Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja tunsin myötähäpeää.
Olen 36-vuotias nainen, ja tunsin todellisen boomer-hetkeni koittaneen. Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja ensimmäisenä mieleen nousi että onpas naurettavaa pelleporukkaa, typerissä asuissa ollaan niin tyrkyllä kuvissa ja ollaan olevinaan tärkeitä :D
Alkoi hävettämään se uniikkiuden tavoittelu ja asujen esittely. Nii kuin oltaisiin jossain muotinäytöksessä ja niin kuin sillä olisi kenellekään mitään merkitystä mitä kelläkin on päällään.
Tuli niin turha olo näiden ihmisten puolesta, että tämmöiseenkö tuhlataan ajatusta ja resursseja. Ajatus että tuollainen porukka on sellaista, minkä kanssa minulla ei ole mitään yhteistä enkä haluakkaan että on. :D
Tämä oli tietysti aika yksipuolinen ja erittäin kärjistetty kommentti, mutta tulipahan sanottua. Boomer minussa on herännyt, eikä se ole huono asia. Koen tavoiteltavana asiana pysyä erossa ja suorastaan vastustaa nykyistä itsekeskeistä, pinnallista ja turhaa yksilökulttuuria ja mukaerikoisuuden tavoittelua.
Ennen oli kaikki paremmin. :)
Kommentit (780)
Miten yksilöllisyyttä, itsenäisyyttä, avarakatseisuutta, suvaisevaisuutta jne. korostaakseen pukeudutaan tiettyyn lähes geneeriseen "tärkeintä on olla erilainen" -uniformuun. Nauratti minuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelu on koukuttavaa luettavaa. Palautuu niin vahvasti mieleen maaseutuyläasteen piha 1980-luvulla, missä kovaan ääneen joukolla puhuttiin pahaa, jos jollain oli vähänkään erilainen vaate kuin muilla, esim. ostettu jostain muualta kuin Seppälästä. Siis miten ne kehtaa, ja mitä ne oikein luulee olevansa!
Ei kun pointti on se, että ei ole mitään erilaista ja persoonallista. Nämä kaupallisia trendejä orjallisesti seuraavat nuoret vain luulevat olevansa erilaisia ja persoonallisia. Todellisuudessa heidän "yksilöllisyytensä" ja "persoonallisuutensa" on isojen setien ja tätien kokouksissa koordinoimaa kaupallista tekstiili- ja aateteollisuutta.
Ja mitä sitten? Alastiko niiden olis pitänyt olla? Mut kun me kaikki ollaan myös alasti. Laumasielusuutta sekin.
Pukeutuu niin kuin pukeutuu, luulematta olevansa jotenkin persoonallinen.
Miksi se on sulle ongelma, että joku muu ihminen ajattelee pukeutuvansa persoonallisesti? Miksi se kaivelee niin kovasti?
Se nyt vain huvittaa minua.
Sr on sit kiva, että tuottavat jollekin hupia! Siinähän ei ole mitään pahaa.
Katkeroituneet persut on löytäneet persuksestaan aukon, jonka kautta esittävät terävää (kuin märkä pieru) kritiikkiä yhteiskuntamme tilasta. Persulinaa.
Minun mielestä oli virkistävää ja kivaa, että eritoten naiset pukeutuivat johonkin muuhun kun anatomian paljastaviin pyöräilyhousuihin ja napapaitoihin ilman rintsikoita Näissä tyypeissä ja tyyleissä oli asennetta, eikä mitään voimaantumista kamelinsorkan paljastelun avulla -meininkiä! Nykymaailma on niin ällöttävä, ja Flow-kuvia oli kyllä kiva katsella.
N33
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä flown kävijät edes mitenkään ilmaisseet pitävänsä itseään jotenkin superuniikkeina lumihiutaleina ja persoonallisina muodin edelläkävijöinä, vai onko ap ja muut katkerat vain tulkinneet näin niiden ilmeisesti massamuotia olevien festariasujen perusteella? Eihän siinä ole edes mitään logiikkaa.
Juu ei. Nykyään tuntuu olevan niin, että toiset kutsuu toisia uniikeiksi ja lumihiutaleiksi, kun nämä ovat mitä tahansa vähemmistöä tai jonkun lehden ym. palstalla. Ilmaisu on sikäli oikea, että kaikkihan me olemme uniikkeja kuin lumihiutaleet. Jotkut vaan ajattelee tämän ilmaisun olevan halventavaa, vähän sama, kuin jos kutsuu h*moa h*moksi. Ja luulee siis jotenkin sanovan terävän, mutta halveksuvan mielipiteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse hävetä muiden pukeutumista. Olin siellä, muiden pukeutuminen ei häirinnyt. Flown laskenut taso sen sijaan kyllä.
Vaatteet oli tietysti se räikein ja ensimmäinen silmiinpistävä asia. Mutta oikeasti se koko kulttuuri mitä kyseinen festari ruokkii ja ilmentää on jotain niin turhaa.
Ap
Jaa, mitä kulttuuria se sitten ruokkii ja ilmentää? Mulle se on vähän sellaista nykyajan mietoa hipistelyä, kasvisruokaa, kukin saa olla mitä on vapautuneesti (myös "läskit" tai vanhat räikeissä vaatteissa ja meikeissä) ja jammailla vaan. Go with the Flow!
Kaukana hippeilystä. Jupit koreilemassa.
Ap on joko mies tai kohtuu sairas nainen? Olenko se vain minä mutta joskus nämä aloitukset ja kommentit oikeasti huokuu jotain osastoa pervo, tirkistelijä, vihaaja. Olen 40v mies ja antaa nuorten käydä Flow festareilla ja pukeutuu kuten tahtovat. Näin kuvan mielenosoituksesta jossa naisen kyltissä luki, "kiinnittäkää enemmän huomiota raiskaajiin, ei siihen miten minä pukeudun". Miksi nämä ahdasmieliset tuntuu mielestäni olevan pervoja ja kaappi väkeä? Keneltä se on pois jos joku pukeutuu miten tahtoo tai harrastaa seksiä kenen kanssa tahtoo. Ai niin, unohdin että nämä pervot ja ahdasmieliset eivät ole kutsuttuja maailman bileisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ap on joko mies tai kohtuu sairas nainen? Olenko se vain minä mutta joskus nämä aloitukset ja kommentit oikeasti huokuu jotain osastoa pervo, tirkistelijä, vihaaja. Olen 40v mies ja antaa nuorten käydä Flow festareilla ja pukeutuu kuten tahtovat. Näin kuvan mielenosoituksesta jossa naisen kyltissä luki, "kiinnittäkää enemmän huomiota raiskaajiin, ei siihen miten minä pukeudun". Miksi nämä ahdasmieliset tuntuu mielestäni olevan pervoja ja kaappi väkeä? Keneltä se on pois jos joku pukeutuu miten tahtoo tai harrastaa seksiä kenen kanssa tahtoo. Ai niin, unohdin että nämä pervot ja ahdasmieliset eivät ole kutsuttuja maailman bileisiin.
40v "mies"
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on tietty agenda sinuunkin uponnut.
Vierailija kirjoitti:
Vähän näitä ulostuloja lukeneena uskoisin, että osa vaan trollaa, mut osalle maailma nykyisellään oikeasti pelottaa. Se mikä ja miksi pelottaa, on vähän hämärän peitossa (heille itselleenkin). Kohdistavat pelkonsa sitten aika randomisti joihinkin ilmiöihin, joita eivät hallitse. Joku viiteryhmä antaa sitten sanat ja lauseet, millä ilmaisevat tuntojaan, vaikka eivät osaa eritellä sitä, mikä just siinä ilmiössä edustaa sitä pelkoa.
Ainahan festaripukeutuminen on ollut normaalipukeutumiseen ja jopa juhlapukeutumiseen verrattuna räikeämpää ja räväkämpää. Myös silloin 2000-luvulla. Ei tarvitse kokea myötähäpeää, mielestäni noita on hienoa katsoa. Hienoa, kun muut uskaltavat. Itse en uskaltanut edes nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin on tietty agenda sinuunkin uponnut.
Ja mikähän se agenda oli?
Vierailija kirjoitti:
Ainahan festaripukeutuminen on ollut normaalipukeutumiseen ja jopa juhlapukeutumiseen verrattuna räikeämpää ja räväkämpää. Myös silloin 2000-luvulla. Ei tarvitse kokea myötähäpeää, mielestäni noita on hienoa katsoa. Hienoa, kun muut uskaltavat. Itse en uskaltanut edes nuorena.
Niinpä. Itse kans nuorena olin konsevatistisen pukeutujan esimarssija. N 20v. olin lääni hallituksessa töissä, ja hurjinta mitä keksin, oli pukeutua housuihin. Harmaat suorat ns. pukuhousut ja harmaa miesten liivi, valkoisella kauluspaidalla. Se oli hurjaa se, koska esimies edellytti naisille hameet tai mekot. Farkkujenkin käytön lopetin ja vasta 35v. ostin seuraavat farkut. Siitä sit rentoutunut pikkuhiljaa. Hienoa on, et ihmiset uskaltaa ja pukeutuu, kuten haluaa. Olkoon se massaa tai poikkeavaa tai mitä tahansa. Ja luulkoot itsestänsä, mitä vaan. Se ei ole tämän maailman tuho.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40v "mies"
Niin mies ihan ilman lainausmerkkejä, hetero ja pidän naisista. Homoseksuaalit miehet tai naiset eivät ole uhka minulle, enkä pelkää tai vähättele heitä. Rakkaus on rakkautta. Ahdasmielinen olet sinä ja ilman lainausmerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40v "mies"
Niin mies ihan ilman lainausmerkkejä, hetero ja pidän naisista. Homoseksuaalit miehet tai naiset eivät ole uhka minulle, enkä pelkää tai vähättele heitä. Rakkaus on rakkautta. Ahdasmielinen olet sinä ja ilman lainausmerkkejä.
Älä nyt itkeen ala!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40v "mies"
Älä nyt itkeen ala!
Mitä pahaa itkemisessä? Tuskin nyt sun kommentin perusteella kuitenkaan, mut ihan tervettä sekin on, jos itkettää.
Eri
Vähän vaikea uskoa aloitusta.😄 olen saman ikäinen, ja vaikea kuvitella että enää vaivautuisi arvostelemaan ihmisten ulkonäköä saati tuntemaan myötähäpeää jonkun asusta. (??) Olen itse tylsä pukeutuja, ja minusta on vaan hauska katsoa mitä kukakin on keksinyt, eikä se nyt varsinaisesti meikäläisen mieleeni vaikuta. Ennemminkin tässä iässä on tyytyväinen kun ei muiden mielipiteillä ole niin merkitystä ja toivoisin että olis ymmärtänyt saman jo nuorempana. Lapsillekin koittaa opettaa, ettei muiden tuomitseminen johda kuin samaan pelkoon muiden taholta, ja lopulta rajoittaa omaa elämää. Mutta aina näemmä löytyy niitä iänikuisia, elinikäisiä koulukiusaajia jotka jaksaa muita lytätä hamaan loppuun asti, tuskin onneksi kukaan kuitenkaan antaa näiden palstahuutelijoiden vaikuttaa😄 nauttikaa elämästä😘 pian se on ohi, elit miten tylsästi tahansa.
Itse olit aivan varmasti samanlainen erikoisuuden tavoittelija nuorempana ja nyt sitten viisaana, aikuisena paheksut nuoria, jotka tekevät aivan samoin kuin sinäkin todennäköisesti teit.
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaikea uskoa aloitusta.😄 olen saman ikäinen, ja vaikea kuvitella että enää vaivautuisi arvostelemaan ihmisten ulkonäköä saati tuntemaan myötähäpeää jonkun asusta. (??) Olen itse tylsä pukeutuja, ja minusta on vaan hauska katsoa mitä kukakin on keksinyt, eikä se nyt varsinaisesti meikäläisen mieleeni vaikuta. Ennemminkin tässä iässä on tyytyväinen kun ei muiden mielipiteillä ole niin merkitystä ja toivoisin että olis ymmärtänyt saman jo nuorempana. Lapsillekin koittaa opettaa, ettei muiden tuomitseminen johda kuin samaan pelkoon muiden taholta, ja lopulta rajoittaa omaa elämää. Mutta aina näemmä löytyy niitä iänikuisia, elinikäisiä koulukiusaajia jotka jaksaa muita lytätä hamaan loppuun asti, tuskin onneksi kukaan kuitenkaan antaa näiden palstahuutelijoiden vaikuttaa😄 nauttikaa elämästä😘 pian se on ohi, elit miten tylsästi tahansa.
Toi on niin totta! Tää elämä on kuitenkin niin lyhyt, että paree olis, jos ei välittäis muiden kannanotoista!
Ovat väärässä, luullessaan jotain, mitä jotkut luulee heidän ajattelevan? Vai siis missä?