Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käveleekö sinunkin miehesi 5 metriä edellä?

Vierailija
15.08.2022 |

Tuntuuko tutulta? Isabellan miesystävä kävelee aina 5 metriä edeltä Joku miesten juttu
Isabella kuvasi huvittavan videon Tiktokkiin, joka sai jopa 1,5 miljoonaa näyttökertaa.

https://www.iltalehti.fi/iltvviihde/a/0a803a5f-dfef-446f-a52e-1e323adfb…

Oma mies tekee myös tuota.

Seuraavalla kerralla pysähdyn rauhassa kahvilaan tai johonkin bling bling putiikkiin kun mies lähtee harppomaan edelle.

Kommentit (496)

Vierailija
341/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään suunnilleen tasatahtisesti.

Nyt kun rupesi tavoitteellisesti pohtimaan, niin oikeastaan ainoat tilanteet, joissa mies "karkaa" etumatkalle, on niitä, kun olemme lähestymässä autoa tai jotain liikettä, jossa joutuu avaamaan oven tai pitelemään sitä auki, niin mies tekee sen ihan luonnostaan.

Hassua etten ole aiemmin tätäkään tullut ajatelleeksi, miten hyvin asiat ovatkaan!

Vierailija
342/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on läski, niin miksi ihmeessä haluaisin näyttää hoikille naisille, että olen varattu? Haku on jatkuvasti päällä. Parempaan pitää vaihtaa, ja naisella ei ole siihen mitään sanomista.

Miksi sitten et heti valitse sitä hoikkaa naista vai eikö kuitenkaan rahkeet riitä... 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia alistava ele.

Hohhoijaa

Vierailija
344/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän takia en käy naiseni kanssa kaupungilla. Ei ota yhtään huomioon sitä ettei mua kiinnosta pätkääkään jäädä katselemaan jotain Pentikin näyteikkunaa ja kävelee oikein korostetun hitaasti niin että mulla alkaa jo palella. Joku ihme pakkomielle määrätä tahti vaikka oltaisi menossa vaan parkkipaikalta ravintolaan. Käy kuitenkin lenkillä ihan päivittäin joten tiedän, että liikahtaa nopeamminkin kun vaan haluaa. Miestä kontrolloiva ele tuo tahallinen jalkojen laahaaminen.

345/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Tilanne on tuttu ja minä olen mies.

Voin sanoa että kun vaimon tai pitkäaikaisen naisen kanssa kulkee julkisesti paikoissa, niin naiselle on vaikeaa ymmärtää sitä, että kyseessä ei ole ole tilaisuus jossa saadaan ojennettua miespuolisoa haluttuun malliin ja muottiin.

Minulla oli tuiki tavallista että kun vaimon kanssa menee kauppaan niin saa kuulla huomautuksia kovaan ääneen milloin  mistäkin, niin että kyllä perhe-elämämme tulee kyllä kaikille muillekin selväksi.

Miehenä haluaisin kävellä rauhassa hyvällä tuulella ja ystävällisesti. Mies kun on nykyäänkin lähinnä naisen käskyläinen niin on miehen roolikin kadoksissa - enää mies ei voi sanoa mihinkään mitään.

Nainen ilmeisesti suhtautuu sosiaaliseen tilaan eritavoin kuin mies - nainen olettaa, että sosiaalinen tila on tila, jossa avoimesti puhellaan ja huudellaan asiat.

Mies ei välttämättä halua esittää perhe-elämäänsä kaikille muille tuntemattomille.

Vierailija
346/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-mies teki tuota, kun olin raskaana ja nauroi mulle vielä, kun pyysin hidastamaan.

Just mietin ennen kuin luin tämän kommentin, että meillä tilanne on korostunut nyt kun olen viimeisilläni raskaana. En kieltämättä ymmärrä, mitä mies harppomisellaan luulee saavuttavansa, kun joutuu joka tapauksessa odottamaan. Voin vain kuvitella miten typerältä ja moukkamaiselta se muista näyttää: ukko harppoo edellä kuin tuli perseen alla ja viimeisillään raskaana oleva, puuskuttava vaimo vaappuu naama punaisena perässä. Jos mieheltä ikinä murtuu jalka, tai meno hidastuu muutoin, niin alan itse harppomaan.

Ja ei palsta u l i t, en ole grammaakaan ylipainoinen :D. Kumpa tiede kehittyisi niin, että biologisesti mies voisi myös olla raskaana ja synnyttää, mieluusti siirtäisin tämän ajan miehen vaivoille. Miehiltä puuttuu empatiakyky, ne ei tajua asioita mitä eivät itse voi kokea.

Tuosta tuli mieleen kun itse olin raskaana, niin mies vilpittömästi kysyi minulta olenko huomannut että lyllerrän ja että jotain pitäisi tehdä asialle.

No, asialle tuli aikanaan tehtyä pikku keikka sairaalassa ja myös miesvalinnalke tuli tehtyä jotain. Ei siinä.

Vierailija
347/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä40487 kirjoitti:

Voin sanoa että kun vaimon tai pitkäaikaisen naisen kanssa kulkee julkisesti paikoissa, niin naiselle on vaikeaa ymmärtää sitä, että kyseessä ei ole ole tilaisuus jossa saadaan ojennettua miespuolisoa haluttuun malliin ja muottiin.

Minulla oli tuiki tavallista että kun vaimon kanssa menee kauppaan niin saa kuulla huomautuksia kovaan ääneen milloin  mistäkin, niin että kyllä perhe-elämämme tulee kyllä kaikille muillekin selväksi.

Miehenä haluaisin kävellä rauhassa hyvällä tuulella ja ystävällisesti. Mies kun on nykyäänkin lähinnä naisen käskyläinen niin on miehen roolikin kadoksissa - enää mies ei voi sanoa mihinkään mitään.

Nainen ilmeisesti suhtautuu sosiaaliseen tilaan eritavoin kuin mies - nainen olettaa, että sosiaalinen tila on tila, jossa avoimesti puhellaan ja huudellaan asiat.

Mies ei välttämättä halua esittää perhe-elämäänsä kaikille muille tuntemattomille.

Täh? Miten se nyt liittyy tähän kävelyaiheeseen että vaimosi on kusipää? Käveletkö sinä siis siksi etäisyyden päässä vaimosta että hän solvaa sinua julkisesti?

Vierailija
348/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex-mies teki tuota, kun olin raskaana ja nauroi mulle vielä, kun pyysin hidastamaan.

Just mietin ennen kuin luin tämän kommentin, että meillä tilanne on korostunut nyt kun olen viimeisilläni raskaana. En kieltämättä ymmärrä, mitä mies harppomisellaan luulee saavuttavansa, kun joutuu joka tapauksessa odottamaan. Voin vain kuvitella miten typerältä ja moukkamaiselta se muista näyttää: ukko harppoo edellä kuin tuli perseen alla ja viimeisillään raskaana oleva, puuskuttava vaimo vaappuu naama punaisena perässä. Jos mieheltä ikinä murtuu jalka, tai meno hidastuu muutoin, niin alan itse harppomaan.

Ja ei palsta u l i t, en ole grammaakaan ylipainoinen :D. Kumpa tiede kehittyisi niin, että biologisesti mies voisi myös olla raskaana ja synnyttää, mieluusti siirtäisin tämän ajan miehen vaivoille. Miehiltä puuttuu empatiakyky, ne ei tajua asioita mitä eivät itse voi kokea.

Tuosta tuli mieleen kun itse olin raskaana, niin mies vilpittömästi kysyi minulta olenko huomannut että lyllerrän ja että jotain pitäisi tehdä asialle.

No, asialle tuli aikanaan tehtyä pikku keikka sairaalassa ja myös miesvalinnalke tuli tehtyä jotain. Ei siinä.

Olin siis _viimeisilläni_ raskaana

Vierailija
349/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä40487 kirjoitti:

No, minä olen nainen enkä kyllä ikinä tekisi tällaista - tai hyväksyisi tätä puolisoltani. Jos puoliso huomauttelisi minulle yhtään mistään asiasta julkisesti, keskustelisin asiasta hyväntahtoisesti tasan kerran. Sitten olisi parempi asian mennä perille. En todellakaan kuuntelisi tuollaista jossain kaupassa - jos on jotain puhuttavaa suhteemme tilasta, se tehdään asiallisesti kotona kun molemmat ovat henkisesti läsnä ja samalla aaltopituudella (siis siitä että nyt puidaan jotain asiaa läpi).

Eli miksi hyväksyt tällaisen käytöksen vaimoltasi? 

Vierailija
350/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mies on 20 vuotta tyttöystäväänsä vanhempi. Hän kävelee sen takia edellä, ettei heitä luulla isäksi ja tyttäreksi, vaan menee edellä ihan kuin ei tuntisikaan tuota perässä kuvaavaa naishenkilöä.

Vierailija
351/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni teki tätä myös, mutta opetin häntä samalla tyylillä kuin koiriani: menin piiloon. Tietysti sitten kerroin myös toiveeni. On oppinut!

Vierailija
352/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa sinut uskomaan että hän kysyi asiasta vilpittömästi?

Vierailija
353/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä40487 kirjoitti:

Siksi koska jos sinua ei jatkuvasti neuvo ja ojenna, niin autotalli palaa, ja talo kärsii vesivahingon. Lisäksi kolarointia tapahtuu tämän tästä. Siksi.

Vierailija
354/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuollainen käytös kertoo miehen ajatusmaailmasta, millaisena näkee suhteen. Perässä lompsivalla miehellä on tod.näk. se kaikesta päättävä nainen, jota mies pitää ns. äidin roolissa - joojoo-mies vailla mielipiteitä. Edellä harppova mies taas on tod.näk. oman napansa ympärillä hyörivä tapaus, jolla ei pidemmässä liitossa enää välttämättä edes ole yhteyttä siihen puolisoonsa ja siitä johtuen kuvioon on tullut myös fyysinen välimatka.

Jos taas hajurakoa ei synny, mies luultavasti näkee ja kokee parisuhteen tasa-arvoisena ja pohjimmiltaan todella kunnioittaa naistaan.

Nämä pätevät yleisesti ottaen toisinkin päin käännettynä: edellä pyyhältävä nainen on suhdetta ylläpitävä moottori, toimija, kun taas perässä tulija antaa miehensä olla toimijana.

Vierailija
355/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousi muisto mieleen ex-miehestä.

Lapsemme ollessa pieni minun tuli työntää vaunuja/rattaita niin, että olin itse muutaman askeleen jäljessä ja vaunut oli miehen vieressä.

Onneksi on ex.

Vierailija
356/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä40487 kirjoitti:

Prisman vihannesosastolla kuultua; 

minkä takia sinä olet laittanut tämän pussiin?? EI KUKKAKAALIA pidä laittaa pussiin! Ota noita satsumoita, mutta katso nyt että ne on pehmeitä ja kuori on irti, sinä otat aina joukkoon niitä kovia missä kuori ei ole irti, ei niitä kukaan halua syödä, ne vaan laitetaan tuonne joukkoon että joku hölmö ostaisi, annappa minä näytän mikä on HYVÄ satsuma kun et koskaan osaa valita..

ja sitten naputus loittoni ja vaimeni hiljalleen kun siirryin eteenpäin.

Hrrrh.

Vierailija
357/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksän kanssa meni niin, että minä kävelin edeltä ja eksä seurasi parin metrin päässä kuin varjo tietämättä missä oltiin ja minne mentiin (paitsi jos ylitettiin tie, silloin se pinkoi yli kuin rusakko vaikka vihreää valoa oli ihan reilusti jäljellä). Todella ärsyttävää pidemmän päälle.

Nykyisen miehen kanssa kuljetaan yhdessä. Hän ei varmaan tajua sitä itse vaan tekee sen alitajuisesti, mutta hän "suojelee" minua liikenteeltä, eli asettuu aina minun ja autoliikenteen väliin, tarkkailee ympäristöä ja yllättävissä tilanteissa tsekkaa aina ekana että olen suojassa. Tuntuu todella hyvältä sen edellisen pupupöksyn jälkeen.

Näin itekin toimin miehenä vaimoni suhteten, mutta kun minä sen kerroin, niin pelkkää alapeukkua satoi :D 

Vierailija
358/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuollainen käytös kertoo miehen ajatusmaailmasta, millaisena näkee suhteen. Perässä lompsivalla miehellä on tod.näk. se kaikesta päättävä nainen, jota mies pitää ns. äidin roolissa - joojoo-mies vailla mielipiteitä. Edellä harppova mies taas on tod.näk. oman napansa ympärillä hyörivä tapaus, jolla ei pidemmässä liitossa enää välttämättä edes ole yhteyttä siihen puolisoonsa ja siitä johtuen kuvioon on tullut myös fyysinen välimatka.

Jos taas hajurakoa ei synny, mies luultavasti näkee ja kokee parisuhteen tasa-arvoisena ja pohjimmiltaan todella kunnioittaa naistaan.

Nämä pätevät yleisesti ottaen toisinkin päin käännettynä: edellä pyyhältävä nainen on suhdetta ylläpitävä moottori, toimija, kun taas perässä tulija antaa miehensä olla toimijana.

Ihan ok provo. Inan verran liian kärjistetty, mutta nää on nyansseja. Moneen menee varmasti kun väärä raha.

Vierailija
359/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä40487 kirjoitti:

Prisman vihannesosastolla kuultua; 

minkä takia sinä olet laittanut tämän pussiin?? EI KUKKAKAALIA pidä laittaa pussiin! Ota noita satsumoita, mutta katso nyt että ne on pehmeitä ja kuori on irti, sinä otat aina joukkoon niitä kovia missä kuori ei ole irti, ei niitä kukaan halua syödä, ne vaan laitetaan tuonne joukkoon että joku hölmö ostaisi, annappa minä näytän mikä on HYVÄ satsuma kun et koskaan osaa valita..

ja sitten naputus loittoni ja vaimeni hiljalleen kun siirryin eteenpäin.

Hrrrh.

Itse en ikinä ottaisi miestä joka e tiedä millainen on sopivan kypsä mikäkin hedelmä, vaan ostelisi raakoja.

Vierailija
360/496 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa sinut uskomaan että hän kysyi asiasta vilpittömästi?

Kasvojen ilme.