Mitä mieltä olet inmisestä joka menee autolla kauppaan vaikka sinne on n. 1km matkaa?
Kommentit (133)
Kahden kilometrin autolla ajo maksaa saman mitä muovipussi kassalla.
hänellä on auto ja kortti sekös sinua persaukista vituttaa.
No, minä käyn 800m päässä olevassa Prismassa autolla. En todellakaan ala kantamaan isoja ostoksia kotiin kävellen eikä kenenkän naukuminen asiaa muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös moni vaiva ei ihan heti näy ulkopuolisille, selkä, plvet, nilkat, kädet, niska ym voi estää kassien kotiin kuljetuksen muutoin. Huimaus , ms jne estävät pyöräilyn jne..
Älä tuomitse kun et tiedä.
Tämäpä juuri. Itse näytän ulospäin urheilullisesta ja hoikalta 50 v naiselta, joka käyttää autoa ostoksilla käyntiin, vaikka ostoksia ei edes ole paljoa ja useampi kauppa alle 1 km säteellä.
Kuljen sädehoidoissa ja se ei minusta todellakaan näy ulospäin. Hiuksetkin pysyneet päässä, vaikka hoitoina sytostaatit (jo läpikäynyt) ja säteet (vielä kesken).
Ei näy ulospäin, että kivut ovat karseat eikä näy, että koska ruoka ei mene alas, niin heikottaa tosi paljon. Saan koko ajan pelätä tajun lähtemistä, sillä tosiaan tuo mustikkakeitto, mitä saan syötyä on auttamatta liian vähän....
Paino oli hoitojen alkaessa 59,5, nyt 53.
Todellakin käytän autoa mieluummin kuin olen jalkakäytävällä pötkölläni.
X-Ray
Oletko päässyt ravitsemusterapeutille, jolta voisit saada neuvoja ruokiin joita voisit lisätä mustikkakeiton lisäksi?
Olen jo kahteen kertaan tavannut ravitsemusterapeuttia. Eivät he ihmeitä voi tehdä. Jos ei saa (aina) mitenkään nieltyä, niin mitäpä he sille voivat.
Tänään ollut hyvä päivä :) Sain syötyä punaiseen maitoon tehtyä puuroa ja iso voiklöntti sekaan !!! Tämä tuli todella tarpeeseen. On ollut jo niin heikko pari päivää, että loistava homma.
Huomenna käyn ostamassa kuohukermaa ja sitä sitten "raakana". Ihan sama, mistä niitä kaloreita saa, kunhan vaan saisi. Jäätelökään ei enää uppoa :(
X-Ray
Kuulostaa hyvältä, mutta epäilyttää maitokermatuotteiden syönti. Oletko harkinnut jotain muuta niiden tilalle?
https://www.aicr.org/news/a-study-suggests-milk-increases-the-risk-of-b…
Kerran kahdessa viikossa tilaan ja haen autolla isot ruokaostokset Prismasta. Sinne on kahdeksan kilometriä. Jos kahden viikon aikana tarvitsee jotain täydennystä, ne hän pyörällä lähimmästä kaupasta, johon on kolmisen kilsaa.
Aiemmin oli toisin. Kävin lähikaupassa autolla useita kertoja viikossa. Ihan kustannussyistä olen alkanut suunnitella enemmän ja käyttää autoa vähemmän. Uskon että moni muukin voisi tehdä samoin jos heillä olisi säästöille tarvetta.
Totta kai aina autolla, ihan sama mikä matkan pituus.
Isot ostokset kerralla joita ei todellakaan voi pyörällä rehata ja lisäksi kylmäketjun pysyvyys tärkeää erityisesti kesällä! Meilläpäin näin tekevät kaikki normaalit ihmiset.
Näätkö usein miehen kantamassa painavia ruokakasseja kilsan? Kerro sitte.
Hän on avaajaa varakkaampi, älykäs ja mukavuudenhaluinen, vahva, itsenäinen persoona.
Mulla on 600 metriä kauppaan ja saan tuotua pyörällä yhden kestokassillisen ja yhden repullisen. Se riittää meidän perheessä neljäksi päiväksi kun perustarpeita on jo kaapissa. Käyn kaupassa töistä tullessa koska kauppa on matkan varrella. Matka on niin lyhyt etteivät pakasteetkaan ehdi sulaa.
Mies kulkee autolla töihin ja saa hakea maidot ym. painavat jos tarvitsee. Meillä harvoin tehdään mitään erillisiä kauppareissuja. Meillä toimii hyvin näin. Ja ollaan ihan normaaleja. (joku väitti että kaikki normaalit menevät autolla kauppaan)
Vierailija kirjoitti:
V it tua ko se sulle kuuluu millä ihminen kulkee. Huolehdi vaan omista asioistas!
No joo mut ilmastonmuutos on kaikkien yhteinen asia.
Kulumavikoja polvissa? Ne ei näy päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 600 metriä kauppaan ja saan tuotua pyörällä yhden kestokassillisen ja yhden repullisen. Se riittää meidän perheessä neljäksi päiväksi kun perustarpeita on jo kaapissa. Käyn kaupassa töistä tullessa koska kauppa on matkan varrella. Matka on niin lyhyt etteivät pakasteetkaan ehdi sulaa.
Mies kulkee autolla töihin ja saa hakea maidot ym. painavat jos tarvitsee. Meillä harvoin tehdään mitään erillisiä kauppareissuja. Meillä toimii hyvin näin. Ja ollaan ihan normaaleja. (joku väitti että kaikki normaalit menevät autolla kauppaan)
Miehesi hakee autolla painavat maidot ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös moni vaiva ei ihan heti näy ulkopuolisille, selkä, plvet, nilkat, kädet, niska ym voi estää kassien kotiin kuljetuksen muutoin. Huimaus , ms jne estävät pyöräilyn jne..
Älä tuomitse kun et tiedä.
Tämäpä juuri. Itse näytän ulospäin urheilullisesta ja hoikalta 50 v naiselta, joka käyttää autoa ostoksilla käyntiin, vaikka ostoksia ei edes ole paljoa ja useampi kauppa alle 1 km säteellä.
Kuljen sädehoidoissa ja se ei minusta todellakaan näy ulospäin. Hiuksetkin pysyneet päässä, vaikka hoitoina sytostaatit (jo läpikäynyt) ja säteet (vielä kesken).
Ei näy ulospäin, että kivut ovat karseat eikä näy, että koska ruoka ei mene alas, niin heikottaa tosi paljon. Saan koko ajan pelätä tajun lähtemistä, sillä tosiaan tuo mustikkakeitto, mitä saan syötyä on auttamatta liian vähän....
Paino oli hoitojen alkaessa 59,5, nyt 53.
Todellakin käytän autoa mieluummin kuin olen jalkakäytävällä pötkölläni.
X-Ray
Oletko päässyt ravitsemusterapeutille, jolta voisit saada neuvoja ruokiin joita voisit lisätä mustikkakeiton lisäksi?
Nyt kyllä alkoi kiinnostamaan että mitä mielestäsi se ravintoterapeutti tässä tilanteessa voi auttaa?
Itse käyn kaupassa autolla mutta muuten kävelen mielelläni. En saa rasittaa rintasyövän puoleista kättä kun siinä on ödeemaa joten tosiaan helpompi ostokset sillä kuljettaa, vien kahden talouden ruoat. Itsellä rs oli 2019.
Kuulostaa huolestuttavalta jos ei muuta syö kuin mustikkakeittoa, olen huolissani ja siksi kysyin.
Voiko sairaalasta saada ravinneliuosta tai muuta sellaista?
Niin, en tiedä millaista se on, saako sitä sen paremmin alas kuin muitakaan ruokia, ja niitähän saa apteekistakin itse ostaen. Sitä paitsi terveydenhoitokoneisto ei ehdi tällaisesta huolehtia, itse kun olin sairaalassa niin sain todella huonoa ruokaa, en pystynyt syömään sitä ruokarajoitteiden vuoksi. Eräs mies oli syönyt ruokani yhtenä päivänä! Lisäksi yksi hoitaja oli sitä mieltä että olen liian lihava ja tulen toimeen yhdellä viipaleella leipää. Olisin tarvinnut proteiinia tilani vuoksi mutta hoitajan mielestä lihavuuden hoito oli tärkeämpää kuin sairauden. Olin eristyshuoneessa eikä sinne voinut oikein tilatakaan mitään ruokaa, ehkä.
Itselleni vaikeaa oli pahoinvoinnin lisäksi(potilaat saavat kyllä pahoinvointilääkkeet ja kortisonia sytoissa) kun suun ja nielun limakalvot meni. Siihenkin on olemassa neloisliuos mutta se ei ehtinyt minulla hätiin.
Onneksi tuo on tilapäistä. Minulla paino nousi helposti hoitojen jälkeen, vaikkakin makuaistin palautumiseen meni muutamia vuosia. Hanavettä en saa edelleenkään alas mutta melkeinpä kaikkea muuta pystyn syömään.
Jos ostaa enemmän kuin repullisen ja yhden kassin verran niin ihan ok. Myöskin jos on tulossa jostain niin vaikka olisi vähän ostoksia niin on ok, että pysähtyy matkalla.
Jos taas lähtee erikseen kauppareissulle autolla ostamaan vain vähän ostoksia (esim. maitopurkki ja pari muuta asiaa) niin oletan ihmisen olevan laiska ja idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia. Kasseja voi olla viisi.
Aivan, ja niissä on vasta pelkät sipsit.
Lisäksi nomaaliin osotoslistaan kuuluu vielä 8ltk. siideriä ja 11kg suklaata tai vaihtoehtoisesti Aino-jäätelöä.
Itse menen tuon matkan autolla huonon kunnon ja ylipainon takia. Näillä helteillä olisin hiestä märkä jo saapuessani kauppaan.
No minä menen, samalla ajan autolla toki muuallekin ja kauppa on kätevästi matkan varrella, niin ei tarvi erikseen sinne sitten lähteä. Ei kiinnosta mitä mieltä muut ovat tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehesi hakee autolla painavat maidot ym.
Jos tarvitsee. Tuon maitoa itsekin. Sitäkään ei kulu paljon kun käytetään lähinnä kahvimaitona.
Mä en käsitä mihin ihmiset tarvitsevat niin järjettömästi ruokaa. Suunnittelemattomuutta, tai sitten tulee paljon hävikkiä. Meillä on kaksi teinipoikaa.
Olen jo kahteen kertaan tavannut ravitsemusterapeuttia. Eivät he ihmeitä voi tehdä. Jos ei saa (aina) mitenkään nieltyä, niin mitäpä he sille voivat.
Tänään ollut hyvä päivä :) Sain syötyä punaiseen maitoon tehtyä puuroa ja iso voiklöntti sekaan !!! Tämä tuli todella tarpeeseen. On ollut jo niin heikko pari päivää, että loistava homma.
Huomenna käyn ostamassa kuohukermaa ja sitä sitten "raakana". Ihan sama, mistä niitä kaloreita saa, kunhan vaan saisi. Jäätelökään ei enää uppoa :(
X-Ray