Mitä mieltä olet inmisestä joka menee autolla kauppaan vaikka sinne on n. 1km matkaa?
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään kun kansa on läskiä. . Eri asia, jos on liikuntarajoitteita, tai tarvitsee ostaa ison määrän kerralla. Mutta kilsa on niin lyhyt matka, että sen kipaisee vaikka pari kertaa päivässä kävellen/pyörällä hakemassa kassillisen tavaraa.
Sitten ihmetellään kun kansa on läskiä kun kipaistaan kauppaan pari kertaa päivässä. Harvemmat kauppakäynnit vähentää mielijohteesta ostettavien herkkujen ostelua.
Menen välillä, silloin kun teen isot ostokset. En meinaa jaksaa raahata kasseja yksin edes autolle, saatika koko kotimatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin käyn kaupassa autolla. Käyn vain kerran tai kaksi viikossa joten ruokakasseja on 5-8. Ja tähän päälle paketit postista ja eläinten ruoat.
Julmetun iso perhe tai sitten muutama bodari kun tuollainen määrä sapuskaa menee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ihmetellään miksi ihmiset lihoaa, kun joka paikkaan liikutaan autolla.
Ei ole ollut puhetta joka paikasta, vaan kaupasta.
Jos joku ei voi vaivautua kävelemään reilu 10 min kauppaan, miten se vaivautuisi liikkumaan ilman autoa missään muualla kuin sohvan, telkkarin ja vessan välillä.
Täällä on kerrottu jo aika monta syytä miten: yksi ostaa ison määrän kerralla tai toinen haluaa pakasteet jäisinä kotiin asti joten siksi kauppa on eri asia. Minä käyn yleensä autolla kaupassa, mutta silti töissä, pankkiasioilla, kampaajalla jne. pyörällä tai kävellen. Lisäksi urheilen useita kertoja viikossa. Teoriasi siis mättää pahasti.
laiska pska. kannattaa harrastaa hyötyliikuntaa edes! mä olen joskus tosi painavien kassien kanssa kulkenut tuon matkan kun on noin kilsa isompaan kauppaan. reppu selkään, sinne painavimmat ja kaksi kättä jää vapaaksi joihin saa lisää kannettavaa. otan hyödyn irti.
Arvas jo millasia juttuja täällä, mutta missä nuo 4-10 kassin ostelijat on todellisessa elämässä?
Ei nuita näy juuri ikinä lähikaupoissa ainakaan, Oulussa siis.
Vierailija kirjoitti:
Arvas jo millasia juttuja täällä, mutta missä nuo 4-10 kassin ostelijat on todellisessa elämässä?
Kuka nyt siitä pikku lähikaupasta ostaisikaan isommat ostokset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin käyn kaupassa autolla. Käyn vain kerran tai kaksi viikossa joten ruokakasseja on 5-8. Ja tähän päälle paketit postista ja eläinten ruoat.
Julmetun iso perhe tai sitten muutama bodari kun tuollainen määrä sapuskaa menee!
Niin ja mitä paketteja tilailee jatkuvasti postista joka viikko?
En edes muista, koska olen viimeksi mennyt kauppaan kävellen. Lähimarkettiin noin 2 km matka. Läskeistä ei ole huolta, liikun joka tapauksessa koiran kanssa useampia kilometrejä päivässä.
Jaa..... Minä käyn kerran viikossa autolla kaupassa ja matkaa on 500m.
Yleensä vien vanhemmilleni 3 kassillista ruokaa ja meille 3-5 kassillista.
En todellakaan pystyisi kantamaan kaikkia kasseja vai pitäiskö ottaa kottikärryt avuksi.
Pikku ostokset haen kyllä kävellen.
Miksette tilaa ruokakasseja kotiinne vaan tungette autollanne sinne?
Vierailija kirjoitti:
Ei joka paikassa ole kotiinkuljetusta.
Vierailija kirjoitti:
Koska on auto? Miksi vaivautuisin tilaamaan ruokaa ja vielä maksamaan siitä, kun voin hypätä autoon koska tahansa ja hakea kaupasta just sitä mitä milloinkin tarvitsen?
Käyn aina autolla kaupassa riippumatta siitä, ostanko maidon ja leivän tai onko ostoksia kassikaupalla. Helppoa, nopeaa ja mukavaa.
Mitä mieltä olet inmisestä joka tekee provo aloituksia?
Vierailija kirjoitti:
Kuka nyt lähikauppaan menee. Moni autoilee Prismaan tai Citymarkettiin. Tulee ne ostokset kätevästi autolla. Asun vauraalla omakotialueella. Täällä Ei juuri kukaan kävele kauppaan. Lenkkeily on eri asia.
Jos kerran on jo hyväkuntoinen niin onneksi olkoon, ei tarvitse lisäliikuntaa.
Kallista se on kävelykin, 10 senttiä kilometri pelkät kenkäkulut ( 100€ lenkkitossut kestää noin 1000 km). Naisten korkokengillä kävely on hyvinkin autoilua kalliimpaa.
Vierailija kirjoitti:
Haluan valita tuotteet itse paikan päällä. Eikä tilaaminen ilmaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Jos kassit on täynnä, niin on paha kävellä 😁
Kassit kannattaa tyhjentää!
Miksi ostaisin erikseen jonkun pyöräkärryn kun minulla on jo auto? Kyllä senkin valmistus kuluttaa luonnonvaroja eikä monella ole mitään tiloja sellaisen säilytykseen.