Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö karismaattinen ihminen itse olevansa karismaattinen? Mistä sen huomaa?

Vierailija
14.08.2022 |

Kysymys tulikin otsikossa. Erityisesti kiinnostaa, jos täällä on joku karismaattinen ihminen itse kertomassa. Eli onko täällä joku, joka kokee olevansa karismaattinen ja/tai muut ihmiset ovat hänelle näin kertoneet?

Kommentit (249)

Vierailija
161/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni omasi karisman. Kaikki tulivat jotenkin hyvälle tuulelle ja kokivat turvallisuutta tämän läsnäollessa. Osasi toimia siltana ihmisten välillä.

En ole kuullut kenenkään häntä moittivan, mikä on harvinaista. Oli aidosti kiinnostunut ihmisistä ja se vaikutti. Hyväntahtoinen ja valoisa, olematta koskaan kynnysmatto. Myös voimakastahtoinen.

Oletko perinyt karismaa? Joko geeneissä tai mallista oppimalla?

Enpä osaa sanoa.

Jännä kysymys.

Vierailija
162/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin narsistit ovat yleensä karismaattisia ja tietävät tämän vallan hyvin

Minussa on ja ei ole karismaa. Riippuu ehkä tilanteesta. Mielestäni karismaatinen ihminen on aidosti toisista kiinnostunut. Narsisti voi olla vaikuttava, mutta pian huomaa, onko sitä aitoa kiinnostusta. Kos sitä ei ole, vaikuttava ihminen alkaa pelottaa. Ja sit sillä pelolla saa sen huomion osakseen, minkä sit tulkitsee karismaksi.

Omalla kohdalla huomaan, että monet myös saattavat pelästyä sitä, että näen heidän lävitse. Siitä toiset tykkää, toiset ei. Jos ikinä missään sanon mitään negatiivisuuteen viittaavaa, toiset pelästyy tai paheksuu. Defenssit nousee.

Mieleltäni olen kyllä hyvää tarkoittava ja toivon, että ympärillä olevat ihmiset kokevat olonsa hyväksi ja turvalliseksi seurassani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karisma ja äly kulkee usein käsi kädessä, joten vastaan että kyllä tietää tasan tarkkaan.

Vierailija
164/249 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiennyt, ennen kuin siitä oli useampi sanonut. Nyt kyllä tunnistan paremmin ja osaan mielestäni jopa säädellä sitä.

Kun sen sytyttää voimakkaaksi, sen tuntee sellaisena sisältä tulevana lämpimänä voiman tunteena, hehkuna. Vaikea selittää. Kaikki on silloin mahdollista.

Olen pitänyt puheita ja esiintynyt. Ja jotenkin se karisman voimakas esiintulo tapahtuu siinä luonnostaan. En jännitä kuin ihan alussa ja sen jälkeen mä vaan nautin siitä esiintymisestä ja keskipisteenä olemisesta.

Jokapäiväisessä elämässä se näkyy siinä, että kuulen usein, että mun lähellä on hyvä olla. Lapset ja vanhukset rakastaa minua. Ja vaikutan kuulemma voimakkasti muiden ihmisten mielialaan. On kuulemma hyvä, että olen yleensä aina hyväntuulinen. Entinen pomo sanoi siitä ja ihmetteli sitä, etten itse sitä näe.

Vierailija
165/249 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
166/249 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiennyt, ennen kuin siitä oli useampi sanonut. Nyt kyllä tunnistan paremmin ja osaan mielestäni jopa säädellä sitä.

Kun sen sytyttää voimakkaaksi, sen tuntee sellaisena sisältä tulevana lämpimänä voiman tunteena, hehkuna. Vaikea selittää. Kaikki on silloin mahdollista.

Olen pitänyt puheita ja esiintynyt. Ja jotenkin se karisman voimakas esiintulo tapahtuu siinä luonnostaan. En jännitä kuin ihan alussa ja sen jälkeen mä vaan nautin siitä esiintymisestä ja keskipisteenä olemisesta.

Jokapäiväisessä elämässä se näkyy siinä, että kuulen usein, että mun lähellä on hyvä olla. Lapset ja vanhukset rakastaa minua. Ja vaikutan kuulemma voimakkasti muiden ihmisten mielialaan. On kuulemma hyvä, että olen yleensä aina hyväntuulinen. Entinen pomo sanoi siitä ja ihmetteli sitä, etten itse sitä näe.

Ei tuollainen välttämättä tarkoita, että sinulla erityisemmin olisi karismaa. Olet selvästikin hyväntuulinen ja positiivisen vireen omaava henkilö, joten erotut muiden mörököllien joukosta. Pidä ihmeessä siitä kiinni - hyvä ominaisuus!

Vierailija
167/249 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran Marilyn Monroe oli karismaattinen, niin sellaiset kuvailut kun luontainen johtaja tai vaikutusvaltainen puhuja eivät oikein ehkä ole sellaisia joita häneen liittäisin. Mutta järisyttävän säteilevä ja todella voimakas seksuaalinen energia hänellä oli. Joku on määritellytkin karisman nimenomaan seksuaaliseksi energiaksi. Miehillä tämä voi olla helpompi nakki kun karismaattiset miehet herättävät kunnioitusta niin miehissä kuin naisissa. Naiset haluavat panna häntä, miehet olla kuin hän. Karismaattisen naisen voi kokea jotkut uhkana itselleen.

Minä ajattelin joskus Marilynistä, että onpa paljon melua tyhjästä, kun käytännössä aika tavallisen näköisestä naisesta kyse. Olin nähnyt hänestä vain valokuvia.

Sitten kun näin hänestä ensimmäistä kertaa videokuvaa, ymmärsin hypetyksen ja minustakin tuli fani. :D

Hänellä oli aivan todella viehättävä ja valovoimainen tapa olla, ja tämä näkyy mielestäni nimenomaan videoilla eikä niinkään valokuvissa.

Isäni on aika karismaattinen, mutta hän aiheuttaa ärsyyntymistä joissain (oman ikäluokkansa) miehissä ja on joutunut lapsena ja välillä aikuisenakin kiusatuksi joidenkin miesten taholta.

Naiset taas tykkää täysin, ja itseään selvästi vanhempien tai selvästi nuorempien miesten kanssa on myös pidetty.

Muistan kun aloin jossain vaiheessa lapsuutta ihmetellä naisia, että miksi ne nauraa aina niin paljon mun isän jutuille, vaikka sen jutut on niin surkeita. :D

Hän on sellainen, että kun avaa suunsa niin kaikki kuuntelee ja ihmiset nauraa vaikka jutut olisivat huonoja.

Isäni äiti on myös tosi karismaattinen (karismaattisempi kuin isäni) ja en ole koskaan kuullut, että hän olisi ärsyttänyt ketään - ei naista eikä miestä.

Päinvastoin tuntuu, että hän saa kaiken anteeksi ja elää vaan itsevarmasti vähän omilla säännöillään ollen silti pidetty.

Toki en tiedä millaista hänellä on ollut nuorena, että onko silloin ärsyttänyt joitain?

Sen verran mitä olen kuullut muiden ihmisten häntä nuorena muistelevan, niin hyvällä ovat muistelleet ja positiiviseen sävyyn, että isoäiti oli nuorena sähäkkä nainen.

En osaa sanoa tiedostavatko isä ja isän äiti olevansa karismaattisia, he eivät ole sen tyyppisiä että miettisivät kauheasti omaa olemistaan. Tai mistä sitä tietää mitä salaa miettivät, mutta eivät ainakaan puhu itsestään juurikaan.

Vierailija
168/249 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen karismaattinen ja hyvin tietoinen siitä. Olen luonnostani loistava esiintyjä ja esiintyessäni en esitä mitään rooli vaan olen rohkeasti oma itseni virheineni kaikkineni. Se huokuu minusta kaikkialla minne kuljen. Ja minusta pidetään, koska osoitan kiinnostukseni ihmisiin aidosti. Jokainen ihminen haluaa puhua itsestään (tai lapsistaan) ja minä annan heille siihen mahdollisuuden. Mitä hyötyä tästä on? No, esimerkiksi mielenkiintoisia työtarjouksia, uusia etenemismahdollisuuksia ja yhteistyökuvioita sekä positiivinen ilmapiiri kaikkialla minne kuljen.

Vierailija
169/249 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on sanottu että vaikutan itsevarmalta vaikka olen kaikkea paitsi sitä, joten kaipa kaikki on mahdollista.

Vierailija
170/249 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin on sanottu että vaikutan itsevarmalta vaikka olen kaikkea paitsi sitä, joten kaipa kaikki on mahdollista.

Tuo tulkitaan vain olemuksesta, ja eihän olemus kerro tietenkään koko totuutta ihmisestä.

Minuakin pidetään itsevarmana ja tavallaan olenkin, vaikka minulla on haitaksi asti ongelmia poistua kotoa ja mennä ihmisten ilmoille, koska en haluaisi käyttäytyä missään, koska koen itseni usein niin vastenmieliseksi, huonoksi, epäviehättäväksi ja noloksi tyypiksi.

Minut tuntevat ihmiset ovatkin sanoneet, ettei minusta ikinä uskoisi näitä ongelmia, jos minut näkee.

Se on vain se olemus, synnynnäiset piirteet ja tapa olla, minkä muut ihmiset näkevät.

Vierailija
171/249 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo tulkitaan vain olemuksesta, ja eihän olemus kerro tietenkään koko totuutta ihmisestä.

Minuakin pidetään itsevarmana ja tavallaan olenkin, vaikka minulla on haitaksi asti ongelmia poistua kotoa ja mennä ihmisten ilmoille, koska en haluaisi käyttäytyä missään, koska koen itseni usein niin vastenmieliseksi, huonoksi, epäviehättäväksi ja noloksi tyypiksi.

Minut tuntevat ihmiset ovatkin sanoneet, ettei minusta ikinä uskoisi näitä ongelmia, jos minut näkee.

Se on vain se olemus, synnynnäiset piirteet ja tapa olla, minkä muut ihmiset näkevät.

Korjaus: haitaksi asti ongelmia poistua kotoa ja mennä ihmisten ilmoille, koska en haluaisi NÄYTTÄYTYÄ missään (puhelin korjasi näköjään tuohon, että käyttäytyä)

Vierailija
172/249 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaus: haitaksi asti ongelmia poistua kotoa ja mennä ihmisten ilmoille, koska en haluaisi NÄYTTÄYTYÄ missään (puhelin korjasi näköjään tuohon, että käyttäytyä)

:D

Vierailija
173/249 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on syvää intuitiivista oivaltamista ja läsnäoloa.Minä huomasin erityiskykyni jo teini-ikäisenä. Kykenen vaikuttamaan ihmisiin olemuksella ja puheella. Se on kuin taikaa.

Ammatissani valtava etu

Vierailija
174/249 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karismaattinen ihminen henkii hiljaisena ja vetäytyvänäkin sitä, että hän on tarinan "päähenkilö". Muuten en osaa sitä kuvailla. Eikä hän välttämättä ole hyvä ja lämmin ihminen, mutta usein on. Päähenkilötkin voivat olla sankareita tai roistoja tai jotain näiden väliltä.

Muut ihmiset haluavat jotenkin päästä hänen tarinaansa mukaan, saada päähenkilön hyväksynnän.

Jotakin tällaista se on. Kun olen hiljaa, ihmiset kuvittelevat että päässäni pyörii jotain paljon älykkäämpää kuin heidän omissa päissään. Kai karisma on osittain tällaista tunnelman luontia. Että osaa olla hiljaa ja viestittää olemuksellaan ja katseellaan että jos ottaisin osaa tähän keskusteluun sanoisin jotain todella viisasta. 😁 Voin paljastaa nyt anonyymisti ettei minulla ole mitään järkevää sanottavaa. Vain katseeni vaikuttaa viisaalta.

Vierailija
175/249 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karismaattinen ihminen voi olla vaikka se naapurin Maija tai Matti, näyttää tavalliselta mutta kun olet hänen kanssaan hetken, lumoudut hänen läsnäolostaan. Karismaattisella ihmisellä on kirkkaat silmät, äly näkyy niissä. Narsisti ei ole karismaattinen, narsismi estää kaiken luonnollisen ja karisma on luonnollista, pakottamatonta.

Vierailija
176/249 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen karismaattinen ja hyvin tietoinen siitä. Olen luonnostani loistava esiintyjä ja esiintyessäni en esitä mitään rooli vaan olen rohkeasti oma itseni virheineni kaikkineni. Se huokuu minusta kaikkialla minne kuljen. Ja minusta pidetään, koska osoitan kiinnostukseni ihmisiin aidosti. Jokainen ihminen haluaa puhua itsestään (tai lapsistaan) ja minä annan heille siihen mahdollisuuden. Mitä hyötyä tästä on? No, esimerkiksi mielenkiintoisia työtarjouksia, uusia etenemismahdollisuuksia ja yhteistyökuvioita sekä positiivinen ilmapiiri kaikkialla minne kuljen.

Tuo ei ole karismaa vaan opportunismia. Olet epäaito ja keräät vain pisteitä.

Vierailija
177/249 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailman epäkarismaattisin henkilö on mielestäni Pohjois-Korean diktaattori Kim Jong Un. Tai edesmennyt isänsä.

Siellä päin maailmaa voi olla erilaiset ilmeiden, eleiden ja kehonkielen koodit kuin länsimaissa?

Vierailija
178/249 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitler oli karismaattinen ja kiinnostunut ihmisistä.

Vierailija
179/249 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti siitä, että karismaattinen ihminen on haluttua juttuseuraa monessa eri tilanteessa. (Siis haluttu nimenomaan muiden mielestä, eikä vain mahdollisesti itsensä mielestä.)

Esim. termi "naistenmies" tai "supliikkimies" ovat usein siinä mielessä harhaanjohtavia, että tuollaiset henkilöt ovat yleensä KAIKKIEN kanssa haluttua juttuseuraa, evätkä vain naisten keskuudessa tai deittimielessä. Eli ne, jolla on hyvä flaksi vastakkaisen sukupuolen kanssa kanssa, omaavat yleensä myös laajan ystäväpiirin. Sama tietysti päinvastoin.

Vierailija
180/249 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitler oli karismaattinen ja kiinnostunut ihmisistä.

Hitler oli myös kasvissyöjä ja eläinten ystävä.

Lisäksi huhutaan, että Hitler joi myös vettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi