Käveleekö sinunkin miehesi 5 metriä edellä?
Tuntuuko tutulta? Isabellan miesystävä kävelee aina 5 metriä edeltä Joku miesten juttu
Isabella kuvasi huvittavan videon Tiktokkiin, joka sai jopa 1,5 miljoonaa näyttökertaa.
https://www.iltalehti.fi/iltvviihde/a/0a803a5f-dfef-446f-a52e-1e323adfb…
Oma mies tekee myös tuota.
Seuraavalla kerralla pysähdyn rauhassa kahvilaan tai johonkin bling bling putiikkiin kun mies lähtee harppomaan edelle.
Kommentit (496)
Jos nainen on läski, niin miksi ihmeessä haluaisin näyttää hoikille naisille, että olen varattu? Haku on jatkuvasti päällä. Parempaan pitää vaihtaa, ja naisella ei ole siihen mitään sanomista.
osalla on vähän rajoittunut ajattelu jalkakäytävillä kulkemiseen. Me ollaan miehen kanssa molemmat niin totuttu kulkemaan metsässä ja polkuja, että vierekkäin kävely ei ole meille se luontaisin tapa kulkea. Mies etenkin on niin vähän lenkkeillyt pitkin katuja koko elämänsä aikana, että peräkkäin kulkeminen tuntuu olevan ihan selkäytimessä. Onhan se jossain kaupungilla vähän ärsyttävää kulkea peräkanaa ja koittaa huudella jos on jotain asiaa, muttei se mistään miehen naista alistavasta asenteesta kyllä kerro mitään.
Metsässä mies kulkee usein edellä koska hänellä on ase. Metsästysajan ulkopuolella se kulkee edellä kummalla on koira remmissä, koska koiran pitää saada aina olla eka :D
Voisiko joku nostaa sen legendaarisen eksyttäjäketjun 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se eksyttäjämies-ketju vuosien takaa kadonnut täältä? Se oli pitkä ja siinä oli jos jonkinmoisia kertomuksia ilmiöstä.
Eksyttäjämies!?😂
Kuulostaa suorastaan raamatulliselta. Tokkopa ovat sielunvihollisen kätyreitä, on vain vähän vielä opittavaa sosiaalisissa taidoissa.
On kyllä hauska sana, kun sen ajattelee noin. :D Mutta siitä ketjusta - kerkesin aikoinaan lukea sen kokonaan, ennen kuin joku loukkaantunut sen kaiketi poistatti. Ne räikeimmät tapaukset olivat jo todella sairaita. Joku mies nappasi naisen passin ja lompakon ennen katoamistemppua, koska niin on muka kätevämpää. Joku toinen jäi virnistelemään johonkin puskaan piiloon, että mahtaakos tyttö pärjätä, ja sai lopulta silmittömän kilarin, kun tuntemattomat miehet olivat auttaneet. Se ketju oli vaikka kuinka pitkä. Kyllä ihmismieli voi olla vino ja musta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas ihmisillä isot ongelmat. Ette varmaan kestä juuri mitään oikeita vastoinkäymisiä suhteessanne, jos kerran miehen käveleminen jossain muualla kuin vierellänne aiheuttaa tuollaista marinaa.
Toisen kunnioittaminen ja huomioiminen ei ole suhteessa mikään pikkujuttu.
Mitä tällä on kunnioittamisen ja huomioimisen kanssa tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku nostaa sen legendaarisen eksyttäjäketjun 😀
Eksäni oli kyllä kunnon kusipää, eksyttää ruuhkassa -ketjua ei löydy enää. Tai suunnilleen noin se otsikko meni. Harmi, oli hyvää keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
osalla on vähän rajoittunut ajattelu jalkakäytävillä kulkemiseen. Me ollaan miehen kanssa molemmat niin totuttu kulkemaan metsässä ja polkuja, että vierekkäin kävely ei ole meille se luontaisin tapa kulkea. Mies etenkin on niin vähän lenkkeillyt pitkin katuja koko elämänsä aikana, että peräkkäin kulkeminen tuntuu olevan ihan selkäytimessä. Onhan se jossain kaupungilla vähän ärsyttävää kulkea peräkanaa ja koittaa huudella jos on jotain asiaa, muttei se mistään miehen naista alistavasta asenteesta kyllä kerro mitään.
Metsässä mies kulkee usein edellä koska hänellä on ase. Metsästysajan ulkopuolella se kulkee edellä kummalla on koira remmissä, koska koiran pitää saada aina olla eka :D
mitähän varten tätäkin pitää peukuttaa alas? En suosittelisi metsässä sitä kulkemaan perässäkään kuka kantaa asetta..
Ihme ongelma tääkin. Kaupungilla nappaan kädestä kiinni jos mies meinaa kiihdytellä edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuttua on. Äijä jatkoi menoaan huomauttamisesta huolimatta. Sitten en enää kulkenut perässä, vaan käännyin ympäri ja jatkoin toiseen suuntaan , jäin juttelemaan jonkun kanssa tms.
Jonkun kerran jälkeen äijä kyseli naama ihmetellen mihin olen menossa?? Joku järjenjuoksun ongelma, tyhmyys, itsekkyys, minä minä- asenne, dementia äijällä??Tein muuten samaa. Menin tahallani vaikka johonkin kahvilaan tai kauppaan, kun mies viiletti edelläni. Siitähän sitten soitti kännykällä perääni. Koulutus onnistui.
Miesparka. "Kouluttaminen" on narsistin mielenmaisemaa.
Vierailija kirjoitti:
Jösses, tulipa myötähäpeä tämän lukemisesta. :O
Itse olen 40 vuotta eräillyt lähes päivittäin, mutta osaan kuitenkin mm. syödä veitsellä ja haarukalla ja kävellä ympäristöön sopivalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-mies teki tuota, kun olin raskaana ja nauroi mulle vielä, kun pyysin hidastamaan.
Just mietin ennen kuin luin tämän kommentin, että meillä tilanne on korostunut nyt kun olen viimeisilläni raskaana. En kieltämättä ymmärrä, mitä mies harppomisellaan luulee saavuttavansa, kun joutuu joka tapauksessa odottamaan. Voin vain kuvitella miten typerältä ja moukkamaiselta se muista näyttää: ukko harppoo edellä kuin tuli perseen alla ja viimeisillään raskaana oleva, puuskuttava vaimo vaappuu naama punaisena perässä. Jos mieheltä ikinä murtuu jalka, tai meno hidastuu muutoin, niin alan itse harppomaan.
Ja ei palsta u l i t, en ole grammaakaan ylipainoinen :D. Kumpa tiede kehittyisi niin, että biologisesti mies voisi myös olla raskaana ja synnyttää, mieluusti siirtäisin tämän ajan miehen vaivoille. Miehiltä puuttuu empatiakyky, ne ei tajua asioita mitä eivät itse voi kokea.
Sinun mieheltäsi puuttuu empatiakyky, ei miehiltä yleensä. En ole ikinä eläessäni törmännyt noin moukkamaiseen mieheen kuin mistä juuri kerroit, enkä tietenkään tuhlaisi tuollaiseen aikaani yksiä treffejä enempää.
Muista puolustaa jälkikasvuasi jotta he eivät kasva empatiakyvyttömän isän vaikutuksesta ihan kieroon.
Miten jaksatte tätä paskaa...... Huohhhh...
Ei, vaan puoli askelta jäljessä
Pakko kysyä joltain jolla tämmöinen omituinen harppojamies on (ja joka jostain syystä moista käytöstä sietää):
Käveleekö mies edellä myös silloin kun seurassa on muitakin kuin vaimo? Siis jos vaikka kävelette kilsan pari ravintolaan ja mukana on myös vaimon pikkuserkku ja miehen veli, niin onko asetelma sama kuin kahdestaan kävellessä? Jos on, mitä muut läsnäolijat siihen sanovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 40 vuotta eräillyt lähes päivittäin, mutta osaan kuitenkin mm. syödä veitsellä ja haarukalla ja kävellä ympäristöön sopivalla tavalla.
öhh..kysymys lienee tottumuksesta ja tavasta enemmän kuin siitä "osaako" jotain. Tiedostamaton tapa, kuten esim Britanniassa tulee katsottua vasemmalle kun lähtee ylittämään katua. Kyllä minä "osaan" katsoa myös oikealle, mutta kun se tapa..
Myötähäpeää herättää lähinnä termi "eräillä". Se on kovin trendikästä nykyisin, se "eräily". Meille, jotka olemme syntyneet metsässä, siellä kuljetaan paikasta a paikkaan b, metsästetään, kerätään marjoja ja sieniä tai hoidetaan metsää. Vähemmän "eräillään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
öhh..kysymys lienee tottumuksesta ja tavasta enemmän kuin siitä "osaako" jotain. Tiedostamaton tapa, kuten esim Britanniassa tulee katsottua vasemmalle kun lähtee ylittämään katua. Kyllä minä "osaan" katsoa myös oikealle, mutta kun se tapa..
Myötähäpeää herättää lähinnä termi "eräillä". Se on kovin trendikästä nykyisin, se "eräily". Meille, jotka olemme syntyneet metsässä, siellä kuljetaan paikasta a paikkaan b, metsästetään, kerätään marjoja ja sieniä tai hoidetaan metsää. Vähemmän "eräillään".
:D :D Jotenkin surkuhupaisa kommentti.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas ihmisillä isot ongelmat. Ette varmaan kestä juuri mitään oikeita vastoinkäymisiä suhteessanne, jos kerran miehen käveleminen jossain muualla kuin vierellänne aiheuttaa tuollaista marinaa.
Toisen kunnioittaminen ja huomioiminen ei ole suhteessa mikään pikkujuttu.
Mitä tällä on kunnioittamisen ja huomioimisen kanssa tekemistä?
Minä ihmettelen myös. Vapaan tyylin hiihtäjänä tietää miten oman vauhdin sovittaminen vaatii sitä, että koko ajan passailee omaa rytmiään. Ei ole vaikeaa ei, mutta pitää siihen koko ajan kiinnittää huomiota.
On ihmisiä ketkä enemmän harrastaa kaupungilla maleksimista ja näyteikkunoiden katselua ja niitä ketkä eivät harrasta sitä oikein koskaan. Kaikilla ei sellainen haahuilutahti tule ihan luonnostaan sitten kun kerran vuodessa patsastellaan jossain Teneriffan lomalla ostoskujilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D :D Jotenkin surkuhupaisa kommentti.
Ohis
Vähemmän täällä Kainuussakaan kukaan puhuu eräilystä. Kaupunkilaisten huomiotaloutta koko käsite
Ohisohis
Vierailija kirjoitti:
Naisia alistava ele.
Olet katkera.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies tekee sellaista että jos kävellään vierekkäin, niin joskus vaan kylmän viileästi "kiilaa" mut ja tulee mun eteen kävelemään 🙄 oon monesti huomauttanut siitä hänelle, mutta tuntuu kuin hän ei edes tajuaisi asiaa.
Miksi puolustelet miehesi huonoa käytöstä? Sitähän tuo on, puolustelemista, kun väität, ettei hän mukamas vaan tajua asiaa. Ihan tasan tarkkaan tajuaa ja tekee sen tahallaan.
Sinäkin saisit paremman miehen, jos arvostaisit itseäsi enemmän.
Mun mies tekee sellaista että jos kävellään vierekkäin, niin joskus vaan kylmän viileästi "kiilaa" mut ja tulee mun eteen kävelemään 🙄 oon monesti huomauttanut siitä hänelle, mutta tuntuu kuin hän ei edes tajuaisi asiaa.