Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä jonka tiedät tekevät hienoja reissuja/vapaa-ajan harrasteita mutta ei postaa mitään someen?

Vierailija
15.08.2022 |

Niin että sometilikin löytyisi, mutta ei vain tarvitse mainostaa elämäänsä.

Juttelin kaverin kanssa joka oli aivan äimänä että olin tänä vuonna Flowssa, olen yöpynyt Kämpissä, olen lomaillut Tokiossa, syönyt useissa tähtiravintoloissa yms yms. Mutta miten? Kun en ole laittanut mitään instagramiin!

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni laittaa harrastuksista kuvia vain kyseisiin some ryhmiin.

Vierailija
102/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vain hyvä juttu. Itse laitan satunnaisesti jotain someen joskus, mutta kaikista hienoimmista ja kalleimmista jutuista en laita yleensä mitään koska hävettäisi esitellä muille että syönpä nyt tässä palacessa mieheni kanssa tai onpa tämä uusi porsche hyvä auto. Pienet luksusjutut on ihan mun omia juttuja ja someen laitan mieluummin kuvan vaikka sienistä tai puolukoista tai vaikka jostain random piknikistä kahvitermarin kanssa nurmikolla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tulit sitten tänne kertomaan että olet tehnyt e.m asioita.

Hauska ilmiö tämä että nykyisin brassaillaan sillä ettei muka käytetä somea vaikka tilit kyllä löytyy mutta mitään ei sinne postailla kun se on noloa mutta sitten kyllä muiden someja seurataan tiiviisti ja kauhistellaan postauksia.

Koska kysymys oli miksei postata ja vastasin siihen.

Enkä todellakaan kauhistele kenenkään postauksia silloin kun käyn somessa. Ne eivät mene ihoni alle sen vertaa. Elämässä on muuta tärkeämpää. Postaan kyllä kun on enemmän aikaa, lähinnä luontokuvia kun liikun luonnossa. Käytän chattailua aika paljon kun on asiaa.

Vierailija
104/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksua! Haluaisin kaikki sometilit, minne en muutenkaan postaa mitään.

Vierailija
105/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempia vastauksia en viitsinyt lukea.

Arvostan suuresti joitakin läheisiäni ja ystäviäni, jotka eivät retostele hienoilla matkoillaan ja harrastuksillaan some-maailmassa. Osoitus siitä, että heillä on paljon "oikeaakin" korvien välissä.

Vierailija
106/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhäthän niitä postaavat. Meillä rikkailla ei ole tarvetta esiintyä rikkaampana kuin mitä olemme.

Vierailija
107/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää elää hetkessä ja arvostaa enemmän muistiin jääneitä asioita kuin kuvia ja videoita. 

Vierailija
108/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita matkoistani tai muista tekemisistäni koskaan someen mitään tietoa tai kuvia. Suhtaudun fb-/ig-/yms-somettaviin ihmisiin lähtökohtaisesti huvittuneesti ja pidän heitä yksinkertaisina ja pinnallisina ihmisinä.

Yrität ylentää itsesi alentamalla muita.

Itsekään en koskaan laita FB:hän yhtään mitään, mutta olen huomannut, että moni yksinäinen ihminen laittaa jatkuvasti jotakin. Eräs ystäväni, jonka mies on reissuhommissa poistaa jatkuvasti, kun on aina yksin ja kun sisareni jäi leskeksi alkoi hän laittamaan FB:hän kaikenlaista,eikä ennen siis mitään.

Monille nämä kanavat ovat yhteys muihin ihmisiin.

Vierailija
109/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä omaa elämäänsä pitäisi jakaa julkisesti? 😳

Nykyaika on niin outoa.

Vierailija
110/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä omaa elämäänsä pitäisi jakaa julkisesti? 😳

Nykyaika on niin outoa.

Aika harva jakaa julkisesti. Yleensä rajattu piiri eli esim sukulaiset ja ystävät. Miksi ketään vierasta minun kuulumiset kiinnostaisi edes? Yhden kerran tehnyt julkisen postauksen, kun koira karkasi.

