Mitä ajattelet ihmisestä jonka tiedät tekevät hienoja reissuja/vapaa-ajan harrasteita mutta ei postaa mitään someen?
Niin että sometilikin löytyisi, mutta ei vain tarvitse mainostaa elämäänsä.
Juttelin kaverin kanssa joka oli aivan äimänä että olin tänä vuonna Flowssa, olen yöpynyt Kämpissä, olen lomaillut Tokiossa, syönyt useissa tähtiravintoloissa yms yms. Mutta miten? Kun en ole laittanut mitään instagramiin!
Kommentit (125)
En mitään ihmeempää, en minäkään laita. Olen Twitterissä, mutta käytän sitä yhteiskunnalliseen keskusteluun ja sen sellaiseen, en julkaise siellä henkilökohtaista elämääni mitenkään laajemmin. Ihmiset tietää ikäni ja sukupuoleni ja perhetilanteeni, mutta en minä raportoi tekemisiäni sinne mitenkään enkä laita kuvia arkielämästäni.
En ajattele mitään, kun en ole tietoinen heidän reissuistaan.
Ei kaikki ole somen orjia. Jotkut laittavat tyhjänpäiväisiä juttuja faceen.
Fiksu ihminen, niin kuin minäkin. Minä postaan maksimissaan 2 kuvaa vuodessa someen joltain reissulta. Ei muiden tarvitse tietää missä kaikkialla olen ollut.
Sitä paitsi runsaiden matkakuvien postaaminen on mielestäni enemmän tai vähemmän teennäistä ja kertoo jotain ihmisestä itsestään.
Itselleni ei tulisi edes mieleen postailla elämääni sos.mediaan. Mitä minä siitä saisin? Mielummin käytän tuon ajan ja energia johonkin muuhun.
En laita matkoistani tai muista tekemisistäni koskaan someen mitään tietoa tai kuvia. Suhtaudun fb-/ig-/yms-somettaviin ihmisiin lähtökohtaisesti huvittuneesti ja pidän heitä yksinkertaisina ja pinnallisina ihmisinä.
Mullakin on insta-tili mutta en ole ikinä postannut sinne yhtään kuvaa enkä aio jatkossakaan postata. Se on vain tiettyjen "asiatilien" seuraamista varten olemassa se mun tili. En siis seuraa ketään henkilönä vaan kiinnostavia asioita julkaisevia tilejä.
En mitään, koska en itsekään postaa tai seuraa muita somessa.
Itsetunto kohdillan kun ei tarvitse muiden huomiota metsästää.
Kaikki eivät sittenkään ole mielenterveysongelmaisia ja latvastasan lahoja
Sama ketju suomeks.
Kehukaa mua kun mä en köytä somea, olen erityinen.
Niin olet, kypärä sisätiloissa-erityinen.
Minä koen sen arvolleni sopimattomana, että postailen elämäni tapahtumia muille arvosteltavaksi ja tykättäväksi. Jos olet oikeasti elämässäni ja kanssani irl tekemisissä, tarvittavat kuulumiset kyllä tulee kerrottua. Sometuttujen tietotaso minun elämäni vaiheista on täysin yhdentekevää. Minä arvostan aitoutta ja todellista yhteyttä.
En itsekään postaile someen läheskään kaikkea elämästäni. En tapaamiani ihmisiä tai ystäviä, koska ns. mehukkaimpia en edes voisi tai haluaisi, koska se olisi mautonta. En myöskään raportoi tekemisistäni ja menemisistäni kuin joitain satunnaisia palasia silloin tällöin.
Moni ei edes tiedä miten tapahtumarikasta elämää elän, somen perusteella olen varmasti tosi tylsä tyyppi. :D
Ihan normaalia käytöstä. Minusta on epänormaalia laittaa kaikki someen.
Minkä takia ap kerjää nyt sit täälä sitä huomioo?
Ihan yhtä vapid kun muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Sama ketju suomeks.
Kehukaa mua kun mä en köytä somea, olen erityinen.
Niin olet, kypärä sisätiloissa-erityinen.
Jos yrität olla hauska ja nokkela, niin huolehdi että sanot oikeat asiat oikeaan paikkaan. Tämä viesti on turha ja tarpeeton.
Itse käynyt myös parilla lomamatkalla, ottanut muutamat kuvat julkkisten kanssa, kiivennyt vuorelle, mutta en omista somea. Valokuvat löytyy ja niistä kopiot, esittelen pienelle kaveripiirille keitä kiinnostaa ihan kotisohvalla.
Keskimääräistä fiksumpi ihminen.