Hei sinä Helsingin kaupungin sosiaalityöntekijä, joka päätit kutsua minut tapaamisen yhden arkipäivän viiveellä
Ajatteletko miltä tuollainen yhteydenotto tuntuu?
Perjantaina minulle tuli tämän kaltainen viesti puhelimeen: Sinulle on varattu aika maanantaiksi. Tähän viestiin ei voi vastata.
Eipä tietenkään voi. Eikä voi ilmoittaa mihinkään, etten pääse tulemaan. Minulla sattuu olemaan juuri samaiseen aikaan lääkäri. Ja vaikka ei olisikaan lääkäriä, minulla voisi olla myös töitä tai opintoja - tai mitä tahansa, mitä nyt ihmisen elämään kuuluu.
Tunnen itseni jo muutenkin ihan pa*kaksi sen takia, että olen joutunut tähän pisteeseen. Se on ollut epäonnisten sattumien summa. Teen koko ajan parhaani, että elämäni muuttuisi paremmaksi: opiskelen ja käyn töissä, muun muassa.
Mutta tällaiset viestit, joiden piiloviesti on, että "meidän ei tarvitse kysellä sossupummeilta pääsevätkö he päivän varoitusajalla tapaamiseen", tuntuvat kiusanteolta. Varsinkin, kun paikalle saapumattomuus voi aiheuttaa sen, etten saa enää tarvitsemaani apua ensi kuussa.
Joten terveisiä sosiaalityöntekijälle Helsinkiin: Minäkin olen ihminen, tunteva, lihaa ja verta, ja yritän parhaani. Kohtele minua siis sen mukaisesti. Tuskin kohtelet ystäviäsi tai perhettäsikään näin ala-arvoisesti.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijä Stadista täällä myös. Ap:n kannattaisi ottaa yhteyttä toimistoon heti maanantaiaamusta ja pyytää ajan vaihdosta. Omassa työssäni odotan viikoittain asiakkaita turhaan, ei peruuteta aikaa, ei edes yritetä. Joskus on tultu 40minuuttia myöhässä ja raamit kaulassa vaadittu palvelua, yleensä jätetään kokonaan tulematta. Parhaiten homma hoituu, jos ollaan yhteyksissä.
Pakotatte sinne ja ihmettelette jos joku välttelee? Hienosti toimittu, homma hoituu.
Vierailija kirjoitti:
Hahhahhaaa :D
Antoiko se sossu sulle yhteystiedoikseen vauva.fi keskustelupalstan vai miksi tänne lähettelet hälle viestejä? Tulee varmasti palaute perille, joo-o...
HE-HE. Olitpa taas hauska. Ihan naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet aktiivinen maisakäyttäjä, niin mene sinne sun ajanvarauksiin, siinä on ajanvarauksen kohdalla kaksi nappia, toinen "siirrä tapaamista" ja toinen "peru ajanvaraus".
Terveydenhuollon puolelta Apotti ei anna tehdä päälekkäisiä varauksia, ihmettelen, jos sosiaalipuolelta antaa.
Terveydenhuollon ajanvaraukset ja sosiaalipuolen ajanvaraukset eivät ole päällekkäisiä. Jos on esim. yhteinen verkosto, joudun tekemään itselleni erillisen ajanvarauksen voidakseni kirjata. t: sossu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Mitä jos laittaisit viestiä nyt tai maanantaina aamulla. Olisin vain halunnut tutustua uuteen asiakkaaseen ja käydä läpi miten voisin auttaa esim. opiskelussa tai työnhaussa.
Ja tämä pitä tehdä edellisenä päivänä?
Tuli peruutus ja sinä olet akuuttiasiakas. Ihan sama käytäntö kuin hammaslääkärissä. Yritetään vähentää tyhjiä ajanvarauksia, koska jono on pitkä.
Noista peruutusajoista kyllä soitetaan ja jos asiakasta ei saada kiinni tai hänelle aika ei käy, jatketaan soittelua seuraavalle henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Antoiko se sossu sulle yhteystiedoikseen vauva.fi keskustelupalstan vai miksi tänne lähettelet hälle viestejä? Tulee varmasti palaute perille, joo-o...
Joo, tietty ap:n olisi pitänyt laittaa viesti replynä "Tähän viestiin ei voi vastata" osoitteeseen!
Vierailija kirjoitti:
Taidan poistua nyt tästä keskustelusta. Paha mieli vain lisääntyi kun luki näitä ilkeitä kommentteja.
Turha on selittää tai yrittää uskotella, ettei tuollaisesta tapaamisesta ole sovittu koskaan. Näköjään, kun satun olemaan "sossupummi", minua ei uskota eikä haluta ymmärtää.
Sen ainakin tiedän, että kun joku päivä valmistun yliopistosta ja pääsen täältä rotkosta ylös, tulen tekemään kaiken sen eteen, että tällaisessa tilanteessa olevilla olisi parempi olla.
Elämän suunta on geenibingon ja vanhempien kasvatuksen tulos. Jos kumamtkin sattuvat epäonnistumaan, on vaikea päästä kovinkaan pitkälle. Minä olen sentään jonkun hyvän geenin voittanut, kun olen päätynyt yliopistoon. Mutta lopulta tämä tieto pitää minut vain nöyränä.
ap
Valmistu ensin ennen kuin puhut mitään muiden auttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijöillä on hyvin laaja valta ryhtyä toimenpiteisiin jos kokevat "huolta". Kun heille on annettu näin laaja valta, niin luonnollisesti he myös käyttävät sitä täysimääräisesti hyväkseen. Kansalaisen on turha kuvitella enää näkevänsä lapsiaan jos ei tanssi sosiaalityöntekijän pillin mukaan.
Ja tollaselle joku laittoi miinuksia. Jos vihaa lapsia, ehkä kannattaisi vaihtaa palstaa tai perustaa uusi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet aktiivinen maisakäyttäjä, niin mene sinne sun ajanvarauksiin, siinä on ajanvarauksen kohdalla kaksi nappia, toinen "siirrä tapaamista" ja toinen "peru ajanvaraus".
Terveydenhuollon puolelta Apotti ei anna tehdä päälekkäisiä varauksia, ihmettelen, jos sosiaalipuolelta antaa.
Terveydenhuollon ajanvaraukset ja sosiaalipuolen ajanvaraukset eivät ole päällekkäisiä. Jos on esim. yhteinen verkosto, joudun tekemään itselleni erillisen ajanvarauksen voidakseni kirjata. t: sossu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän vielä kerron: erikoissairaanhoidon piiristä olen siirtynyt yksityiselle puolelle. Ostopalveluksi taidetaan sitä kutsua, että Helsingin kaupunki maksaa sille, joka palvelun tarjoaa. Nämä tiedot eivät näy Maisassa, vaikka ovatkin helsingin kaupungin kustantamia.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityöntekijöillä on hyvin laaja valta ryhtyä toimenpiteisiin jos kokevat "huolta". Kun heille on annettu näin laaja valta, niin luonnollisesti he myös käyttävät sitä täysimääräisesti hyväkseen. Kansalaisen on turha kuvitella enää näkevänsä lapsiaan jos ei tanssi sosiaalityöntekijän pillin mukaan.
Ja tollaselle joku laittoi miinuksia. Jos vihaa lapsia, ehkä kannattaisi vaihtaa palstaa tai perustaa uusi.
Ottiko noin koville "miinukset"?
Taidat olla aika hankala ihminen :D , kaikki myötätunto niiden sossujen puolella, jotka joutuvat sun kanssa olemaan tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antoiko se sossu sulle yhteystiedoikseen vauva.fi keskustelupalstan vai miksi tänne lähettelet hälle viestejä? Tulee varmasti palaute perille, joo-o...Joo, tietty ap:n olisi pitänyt laittaa viesti replynä "Tähän viestiin ei voi vastata" osoitteeseen!
Tietty, koska mitään muitakaan keinoja toimia ei ap:n mielestä näytä olevan.
Ei voi muuta sanoa kuin että todella ilkeitä ihmisiä on olemassa. Ihan joku asioikseen tulee apta kiusaamaan tähän ketjuun. Ei voi ymmärtää. Siksi haluaisinkin tietää, että mikä teidät on tehnyt noin ilkeiksi?
Elikkä totuus tässäkin seuraava:
AP mennyt valittamaan soosiin että työttömyyskorvaus ei riitä ja mankunut avustuksia. Luvattu varata tälle lorvijalle aika, saanut kirjeen mutta nakannut arvaamattomaan roskikseen ja nyt maukuu ja valittaa kun joutuu maanantaina heräämään liian aikaisin, mitään lääkäri aikaa ei ole (Järjestelmä ei olisi tehnyt tuplavarausta ja jos on varaa käydä yksityisellä niin ei soosurahoja tarvitse, terveisin nimimerkki Koko lystin maksaja!).
Seuraavalla hallituksella kova työsarka saada tämä porukka töihin tai ainakin pois loisimasta!
Kokonaan ja kaikki tuet vastikkeellisiksi.
Energian hinta on nyt kova joten vaikka risuja keräämään ,joka ei tähän pysty niin ihan vaikka virastoon istumaan. Kuin päiväkotiin työttömät laitettava joka arkipäivä työajaksi, ainoa keino saada heidät hakemaan työtä on tehdä muutoksia tuohon loputtomaan vapaa-aikan joka heidät näin täydellisesti syrjäyttää!
Ei ole muiden tehtävä maksaa näiden elättstä, missään muualla maailmassa ei tälläistä hulluutta ole eikä se voi jatkua Suomessakaan!
laita ministeriöön ja virkarikossyyte eteen. sillä saa osan mädästä pois;vastaavalla tavalla myös ykstyiseltä puolen.
juristin kanssa postia .
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku nero ylhäällä keksiä kuntien ja Kelan voivan lähettää kutsut kirjeet päätökset ym OmaPostiin?
Ei voi, koska OmaPosti on Postin tuottama palvelu, ja OmaPosti-sopimus on Postin ja kuluttajan välinen sopimus. Meillä sairaalassa ei edes tiedetä kenellä kyseinen palvelu on käytössä ja kenellä ei, eikä meillä ole valtaa pakottaa ketään ottamaan palvelua käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän vielä kerron: erikoissairaanhoidon piiristä olen siirtynyt yksityiselle puolelle. Ostopalveluksi taidetaan sitä kutsua, että Helsingin kaupunki maksaa sille, joka palvelun tarjoaa. Nämä tiedot eivät näy Maisassa, vaikka ovatkin helsingin kaupungin kustantamia.
ap
Sitten se aika ei edes ole kaupungin sosiaalityöntekijälle, vaan jollekin muulle.
Noihin sosiaalityön juttuihin ei voi maisassa vastata, eikä niitä voi edes peruttaa. "Tätä ajanvarausta ei voi peruuttaa verkossa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Sitten se aika ei edes ole kaupungin sosiaalityöntekijälle, vaan jollekin muulle.
Mistä niin päättelet? Apn lääkäri on yksityiseltä puolelta, jonka helsingin kaupunki korvaa. Sosiaalipuoli on taas asia erikseen. Eivät ne liity mitenkään toisiinsa, ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Elikkä totuus tässäkin seuraava:
AP mennyt valittamaan soosiin että työttömyyskorvaus ei riitä ja mankunut avustuksia. Luvattu varata tälle lorvijalle aika, saanut kirjeen mutta nakannut arvaamattomaan roskikseen ja nyt maukuu ja valittaa kun joutuu maanantaina heräämään liian aikaisin, mitään lääkäri aikaa ei ole (Järjestelmä ei olisi tehnyt tuplavarausta ja jos on varaa käydä yksityisellä niin ei soosurahoja tarvitse, terveisin nimimerkki Koko lystin maksaja!).Seuraavalla hallituksella kova työsarka saada tämä porukka töihin tai ainakin pois loisimasta!
Kokonaan ja kaikki tuet vastikkeellisiksi.
Energian hinta on nyt kova joten vaikka risuja keräämään ,joka ei tähän pysty niin ihan vaikka virastoon istumaan. Kuin päiväkotiin työttömät laitettava joka arkipäivä työajaksi, ainoa keino saada heidät hakemaan työtä on tehdä muutoksia tuohon loputtomaan vapaa-aikan joka heidät näin täydellisesti syrjäyttää!
Ei ole muiden tehtävä maksaa näiden elättstä, missään muualla maailmassa ei tälläistä hulluutta ole eikä se voi jatkua Suomessakaan!
Ei ap:lla ole varaa käydä yksityisellä. Et ole ilmeisesti kuullut ostopalvelusta? Kyse on palvelusta jonka julkinen sairaanhoito ostaa yksityiseltä, koska oma palvelutuotanto ei pysty vastaamaan tarpeeseen hoitotakuun ajassa. Potilaalle tämä maksaa saman verran kuin julkisen puolen käynti maksaa. Ostopalvelu kuuluu myös maksukaton piiriin, toisin kuin yksityinen terveydenhuolto.
Taidan poistua nyt tästä keskustelusta. Paha mieli vain lisääntyi kun luki näitä ilkeitä kommentteja.
Turha on selittää tai yrittää uskotella, ettei tuollaisesta tapaamisesta ole sovittu koskaan. Näköjään, kun satun olemaan "sossupummi", minua ei uskota eikä haluta ymmärtää.
Sen ainakin tiedän, että kun joku päivä valmistun yliopistosta ja pääsen täältä rotkosta ylös, tulen tekemään kaiken sen eteen, että tällaisessa tilanteessa olevilla olisi parempi olla.
Elämän suunta on geenibingon ja vanhempien kasvatuksen tulos. Jos kumamtkin sattuvat epäonnistumaan, on vaikea päästä kovinkaan pitkälle. Minä olen sentään jonkun hyvän geenin voittanut, kun olen päätynyt yliopistoon. Mutta lopulta tämä tieto pitää minut vain nöyränä.
ap