Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö karismaattinen ihminen itse olevansa karismaattinen? Mistä sen huomaa?

Vierailija
14.08.2022 |

Kysymys tulikin otsikossa. Erityisesti kiinnostaa, jos täällä on joku karismaattinen ihminen itse kertomassa. Eli onko täällä joku, joka kokee olevansa karismaattinen ja/tai muut ihmiset ovat hänelle näin kertoneet?

Kommentit (249)

Vierailija
141/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on nuorena kerran suoraan sanottu, että minulla on karismaa, joka sulattaa paikalleen.

Olin aika hämmästynyt, enkä ollut koskaan ajatellut että olisin sellainen.

Toinen tuttu sanoi myös, että läsnäoloni on intensiivistä.

Olen huomannut, että ihmiset jostain syystä muistavat minut, vuosikymmenienkin jälkeen. Minulla ei ole heistä muistikuvaa, että olisin tavannut.

Minuun on usein ihastuttu, opettajat, poikaystävän kaverit, tyttöystävän poikaystävät, poikaystävän isät... Kiusallista, eikä mitenkään siitä että olisin ollut kaunis.

Nykyään minua on sanottu hyväksi esiintyjäksi ym.

Se ei ole asia josta olisin tietoinen, tai jonka tiedän miten laittaa päälle, tai tietäisin mistä se tulee tai johtuu. On oikeastaan välillä pelottavaa, että ihmiset joita en tunne, muistavat minut ja asioita minusta, ja kokevat vielä tarpeelliseksi kertoa sen.

Kun en tiedä mistä se tulee, en osaa myöskään kytkeä sitä mitenkään pois.

Vierailija
142/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran Marilyn Monroe oli karismaattinen, niin sellaiset kuvailut kun luontainen johtaja tai vaikutusvaltainen puhuja eivät oikein ehkä ole sellaisia joita häneen liittäisin. Mutta järisyttävän säteilevä ja todella voimakas seksuaalinen energia hänellä oli. Joku on määritellytkin karisman nimenomaan seksuaaliseksi energiaksi. Miehillä tämä voi olla helpompi nakki kun karismaattiset miehet herättävät kunnioitusta niin miehissä kuin naisissa. Naiset haluavat panna häntä, miehet olla kuin hän. Karismaattisen naisen voi kokea jotkut uhkana itselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karismaton kirjoitti:

Vähän turhan moni pitää itseään täällä "karismaattisena". Ei se ole mikään yleinen ominaisuus, edes miehissä. Naisissa vielä harvinaisempi.

Naiset jotka ovat karismaattisia, ovat yleensä jollakin tavalla persoonaltaan miesmäisiä. Esim. rohkea seikkailijatyyppi, joka harrastaa vuorikiipeilyä tai muuta. Tai kokenut esiintyvä muusikko. Miehistäkin ehkä joku 1% on karismaattisia.

Karismaattinen on usein jonkinlainen älykkö tai ainakin piiloälykkö, usein komea/kaunis, huumorintajuinen, itsevarma, originelli eli ei koskaan pelkää tehdä tai sanoa erilailla kuin massat. Luontainen johtajatyyppi, johon kaikki huomio kiinnittyy kun he astuvat huoneeseen. Heillä on usein hauskoja sanontoja ja aforismeja, jotka he itse keksivät ja ne lähtevät leviämään niin että muutkin käyttävät niitä jne...

Tällaisia ihmisiä on hyvin hyvin vähän, alle 1% ihmisistä on tällaisia. Läheskään kaikki hyvännäköiset eivät ole karismaattisia, toisaalta kaikki karismaattiset eivät ole hyvännäköisiä. Mutta tämä on yleisempi ominaisuus miehissä kuin naisissa. Miehissäkin erittäin harvinaista. Naisissa karismaattisuus on yleensä myös lievempää ja vähemmän voimakasta, silloin harvoin kun sitä on.

Esim. Sean Connery oli karismaattinen. Tavalliset pallinaamat voivat vain unelmoida olevansa mitään tuollaista. Rocktähdet ovat usein karismaattisia, esim. David Lee Roth oli ainakin nuorempana. Volodymyr Zelenskyi on tällä hetkellä

Puhumme karismasta, emme narsismista. Arkielämässä, kun olen tavannut karismaattisen henkilön, yleensä aina ollut kyseessä vanhempi rouva.

Vierailija
144/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kait niitä vanhojen Hollywood-starojen karisman omaavia Suomessa enää ole muita kuin minä 😎

Vierailija
145/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karismaa on monenlaista. Joidenkin syttyy eniten eloon rauhallisessa keskustelussa, toisten vaikkapa laulaessa. Jokainen, joka on katsonut joskus jotain idolsia tms muistaa kyllä ihmisiä, joilla on molemmat karismat mutta myös heitä, joiden osaksi on osunut vain toinen. On hyödyllistä osata myös himmata karismansa tarvittaessa, sillä kuten joku jo mainitsikin, joskus on hyvä olla huomaamaton.

Oletan olevani jollain tavalla vetovoimainen, sillä minua lähestytään epätavallisen usein, kuka milläkin asialla. Koska olen melko taviksen näköinen, kuvittelen tämän liittyvän jonkinlaiseen karismaan. Karisman yhdistän itse siihen, että henkilö on itsensä kanssa niin sujut, että sama suhtautuminen ulottuu myös ympäristöön ja toisiin ihmisiin, ja välittömyys ja läsnäolo tunnetaan karismana. (Olen itsekin keskimäärin hyvin avoin ja onnellinen ihminen.)

Toisaalta kun on huonompi päivä, sulaudun tapettiin eikä kukaan tule hätyyttämään.

Osaatko siis tietoisesti säädellä karismaa? Vai tapahtuuko tuo itsestään – huonona päivänä et vain hehku niin paljon?

Sen lisäksi että joskus ei vaan kipinöi, osaan jonkin verran himmata. Piti opetella nuorempana ja nätimpänä, koska tilanteet, joissa käyttäydyin niin että toisesta naisesta olisi saanut ystävän, johtivatkin miesten kanssa usein väärinymmärryksiin. Olen siis opetellut pitämään etäisyyttä ja olemaan perushaalea.

Sopii miesten kanssa kommunikointiin mutta myös tilanteisiin, joissa tila on syytä antaa muille.

Vierailija
146/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

OldSchool#72 kirjoitti:

Ei kait niitä vanhojen Hollywood-starojen karisman omaavia Suomessa enää ole muita kuin minä 😎

Connery? Is it you, dear?

Vierailija
147/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karismaa on monenlaista. Joidenkin syttyy eniten eloon rauhallisessa keskustelussa, toisten vaikkapa laulaessa. Jokainen, joka on katsonut joskus jotain idolsia tms muistaa kyllä ihmisiä, joilla on molemmat karismat mutta myös heitä, joiden osaksi on osunut vain toinen. On hyödyllistä osata myös himmata karismansa tarvittaessa, sillä kuten joku jo mainitsikin, joskus on hyvä olla huomaamaton.

Oletan olevani jollain tavalla vetovoimainen, sillä minua lähestytään epätavallisen usein, kuka milläkin asialla. Koska olen melko taviksen näköinen, kuvittelen tämän liittyvän jonkinlaiseen karismaan. Karisman yhdistän itse siihen, että henkilö on itsensä kanssa niin sujut, että sama suhtautuminen ulottuu myös ympäristöön ja toisiin ihmisiin, ja välittömyys ja läsnäolo tunnetaan karismana. (Olen itsekin keskimäärin hyvin avoin ja onnellinen ihminen.)

Toisaalta kun on huonompi päivä, sulaudun tapettiin eikä kukaan tule hätyyttämään.

Osaatko siis tietoisesti säädellä karismaa? Vai tapahtuuko tuo itsestään – huonona päivänä et vain hehku niin paljon?

Sen lisäksi että joskus ei vaan kipinöi, osaan jonkin verran himmata. Piti opetella nuorempana ja nätimpänä, koska tilanteet, joissa käyttäydyin niin että toisesta naisesta olisi saanut ystävän, johtivatkin miesten kanssa usein väärinymmärryksiin. Olen siis opetellut pitämään etäisyyttä ja olemaan perushaalea.

Sopii miesten kanssa kommunikointiin mutta myös tilanteisiin, joissa tila on syytä antaa muille.

En tietenkään tunne sinua, mutta kertomasi perusteella muistutat minun serkkuani. Hän oli tiedostamattaan todella flirttaileva. Sillä luontaisella pienellä flirtillä, joka kohdistui sekä naisiin että miehiin, hän oli todella pidetty. Ja myös häneen moni rakastui. 

Ihailin kovin serkkuani ja olisin itsekin halunnut omata samanlaisen luontaisen flirtin, sillä se teki hänen elämästään paljon helpomman. :) Karismasta siinä ei kuitenkaan ollut kyse. Sitä kun ei oikein voi säädellä.

Vierailija
148/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karismaattinen henkilö onnyleensä vakuuttava puheissaan ja toiminnassaan. Mielipiteet ja kannanotot ovat perusteltuja, ja ne uskalletaan tuoda julki eriävissäkin mielipideilmastoissa. Parhaimmillaan karismaattinen henkilö luo ympärilleen luottamusta ja turvallisen ilmapiirin, kun taas negatiivisessa merkityksessä onnistuu kokoamaan taakseen myös tuhoisaa ajattelua ja toimintaa. Karisma ei ole yhteiskuntaluokkaan sidottua. Näitä ns. suuria persoonia löytyy duunarista diktaattoriin.

Vierailija
149/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka sanotte että karisma on äärettömän harvinaista: ei ole. Sinullakin on karismaa. Ero on ainoastaan siinä, mitä kukakin ihminen tarkoittaa karismaattisella ihmisellä. Tarkoittaako hän karismaattisinta 10 %, 1% vai 0,1% kuuluvaa joukkoa?

Vierailija
150/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun opiskelin vielä n. 15 vuotta sitten tunsin yhden todella karismaattisen nuoren miehen. Hän oli jotenkin aina luontaisesti läsnä kaikissa keskusteluissa, loistava kuuntelija ja hyvä puhuja itsekin. Äänensä oli pehmeä mutta silti vahva, voisi kuvailla että miehekäs, mihin varmastikin vaikutti vuosien lauluharrastus. Huumorintajuinen, mutta ei ilkeällä tavalla. Todella ystävällinen ja huomaavainen kaikkia kohtaan, mutta silti hänestä paistoi tietty päättäväisyys. Sanoisin, että luonnollisin johtajatyyppi, mitä olen koskaan tavannut.

Baarissa käynti hänen kanssaan oli mielenkiintoinen ja opettavainen kokemus. Jos en itse olisi ollut näkemässä, en uskoisi tarinoita siitä, miten magneettimaisesti veti puoleensa vastakkaista sukupuolta. Tutustuessamme hän oli jo parisuhteessa, sinkkuna olisi ollut takuuvarmasti vientiä 24/7.

Joillakin sitä karismaa siis on ja joillakin harvoilla yllin kyllin - hyvä heille. :)

M38

Vierailija
151/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karismaton kirjoitti:

Vähän turhan moni pitää itseään täällä "karismaattisena". Ei se ole mikään yleinen ominaisuus, edes miehissä. Naisissa vielä harvinaisempi.

Naiset jotka ovat karismaattisia, ovat yleensä jollakin tavalla persoonaltaan miesmäisiä. Esim. rohkea seikkailijatyyppi, joka harrastaa vuorikiipeilyä tai muuta. Tai kokenut esiintyvä muusikko. Miehistäkin ehkä joku 1% on karismaattisia.

Karismaattinen on usein jonkinlainen älykkö tai ainakin piiloälykkö, usein komea/kaunis, huumorintajuinen, itsevarma, originelli eli ei koskaan pelkää tehdä tai sanoa erilailla kuin massat. Luontainen johtajatyyppi, johon kaikki huomio kiinnittyy kun he astuvat huoneeseen. Heillä on usein hauskoja sanontoja ja aforismeja, jotka he itse keksivät ja ne lähtevät leviämään niin että muutkin käyttävät niitä jne...

Tällaisia ihmisiä on hyvin hyvin vähän, alle 1% ihmisistä on tällaisia. Läheskään kaikki hyvännäköiset eivät ole karismaattisia, toisaalta kaikki karismaattiset eivät ole hyvännäköisiä. Mutta tämä on yleisempi ominaisuus miehissä kuin naisissa. Miehissäkin erittäin harvinaista. Naisissa karismaattisuus on yleensä myös lievempää ja vähemmän voimakasta, silloin harvoin kun sitä on.

Esim. Sean Connery oli karismaattinen. Tavalliset pallinaamat voivat vain unelmoida olevansa mitään tuollaista. Rocktähdet ovat usein karismaattisia, esim. David Lee Roth oli ainakin nuorempana. Volodymyr Zelenskyi on tällä hetkellä

Tämän mukaan esim. Marilyn Monroella ei olisi ilmeisesti juuri mitään karismaa. Kaikkea palstalta oppii.

152/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen näkee jopa peilistä.

153/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karismaton kirjoitti:

Tämän mukaan esim. Marilyn Monroella ei olisi ilmeisesti juuri mitään karismaa. Kaikkea palstalta oppii.

Jeps Sean Connery.

Sophia Loren🤔

Vierailija
154/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni omasi karisman. Kaikki tulivat jotenkin hyvälle tuulelle ja kokivat turvallisuutta tämän läsnäollessa. Osasi toimia siltana ihmisten välillä.

En ole kuullut kenenkään häntä moittivan, mikä on harvinaista. Oli aidosti kiinnostunut ihmisistä ja se vaikutti. Hyväntahtoinen ja valoisa, olematta koskaan kynnysmatto. Myös voimakastahtoinen.

Vierailija
155/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karismqa voi kyllä säädellä. Jos haluaa olla tapettina se onnistuu. Jos haluaa olla vaikuttaja, onnistuu. Useinmiten tuntuu, että ihmiset pyrkii liikaakin iholle, jos ei pysty karismaa sammuttamaan hiljaisemmalle.

Vierailija
156/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni omasi karisman. Kaikki tulivat jotenkin hyvälle tuulelle ja kokivat turvallisuutta tämän läsnäollessa. Osasi toimia siltana ihmisten välillä.

En ole kuullut kenenkään häntä moittivan, mikä on harvinaista. Oli aidosti kiinnostunut ihmisistä ja se vaikutti. Hyväntahtoinen ja valoisa, olematta koskaan kynnysmatto. Myös voimakastahtoinen.

Oletko perinyt karismaa? Joko geeneissä tai mallista oppimalla?

Vierailija
157/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä näitä karismaattisia ihmisiä on paljon täällä. Itse olen huomannut, että joku ystäväni saattaa sanoa jostakin ihmisestä, että onpa karismaattinen ja itse olen täysin päinvastaista mieltä. Armolahjaa kullekin!

Muista kuitenkin että jokaista vastannutta kohti on todennäköisesti satoja tai jopa tuhansia lukijoita, et vain näe sitä moniko on lukenut

Joten oikeasti heitä on ketjussa vähän.

Vierailija
158/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
159/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman epäkarismaattisin henkilö on mielestäni Pohjois-Korean diktaattori Kim Jong Un. Tai edesmennyt isänsä.

Vierailija
160/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni mielestä olen erittäin karismaattinen. No joo tutuille, ja jos olen juonut vähän estoja pois. Muuten koen olevani seinäruusu - tiedä sitten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi