Miksi rehtori painostaa lasta kun me tehtiin rikosilmoitus koulussa hajonneesta kännykästä?
Lapsi oli selannut puhelintaan välitunnilla kun joku oli tönäissyt häntä. Puhelin tippui asfaltille ja pimeni. Tehtiin siitä rikosilmoitus perjantaina ja tänään saatiin tietää että rehtori oli painostanut lasta unohtamaan asia. Miksi?
Kommentit (58)
Oma vika mitä tuo kännykkändä kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Oma vika mitä tuo kännykkändä kouluun.
Se ei ole mennyt noin yli 20 vuoteen.
No käytännössähän mikäli oletettu tekijä on alle 15-vuotias niin Poliisi ei tee muuta kuin siirtää asian lastensuojeluun ja korvauksista sovitaan joko sossun tai rehtorin johdolla. Alle 12-vuotiaan tapauksessa tai mikäli tapauksessa on selkeä vahinko kyseeseen saattaa tulla se, että tekijän perheen kotivakuutus maksaa puhelimen.
Harvoin noita omaisuusvahinkoja korvataan mutta tönäisy on väkivaltaa! Opet ei myöskään saa mistään korvauksia jos kalliit housut tai oma tietokone hajoaa oppilaiden köytöksen vuoksi.
Ap lapsi on itse tiputtanut puhelimensa. Next.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin noita omaisuusvahinkoja korvataan mutta tönäisy on väkivaltaa! Opet ei myöskään saa mistään korvauksia jos kalliit housut tai oma tietokone hajoaa oppilaiden köytöksen vuoksi.
Miksi ope laittaa kalliit housut tai tuo oman koneen kouluun?
Mikä on se rikos mikä on tehty ? Teetkö aina rikosilmoituksen jos joku esim ruuhkassa vahingossa tönäisee ?
Eikö pihalla ole valvontakamerat? Rehtori pelkää ilmeisesti ylimääräistä työtä tuosta rikosilmoituksesta.
Itse rikotusta ei voi tehdä rikosilmoitusta. Itse rikotulla tavaralla ei ole myöskään palautusoikeutta. Ota vastuu omista virheistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ope laittaa kalliit housut tai tuo oman koneen kouluun?
Ihminen kai saa pukeutua, miten haluaa?
Valitettavasti ainakaan Helsingin kaupunki ei kuuntele laitehankinnoissaan opettajia. Minullakin on työkoneena läppäri, jota omassa oppiaineessani on aika turha käyttää.. Tabletti kynällä varustettuna palvelisi omaa oppiainettani.
Miten oli painostettu ja miten ajattelit todistaa rikoksen?
Vierailija kirjoitti:
Previous.
Meillä kävi niin kun poika oli seiskalla vai kasilla, tietty poika törmäsi tahallaan poikaani ja kännykkä putosi ja hajosi. Opinto-ohjaaja hoiti asian ja pojan isä soitti mulle ja korvattiin korjaus, vein korjattavaksi. Siis ennen isänsä soittoa. Hienosti tehty! Isänsä oli fiksun oloinen.
Kouluissa on niin paljon väkeä että aina siellä tulee tönityksi. Puhelinta ei pidetä huolimattomasti tungoksessa.
No jos on selkeesti toisen lapsen teosta johtuva vahinko niin kyllä sen lapsen vanhemmat ovat vastuussa. Jos ei ole kotivakuutusta joka korvaisi tai eivät suostu muuten maksamaan niin rikosilmoitus lienee ainoa tapa saada korvaus.
Vierailija kirjoitti:
MIksi NEXT! Ollaan SUomessa, puhumme suomea.
JA miksi "TIPPUU" tavarat! VESI ym neste TIPPUU, tavarat putoilevat!
Anglismit on ahterista!
Vierailija kirjoitti:
Mikä on se rikos mikä on tehty ? Teetkö aina rikosilmoituksen jos joku esim ruuhkassa vahingossa tönäisee ?
Vahingontekoon syyllistymiseen ei tarvita rikosta.
Eikä tietenkään saada häntä kiinni. Työpuhelin ohjautuu kaupungin vaihteelle. Onko koulu siis paikka missä vallitsee aivan omat lait ja normit eikä muusta yhteiskunnasta tarvitse välittää?