Onko ulkonäön haukkuminen muka rikos?
Jos sanoo jollekin ihmiselle, josta ei tykkää, että hän on mielestäni ruma, lihava, rupsahtanut, tyylitajuton, lyhyt tms. pilkallisesti, niin onko tämä muka rikos? Saako ihmiset olla niin herkkiä ulkonäkönsä kanssa? Momentti ja pykälä?
Kommentit (48)
Käypä lukemassa tuo luku 24 pykälä 9, niin huomaat (jos sinulla on luetunymmärtäminen kjnnossa), että ei ole rikos.
Miksi aikuisen ihmisen pitäisi sanoa kenellekään noita mainitsemiasi asioita. Oletko jotain 6 v. ja hiekkalaatikolla?
Joku yrittää pelotella sinua rikosilmoituksella? Sanot sille, että antaa mennä vaan. Ja että parempi onkin sinulle niin.
Yleensä heikosti artikuloivat ihmiset alkavat haukkumaan ulkonäköä. Olen huomannut.
....."no sä sä...ite oot ruma,niin". Varsinainen touchdown ja homerun samaan aikaan.👍
Mua ei oo koskaan kiinnostanu mitä oon muiden mielestä. Olen rento ihminen. En edes juurikaan panosta ulkonäköön. Oon töissä,maksan elämiseni. Mulla on lapset ja lapsien lapset. Tylkään työstäni ja kodistani .
Ei ole rikos olla idiootti, huonokäytöksinen, moukka ja typerys. Jos haluat olla sellainen ja myös näyttää sen toisille, jos haluat, että sinusta ei pidetä, niin siitä vaan haukkumaan. Rikosoikeudelliseen vastuuseen et joudu, ellet julkisesti mollaa niin, että kunnianloukkauksen kriteerit täyttyvät, mutta itsestäsi teet kusipään silti. Tai ehkä todenmukaisemmin: näytät todellisen karvasi eli sen, että olet kusipää.
Alkoi naurattamaan, taidat puhua itsestäsi.
Rummuus on kommeeta mutta tyhmee pittää välttee.