Mitä ajattelet ihmisestä jonka tiedät tekevät hienoja reissuja/vapaa-ajan harrasteita mutta ei postaa mitään someen?
Niin että sometilikin löytyisi, mutta ei vain tarvitse mainostaa elämäänsä.
Juttelin kaverin kanssa joka oli aivan äimänä että olin tänä vuonna Flowssa, olen yöpynyt Kämpissä, olen lomaillut Tokiossa, syönyt useissa tähtiravintoloissa yms yms. Mutta miten? Kun en ole laittanut mitään instagramiin!
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
En laita matkoistani tai muista tekemisistäni koskaan someen mitään tietoa tai kuvia. Suhtaudun fb-/ig-/yms-somettaviin ihmisiin lähtökohtaisesti huvittuneesti ja pidän heitä yksinkertaisina ja pinnallisina ihmisinä.
Tämän lisäksi et osaa vastata esitettyyn kysymykseen, vaan sinulla on pakonomainen tarve kertoa itsestäsi. Minä ajattelen, että asioita tekevä ihminen, joka ei postaa asioitaan someen, on fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Minä koen sen arvolleni sopimattomana, että postailen elämäni tapahtumia muille arvosteltavaksi ja tykättäväksi. Jos olet oikeasti elämässäni ja kanssani irl tekemisissä, tarvittavat kuulumiset kyllä tulee kerrottua. Sometuttujen tietotaso minun elämäni vaiheista on täysin yhdentekevää. Minä arvostan aitoutta ja todellista yhteyttä.
Minun someani pääsee katsomaan ystävät ja sukulaiset. Kannattaisiko säätää vähän julkisuusasetuksia. En minä ainakaan päästä sivuilleni ihmisiä, jotka arvostelevat elämäni tapahtumia.
Ajattelen, että siinäpä on itensä kanssa sinut oleva ihminen. Ei tarvitse huomiota ja tykkäyksiä muilta. Ja ehkä hänellä on vähän "what happened in Vegas, stay in Vegas"- asennetta.
Uusi humblebragin muoto "minä en postaa somessa mitään". Miksi sitten olet siellä? Stalkkaat muita?
Arvostan.
Olin erään ystäväni kanssa reissussa ja joka toinen minuutti meni siinä, että hän yritti saada oikeasta kulmasta oikeanlaista kuvaa. Välillä pysähdyttiin, että eräs kerkeää postaamaan someen kuvia.
Minä oon semmonen.
En nyt niin kauheasti mene ja tee asioita, mutta kun menen ja teen, ei se minun facessa näy yhtään mitenkään, en päivittele sinne koskaan mitään.
Muissa somepuljuissa en ole.
En ymmärrä ollenkaan niitä, jotka kertoo tekemisensä netissä. Mutta jokainen tekee mikä itselle sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä koen sen arvolleni sopimattomana, että postailen elämäni tapahtumia muille arvosteltavaksi ja tykättäväksi. Jos olet oikeasti elämässäni ja kanssani irl tekemisissä, tarvittavat kuulumiset kyllä tulee kerrottua. Sometuttujen tietotaso minun elämäni vaiheista on täysin yhdentekevää. Minä arvostan aitoutta ja todellista yhteyttä.
Minun someani pääsee katsomaan ystävät ja sukulaiset. Kannattaisiko säätää vähän julkisuusasetuksia. En minä ainakaan päästä sivuilleni ihmisiä, jotka arvostelevat elämäni tapahtumia.
Koko tuttavapiirille entisistä työkavereista kavereiden puolisoihin, kaikki kesän uimareissuista hillolettuihin ja eläintarhareissuun esitellään ja selostetaan kuin suurinta uutista. Yhtä narsistista kuin somepyllistely.
Vierailija kirjoitti:
Minulle myös välillä on kommentoitu, kun en postaa mitään someen, vaikka elän monen silmissä ns. kiiltokuvaelämää.
En ymmärrä, miksi minun pitäisi kellekään todistella mitään. Keskityn enemmän siihen itse elämään ja mukana oleviin ihmisiin.
Oletko kuitenkin somessa?
Ajattelen, että hän ei ole niin kiinnostunut somesta. Mä ihan tykkään instagramista, mutta en postaa sinne kauheasti omia menojani. En vain jaksa käyttää siihen kovasti aikaa. Mutta usein on ihan kiva nähdä toisten postauksia.
Vierailija kirjoitti:
Uusi humblebragin muoto "minä en postaa somessa mitään". Miksi sitten olet siellä? Stalkkaat muita?
En voi sanoa muiden puolesta, mutta itse olen Facebookissa tapahtumien vuoksi ja Instagramissa siksi kun seuraan harrastusporukkaa ja aihepiiriä siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko tuttavapiirille entisistä työkavereista kavereiden puolisoihin, kaikki kesän uimareissuista hillolettuihin ja eläintarhareissuun esitellään ja selostetaan kuin suurinta uutista. Yhtä narsistista kuin somepyllistely.
No itselläni ei ole kuin ystävät ja sukulaiset kavereina. Jos sinua ärsyttää ihmisten päivitykset, miksi seuraat?
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia käytöstä. Minusta on epänormaalia laittaa kaikki someen.
En taida tuntea ketään, joka laittaisi someen kaiken.
En tiedä asiasta mitään, koska en kyttää somea 24/7. Kun näen ihmisiä, kyselen mitä ovat puuhailleet.
Vierailija kirjoitti:
Puhu suomea.
En ole ap, mutta itse olen facessa muutaman ryhmän takia. En seuraa niitä ihmisiä mitenkään, jotka on kaverilistallani, yhtä hyvin voisin poistaa ne kaikki, mutta oon jättäny perheenjäseniä ja pari tuttua ihan siksi, että jos vaikka, saan sydärin kun istun koneella enkä ehdi kännykälle, niin jos, sinne ehtis näpyttää avunpyynnön. Tai että jos vaikka känny hukkuu, voin siellä laittaa jonkun viestin vaikka siskolleni. En minä sen päivityksiä seuraa, ollaan muutoinkin läheisiä.
Olenko jotenkin poikkeava, kun tykkään katsoa valokuvia eri paikoista?
yleensä jos päivityksiä ei tule niin siellä ollaan pettämässä puolisoa. Rooman reissu ilman päivityksiä niin miehen kannattaa hakea eroa.
Kaikinpuolin kunnioitettavaa. Harvinaisen viisas ihminen.
Näppäimet tunki pilkkua joka väliin, sori. Ei tarvitse kielipoliisin suuttua, vahinko vain.
56
Tietyllä tavalla säälin ihmisiä, joilla on pakon omainen tarve somettaa koko ajan. Se kertoo tosiaan ihmisestä sen, että hän on jollain tavalla rikki. Kykenemätön normaalin kanssakäymiseen.