Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja tunsin myötähäpeää.

Vierailija
15.08.2022 |

Olen 36-vuotias nainen, ja tunsin todellisen boomer-hetkeni koittaneen. Katselin kuvia Flow-festareiden kävijöistä, ja ensimmäisenä mieleen nousi että onpas naurettavaa pelleporukkaa, typerissä asuissa ollaan niin tyrkyllä kuvissa ja ollaan olevinaan tärkeitä :D

Alkoi hävettämään se uniikkiuden tavoittelu ja asujen esittely. Nii kuin oltaisiin jossain muotinäytöksessä ja niin kuin sillä olisi kenellekään mitään merkitystä mitä kelläkin on päällään.

Tuli niin turha olo näiden ihmisten puolesta, että tämmöiseenkö tuhlataan ajatusta ja resursseja. Ajatus että tuollainen porukka on sellaista, minkä kanssa minulla ei ole mitään yhteistä enkä haluakkaan että on. :D

Tämä oli tietysti aika yksipuolinen ja erittäin kärjistetty kommentti, mutta tulipahan sanottua. Boomer minussa on herännyt, eikä se ole huono asia. Koen tavoiteltavana asiana pysyä erossa ja suorastaan vastustaa nykyistä itsekeskeistä, pinnallista ja turhaa yksilökulttuuria ja mukaerikoisuuden tavoittelua.

Ennen oli kaikki paremmin. :)

Kommentit (780)

Vierailija
221/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävä keskustelu tapahtumasta, jossa kävin katsomassa Nick Caven ja muutaman muun keikan. Enpä arvannut olleeni mukana nolossa narsistisessa performanssissa tms. Keikka oli oikein hyvä ja mulla oli päällä farkut ja t-paita. M 55

Olet käynyt siellä vanhanaikaisesti musiikin takia. Nuorempi henkilö voisi tehdä niin ironisesti, mutta sinä ikäsi takia et. 

Iltapulujen Flow-uutisoinnissa ei ole taidettu mainita Nick Cavea ollenkaan. Julkkiksista ja Crocseista puhutaan.

Moni kävijä tuolla ei varmaan edes tiennyt yhtään esiintyjää, saati että olisi osannut jonkun biisin heiltä mainita. Korkeintaan yks gorillazin biisi kuultu vuonna 2005, ja sit mennään keikalle leikkimään suurtakin fania eli todellisuudessa kuvaamaan itseään someen.

No aikamoinen fanilauma lauloi lavan edessä jonkun bändin esiintyessä. Joku, jota minä en tiennyt enkä ole kuullut, vaikka pitkän elämän olen elänyt. Mistä ihmeestä tällainen kateus(?) kumpuaa? Onko olo, että on jäänyt jostain paitsi? Jerättääkö kaikki festarit saman tunteen?

Vierailija
222/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää, että festareille (etenkin Flowhun) mennään nykyään esittelemään itseään ja poseeraamaan, ei katsomaan bändejä ja nauttimaan keikoista täysillä. Tuolla voisi esiintyä vaikka Mikko Alatalo ja Katri Helena ja trendipellesopulit menisivät sinne silti, koska Flow on niin trendikäs ja sinne on pakko päästä esittelemään itseään esiintyi siellä sitten kuka tahansa. Ihan naurettavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävä keskustelu tapahtumasta, jossa kävin katsomassa Nick Caven ja muutaman muun keikan. Enpä arvannut olleeni mukana nolossa narsistisessa performanssissa tms. Keikka oli oikein hyvä ja mulla oli päällä farkut ja t-paita. M 55

Olet käynyt siellä vanhanaikaisesti musiikin takia. Nuorempi henkilö voisi tehdä niin ironisesti, mutta sinä ikäsi takia et. 

Iltapulujen Flow-uutisoinnissa ei ole taidettu mainita Nick Cavea ollenkaan. Julkkiksista ja Crocseista puhutaan.

Moni kävijä tuolla ei varmaan edes tiennyt yhtään esiintyjää, saati että olisi osannut jonkun biisin heiltä mainita. Korkeintaan yks gorillazin biisi kuultu vuonna 2005, ja sit mennään keikalle leikkimään suurtakin fania eli todellisuudessa kuvaamaan itseään someen.