Vierailija
111/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun luullaan kotipaikkakunnallani oikeasti kuolleen kun en ole ollut somessa viiteen vuoteen. Kuulin eräältä entiseltä luokkakaverilta tämän kun törmättiin nykyisellä asuinpaikkakunnallani. Aion pitääkin asian näin ja vain lähimmät ystäväni tietävät missä olen. Äitini pitää hyvin pokerinaaman kun hänelle on tultu esittelemään surunvalitteluita. :D

Vierailija
112/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle myös välillä on kommentoitu, kun en postaa mitään someen, vaikka elän monen silmissä ns. kiiltokuvaelämää.

En ymmärrä, miksi minun pitäisi kellekään todistella mitään. Keskityn enemmän siihen itse elämään ja mukana oleviin ihmisiin.

Oletko kuitenkin somessa?

Saako vain maaniset narsistit tai asioistaan kaiken jauhavat olla somessa? Enpä tiennytkään.

Eri

Kuka niin on väittänyt? Itse keksit päästäsi.

Vierailija
113/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei enää huvita julkaista oikein mitään, kun osa ihmisistä olettaa että on "rikas" tulee kaikenlaisia rahankerjuukirjeitä yleensä englanniksi, kaikkia osto"tarjouksia" yms. Tuntuu myös siltä ettei juuri ketään edes kiinnosta julkaisut, paitsi eniten niitä jotka ovat rahaa tms. vailla. Ennen julkaisin erittäin paljon kuvia, nyt en. Tuntuu myös vähän tyhmältä mainostaa jotain uniikimpia kohdetta siksi kun jotkut keksivät rynnätä samaan ja hintataso kallistuu heti kun kävijät lisääntyy ja julkaisut. En tarkoita erittäin suosittuja kohteita, niitä esim. Pariisia mainostavat kaikki muutkin. Minua myös ärsyttää sellainen kun entiset tutut voivat julkaisujen avulla kytätä että "ahaa, tuo käy nyt tuolla" minulla olikin yksi tuollainen entinen kaveri joka alkoi ilmoitella matkustavansa samaan, vaihdoin kohdetta.

Vierailija
114/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Voi postata tai olla postaamatta.

Vierailija
115/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En laita matkoistani tai muista tekemisistäni koskaan someen mitään tietoa tai kuvia. Suhtaudun fb-/ig-/yms-somettaviin ihmisiin lähtökohtaisesti huvittuneesti ja pidän heitä yksinkertaisina ja pinnallisina ihmisinä.

Sama.

Vierailija
116/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minua ei enää huvita julkaista oikein mitään, kun osa ihmisistä olettaa että on "rikas" tulee kaikenlaisia rahankerjuukirjeitä yleensä englanniksi, kaikkia osto"tarjouksia" yms. Tuntuu myös siltä ettei juuri ketään edes kiinnosta julkaisut, paitsi eniten niitä jotka ovat rahaa tms. vailla. Ennen julkaisin erittäin paljon kuvia, nyt en. Tuntuu myös vähän tyhmältä mainostaa jotain uniikimpia kohdetta siksi kun jotkut keksivät rynnätä samaan ja hintataso kallistuu heti kun kävijät lisääntyy ja julkaisut. En tarkoita erittäin suosittuja kohteita, niitä esim. Pariisia mainostavat kaikki muutkin. Minua myös ärsyttää sellainen kun entiset tutut voivat julkaisujen avulla kytätä että "ahaa, tuo käy nyt tuolla" minulla olikin yksi tuollainen entinen kaveri joka alkoi ilmoitella matkustavansa samaan, vaihdoin kohdetta.

No ei kai kukaan normaali ihminen, ellei tee sitä työkseen, pidä julkista somea. Kannattaa rajata ihmisille, jotka oikeasti tuntee.

