Käveleekö sinunkin miehesi 5 metriä edellä?
Tuntuuko tutulta? Isabellan miesystävä kävelee aina 5 metriä edeltä Joku miesten juttu
Isabella kuvasi huvittavan videon Tiktokkiin, joka sai jopa 1,5 miljoonaa näyttökertaa.
https://www.iltalehti.fi/iltvviihde/a/0a803a5f-dfef-446f-a52e-1e323adfb…
Oma mies tekee myös tuota.
Seuraavalla kerralla pysähdyn rauhassa kahvilaan tai johonkin bling bling putiikkiin kun mies lähtee harppomaan edelle.
Kommentit (496)
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuttua on. Äijä jatkoi menoaan huomauttamisesta huolimatta. Sitten en enää kulkenut perässä, vaan käännyin ympäri ja jatkoin toiseen suuntaan , jäin juttelemaan jonkun kanssa tms.
Jonkun kerran jälkeen äijä kyseli naama ihmetellen mihin olen menossa?? Joku järjenjuoksun ongelma, tyhmyys, itsekkyys, minä minä- asenne, dementia äijällä??
Tein muuten samaa. Menin tahallani vaikka johonkin kahvilaan tai kauppaan, kun mies viiletti edelläni. Siitähän sitten soitti kännykällä perääni. Koulutus onnistui.
Hmm, kyllä me kävellään rinnakkain. Yleensä minä olen se joka alkaa pinkomaan ja mies pyytää hidastamaan. Täytyypä kiinnittää huomiota
Vaimo aina teki tuota. Riippumatta omasta kävelyvauhdistani.
Nyt minulla on nuori tyttöystävä joka mielellään kulkee käsikädessä.
Vierailija kirjoitti:
Yksinelävänä miehenä joskus työpaikalla jos naispuolisen työkaverin kanssa pitänyt kävellä jonnekin, naiset tuntuvat kävelevän niin hitaasti, että tulee mieleen, jättäytyykö ne tarkoituksella vähän kauemmas eikä kävellä ikäänkuin samaa matkaa yhdessä, ettäkö ei vaan kukaan työpaikan juorupiiri luulisi että noilla on jotain keskenään... ?
Naisilla nyt vaan on lyhyemmät jalat.
Jollakin voi olla muutakin syitä hitaaseen kävelyyn.
Itse sairastuin parikymppisenä MS-tautiin enkä jaksa töissä sitä aina kaikille mainostaa. Toisinaan pelottaa kävellä yhdessä miesten kanssa kun ei tiedä meneekö jalat alta siinä vauhdissa tai kompastuuko lattiaan.
Mieslääkärit tekevät samaa. Tulevat ensin ystävällisesti hakemaan odotustilasta ja sitten laukkavat jonnekin niin, että pitää kysyä muilta potilailta, että mihin se lääkäri meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole romani, joten meillä ei nainen ole alemmassa asemassa mieheen nähden. Ihan vierekkäin kävelemme. Usein käsi kädessäkin.
Tuskin nuokaan 100 000 naista, jotka ovat kommentoineet tutuksi jutun tuohon Tiktokiin, kaikki romaneja ovat.
No onhan sitä mm. mûslim kulttuurissakin tyypillistä, että naisen katsotaan olevan miestä alempana. Siitähän tuo edellä kävely kielii.
Ei kieli. Menen töissäkin aina ensin. Se on suojelullinen ele, katsotaan edeltä onko muiden turvallista tulla.
Ihan selkäytimestä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole romani, joten meillä ei nainen ole alemmassa asemassa mieheen nähden. Ihan vierekkäin kävelemme. Usein käsi kädessäkin.
Tuskin nuokaan 100 000 naista, jotka ovat kommentoineet tutuksi jutun tuohon Tiktokiin, kaikki romaneja ovat.
No onhan sitä mm. mûslim kulttuurissakin tyypillistä, että naisen katsotaan olevan miestä alempana. Siitähän tuo edellä kävely kielii.
Ei kieli. Menen töissäkin aina ensin. Se on suojelullinen ele, katsotaan edeltä onko muiden turvallista tulla.
Kuka katsoo tuleeko takaa jokin vaara?
Mies tekee just tota! Kävelee, juoksee, polkupyöräilee, laskettelee, ihan mitä vaan ja aina pari metriä edellä. Aivan sairaan raivostuttavaa.
Jos kirin rinnalle niin mies kiristää tahtia. Vaikka väittää ettei tee niin -eli tekee niin todennäköisesti huomaamattaan. Jos haluan pysyä rinnalla niin kohta paahdetaan läkähdyttävää kyytiä.
Ei ole kivaa. Varsinkin kun mies juttelee mulle siellä kahden metrin päässä kun esim vaikka pyöräillään, höpöttää ja selittää juttujaan. En kuule muuta kuin jotain muminaa kun tuuli suhisee korvissa ja mies puhuu eteenpäin kahden metrin päässä. Huutelen vain, että jos mulle puhut niin en kuule, hiljennä vauhtia jos on jotain asiaa. No sitten mennään miehen mielestä liian hiljaa ja mies valittaa sunnuntaiköröttelystä. Juu, emme enää pyöräile yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta teinipoika tekee noin. Ihan tarkoituksella siis, kun on tyhmää kävellä äidin kanssa ja kulemma äiti on nolo ja hidas.
Joillain aikuisilla miehillä on ehkä teinin tasolle jäänyt ajatusmaailma. Suhtautuvat ehkä muutenkin vaimoon kuten äitiinsä.
Haluavat ehkä esiintyä sinkkuihmisinä, ja edellä kävellessään voivat flirttailla toisille naisille, ja rauhassa lepuutella silmiään näteissä typyköissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kävele edellä mutta vaimoni kävelee aina perässä. Todella rasittavaa, olen huomauttanut asiasta monta kertaa viimeisen parin kymmenen vuoden aikana mutta ei mene perille.
Mitä se vaimo vastaa kun huomautat asiasta?
Menetkö omia menojasi vai pidätkö kuitenkin sen tasaisen viiden-kymmenen metrin välimatkan?
Vastaa: joo joo. En minä mitään välimatkaa pidä, hänhän se siellä perässä kävelee. Eikä kyse ole nopeudesta kun aivan hyvin kestää perässä enkä minä tietenkään karkuun juokse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinelävänä miehenä joskus työpaikalla jos naispuolisen työkaverin kanssa pitänyt kävellä jonnekin, naiset tuntuvat kävelevän niin hitaasti, että tulee mieleen, jättäytyykö ne tarkoituksella vähän kauemmas eikä kävellä ikäänkuin samaa matkaa yhdessä, ettäkö ei vaan kukaan työpaikan juorupiiri luulisi että noilla on jotain keskenään... ?
Jollakin voi olla muutakin syitä hitaaseen kävelyyn.Itse sairastuin parikymppisenä MS-tautiin enkä jaksa töissä sitä aina kaikille mainostaa. Toisinaan pelottaa kävellä yhdessä miesten kanssa kun ei tiedä meneekö jalat alta siinä vauhdissa tai kompastuuko lattiaan.
Mieslääkärit tekevät samaa. Tulevat ensin ystävällisesti hakemaan odotustilasta ja sitten laukkavat jonnekin niin, että pitää kysyä muilta potilailta, että mihin se lääkäri meni.
Oisko ne epämukavat kengät, mitä pitää käytää miestä miellyttääkseen?
Kävellään käsikädessä vierekkäin yllätys. Joskus treenin jälkeen jalat tukossa ja kävelyvauhti ontuu, mies hidastaa vauhtia. Kerran harpponut edellä suhteen alussa, katsoin läpisormien meillä ollessa silloin kinaa.
Kerran treffeillä yksi mies käveli kokoajan monta metriä edessäni, se oli aivan liikaa se.
Tässä nyt on minusta keskitytty ihan liikaa siihen, että edelläkävelijällä ja perässäkävelijällä olisi erilaiset kävelynopeudet. Joo, se on varmaan yksi keissi, mutta ei minusta oikeastaan liity tähän hirveästi.
Itse olen nopea kävelijä. Minulla ei ole mitään vaikeuksia pysyä melkein puoli metriä pidemmän mieheni tavallisessa kävelyvauhdissa. Itselleni olisi mukavaa kulkea häntä nopeamminkin, sillä harrastan juoksulajeja ja ripeämpi rytmi olisi minulle kevyempi.
SEN SIJAAN kyse on siitä, että toinen ei näe vaivaa pysytellä toisen rinnalla muuttuvussa tilanteissa. Jos vaikka tulee vastaan tietyö, jossa ei mahduta kulkemaan kaksi rinnakkain ja kapeaa paikkaa lähestyy toisestakin suunnasta ihmisiä, mies vain tunkee siihen kapeikkoon kun minä joudun jäämään odottamaan, kunnes toisesta päästä päästään läpi. Näin minä jään monta metriä jälkeen. Minusta yhdessä liikkuessa tuossa tilanteessa pitäisi valita sellainen ylityshetki, että päästään läpi yhdessä, tai vaihtoehtoisesti ensin mennyt voisi jäädä odottamaan sinne missä on taas tilaa. Mies ei tällaista tee, vaan jatkaa samalla nopeudella taakseen katsomatta.
Tai jos ollaan lapsen kanssa liikkeellä ja häneltä putoaa kenkä/tutti/lelu ja pitää pysähtyä korjaamaan asia, niin minusta olisi normaalia että mies pysähtyisi kanssamme ja jatkaisi sitten kun ollaan valmiit. Sen sijaan hän jälleen harppoo eteenpäin ja on jo seuraavissa liikennevaloissa kun me pääsemme taas liikkeelle.
Ei se yhdessä liikkuminen voi olla koko ajan siitä kiinni, että toinen vähän väliä pistää juoksuksi paikatakseen toisen tolloutta.
Tuohan on aivan tuttua. Tosin kyseessä on tässä tapauksessa isäni. Käveli jo kun olin lapsi aina todella lujaa ja sai tehdä parhaansa ettei jäänyt kyydistä. Nyt kun olen aikuinen niin jatkaa samaa. Äitini myös tietää tämän liiankin hyvin. Asiaan ei myöskään vaikuta se onko kiire jonnekin vai ei. Välillä on todella paljon aikaa ja pitäisi mennä hiljaa, että aika kuluu. Sitten isäni tuskailee, kun en monta tuntia esim jonnekin lähtöön. Itse on aamulla lähes juossut sen kävelylenkin, kun joku toinen olisi mennyt hiljaa kulutellut aikaa. Samoin jos käymme isäni kanssa kaupassa niin tämä lähes juoksee sen kaupan läpi. En enää jaksa yhtään sitä touhua. Olen lapsesta asti saanut katsella. Olimme esim lomamatkoilla niin muistuu sieltä mieleen se miten kaupungilla kävelimme. Ensin isäni ns juoksee edelle. Sitten äitini siinä perässä ja yrittää samalla odottaa minua. Minä hänen jälkeensä ja välillä meillä oli joku toinen lapsi mukana (esim sukulainen). Minä sitten kerrankin häpesin isääni, kun ei odottanut erästä pulskaa lasta joka ei meistä jälkeen. Itse yritin katsoa, että pysyy mukana. Oli todella ikävää kävellä letkassa ja tuo pulska lapsi jäi jälkeen. Olimme vastuussa hänestä ja vieras iso kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Ex-mies teki tuota, kun olin raskaana ja nauroi mulle vielä, kun pyysin hidastamaan.
Just mietin ennen kuin luin tämän kommentin, että meillä tilanne on korostunut nyt kun olen viimeisilläni raskaana. En kieltämättä ymmärrä, mitä mies harppomisellaan luulee saavuttavansa, kun joutuu joka tapauksessa odottamaan. Voin vain kuvitella miten typerältä ja moukkamaiselta se muista näyttää: ukko harppoo edellä kuin tuli perseen alla ja viimeisillään raskaana oleva, puuskuttava vaimo vaappuu naama punaisena perässä. Jos mieheltä ikinä murtuu jalka, tai meno hidastuu muutoin, niin alan itse harppomaan.
Ja ei palsta u l i t, en ole grammaakaan ylipainoinen :D. Kumpa tiede kehittyisi niin, että biologisesti mies voisi myös olla raskaana ja synnyttää, mieluusti siirtäisin tämän ajan miehen vaivoille. Miehiltä puuttuu empatiakyky, ne ei tajua asioita mitä eivät itse voi kokea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollakin voi olla muutakin syitä hitaaseen kävelyyn.Itse sairastuin parikymppisenä MS-tautiin enkä jaksa töissä sitä aina kaikille mainostaa. Toisinaan pelottaa kävellä yhdessä miesten kanssa kun ei tiedä meneekö jalat alta siinä vauhdissa tai kompastuuko lattiaan.
Oisko ne epämukavat kengät, mitä pitää käytää miestä miellyttääkseen?
Ei, MS-tauti ei ole kenkätyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan. Päinvastoin, jos ei kuljeta rinnakkain, kävelee mies perässä. On vaan hitaampi kun taas itse tykkään kulkea reippaasti enkä raahustaa.
Mä vähän ihmettelen näitä kommentteja, koska jos toinen osapuoli kävelee nopeammin kuin toinen, niin välimatka heidän välillään kasvaa koko ajan, ei vain viiteen metriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka katsoo tuleeko takaa jokin vaara?
Jos menen tilan läpi huoneeseen, niin olen jo nähnyt sen tilan ennen huoneeseen astumista, ja sen ettei siellä ole vaaraa. Ikävää että puhutaan näin että olisi jotain arvostuksen puutetta. Minulla ei ainakaan ole, ja tiedän tämän itse.
Istun myös ravintoloissa jne aina niin että näen ovelle. Näin se vain on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kävele edellä mutta vaimoni kävelee aina perässä. Todella rasittavaa, olen huomauttanut asiasta monta kertaa viimeisen parin kymmenen vuoden aikana mutta ei mene perille.
Menetkö omia menojasi vai pidätkö kuitenkin sen tasaisen viiden-kymmenen metrin välimatkan?
Vastaa: joo joo. En minä mitään välimatkaa pidä, hänhän se siellä perässä kävelee. Eikä kyse ole nopeudesta kun aivan hyvin kestää perässä enkä minä tietenkään karkuun juokse.
No mutta sinun on helppo korjata tuo ongelma.
Pysähdyt odottamaan vaimoa tai kävelet hänen luokseen ja otat kädestä kiinni. Sitten jatkatte kävelyä käsi kädessä, yhdessä. 🧑🤝🧑