Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja tunsin myötähäpeää.

Vierailija
15.08.2022 |

Olen 36-vuotias nainen, ja tunsin todellisen boomer-hetkeni koittaneen. Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja ensimmäisenä mieleen nousi että onpas naurettavaa pelleporukkaa, typerissä asuissa ollaan niin tyrkyllä kuvissa ja ollaan olevinaan tärkeitä :D

Alkoi hävettämään se uniikkiuden tavoittelu ja asujen esittely. Nii kuin oltaisiin jossain muotinäytöksessä ja niin kuin sillä olisi kenellekään mitään merkitystä mitä kelläkin on päällään.

Tuli niin turha olo näiden ihmisten puolesta, että tämmöiseenkö tuhlataan ajatusta ja resursseja. Ajatus että tuollainen porukka on sellaista, minkä kanssa minulla ei ole mitään yhteistä enkä haluakkaan että on. :D

Tämä oli tietysti aika yksipuolinen ja erittäin kärjistetty kommentti, mutta tulipahan sanottua. Boomer minussa on herännyt, eikä se ole huono asia. Koen tavoiteltavana asiana pysyä erossa ja suorastaan vastustaa nykyistä itsekeskeistä, pinnallista ja turhaa yksilökulttuuria ja mukaerikoisuuden tavoittelua.

Ennen oli kaikki paremmin. :)

Kommentit (780)

Vierailija
681/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen häpeää suomalaisten kesäpukeutumisesta: virttynyt t-paita, reisitasku caprit, trikoot, tunika ja crocksit(!). Ymmärrän, että se herättää ärtymystä, kun kaikki ei pukeudu samaan tyyliin. Vaan pukeutuvat näyttävästi, eivätkä mene nurkkaan häpeämään itseään. Minusta on hienoa, jos päästään tästä turhasta vaatimattomuuden kulttuurista pois, josta syntyy se kaiken kattava vaivaantuneisuus.

Ne lehtiin kuvatut ihmiset siellä Flowssa seuraavat muotia. Kahden vuoden päästä niistä asuista on fiksattu kansan versiot, joita me sit ostetaan Prismasta ja Haloselta. Aina osa festarikävijöistä on pukeutunut näyttävästi, hauskasti ja oudosti. Harmi kun niistä on vaan suttuset kuvat kenkälaatikossa. Kyllä tiijän: olen käynyt festareilla 80-luvulta lähtien.

Selfiet, poseeraukset ja some. Tietysti otetaan kuvia ja jaetaan, oli se iso kala, iltarusko tai ne varpaat. Sometähdet panostavat siihen kuvaamiseen enemmän, koska se on niiden työ. Ja se on niiden työ, niin pitkään kun me seurataan ja tykätään niistä päivityksistä.

Enkä kyllä dissais nuoria, jotka tulevat kirpparivaatteissa festareille , jossa tarjotaan vain kasvisruokaa. Muotia, mitä väliä: se on yksi askel kohti tulevaisuutta.

Enemmän hipsteriä, vähämmän hipsteriä, maalaista, kaupunkilaista, ulkomailla on paremmin etc. Luulen kyllä, että tuommoisia miettii ihminen, joka ei käy Flowssa. Ikävää , että kateus ja ilkeily tulee mieleen aloituksesta ja osasta kommentointia. Miten Oopperajuhlat, Kuninkuisravit, Neste ralli: oisko niistä jotain kommentoitavaa?

Meen Flowhun: hieno alue, mielenkiintoset esiintyjät, hyvä ruoka, ei kalja-karsinoita, ei känniörvelöitä, siistiä, hyvä tunnelma ja ystäviä, kavereita ja tuttuja.

Sori, kun tuli näin pitkä, mut hipsteritädillä meni pienpanimo-olut väärään kurkkuun.

Vierailija
682/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flow`ssa kävijät kuvittelevat olevansa ei-juntteja, mutta todellisuudessa ovat Suomen kovimpia juntteja. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki sinäkin elämä! Sitten sinulla on paljon paljon hauskempaa!

Kummallinen ajatus että minulla ei olisi elämää, kun tuon esiin negatiivisen ja ilmeisesti valtavirtaa vastustavan mielipiteen. :D

Yleensä ihminen, joka ärsyyntyy suuresti mitättömistä asioista ja jää vielä piehtaroimaan ajatuksiinsa, on vähän ulkona omasta elämästään. 

Vierailija
684/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeä johtuu siitä, että häpeää itseään ja ettei uskalla itse tehdä muista riippumattomia valintoja. Ja siirä tunteesta kumpuaa myös tarve arvostella muita ja nostaa itseään. Se, että häpeää ihan turhaan toisten takia on lähinnä surullista. Ja täysin hukkaan heitettyä energiaa. Ihmiset, jotka ovat rohkeasti, häpeämättä omia itsejään, ovat onnellisimpia.

Vierailija
685/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä?! Miksi ne pukeutuu eri lailla kuin minä? Miten ne kehtaa pitää hauskaa ja ottaa hauskoja kuvia muistoksi??? Törkeätä vi ttuilua minua kohtaan. Nyt tuli muuten trauma minun psyykkeeseen enkä voi enää mitenkään antaa tämän Flow-hassuttelun olla.

Se on just näin! Kirjoitan sarkastisesti lumihiutaleista. Kukaan muu ei keksi yhtä nokkelaa heittoa, hih hih. Mutta se ei vielä riitä. Pitää keksiä jotain... Olisiko nuoriso pilalla? No olisi! Montakohan yläpeukkua saan kun lisään myötähäpeän tekstiin? Hehehe. 1000? Hihihi. Mutta miksi mulla on edelleen näin paha olla vaikka sain haukuttua muut niin moneen kertaan kuin jaksoin?

Vierailija
686/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä?! Miksi ne pukeutuu eri lailla kuin minä? Miten ne kehtaa pitää hauskaa ja ottaa hauskoja kuvia muistoksi??? Törkeätä vi ttuilua minua kohtaan. Nyt tuli muuten trauma minun psyykkeeseen enkä voi enää mitenkään antaa tämän Flow-hassuttelun olla.

Se on just näin! Kirjoitan sarkastisesti lumihiutaleista. Kukaan muu ei keksi yhtä nokkelaa heittoa, hih hih. Mutta se ei vielä riitä. Pitää keksiä jotain... Olisiko nuoriso pilalla? No olisi! Montakohan yläpeukkua saan kun lisään myötähäpeän tekstiin? Hehehe. 1000? Hihihi. Mutta miksi mulla on edelleen näin paha olla vaikka sain haukuttua muut niin moneen kertaan kuin jaksoin?

Niin, miksi sinulla on niin paha olla? ;)

Vierailija
687/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flow-festivaaliin liittyen: mun mielestä Suomen huonoin pukeutuja julkkiksista on ehdottomasti Veitola tai sitten vaatesuunnittelijat on niin huonoja. Sillä on aina toinen toistaan omituisemman näköisiä ja värisiä rytkyjä päällä. Suomessa ilmeisesti kaikki outo on cool ja hienoa, jota todellakin ihmettelen. Eikä tartte tulla ulisemaan jostain kateudesta tai arvostelijoilla on vaan "itsellä niin paha olla" -lässyn läätä vaan kyse on puhtaasti havainnoista, joita ympäristöstään tekee.

Vierailija
688/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tämä olekin kiva palsta kun tänne saa kirjoittaa vähän yksinkertaisemmatkin, niin kuin sinä. ;)

Vierailija
689/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu on koukuttavaa luettavaa. Palautuu niin vahvasti mieleen maaseutuyläasteen piha 1980-luvulla, missä kovaan ääneen joukolla puhuttiin pahaa, jos jollain oli vähänkään erilainen vaate kuin muilla, esim. ostettu jostain muualta kuin Seppälästä. Siis miten ne kehtaa, ja mitä ne oikein luulee olevansa!

Ei kun pointti on se, että ei ole mitään erilaista ja persoonallista. Nämä kaupallisia trendejä orjallisesti seuraavat nuoret vain luulevat olevansa erilaisia ja persoonallisia. Todellisuudessa heidän "yksilöllisyytensä" ja "persoonallisuutensa" on isojen setien ja tätien kokouksissa koordinoimaa kaupallista tekstiili- ja aateteollisuutta.

Veikkaan että Flowssa oli kirppisvaatteita paljon enemmän kuin köyhän lähiön Prismassa ruuhka-aikaan. Niissäkin on toki vaihtuvia trendejä mutta en pysty yhdistämään kirppisvaatteita kaupallisuuden mitenkään. Enemmän noita markettivaatteita mainostetaan ja mainokset ohjaavat ihmisten pukeutumista.

Vierailija
690/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisille ei tarvi selittää vitsiä, toisille ei kannata. Sinä kuulut jälkimmäiseen ryhmään.

Vierailija
691/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen häpeää suomalaisten kesäpukeutumisesta: virttynyt t-paita, reisitasku caprit, trikoot, tunika ja crocksit(!). Ymmärrän, että se herättää ärtymystä, kun kaikki ei pukeudu samaan tyyliin. Vaan pukeutuvat näyttävästi, eivätkä mene nurkkaan häpeämään itseään. Minusta on hienoa, jos päästään tästä turhasta vaatimattomuuden kulttuurista pois, josta syntyy se kaiken kattava vaivaantuneisuus.

Ne lehtiin kuvatut ihmiset siellä Flowssa seuraavat muotia. Kahden vuoden päästä niistä asuista on fiksattu kansan versiot, joita me sit ostetaan Prismasta ja Haloselta. Aina osa festarikävijöistä on pukeutunut näyttävästi, hauskasti ja oudosti. Harmi kun niistä on vaan suttuset kuvat kenkälaatikossa. Kyllä tiijän: olen käynyt festareilla 80-luvulta lähtien.

Selfiet, poseeraukset ja some. Tietysti otetaan kuvia ja jaetaan, oli se iso kala, iltarusko tai ne varpaat. Sometähdet panostavat siihen kuvaamiseen enemmän, koska se on niiden työ. Ja se on niiden työ, niin pitkään kun me seurataan ja tykätään niistä päivityksistä.

Enkä kyllä dissais nuoria, jotka tulevat kirpparivaatteissa festareille , jossa tarjotaan vain kasvisruokaa. Muotia, mitä väliä: se on yksi askel kohti tulevaisuutta.

Enemmän hipsteriä, vähämmän hipsteriä, maalaista, kaupunkilaista, ulkomailla on paremmin etc. Luulen kyllä, että tuommoisia miettii ihminen, joka ei käy Flowssa. Ikävää , että kateus ja ilkeily tulee mieleen aloituksesta ja osasta kommentointia. Miten Oopperajuhlat, Kuninkuisravit, Neste ralli: oisko niistä jotain kommentoitavaa?

Meen Flowhun: hieno alue, mielenkiintoset esiintyjät, hyvä ruoka, ei kalja-karsinoita, ei känniörvelöitä, siistiä, hyvä tunnelma ja ystäviä, kavereita ja tuttuja.

Sori, kun tuli näin pitkä, mut hipsteritädillä meni pienpanimo-olut väärään kurkkuun.

Hipsteritäti unohti vaahdotessaan kertoa, mitä tekemistä on kateudella silloin, kun ei tykkää jostain? Miten toi iän ikuinen kateuskortti saadaankin käyttöön tilanteessa kuin tilanteessa? Jo pelkästään tästä kateudesta höpiseminen vie uskottavuuden kaikelta muulta sanotulta.

Vierailija
692/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla kommentoijista on selkeitä haasteita luetunymmärtämisessä, kun koko aloituksen pointti on mennyt ohi kovaa ja korkealta.

Ongelma ei ole itsessään ne vaatteet tai pukeutuminen, vaan se millaista arvomaailmaa ne edustaa.

On kaksi täysin eri asiaa "vetää herneet nenään" vaatteiden tai vallalla olevan omasta nökulmasta väärän arvomaailman takia. Mikä tässä on nyt niin älyttömän vaikeeta monille?

Vierailija
693/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että muiden ihmisten pukeutuminen ärsyttää niin paljon. Kaikilla pitäisi varmaan olla joku univormu, joka laitetaan päälle ennen, kun voi poistua kotoa, niin kuin jossain totalitarisessa yhteiskunnassa. 🙈 Siltikin tuollaiset ihmiset varmasti keksii halveksua, pilkata ja kiusata muita jostain muusta ulkonäköön liittyvästä.

Vierailija
694/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa niin katkeraa tilitystä, että onkohan osa kirjoittajista jo mennyt junan alle. Helpottaisi oloa.

Vierailija
695/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko naurettava flow potaska pitää lopettaa. miten tuollainen edes saa huviluvat? siellä käy nimenomaan turhista turhimmat itseään kuvauttamassa. ne jotka käy tommosissa humpuukijuhlissa pitää karkottaa maasta ja kansalaisuus pois. ps. oliko mariini taas keikistelemässä kameralle?

Vierailija
696/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten niiden pukeutumista yleensä esitellään oikein haastattelujen kera? Ei rock-, pop- tai metallifestarien tai vaikka tangomarkkinoiden, kansanmusiikkifestarien, kasarin, ysärin or whatever pukeutumista esitellä. Flow on omituinen poikkeus tässäkin. 

Miten niin ei esitellä? Etkö nähnyt niitä juttuja mm. Tuskan kävijöiden asuista ja tyyleistä?!

Pitää vissiin hakea linkki tänne, kun olet ummistanut siltäkin silmäsi. Flow ei eroa mitenkään.

Tuska on yhtä pinnallinen muotishow kuin Flow. 

Eiks se oo ihan ok? Mikä olis vaihtoehto...syvällinen festari?

Vierailija
697/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ihmiset vetävät herneen nenuun siitä, että ihmiset pukeutuvat festareille niin kuin tuollaisille festareille on tapana pukeutua.

Ap on trolli tai sitten äärimmäisen yksinäinen, katkera ihminen, joka pelkää isoa, ihmeellistä maailmaa.

Sinun ahtaassa maailmankuvassa kaikki jotka eivät hurraa vihervasemmiston paraateille ovat joko trolleja tai jotain syrjäytyneitä luusereita? Osoitat hyvin paikkansa pitäväksi sen, että ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.

Mistä nyt tän vihervassarin sait tähän vedettyä? Ovatko kaikki, jotka eivät jaa sinun näkemyksiä vihervassareita? Ovatko vv:t entisiä s*vakkeja?

Vierailija
698/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Flow`ssa kävijät kuvittelevat olevansa ei-juntteja, mutta todellisuudessa ovat Suomen kovimpia juntteja. :)

Mistä nää kumpuaa? Oliko jotenkin nerokas olo tästä? En ymmärrä. Sinänsä joo täysin yhdentekevä kommentti. Mut jotenkin niin turha. Paraneeko oma olo kun levittää negatiivisuutta?

Vierailija
699/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä ole äänestänyt, enkä tule äänestämään vihreitä. On puolueista se suurin syöpä, toivottavasti ei tule enää ikinä pääsemään hallitukseen, eikä mihinkään missä päätetään yhtään mistään. Sanna on ihan ok. Ei yritä elää mitään teeskenneltyä elämää, koska on poliitikko, vaan on ihan oma aito itsensä. Ei pröystäile pukeutumisella, ja se on kunnioitettavaa. En itse menisi flow festareille, mutta tuska festareille kyllä.

Vierailija
700/780 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedetää kaapista päälle kaikki kerralla, mitä epäsopivampi kokonaisuus, sen voimauttavampaa.

Ihan karmeen näköstä. Av ohoit oporukalta näyttää. Kuten veitola esimerkkeeraa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi