Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja tunsin myötähäpeää.
Olen 36-vuotias nainen, ja tunsin todellisen boomer-hetkeni koittaneen. Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja ensimmäisenä mieleen nousi että onpas naurettavaa pelleporukkaa, typerissä asuissa ollaan niin tyrkyllä kuvissa ja ollaan olevinaan tärkeitä :D
Alkoi hävettämään se uniikkiuden tavoittelu ja asujen esittely. Nii kuin oltaisiin jossain muotinäytöksessä ja niin kuin sillä olisi kenellekään mitään merkitystä mitä kelläkin on päällään.
Tuli niin turha olo näiden ihmisten puolesta, että tämmöiseenkö tuhlataan ajatusta ja resursseja. Ajatus että tuollainen porukka on sellaista, minkä kanssa minulla ei ole mitään yhteistä enkä haluakkaan että on. :D
Tämä oli tietysti aika yksipuolinen ja erittäin kärjistetty kommentti, mutta tulipahan sanottua. Boomer minussa on herännyt, eikä se ole huono asia. Koen tavoiteltavana asiana pysyä erossa ja suorastaan vastustaa nykyistä itsekeskeistä, pinnallista ja turhaa yksilökulttuuria ja mukaerikoisuuden tavoittelua.
Ennen oli kaikki paremmin. :)
Kommentit (780)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on joko mies tai kohtuu sairas nainen? Olenko se vain minä mutta joskus nämä aloitukset ja kommentit oikeasti huokuu jotain osastoa pervo, tirkistelijä, vihaaja. Olen 40v mies ja antaa nuorten käydä Flow festareilla ja pukeutuu kuten tahtovat. Näin kuvan mielenosoituksesta jossa naisen kyltissä luki, "kiinnittäkää enemmän huomiota raiskaajiin, ei siihen miten minä pukeudun". Miksi nämä ahdasmieliset tuntuu mielestäni olevan pervoja ja kaappi väkeä? Keneltä se on pois jos joku pukeutuu miten tahtoo tai harrastaa seksiä kenen kanssa tahtoo. Ai niin, unohdin että nämä pervot ja ahdasmieliset eivät ole kutsuttuja maailman bileisiin.
40v "mies"
Niin mies ihan ilman lainausmerkkejä, hetero ja pidän naisista. Homoseksuaalit miehet tai naiset eivät ole uhka minulle, enkä pelkää tai vähättele heitä. Rakkaus on rakkautta. Ahdasmielinen olet sinä ja ilman lainausmerkkejä.
Älä nyt itkeen ala!
Vähän kieltämättä tuli tippa linsiin, miksi sinun kaltaiset on mitä ovat? Toisaalta olen 190cm pitkä ja painan lähemmäs sata kiloa, ehkä minun ei tarvitse vähätellä ketään? Pelkkä veikkaus että sinuun sattuu sisällä ja kostat sen kaikille netissä nimettömänä. Seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvalla on enemmän seksiä päivässä kuin sinulla on ollut ikinä? Ehkä sinun kannattaisi itkeä ja rakentaa itsesi uudelleen rakkaudella. Kuinka paljon tai mitä tuo viha sinulle antaa?
Vierailija kirjoitti:
Sotien ja kriisien aikana ihmisten kaikkinainen moraali tunnetusti laskee. Pinnallisuus, seksuaalinen estottomuus ja hurvittelu kumpuaa usein tunteesta 'eletään nyt, kun huomisesta ei tiedä'.
Suomessa(kin) on pikkuhiljaa, mutta selvästi voimistunut tietty hälläväliä-asenne. Näkyy niin festareilla, yleisessä käyttäytymisessä kuin esimerkiksi liikenteessäkin.
Ihmisen iästä riippumatta.
Moraali laskee, apua :DDD
Murehdi sinä meidän muiden puolesta maailman murheita jos kiinnostaa. Minä käytän aikani mieluummin kivoihin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 47 ja olin siellä mieheni kanssa. Pukeutuneena erikoisesti ja fantasiameikissä. Kivaa oli.
Ja muilla varmasti sitäkin enemmän : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotien ja kriisien aikana ihmisten kaikkinainen moraali tunnetusti laskee. Pinnallisuus, seksuaalinen estottomuus ja hurvittelu kumpuaa usein tunteesta 'eletään nyt, kun huomisesta ei tiedä'.
Suomessa(kin) on pikkuhiljaa, mutta selvästi voimistunut tietty hälläväliä-asenne. Näkyy niin festareilla, yleisessä käyttäytymisessä kuin esimerkiksi liikenteessäkin.
Ihmisen iästä riippumatta.
Moraali laskee, apua :DDD
Murehdi sinä meidän muiden puolesta maailman murheita jos kiinnostaa. Minä käytän aikani mieluummin kivoihin asioihin.
Hei, maailmanloppu lähestyy, on lähestynyt ja tullut myös monta kertaa.
Miksi muuten niiden pukeutumista yleensä esitellään oikein haastattelujen kera? Ei rock-, pop- tai metallifestarien tai vaikka tangomarkkinoiden, kansanmusiikkifestarien, kasarin, ysärin or whatever pukeutumista esitellä. Flow on omituinen poikkeus tässäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten niiden pukeutumista yleensä esitellään oikein haastattelujen kera? Ei rock-, pop- tai metallifestarien tai vaikka tangomarkkinoiden, kansanmusiikkifestarien, kasarin, ysärin or whatever pukeutumista esitellä. Flow on omituinen poikkeus tässäkin.
Miten niin ei esitellä? Etkö nähnyt niitä juttuja mm. Tuskan kävijöiden asuista ja tyyleistä?!
Pitää vissiin hakea linkki tänne, kun olet ummistanut siltäkin silmäsi. Flow ei eroa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Tuska:
Mukana myös yleisöä:
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/e7ab119b-0691-4e83-ba9d-b6ca21…
samoin yleisöä:
https://yle.fi/uutiset/3-12521066
lisää yleisöä:
https://yle.fi/uutiset/3-9701730
Huh huh, miten pinnallista! Vain Tuska-festareilla. Ei varmaan edes tiedä tosta musiikista mitään (kaikki metalliväki tietää kyllä et tämä on sarkasmia).
Ja on niitä juttuja myös siitä musiikkitarjonnasta. Esim tässä Helsinki näyttää niin kauniilta https://floodmagazine.com/114992/live-in-photos-flow-festival-2022/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei esitellä? Etkö nähnyt niitä juttuja mm. Tuskan kävijöiden asuista ja tyyleistä?!
Pitää vissiin hakea linkki tänne, kun olet ummistanut siltäkin silmäsi. Flow ei eroa mitenkään.
Tuska on yhtä pinnallinen muotishow kuin Flow.
Vierailija kirjoitti:
Mut haastateltavien pitäis kieltäytyä haastatteluista, ni sit ois ok? Toisaalta, sitäkään me ei tiedetä, jos joku kieltäytyiki. Eli pilaako ne haastattelun antaneet nyt koko yleisön?
Ihan normi tavallinen kaupallinen tapahtuma tuo Flow.
Globaali pitkäkestoinen taantuma alkamassa ... ei ole ensi kesänä festareita paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuska on yhtä pinnallinen muotishow kuin Flow.
Säkki päähän ja kodin pimeimpään nurkkaan häpeämään kaikki, jotka livemusiikkia haluaa missään kuunnella.
On se hyvä että on Flow. Olen katsellut kuvia ko. tapahtumasta ja nauranut maha vääränä, pakko pian lopettaa Flow seuranta.
Festivaalipukeutuminen on jotain mistä olen itse jäänyt paitsi, elämässä ei ole ollut hauskuutta. Olisi hyvä osata hassutella vaikka sitten vaatteilla, tuskin siitä haittaakaan on. Harva asu niistä on kaunis, sikäli kuin olen nähnyt kuvia. Juju on jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on joko mies tai kohtuu sairas nainen? Olenko se vain minä mutta joskus nämä aloitukset ja kommentit oikeasti huokuu jotain osastoa pervo, tirkistelijä, vihaaja. Olen 40v mies ja antaa nuorten käydä Flow festareilla ja pukeutuu kuten tahtovat. Näin kuvan mielenosoituksesta jossa naisen kyltissä luki, "kiinnittäkää enemmän huomiota raiskaajiin, ei siihen miten minä pukeudun". Miksi nämä ahdasmieliset tuntuu mielestäni olevan pervoja ja kaappi väkeä? Keneltä se on pois jos joku pukeutuu miten tahtoo tai harrastaa seksiä kenen kanssa tahtoo. Ai niin, unohdin että nämä pervot ja ahdasmieliset eivät ole kutsuttuja maailman bileisiin.
40v "mies"
Niin mies ihan ilman lainausmerkkejä, hetero ja pidän naisista. Homoseksuaalit miehet tai naiset eivät ole uhka minulle, enkä pelkää tai vähättele heitä. Rakkaus on rakkautta. Ahdasmielinen olet sinä ja ilman lainausmerkkejä.
Älä nyt itkeen ala!
Vähän kieltämättä tuli tippa linsiin, miksi sinun kaltaiset on mitä ovat? Toisaalta olen 190cm pitkä ja painan lähemmäs sata kiloa, ehkä minun ei tarvitse vähätellä ketään? Pelkkä veikkaus että sinuun sattuu sisällä ja kostat sen kaikille netissä nimettömänä. Seksuaaliseen vähemmistöön kuuluvalla on enemmän seksiä päivässä kuin sinulla on ollut ikinä? Ehkä sinun kannattaisi itkeä ja rakentaa itsesi uudelleen rakkaudella. Kuinka paljon tai mitä tuo viha sinulle antaa?
Kylläpä näkyy ottavan koville 😂😂
Vierailija kirjoitti:
Siis ihmiset vetävät herneen nenuun siitä, että ihmiset pukeutuvat festareille niin kuin tuollaisille festareille on tapana pukeutua.
Ap on trolli tai sitten äärimmäisen yksinäinen, katkera ihminen, joka pelkää isoa, ihmeellistä maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ihmiset vetävät herneen nenuun siitä, että ihmiset pukeutuvat festareille niin kuin tuollaisille festareille on tapana pukeutua.
Ap on trolli tai sitten äärimmäisen yksinäinen, katkera ihminen, joka pelkää isoa, ihmeellistä maailmaa.
Sinun ahtaassa maailmankuvassa kaikki jotka eivät hurraa vihervasemmiston paraateille ovat joko trolleja tai jotain syrjäytyneitä luusereita? Osoitat hyvin paikkansa pitäväksi sen, että ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestään toi festari on aina ollut nolo. Musiikki jotain tekotaiteellista pskaa, jota kuunnellaan vain siksi, koska se on olevinaan coolia.
Nykyään vähän kaikille festareille iso osa porukasta taitaa mennä vain esittelemään itseään ja hakemaan "kontenttia" sosiaaliseen mediaan.
Tiedätkö, millaista musiikkia siellä sitten on ollut vuosien varrella? Varmasti löytyy myös sitä "tekotaiteellista paskaakin" jos sitä haluaa kuunnella tai esittää kuunteleva saa, mutta siellähän on esiintynyt paljon myös kriitikoiden arvostamia, musiikillisesti taitavia esiintyjiä. Itse olen käynyt monena vuonna nimenomaan kuuntelemassa hyvää musiikkia.
Onkohan nämä muiden asujen arvostelijat olleet koulukiusaajia? Tai sit niitä, jotka eivät edes tajua olleensa niitä. Kun vaan esittävät ns. rehellisen mielipiteen🤔.