Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja tunsin myötähäpeää.
Olen 36-vuotias nainen, ja tunsin todellisen boomer-hetkeni koittaneen. Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja ensimmäisenä mieleen nousi että onpas naurettavaa pelleporukkaa, typerissä asuissa ollaan niin tyrkyllä kuvissa ja ollaan olevinaan tärkeitä :D
Alkoi hävettämään se uniikkiuden tavoittelu ja asujen esittely. Nii kuin oltaisiin jossain muotinäytöksessä ja niin kuin sillä olisi kenellekään mitään merkitystä mitä kelläkin on päällään.
Tuli niin turha olo näiden ihmisten puolesta, että tämmöiseenkö tuhlataan ajatusta ja resursseja. Ajatus että tuollainen porukka on sellaista, minkä kanssa minulla ei ole mitään yhteistä enkä haluakkaan että on. :D
Tämä oli tietysti aika yksipuolinen ja erittäin kärjistetty kommentti, mutta tulipahan sanottua. Boomer minussa on herännyt, eikä se ole huono asia. Koen tavoiteltavana asiana pysyä erossa ja suorastaan vastustaa nykyistä itsekeskeistä, pinnallista ja turhaa yksilökulttuuria ja mukaerikoisuuden tavoittelua.
Ennen oli kaikki paremmin. :)
Kommentit (780)
Vierailija kirjoitti:
Haiskahtaa taas vähän perSus tässä keskustelussa.
Ai kun "tiedostava hyvesignaloija" moittii hassusti pukeutuvia ihmisiä? Muut ei saa pitää hauskaa kun itsekään ei osaa? Joo, ap on varmaan peruspesu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan V I T U N noloo esitellä lattarintoja ja -persettä jossain Sheinin räteissä someen 🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻🤦🏻
Ihan V I T U N noloo haukkua toisten rintoja ja -persettä netissä.
Katkera lattarinta siellä ulisee 😆
Isältä opittu ja sisäistetty naisviha näkyväksi.
ei vaan äidiltä
Vielä nolompia on jotkut ilkeämieliset hapsenkakkiaiset jotka buustaavat omaa egoaan painamalla muita alas. Eikö rahat riittäneet lippuun vai miksi olet noin myrkyllisellä tuulella?
Vierailija kirjoitti:
Matti Nykäsen osuvimpia viisauksia: Elämä on ihmisen parasta aikaa. Nauttikaa elämästänne nillittäjistä piittaamatta. Myöhäistä nauttia, kun on liikuntakyvyttömänä vanhuksena kotona tai vainaa. On vähemmän katkeria ihmisiä, joilla elämä jäi elämättä, kun mietti mitä muut ajattelevat. Kunhan nlain puitteissa toimii eikä muita ihmisiä loukkaa, tekemiset eivät kuulu kenellekään.
Mulla on syöpä. Päätin, että jos ensi kesänä olen hengissä eikä maailma ole lockdownissa jonkun apinaruton takia niin meikäläinen lähtee tuonne festareille, lisäksi menen ainakin Tuskaan. Laitan tippapulloon glitteriä päälle, jos sitä pitää raahata mukana. Toivottavasti sitä ei tarvitse ottaa mukaan, mutta tarvittaessa mulla on varmaan bileiden parhaat lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Lapsellisia nämä silmäkulmiin glitteriä liimailevat hörhöt. En ymmärrä tätä muovista kiinapas#aa. Tuolla voisi järjestää turhan muovikrääsän keräystalkoot ja laskea kuinka paljon turhuutta mahtuu neliöön.
On olemassa biohajoavaa ekoglitteriä, joten huoli pois :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse katsoin nopeasti pari live-ohjelmaa yleltä tuolta festareilta. Tuli lähinnä sellainen kuva, että se on suunnattu nuorehkoille woke-henkisille naisille ja sateenkaariväelle.
En ole kohderyhmää ja se riittää minulle.
No se ohjelma oli tosi painotettu siihen suuntaan. Siis toki siellä suuri osa porukasta on ei-konservatiivista ja liberaalia kaupunkilaista, mutta ei se woke nyt niin näkyvää ole. Enemmän se on marginaalin puuhastelua kuitenkin. Suuri osa kävijöistä on keskituloisia- ja luokkaisia kaupunkilaisia, joita kiinnostaa enemmän inflaatio kuin woke.
Siinä ohjelmassa oli Renaz juontamassa ja on se myönnettävä että oli aika pirun kuuman näköinen! Vaikka en kyllä hänen horinoitaan tajuakaan, niin annan arvon ulkonäölleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hommasta on tullut selvä itsetarkoitus, eikä sitä yritetä enää häivyttää ja tehdä tyylikkäämmin kuin vielä 10 vuotta sitten tehtiin. Aidot ja tyylitajuiset kaupunkihipsterit on jättäneet festarin jo vuosia sitten, tilalle on tullut tätä hölmömpää osastoa joka mokaa koska ei tajua että juttuun kuuluu viileä itsehillintä. Ainahan Flow on ollut paljon estetiikkaan perustuva pierujenhaistelu-festari, mutta nyt touhu on lähtenyt tökerösti överiksi ja siellä on porukkaa, joiden seurassa alkuperäinen porukka ei olisi koskaan hengaillut.
Tämähän se olis. Katselin mielenkiinnosta tuttujen päivityksiä ja nykyään tuolla käy täysin sellaisia ihmisiä, joita en olisi osannut ikimaailmassa olettaa tuolla käyvän vaikkapa noin 10 vuotta sitten. Hipsterit siellä vaan kävi. Nykyään ei taida tuo tapahtuma hipstereitä kiinnostaa vaan apinoivaa massaporukkaa, jotka tulee nyt 10 vuotta jäljessä ja yrittää matkia sitä mitä hipsterit teki jo 10 vuotta sitten.
Omituista ihmisten lokerointia. Jotkut ovat aitoja jotakin ja toiset wannabee sit niitä siks noloja, kun eivät ole alkuperäisiä. Eiks se festarielämä ole kuitenkin aika raskasta ja kallista? Et jotkut porukat menis sinne vaan ollakseen jotain, mitä eivät ole??
Oli kyllä ruminta festaripukeutumista vähän aikaan, vaikka kuvittelevat olevansa ubertrendikkäitä crocseineen ja ylisuurine kirpparirytkyineen.
Mitäs itse olet Ap tehnyt maailman eteen? Miten tämä avlle päivystys ja ihmisten arvostelu edistää yhtään mitään? Kulutat tässäkin luonnonvaroja, kun käytät sähköä ja kulutat laitettasi. Voisit nytkin olla pelastamassa maailmaa, kuten näille festareille kävijöille ehdotat.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt Flow-festareilla mutta näyttää kuin asiakaskunta olisi muuttunut. Ennen sain vaikutelman että kävijät ovat hipstereitä tyyliin Kallio avokadolatteineen ja jopoineen. Nyt näyttäisi että kävijöinä olisi paljon ylipainoisia, tanttamaisia naisia. Yrittävät pukeutua erikoisesti ja olla uniikkeja, mutta sopisivat paremmin Suomipop-festareille tmv.
Oikeassa olet siinä, että kävijäkunta on muuttunut kymmenessä vuodessa selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua lähinnä huvittaa se valheellinen uniikkiuden tunne joka monella tuntuu olevan. Ollaan olevinaan niin muista poikkeavaa erikoisyksilöä ja silti kun summaa kaikki nämä tyypit yhteen niin hyvin samankaltaista se pukeutuminen on. Kirkkaita värejä, metallinhohtoa, paljettia jne. Ihan kuin olisi yhdessä jossain Jodelissa tms. sovittu että hei, tänä vuonna ollaan massasta erottuvia kaikki sit tällä tavalla. Oikeasti uniikit tyypit ei yleensä kokoonnu kaikki samaan paikkaan patsastelemaan.
Mistä kumpuaa tämä syytös sitä kohtaan, että ihmiset LUULEVAT olevansa UNIIKKEja? En yhtään saa kiinni tästä, mikä on se rikos. Luulevat siis siksi, kun ovat somessa? Uniikkeja, niinku miten? Koska sinä olet erilainen? Avatkaa nyt vähän tätä!
Kyllähän sen huomaa kun ihmisten kanssa puhuu, että he eivät haluaisi olla massaa vaan yrittävät joka tavalla korostaa omaa erityislaatuisuuttaan. "Mulla on vähän tämmönen jännempi huumori", "kukaan ei oikein ymmärrä näitä mun juttuja", jne.
Itseäni ärsyttää kans aina nämä, jotka kertoo itse itsestään, minkälaisia ovat. Se todellakin kertoo siitä ihmisestä, no jotain muuta. Minulla on tällaisia tuttavia. Eikä kaikki missään someta.
Sinä et siis kerro itsestäsi. Onko sinulla joku vatsastapuhujan nukke joka puhuu puolestasi?
Halusit sit tahallaan ymmärtää väärin? Puhun ihmisistä, jotka kuvailevat itseään, kertovat minkälaisia ovat tyyliin: mä oon vähän seko tai mä oon sillai hullu, tai mä oon kyl tosi tunnollinen töissä, tai mä oon esteettinen ihminen ja mä ainakin haluan jne. jne. Korostuneesti kuvailevat itseään. Lauseen alkavat painotetusta sanalla mä tai minä. Ongelma ei sinänsä ole se, mitä kertovat, vaan se, että nämä ihmiset usein ovat hyvin itsekaskeisiä ja näkevät maailmaa harvoin muiden vinkkelistä. Tämä on MINUN (tuliko riittävän painokkaasti?) kokemukseni asiasta.
Miten helvetissä joka av-mamman elämä on täynnä narsisteja ja mä-minä-itsekeskeisiä ihmisiä? Tunnetteko te kaikki samat narsistit?
En kutsunut heitä narsisteiksi, heille ihan oma tarkka analyysi. Puhuin itsekeskeisistä ihmisistä, joilla on korostunut itsetehostuksen tarve. En tunne montaa sellaista. Enemmän tunnen toisenlaisia, ja heidän kanssaan sitten vietän mieluiten aikani.
Tämä keskustelu harhautui siitä, miten toiset näkevät jonkun festarikuvien perusteella, kuinka minäkeskeisiä ihmisiä kuvissa on.Ehk kannattaisi viettää aikaa siellä laatuseurassa eikä tuhlata elämäänsä kiukuttelemalla netissä toisten minäkeskeisyydestä.
Täällä siis ap aloitti keskustelun, mutta siitäkö ei saisi keskustella?;Mikä tässä nyt meni tunteisiin?
AP aloitti paskan heittämisen ja te jatkatte.
En tiedä, ketä "meistä" tarkoitst, mutta jotenkin ilkeä mieli toisilla on. Hyväkin keskustelu menee pieleen, kun aina löytyy joku, joka haastaa vääntämään, ei mitenkään hyvässä hengessä. Ei mulla tästä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta suurin osa siellä näytti lähinnä juntilta ja alipukeutuneelta "muotifestivaalille"... Toki rentous on ihan ok trendi, mutta odotin myös vähän puetumpia ja juhlallisempia lookkeja. En itse koskaan menisi typerän hipsterileiman takia moisille festivaaleille. Stereotyyppiset hipsterit ei ole cooleja saati muodikkaita vaan jotenkin vanhanaikaisia ja noloja(vähän juntteja).
Olit siellä siis? Vai teit mielipiteesi kuvien perusteella?
Jokainen pukeutukoot miten haluaa, oli ihanaa päästä 2v tauon jälkeen festareille. Meen pitämään hauskaa, enkä kyttäämään toisten pukeutumista.
En tietenkään ollut. Katselin kuvia. Sinullako ei ole kykyä havannoida ympäristöäsi? Yleensä se tapahtuu automaattisesti ilman että tarvitsee kytätä ketään.
Vierailija kirjoitti:
Milloinkohan tää kukkaseppelevillitys (jättisuurista kukista tehty) oikein hiipuu? Todella uniikkia ja omaperäistä. Not.
Toivottavasti ei vielä pitkään aikaan. Seppeleet ovat kauniita.
Se on kyllä itsekin todettava, että jokin Flow-yleisössä on muuttunut. Siitä on tullut jotenkin enemmän koko kansan festari, kun ennen siellä oli ehkä enemmän tietynlainen yleisö. Nyt on kyllä ihan kaikenlaista tyyppiä joukossa, ja paljon sellaisiakin, jotka eivät selkeästi edes Flow-esiintyjien musiikkia juuri kuuntele, vaan ovat tulleet vain bilettämään. Flow'sta on vain tullut sellainen tapahtuma, jonne halutaan tulla vaikka musa ei kiinnostaisikaan edes vähää alusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa lähinnä se, että kaikki menee tonne muka niin uniikkeina ja sit totuus on se, että kaikilla on sama massamuoti päällä. Ennen kyseinen tapahtuma oli edes hipstereiden suosiossa, jotka nekin näyttää kaikki samalta. Nykyään ihan perus harmaa massa käy tuolla ja räväyttää viikonlopuksi päälleen jotain niin ah niin spesiaalia värihattaraa ja tuntee hetken olevansa rebel. Sit palataan takas töihin ja laitetaan päälle ne samat mustat vaatteet, jotka on päällä läpi vuoden.
Mua taas naurattaa tää joidenkin pakkomielle, että vähänkään erikoisemmalta näyttävä ihminen yrittää varmasti olla uniikki. Ihan tuntemattomia ihmisiä syytellään poseerauksesta, liikaa yrittämisestä, lumihiutaleilusta ja oman uniikkiuden julistamisesta jonkun ulkoisen seikan, tyyliin värikkäiden vaatteiden tai jonkun tatuoinnin vuoksi, ihmistä lainkaan tuntematta. Mielestäni tuollainen kommentointi on aika typerää ja ilkeää, ja kertoo enemmän kommentoijasta itsestään kuin kommentoinnin kohteesta. Myös tuntuu hassulta, että kritisoidaan muita itsensä korostamisesta, ja samalla kuitenkin korostetaan itseä tyyliin "minä en ole kuten nuo massalampaat, vaan olen paljon fiksumpi, minä nään heidän lävitseen".
Naulan kantaan!
Ehkäpä tuon kommentin kirjoittaja ei tule ajatelleeksi, että tuolla on helppo repäistä ja hullutella pukeutumisen kanssa, kun on samanhenkisten seurassa ja tietää, ettei kukaan tuomitse.
Kukaan ei ole vieläkään osannut vastata tuohon, et mistä tulee ajatus, että sinne mentäisiin uniikkeina? Onko siis omakohtaista kokemusta vai onko näin ajatteleva haastatellut tarpeeksi ison otannan kävijöitä läpi vai mikä homma? Eikö se nyt ole aika selvää, että jos laittaa tämän hetken trendiasusteen, vaikkapa ne crocsit jalkaansa, ei kukaan ole niin tyhmä että ajattelee, ettei kellään muulla niitä ole siellä jalassa.
Olisko niin että ajatus uniikista on enemmänkin anonyymien tätien olkinukke mitä hakataan vielä ensi kesänäkin ja muistelellaan miten laitettiin "uniikeille" jauhot suuhun niin tietävät paikkansa höhöhö.
Mistä päättelet uniikkien arvostelijoiden olevan täti-ihmisiä? Tuohan oli joku kolkyt ja risat tuo ap. Minä oon oikea täti-ilminen ja oon täällä ihmetellyt, miten toisten pukeutumista joku jaksaa arvostella ja tehdä niitä pitkälle vietyjä analyysejä toisten olemisista. Epäilen, et harvempi on ns. täti-ihminen, joka arvostelee.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihanaa, että tuonne vietiin nistien sekaan alle 10-vuotiaita lapsia.
Must on kamalaa, että moni lapsi elää niiden nistien kanssa. Paljon kamalampaa, kuin että ovat hetken turvallisessa seurassa samalla alueella, kuin joku mahdollinen nisti.
On se vaan niin väärin, kun jotkut käyvät festareilla. Kehtaavat vielä pukeutua, hymyillä ja ikuistaa tilanteen.
Aloittajan viesti nauruhymiöineen vaikutti jälkeenjääneen kirjoittamalta. T: yksi boomeri myös
AP:ta ja monia muita täällä vaivaa "not like the other girls" -syndrooma.
Siinä ammennetaan paremmuutta siitä, miten "muut ovat niin basic koska tekevät asiaa x" ja "minä olen erityinen koska en tee asiaa x".
Et AP ehkä käy Flow'ssa, mutta olet ihan yhtä basic kuin kaikki muutkin tässä maailmassa.
Itsevarmaksi tuo ylemmyydentunne ei sun oloa tule tekemään.