No aikamoinen fanilauma lauloi lavan edessä jonkun bändin esiintyessä. Joku, jota minä en tiennyt enkä ole kuullut, vaikka pitkän elämän olen elänyt. Mistä ihmeestä tällainen kateus(?) kumpuaa? Onko olo, että on jäänyt jostain paitsi? Jerättääkö kaikki festarit saman tunteen?

Maalaisten alemmuudentunnetta vain.

Vierailija
224/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ei tarvitse hävetä muiden pukeutumista. Olin siellä, muiden pukeutuminen ei häirinnyt. Flown laskenut taso sen sijaan kyllä.

Vaatteet oli tietysti se räikein ja ensimmäinen silmiinpistävä asia. Mutta oikeasti se koko kulttuuri mitä kyseinen festari ruokkii ja ilmentää on jotain niin turhaa.

Ap

Minä tunnen myötähäpeää lukiessani ap:n juttuja.

Vierailija
225/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tuon ainakin oman persoonani esiin tyylilläni. Tosin en enää käy tuollaisissa tapahtumissa. Kauhean usein ainakaan. Tatuointini ovat piilossa. Mutta tyylini on omani ja se on sitä loppuun asti. Jos menisin tilaisuuksiin festareille joutuisin itseäni varmaan esittelemään pakosti vaikka mielummin olen ns näkymätön. Huonoja kokemuksia. Tyylistäni en luovu koskaan. Iän mukana muuttuu varmaankin. Tuskin paljoa. Voimme ottaa vaikka Iggy popista mallia.

Miksi koet tarvetta tuoda persoonaasi esille?

Ap

Miksi koet tarvetta salata persoonaasi?

Muitakin vaihtoehtoja on kuin esilletuominen ja salaaminen.

-eri

No onhan se salaamisita, jos ei edes voi pukeutua sellaisiin vaatteisiin mitä haluaa.

Osaatko ap yhtään eritellä tuntojas paremmin? Nyt kuulostat vain katkeralta. Tai sitten vain trollaat.

Vierailija
226/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap Oulusta? Kuulostaa nimittäin ihan eräältä oululaiselta.

Vierailija
227/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ketjussa tuntuu pitävän festaripukeutumista nolona. Mielestäni noloa on lähinnä se, että pitää kaikkea nolona ja etenkin se että pitää myös tuntemattomien ihmisten tekemisiä nolona. On varmaan aivan hirveää elää elämää, jossa kaikki nolostuttaa ja koko ajan pitää ajatella, että eihän ne muut nyt ajattele, että teen jotain noloa.

En minäkään kaikkia muiden tekemisiä (enkä omianikaan) pidä nolona, mutta tuollainen narsistinen keikistely aivan karmeissa rytkyissä luullen olevansa niin cool ON noloa.

Vierailija
228/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä eniten ihmettelen mihin maa tarvitsee noin paljon pääasiassa sosiaalituilla eläviä graafisia suunnittelijoita, joita noi narsistihipit on.

Meitä it-alan ihmisiä oli myös paljon, ja ei eletä sosiaalituilla päinvastoin on hyvät tulot.

Ovatko festarit huonot festarit, jos siellä käy paljon "sosiaalituilla eläviä ihmisiä"? En tiennytkään, että festareilla saa käydä vain x euroa tienaavat. Entä saako sairaslomalla tai eläkkeellä oleva käydä festareilla?

Ja mitä ihmettä ovat narsistihipit? Eivätkö nämä kaksi kumoa toisensa? Voiko oikeasti olla narsisti ja hippi? Entä tarkoitetaanko hipillä nyt sitä 60-luvun hippiä vai onko tämäkin käsite muuttunut tarkoittamaan jotain ihan muuta?

😁Nää menee samaan osastoon, kuin takavuosien s*vakkip*htarih*ora. Kaikenkattava ja samalla kumoava!

Vierailija
229/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nautin kun luen katkerien persujen ja kämyjen narinaa Marinista ja Flowsta. Jatkakaa.

Vierailija
230/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nähdä kun menee tunteisiin. Maalaisten mielestä kaikkien pitäisi olla samanlaisia ja myös festarit pitäisi tietenkin olla kaikki samanlaisia. Jos joku on vähän erilainen niin kiusataan se samanlaiseksi, vaikka netissä haukkumalla jos ei muuta keksitä. Itse festari oli ihan ok, mutta tosiaan vähän tuntuisi flown olevan elinkaarensa päässä ainakin tässä muodossaan.

