Mitä ajattelet ihmisestä jonka tiedät tekevät hienoja reissuja/vapaa-ajan harrasteita mutta ei postaa mitään someen?
Niin että sometilikin löytyisi, mutta ei vain tarvitse mainostaa elämäänsä.
Juttelin kaverin kanssa joka oli aivan äimänä että olin tänä vuonna Flowssa, olen yöpynyt Kämpissä, olen lomaillut Tokiossa, syönyt useissa tähtiravintoloissa yms yms. Mutta miten? Kun en ole laittanut mitään instagramiin!
Kommentit (125)
Minulle myös välillä on kommentoitu, kun en postaa mitään someen, vaikka elän monen silmissä ns. kiiltokuvaelämää.
En ymmärrä, miksi minun pitäisi kellekään todistella mitään. Keskityn enemmän siihen itse elämään ja mukana oleviin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama ketju suomeks.
Kehukaa mua kun mä en köytä somea, olen erityinen.
Niin olet, kypärä sisätiloissa-erityinen.Jos yrität olla hauska ja nokkela, niin huolehdi että sanot oikeat asiat oikeaan paikkaan. Tämä viesti on turha ja tarpeeton.
Semmone, et osaa sanoa vastaan itse aiheeseen niin puhut aiheen vierestä ja hyökkäät henkilöä etkä asiaa vastaan.
Mä olin täysin oikeassa ja relevantti ja sä allekirjoitit sen lapsellisella argumentointivirheellä.
Vierailija kirjoitti:
En itsekään postaile someen läheskään kaikkea elämästäni. En tapaamiani ihmisiä tai ystäviä, koska ns. mehukkaimpia en edes voisi tai haluaisi, koska se olisi mautonta. En myöskään raportoi tekemisistäni ja menemisistäni kuin joitain satunnaisia palasia silloin tällöin.
Moni ei edes tiedä miten tapahtumarikasta elämää elän, somen perusteella olen varmasti tosi tylsä tyyppi. :D
Alkoi kiinnostaa 😎
Ennen vanhaan kyläilyjen tylsintä antia olivat muiden ihmisten matkakuvat ja nyt niitä pitäisi pällistellä ja tykkäillä kesken oman arjenvietonkin? Kiitos ei, edelleenkään.
En minäkään laita. Siitä syystä, että jos miesystävä on matkassa niin hän ei tykkää yhtään somesta. On jäänyt sitten kaikki päivitykset pois.
Jokainen tekee kuten parhaaksi näkee. En ajattele sen kummempaa. Matkakuvia olisikin ihan mukava katsoa, jos kuvauskohteena olisi kaikki se mikä hämärästi näkyy ison selfiepään taustalla.
Mutta ei, oma naama on saatava niihin kuviin.
Matkustan paljon ja olen aktiivisesti mukana monessa, syön hienoissa ravintoloissa tms. Koskaan en ota kuvia ruoka-annoksista enkä ikinä reaaliajassa kerro missä olen reissussa. Laitan joskus kauniita kuvia sekä ulko- että kotimaasta, lähinnä luonnosta ja eläimistä mm. Minusta on säälittävää kun jotkut postaavat ihan kaiken jokapäiväisistä aterioistaan ja arkisista menoistaan sekä joka ikisestä ravintola-ja kyläilykäynnistään. Myös muötähäpeää tunnen kun esitellään muka vahingossa uutta Teslaa, venettä, kallista kelloa jne. Ajattelen aina, eikö näillä ihmisillä ole ystäviä joille voisivat ihan privaatisti hehkutella upeaa elämäänsä?
Myöskin joka merkkipäivää ja hääpäivää ei mielestäni kannata postata . Ihaan sillain yksityisesti onnittelen miestäni, lapsia ja muita juhlakaluja.
Kyllähän jokainen kunnon ihminen poustaa instaan ainakin joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
En ajattele mitään, kun en ole tietoinen heidän reissuistaan.
Kommunikoitko ystävien kanssa vain somepäivitysten avulla?
Jokaisen oma valinta mitä someen jakaa. Taitaa omassa somepiirissä olla enemmän "sivustaseuraajia" kuin aktiivisia päivittäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Matkustan paljon ja olen aktiivisesti mukana monessa, syön hienoissa ravintoloissa tms. Koskaan en ota kuvia ruoka-annoksista enkä ikinä reaaliajassa kerro missä olen reissussa. Laitan joskus kauniita kuvia sekä ulko- että kotimaasta, lähinnä luonnosta ja eläimistä mm. Minusta on säälittävää kun jotkut postaavat ihan kaiken jokapäiväisistä aterioistaan ja arkisista menoistaan sekä joka ikisestä ravintola-ja kyläilykäynnistään. Myös muötähäpeää tunnen kun esitellään muka vahingossa uutta Teslaa, venettä, kallista kelloa jne. Ajattelen aina, eikö näillä ihmisillä ole ystäviä joille voisivat ihan privaatisti hehkutella upeaa elämäänsä?
Myöskin joka merkkipäivää ja hääpäivää ei mielestäni kannata postata . Ihaan sillain yksityisesti onnittelen miestäni, lapsia ja muita juhlakaluja.
Ymmärrän harraste ym. matkakuvat somessa, mutta vain omaa naamaa en enkä asioilla leveilyä. Jos en kylään tulleille mene esittelemään "kattokaa kun ostin uuden laukun" tai "tiesittekö että tää talo ja kaikki on velatonta ja meillä on 6 sijoitusasuntoa" niin miksi tekisin niin somessakaan?
Dillet ei postaa kaikkihan haluu olla julkkiksii joten en tajuu
En mitään.
Harvoin minäkään postaan reissuistani mitään ja silloinkin vasta kun reissu on ohi.
Ei ole mitään sometiliä tai en kerro oma-aloitteisesti mistään reissuista. Kanat kotkottaa joka kesäloman jälkeen, että mitä teki ja katsokaa kuvat, jne.
Sitten yksi kanoista erehtyi väittämään, että miten jaksan sitä tylsyyttä kun en käy ikinä missään. No, kerroinpa viimeiseltä 10 vuoden ajalta sellaiset maapallon kiertämisreissut, että naamahan niiltä alkoi punertamaan. Sen jälkeen turpa norsunvitulla ovat olleet koko ajan.
Neljä vuotta sitten havahduin, että ei he vetti sentään. Miksi minä postaan faceen, twitteriin, instaan jne kuvia matkoiltani? Katsoin tarkemmin omaa historiaani ja totta tosiaan. Sieltä löytyi satoja erilaisia postauksia matkakohteista (joita työn vuoksi tulee paljon) ja kuvia oli jaettu myös erilaisten julkkisten kanssa (joiden kanssa olen tekemisissä työni kautta). Tuli vaan silloin itselleni sellainen olo, että nyt saa riittää.
Sen jälkeen en ole pannut someen yhtä ainutta matkakuvaa, selfietä tai yhteiskuvaa jonkun tunnetun henkilön kanssa. Olen muutenkin vähentänyt somen käytön minimiin. Eikä rehellisesti sanottuna tunnu, että olisin jäänyt mistään oleellisesta paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Dillet ei postaa kaikkihan haluu olla julkkiksii joten en tajuu
No mut ku hei, irl on mukavampaa. Kandee kokeilla.
Minulla ei edes ole sometilejä whatsappia lkuunottamatta.
Teen kaikenlaisia asioita yksin ja perheeni kanssa.
Miksi minun pitäisi levitellä niitä maailmalle?
Jotain harrasteprojekteja voisin jakaa kyllä muille harrastajille, mutta somealustat soveltuvat sellaiseen huonosti.
Olen jonkin verran jakanutkin harrasteisiin liittyvien nettisivujen keskustelupalstoilla, mutta nämä palstat näivettyvät - somen takia.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään laita. Siitä syystä, että jos miesystävä on matkassa niin hän ei tykkää yhtään somesta. On jäänyt sitten kaikki päivitykset pois.
Tähän liittyen ärsyttää seurassa sellaiset henkilöt, joilla on some-etiketti hukassa. Jos joku aikoo julkaista someen kuvaan missä minäkin olen, niin kyllä silloin odotan hänen kysyvän ensiksi minultakin, että voiko kuvan julkaista?
Muutaman kerran on käynyt niin, että ei ole kysytty. Se ärsyttää ja pahasti. Ei minulla ole salattavaa, mutta kyse on ihan peruskäytöksestä. Jota ei näemmä kaikilla ole.
Fiksu ihminen. Ei ole lammas, joka hankkii sometilwjä. Noloimpia tyhmyreitä ovat naiset, jotka laittavat vähäpukeisia kuvia.
Onhan sillä väliä onko kyse somesta omalla naamalla omalle tuttavapiirille vai random anonyymi vauvapalsta josta aloituskin poistunee yllättäen hetkenä minä hyvänsä.