Hei sinä Helsingin kaupungin sosiaalityöntekijä, joka päätit kutsua minut tapaamisen yhden arkipäivän viiveellä
Ajatteletko miltä tuollainen yhteydenotto tuntuu?
Perjantaina minulle tuli tämän kaltainen viesti puhelimeen: Sinulle on varattu aika maanantaiksi. Tähän viestiin ei voi vastata.
Eipä tietenkään voi. Eikä voi ilmoittaa mihinkään, etten pääse tulemaan. Minulla sattuu olemaan juuri samaiseen aikaan lääkäri. Ja vaikka ei olisikaan lääkäriä, minulla voisi olla myös töitä tai opintoja - tai mitä tahansa, mitä nyt ihmisen elämään kuuluu.
Tunnen itseni jo muutenkin ihan pa*kaksi sen takia, että olen joutunut tähän pisteeseen. Se on ollut epäonnisten sattumien summa. Teen koko ajan parhaani, että elämäni muuttuisi paremmaksi: opiskelen ja käyn töissä, muun muassa.
Mutta tällaiset viestit, joiden piiloviesti on, että "meidän ei tarvitse kysellä sossupummeilta pääsevätkö he päivän varoitusajalla tapaamiseen", tuntuvat kiusanteolta. Varsinkin, kun paikalle saapumattomuus voi aiheuttaa sen, etten saa enää tarvitsemaani apua ensi kuussa.
Joten terveisiä sosiaalityöntekijälle Helsinkiin: Minäkin olen ihminen, tunteva, lihaa ja verta, ja yritän parhaani. Kohtele minua siis sen mukaisesti. Tuskin kohtelet ystäviäsi tai perhettäsikään näin ala-arvoisesti.
Kommentit (91)
Onpa ala-arvoinen aloitus. Kaikkea sitä leipä elättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen ihminen ja ei kykene kirjautumaan sinne maisaan ja laittamaan sossulleen viestiä? Mikä lastentarhalainen täällä oikein vinkuu.
Niihin sosiaalityön tapaamisiin ei voi vastata maisassa, eikä voi edes peruttaa.
Terveisin, sosiaalityöntekijä
Maisassa voi laittaa viestejä, senhän sä jo tiesitkin. t: toinen sossu
ap tietenkin korjaa nämä hirveät epäkohdat kun "valmistuu" 12 luokalta jäänyt 2 kertaa luokalleen 10 luokalla. noin tyhmää ei voi työllistää kuin viher punikki puolueet.
Vierailija kirjoitti:
Elämä menee sekaisin yhdestä tekstarista ja siitä kirjoitetaan vauvalla 10 sivua. Elämä on joillekin hankalaa.
Nää on näitä luonnevikaisia nillittäjiä.
Omituista ulinaa taas... jos sinä elät toisten rahoilla niin silloin sinä menet tasan silloin ja sinne kun sinua käsketään. Tuossahan on 3 päivää aikaa, ei pitäisi olla ongelma. Sitten kun tienaat omat rahasi, päätät myös omasta elämästäsi. Näin ei ole tällä hetkellä. Älä pure ruokkivaa kättä. Sen sijaan ole kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu ketju. Ap, joka osaa kirjoittaa oikein sujuvaa tekstiä, saa vastaansa näitä määkijöitä, jotka eivät tunne edes peruskielioppia. Väittävät vielä, että ovat työssäkäyviä veronmaksajia.
Olisi kiva tietää missä työssä tuollaisella kielitaidolla ja ulosannilla pärjää?
Vai olisiko kuitenkin niin, että eilinen ilta on mennyt dokatessa, ja täällä nyt vähän puretaan morkkista, kun naapurin Jamppa ei jäänytkään aamua pidemmälle. Voih ja nyyh.
Ei työssäkäynti vaadi täydellistä kielitaitoa, on paljon erilaisia töitä, joissa ei kirjoiteta ollenkaan tekstiä tai virheet eivät tekstissä haittaa. Eikö se ole huolestuttavampaa, että kirjoittamaan kykenevä ihminen istuu päivät netissä ja on sossun asiakas?
Aphan opiskelee yliopistossa ja käy töissäkin. Tuskin siis ihan joka hetki notkuu palstalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu ketju. Ap, joka osaa kirjoittaa oikein sujuvaa tekstiä, saa vastaansa näitä määkijöitä, jotka eivät tunne edes peruskielioppia. Väittävät vielä, että ovat työssäkäyviä veronmaksajia.
Olisi kiva tietää missä työssä tuollaisella kielitaidolla ja ulosannilla pärjää?
Vai olisiko kuitenkin niin, että eilinen ilta on mennyt dokatessa, ja täällä nyt vähän puretaan morkkista, kun naapurin Jamppa ei jäänytkään aamua pidemmälle. Voih ja nyyh.
Ei työssäkäynti vaadi täydellistä kielitaitoa, on paljon erilaisia töitä, joissa ei kirjoiteta ollenkaan tekstiä tai virheet eivät tekstissä haittaa. Eikö se ole huolestuttavampaa, että kirjoittamaan kykenevä ihminen istuu päivät netissä ja on sossun asiakas?
Aphan opiskelee yliopistossa ja käy töissäkin. Tuskin siis ihan joka hetki notkuu palstalla...
Kunhan keksii juttuja. Täällä se notkuu kaiket päivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa syy onkin postin, eikä sossun? Aika on lähetetty sinulle kirjeitse jo kuukausi sitten, posti ei vaan ole toimittanut sitä vielä. Tuo viesti, johon ei voi vastata on automaattimuistutus.
Sekin on hyvin mahdollista. Minun posteja on mennyt useasti naapurille. Paikkainen oli vielä avannut ne kaikki ja lukenut. Vasta jossain vaiheessa kävi tuomassa ne minulle.
Minä heitän roskiin jos eivät ole omia. Ihan sama onko naapuri tai entinen asukki.
Minäkin yhden entisen asukkaan kohdalla jätin palauttamatta väärään osoitteeseen tulleet postit. Tämä ei ollut muuttaessaan ilmoittanut uutta osoitetta kuntosalikeskukselle, joten lasku tuli vanhaan osoitteeseen. Sitten tuli muistutuskirje, sitten toinenkin. Lopulta ilmoitus, että.on mennyt ulosottoon. Tästä on kyllä jo vuosia. Sori :D
Vierailija kirjoitti:
Onpa ala-arvoinen aloitus. Kaikkea sitä leipä elättää.
Ja kaikille sitä palkkaa maksetaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijä Stadista täällä myös. Ap:n kannattaisi ottaa yhteyttä toimistoon heti maanantaiaamusta ja pyytää ajan vaihdosta. Omassa työssäni odotan viikoittain asiakkaita turhaan, ei peruuteta aikaa, ei edes yritetä. Joskus on tultu 40minuuttia myöhässä ja raamit kaulassa vaadittu palvelua, yleensä jätetään kokonaan tulematta. Parhaiten homma hoituu, jos ollaan yhteyksissä.
HEI SINÄ SOSSU STADISTA: MIKSI ANNATTE AJAT EDLLISENÄ ARKIPÄIVÄNÄ?
HEI SINÄ ALAMAINEN: KOSKA MINÄ VOIN.
Kappas. Taas joku Erilainen Frendi valittu Rinnekodin tuetusta asumisesta sossuun suojatyöhön.
Laitat vaan vastauksen: kiitos kutsusta, mutta aika ei käy kun on muuta menia.