Vierailija
231/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En sanonutkaan että kaikki kävijät, vaan iso osa. Ei ole kateutta, muutenhan olisin itsekin mennyt sinne heilumaan ja ottamaan pärstäkuvia. Lähinnä huvittaa tuo meininki.

Vierailija
232/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satavarma maalainen ainakin.

Vierailija
233/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lokka...?

Vierailija
234/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen festareille mentiin katsomaan bändejä ihan tavallisissa vaatteissa, nyt tapahtumissa lähinnä otetaan selfieitä ja pääpaino on omassa habituksessa, ei musiikissa. Niin surullista. Olen kerran Flowssa käynyt katsomassa yhtä lempibändeistäni, en pitänyt ilmapiiristä.

Vierailija
235/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo koko festari on minunkin mielestä sellainen minäminäminä kulttuurin estradi. Liian monelle se taitaa olla esiintymislava ja place to be sen sijaan että aidosti oltaisiin mukana nauttimassa musiikista ja taiteesta. Kaikki keskittyy siihen miltä näyttää paikan päällä ja kuinka edustavasti saa kuvattua itsensä someen. Vastenmielistä, mutta sitähän tämä maailma nykyään on. En ihmettele että ihmiset voivat koko ajan huonommin ja huonommin.

Tarkoitatko, että ihmiset voivat huonosti, koska pukeutuvat ja näkyvät somessa? Eli jos ei pukeudu, kuten haluaa ja ei postaiöe someen, voi hyvin? Aika yksinkertaistettua totuutta.

Vierailija
236/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset vanhat nelikymppiset ovat nykyään hyvin lapsellisia. Eivät ilmeisesti itse tajua sitä.

Nelikymppisenä ei tarvitse enää miettiä mitä muut ajattelevat. Tekee vaan niin kuin itse huvittaa.

Vierailija
237/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen festareille mentiin katsomaan bändejä ihan tavallisissa vaatteissa, nyt tapahtumissa lähinnä otetaan selfieitä ja pääpaino on omassa habituksessa, ei musiikissa. Niin surullista. Olen kerran Flowssa käynyt katsomassa yhtä lempibändeistäni, en pitänyt ilmapiiristä.

Mä taas voisin mennä vaan ja ainostaan katsomaan kauniita naisia. Bändejä en edes tunne.

Vierailija
238/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa taas vähän perSus tässä keskustelussa.

Vierailija
239/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin se kulttuuri on niin mätä. Toisaalta se on pelkkää minäminäminää, mutta kuitenkin kopioidaan tyyli jenkkien coachellasta muilta influenssereilta" ja sitten ollaan muka niin erityisiä, niin erityisiä 🤦

Tämä oli hyvä tiivistys. Miten tämä pointti on mennyt suurimmalta osalta täysin ohi tässä keskustelussa?

Siis mikä tossakaan on jokin ihmeellinen pointti, johon nyt pitäisi takertua ja saada keskustelua aikaan?

Niin kauan kun ihmiset on ollu olemassa, ne on olleet itsekeskeisiä, ei kai me muuten oltais tässä tilanteessa kuin nyt? Some vain on yksi uusi mahdollistaja sen näkymiselle.

Myöskään siinä ei ole mitään uutta, että ihmiset saa tyylivaikutteita muilta ja tietyt asiat on pinnalla tiettyinä aikoina. Kaikessa itsekeskeisyydessään ihminen on pohjimmiltaan laumasielu.

Oisko sulla heittää jonkun Flow-kävijän sitaatti, miten hän on sanonut että kokee olevansa jotenkin erityinen?

Lapsille kerrotaan, kuinka erityisiä ja ainutlaatuisia he ovat. Halutaan täten vahvistaa hänen kokemustaan siitä, että on tärkeä ja arvokas. Mut sit pitää muistaa peittää oma ainutlaatuisuus ja hyvä itsetunto ja sulautua massaan!! Mut jos sit kaikki on niinkuin muut, eivätkö he sitten ole ihan samanlaisia, kuin kaikki festarikävijät? Tästä tuli nyt mahdoton yhtälö🤔

Vierailija
240/780 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 47 ja olin siellä mieheni kanssa. Pukeutuneena erikoisesti ja fantasiameikissä. Kivaa oli.  

Kasvaisit aikuiseksi jo. Tuollainen huomionhaku meidänikäisiltämme herättää vain sääliä muissa, vaikket sitä tietenkään ymmärrä.

T. 42v festarikävijä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi