat ne, jotka eivät kerro tekemisistään somessa. Vielä fiksummat eivät ole facebookissa tai muissa turhuuksissa.

Vierailija
78/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan someen laittanut, että olen naimisissa tai minulla on lapsia. Suurin osa seuraajista varmaan luulee, että olen lapseton sinkku. Nämä asiat eivät vain kuulu someeni. Laitan sinne asioita joita teen yksin esim urheiluun tai käsitöihin liittyviä asioita. Monelle tulisi varmasti yllätyksenä millaista elämäni on oikeasti somen ulkopuolella.

Vierailija
79/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa on feikkisomettajien yläpuolella. Itse en jaksa teennäisiä ihmisiä yhtään, siksipä en semmosia somessa seuraa, enkä oikeasti tunne.

On se nyt kummaa toikin, että loukkaantuu asioiden ihmettelystä. Ei tää nykyaika kovin tervettä ole, saa sitä ihmetellä.

Vierailija
80/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt yritä, ei kukaan normaali laita omista jutuistaan mitään someen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi