Opiskelualan löytäminen
Mikä olisi hyvä ammatti introvertille, itsenäisestä työstä pitävälle 28-v naiselle, jolla lähihoitajan tutkinto suoritettuna? Palkalla ei niinkään väliä, mutta toiveissa olisi n. 2500-3000€/kk. Ei myöskään väliä onko amk/perustutkinto. Olen tällä hetkellä raskaana, joten ammatti, mikä sopisi perheelliselle olisi myös hyvä.
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Mihin kykysi riittävät? Oletko käynyt lukion ja millä arvosanoilla kirjoitit?
Ammattikoulun olen käynyt. Kun oikea ala löytyisi niin motivaatiota riittäisi opiskella.
Kannattaa ihan ekana miettiä omia kykyjä ja rajoituksia ja toisaalta alan työllistymismahdollisuuksia. Lähihoitajana luonnollisin väylä olisi toki sairaanhoitaja, terveydenhoitaja, kätilö, fysioterapeutti.
Bio- ja kemiantekniikan insinööri AMK. Sisustusarkkitehti.
Millaista työtä haluaisit tehdä? Lähdetään liikkeelle ihan siitä. Onko lähihoitajan työssä jotain hyvää/huonoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammattikoulun olen käynyt. Kun oikea ala löytyisi niin motivaatiota riittäisi opiskella.
Minkä amiksen kävit? Voisiko siitä edetä?
Vierailija kirjoitti:
Millaista työtä haluaisit tehdä? Lähdetään liikkeelle ihan siitä. Onko lähihoitajan työssä jotain hyvää/huonoa?
Hyviä puolia on se, että kiinnostaa ihmisen terveys, anatomia, lääketiede ja auttaminen. Huonoja puolia taas kolmivuoroisuus ja työ on itselle ollut henkisesti aika kuormittavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä amiksen kävit? Voisiko siitä edetä?
Sun kannattaisi itse perehtyä Suomen koulutusjärjestelmään. Amistutkinto on toisen asteen tutkinto, josta voi hakea mihun tahansa korkeakouluopintoihin.
Miten olisi bioanalyytikko tai suuhygienisti? Työtä löytyy päivätyönä, sopii perheelliselle.
Hammasteknikko, tekee proteeseja yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä puolia on se, että kiinnostaa ihmisen terveys, anatomia, lääketiede ja auttaminen. Huonoja puolia taas kolmivuoroisuus ja työ on itselle ollut henkisesti aika kuormittavaa.
En tiedä työnkuormituksesta mutta miten olisi terveydenhoitajan hommat esimerkiksi koulussa tai neuvolassa. Fysioterapeutti voisi olla myös yksi vaihtoehto.