Vierailija
117/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi laittaa someen? Mikä velvollisuus se on? Kullakin ihmisellä on oikeus määritellä yksityisyytensä rajat. Siinä se. 

Saattaa muuten käydä niinkin, että sillä säästää itsensä tosi paljolta. Kun et tiedota harrastuksistasi, säästyt ainakin osalta mainospaskaa. Kun et tiedota matkoistasi, voit säästyä murrolta. Ja joka tapauksessa some ja netti ovat vieläkin niin uusia asioita, että me emme tiedä, mitä kaikkea sieltä tulee meitä vastaan puremaan esim. kymmenen vuoden päästä. Voi siis olla niin, että se mikä on muotia ja "sosiaalista" ja "kaikki tekee niin!" onkin joidenkin vuosien päästä tyhmää ja jopa vaarallista.

Minäkään en siis pahemmin päivitä. Ja kun jotain laitan, minulla on tosi rajattu joukko, joka näkee sen. 

Vierailija
118/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä. Kuka jaksaa niitä miljardeja reissukuvia ja juttuja katsella, varsinkin jos niissä ei ole mitään uutta ja mielenkiintoista näkökulmaa.

Vierailija
119/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sekin kertoo jotain ihmisestä, jos kokee tarpeelliseksi rääpiä toisten tapaa olla somessa. Teet itse kuten parhaaksi näet ja annat muiden tehdä mitä tahtovat. Pätee ihan kaikkeen muuhunkin elämässä. Keskity omaan elämääsi ja tekemisiisi, elä ja anna muiden elää. Mulle se on ainakin ihan se ja sama mitä muut laittaa someen tai eivät laita. Some ei kerro yhtään mitään ihmisestä, sinähän voit luoda siellä itsestäsi täysin eri kuvan ja ihmisen, mitä todellisuudessa olet. Tällainen somettajien arvosteleminen antaa arvostelijasta kuvan, että hänellä on jokin tarve nostaa itsensä somettajien yläpuolelle: katsokaa kuinka erinomainen olen, kun minun ei tarvitse todistella somessa mitään

Tavallaan sellainen ihminen on hieman yläpuolella, joka ei kerjää somessa tykkäyksiä, eli alenna itseään arvosteltavaksi saadakseen validaation. Jos kerran noin haluat ajatella.

Sinunko mielestä somessa ollaan vain kerjäämässä tykkäyksiä ja hankkimassa validaatiota toisilta ihmisiltä? Nyt ymmärrän sinua paremmin, kun koet olevasi somettajia fiksumpi. Itse en koskaan ole pitänyt somea minään tykkäystenkeräyspaikkana. Seuraan ihmisiä, joiden tekemiset minua kiinnostaa ja inspiroi ja vaihdan kuulumisia ja kokemuksia ihmisten kanssa, jotka viettävät vapaa-aikansa samojen harrasteiden parissa yms. Katson mielelläni hyvin otettuja kuvia asioista jotka kiinnostavat. En ole koskaan ajatellut että joku tällainen itseäni kiinnostava ihminen laittaa kuvia ja kertomuksia siksi, että kerjäisi tykkäyksiä, enkä seuraa häntä siksi että voisin tykkäillä hänen tekemisistään. Some on parhaimmillaan mahtava inspiraation ja ideoiden lähde!

Sinulla on varmaan paljon taiteilijoita ja huippuosaajia tuttavissasi sitten. Kyllä minuakin sellainen kiinnostaisi. Minun uutisvirtani täyttyy itselleni tuntemattomista lapsista jotka syövät mansikoita kesämökillä. Tai niistä yksistä ja samoista lemmikeistä joita on kuvattu eri kulmista.

Ei minulla vaan tule ventovierailta ihmisiä. Eikö kannattaisi säätäämyksityisyysasetuksia ja seurata ihmisiä, jotka tunnet.

Vierailija
120/125 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu ihminen jolla on jalat maassa. Tekee asioita vain itsensä ja aidosti sen tekemisen takia, ei vain siksi että niistä saa kivoja kuvia someen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi