Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö karismaattinen ihminen itse olevansa karismaattinen? Mistä sen huomaa?

Vierailija
14.08.2022 |

Kysymys tulikin otsikossa. Erityisesti kiinnostaa, jos täällä on joku karismaattinen ihminen itse kertomassa. Eli onko täällä joku, joka kokee olevansa karismaattinen ja/tai muut ihmiset ovat hänelle näin kertoneet?

Kommentit (249)

Vierailija
61/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on karismaattinen ja on johtavassa asemassa ja pidetty johtaja. Tulee kaikkien kanssa toimeen ja ihmiset yleensä pitävät hänestä. On komea ja supliikkimies sekä älykäs. Mies on sinut itsensä kanssa ja tykkää myös olla itsekseen vaikka on seuramies ja sosiaalinen.

Vierailija
62/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni karisma on sellaista jonka voi ikään kun laittaa päälle ja sulkea. Ei karismaattiset ihmiset karismaansa ruokakaupassa esittele. Esiintymislavalla sitten napsauttaa päälle.

Tarkoitan, että yksittäisen ihmisen karismaattisuus vaihtelee, minäkin pystyn joissain tilanteessa tekemään itsestäni paljon karismaattisemman kuin olen yleensä.

Aito vahva karisma ja esiintymistaito ovat mielestäni eri asioita. Synnynnäinen karisma on kuin ominaistuoksu, sitä ei saa pois päältä edes ruokakaupassa. Esiintymistaito on siten aivan eri asia. Ja toki, toiset ovat esiintymistaidoiltaan karismaattisempia mitä toiset, mutta sitä juuri voi opetella (ja myös säädellä).

Tuntemani karismaattiset esiintyjät ovat kyllä melko ujoja. Lavalla loistavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko keskivertoa enemmän vai vähemmän karismaattinen, mutta olen huomannut oman karismani kasvavan iän myötä samaa tahtia itsetunnon ja itsensä tuntemisen kanssa. Ihmiset ovat rennompia seurassani, se on minulle kaikista iloisin muutos.

Koulukiusatusta tapettiin piiloutujasta lähdettiin liikkeelle.

Minä taas puolestani uskon, että sinua saatettiin koulukiusata juuri synnynnäisen vahvan karismasi takia. Et sopeutunut joukkoon, koska oli "erilainen". 

Minun nuorin poikani on vauvasta asti ollut jollain kummallisella karismaattinen. Tätä on sanonut sekä tutut että vieraat. Tällä hetkellä hän ei ole koulussa kavereiden kesken todellakaan se suosituin, vaan viitta vaille "tapettiin piiloutuja". Hän vain ilmeisesti ns. "haisee" erilaiselle mitä muut luokan pojat.  Ja erilaisuus on tuossa iässä pelottavaa. 

Vierailija
64/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko karismaattinen, mutta olen hyvä puhuja. Tiedän sen, koska yleisöltä on kerätty palautetta ja koska olen esiintymisellään onnistunut vakuuttamaan konkreettisesti (sain rahoitusta erääseen projektiin esiintymiseni takia). Lisäksi osa ihmisistä, joille olen esiintynyt ja joita olen ohjeistanut ovat etsineet minut sosiaalisesta mediasta jälkeenpäin kavereiksi.

En ole mitenkään erityisen hyvännäköinen (en rumakaan), mutta esimerkiksi nuorena lievästi ylipainoinen. Silti vastakkainen sukupuoli on ollut minusta poikkeuksellisen kiinnostunut, jopa kavereiden puolisot. En ole mielestäni antanut siihen mitään erityistä aihetta, mutta olen yleisesti kiinnostunut muista ihmisistä. Kuitenkin jopa hieman ujo. Eli kai ristiriitainen persoona.

Siihen, että voiko karismaa "laittaa pois päältä", niin joo. Voi luoda katseen maahan ja laittaa hartiat lysyyn ja olla kiinnittämättä muihin mitään huomiota. Silloin muutkin antavat sinun olla. Mutta se, miten se laitetaan ns. päälle, siihen en osaa vastata. Voi vain yrittää parhaansa: olla luonnollinen ja häpeämättä ja sanoa sen mitä on sanottavana rohkeasti. Se, miten sinut tulkitaan on sitten toisissa käsissä. Ei siihen voi vaikuttaa.

Mutta yksi vinkki: kun kävelet kadulla ja sulla on hyvä mieli, ajattele jotain sun lempibiisiä soimassa taustalla. Kävelet vähän eri tavalla, askeleessa on hieman enemmän pontta ja on kuin sulla kulkisi viisi kaveria vierellä. Silloin musta tuntuu hyvältä, jopa karismaattiselta. Enkä oikeastaan välitä siitä, miten muut sen kokee.

Vierailija
65/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset hakeutuvat seuraan ja ovat ystävällisiä. Saat helposti apua ja joskus tuntuu ihan älyttömältä, miten herkästi ihmiset ovat valmiita auttamaan, vaikka et oikeasti apua edes tarvitsisi. Karismaattinen ihminen näkee maailman usein hyvänä paikkana ja kokee, että ihmiset ovat toisilleen aina hyviä.

Tuo kuulostaa ulkopuolisen mielikuvalta, millaista olisi olla karismaattinen.

Yleensä karismaattiset ihmiset saavat myös kateutta osakseen samalta sukupuolelta ja kateus aiheuttaa monenlaista harmia. Vastakkainen sukupuoli yrittää käyttää hyväkseen sen kun ehtii ja vaatii huomiota.

On monenlaista karismaa tietysti olemassa, ja tuo oli vain yksi esimerkki.

Vierailija
66/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko karismaattinen, mutta olen hyvä puhuja. Tiedän sen, koska yleisöltä on kerätty palautetta ja koska olen esiintymisellään onnistunut vakuuttamaan konkreettisesti (sain rahoitusta erääseen projektiin esiintymiseni takia). Lisäksi osa ihmisistä, joille olen esiintynyt ja joita olen ohjeistanut ovat etsineet minut sosiaalisesta mediasta jälkeenpäin kavereiksi.

En ole mitenkään erityisen hyvännäköinen (en rumakaan), mutta esimerkiksi nuorena lievästi ylipainoinen. Silti vastakkainen sukupuoli on ollut minusta poikkeuksellisen kiinnostunut, jopa kavereiden puolisot. En ole mielestäni antanut siihen mitään erityistä aihetta, mutta olen yleisesti kiinnostunut muista ihmisistä. Kuitenkin jopa hieman ujo. Eli kai ristiriitainen persoona.

Siihen, että voiko karismaa "laittaa pois päältä", niin joo. Voi luoda katseen maahan ja laittaa hartiat lysyyn ja olla kiinnittämättä muihin mitään huomiota. Silloin muutkin antavat sinun olla. Mutta se, miten se laitetaan ns. päälle, siihen en osaa vastata. Voi vain yrittää parhaansa: olla luonnollinen ja häpeämättä ja sanoa sen mitä on sanottavana rohkeasti. Se, miten sinut tulkitaan on sitten toisissa käsissä. Ei siihen voi vaikuttaa.

Mutta yksi vinkki: kun kävelet kadulla ja sulla on hyvä mieli, ajattele jotain sun lempibiisiä soimassa taustalla. Kävelet vähän eri tavalla, askeleessa on hieman enemmän pontta ja on kuin sulla kulkisi viisi kaveria vierellä. Silloin musta tuntuu hyvältä, jopa karismaattiselta. Enkä oikeastaan välitä siitä, miten muut sen kokee.

Koko tekstisi huokuu juuri sitä synnynnäistä karismaa. :) 

Vierailija
67/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some aikana karismalla voi tehdä itselleen urankin. Osallistuu tositeeveeseen jonka voittaa ihan karismansa takia ja siitä lähtee. Muutama tulee mieleen.

Vierailija
68/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karisma työelämässä tarkoittaa kykyä puhua pashaa sujuvasti, eli lupailla kaiken tekemättä mitään. Työpaikallani näitä riittää ja muut ovat oppineet että kun joku karismaattisesta avaa suunsa, niin muut joutuvat tekemään työn. Jos onnistut, niin kunnian ottaa karismaattinen, jos epäonnistut niin saat kaiken paskan niskaan.

Vierailija
69/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän puhujan 'karisma' on opeteltavissa oleva asia, kun opettelee puhumaan yleisöä kiinnostavasti.

Mutta on myös synnynnäistä karismaa joka näkyy jo lapsena.

Ehkä karisma on myös 'katsojan silmässä', kuten kauneuskin. Joku on jonkun mielestä karismaattinen ja jonkun toisen mielestä ei yhtään. 

Vierailija
70/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama muuten täällä. Nuorena olin tukevahko ja mulla oli lyhyt, poikamainen tukka, olin ujo ja koulussa niitä vähiten suosittuja. En minkään määritelmän mukaan ollut hyvännäköinen. Silti vastakkainen sukupuoli oli kovasti kiinnostunut, heistä jopa ne kaikista suosituimmat. Edelleenkin mietin miten tuo oli mahdollista.

Sittemmin ulkonäköni parani huomattavasti ja tuntemattomatkin miehet alkoivat ottamaan kontaktia, jossain vaiheessa jopa niin paljon että koin sen ahdistavaksi. Osa ihmisistä ei ilmeisesti usko että Suomessa tuntemattomat miehet tulevat kyselemään treffeille, mutta mun kokemuksen mukaan se ei edes ole harvinaista.

Vierailija
71/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aira Samulin on hyvin karismaattinen, kysyi minulta joskus tietä. En heti tunnistanut mutta ajattelin että onpa karismaattinen ihminen.

Hän ilmeisesti päätti sitten olla sinulle ystävällinen. Itse olen tavannut useamman kerran ja esim. esiintymispaikkojen henkilökunnalle on varsin tyly ja karisma ei tulisi hänestä ensimmäisenä mieleen.

Vierailija
72/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko hyviä flirttailemaan? Siinä tilanteessa jokainen mielestäni ikään kuin kääntää oman karismansa täysille. Mutta olisi totaalisen uuvuttavaa olla tuossa tilassa aina.

Vierailija
73/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset hakeutuvat seuraan ja ovat ystävällisiä. Saat helposti apua ja joskus tuntuu ihan älyttömältä, miten herkästi ihmiset ovat valmiita auttamaan, vaikka et oikeasti apua edes tarvitsisi. Karismaattinen ihminen näkee maailman usein hyvänä paikkana ja kokee, että ihmiset ovat toisilleen aina hyviä.

Tuo kuulostaa ulkopuolisen mielikuvalta, millaista olisi olla karismaattinen.

Yleensä karismaattiset ihmiset saavat myös kateutta osakseen samalta sukupuolelta ja kateus aiheuttaa monenlaista harmia. Vastakkainen sukupuoli yrittää käyttää hyväkseen sen kun ehtii ja vaatii huomiota.

On monenlaista karismaa tietysti olemassa, ja tuo oli vain yksi esimerkki.

Minusta nuo sinun esimerkkisi taas kuulostavat kauniin ulkonäön kylkijäisiltä, eivät karismalta. Karisma on tietynlaista pyhyyttä, joka myös myös jonkin verran suojaa kantajaansa. Ihmiset haluavat nauttia tuon voiman vaikutuspiiristä.

Vierailija
74/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenlaista hyvää esiintyjää ja viihdyttäjää on tullut livenä nähtyä mutta Kirkalla oli kyllä sellaista karismaa, että erottui joukosta. Otti koko tilan haltuun ja jotenkin loisti, ei siis mikään ulkoinen asia hänessä vaan koko olemus.

Vierailija
75/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä olenko keskivertoa enemmän vai vähemmän karismaattinen, mutta olen huomannut oman karismani kasvavan iän myötä samaa tahtia itsetunnon ja itsensä tuntemisen kanssa. Ihmiset ovat rennompia seurassani, se on minulle kaikista iloisin muutos.

Koulukiusatusta tapettiin piiloutujasta lähdettiin liikkeelle.

Minä taas puolestani uskon, että sinua saatettiin koulukiusata juuri synnynnäisen vahvan karismasi takia. Et sopeutunut joukkoon, koska oli "erilainen". 

Minun nuorin poikani on vauvasta asti ollut jollain kummallisella karismaattinen. Tätä on sanonut sekä tutut että vieraat. Tällä hetkellä hän ei ole koulussa kavereiden kesken todellakaan se suosituin, vaan viitta vaille "tapettiin piiloutuja". Hän vain ilmeisesti ns. "haisee" erilaiselle mitä muut luokan pojat.  Ja erilaisuus on tuossa iässä pelottavaa. 

Onpa todella surullista kuulla, että poikaasi noin kohdellaan. :( Näkeehän sitä joskus aikuisillakin, että joskus säteilevän ihmisen hehku yritetään väkisin sammuttaa ja piilottaa porukalla. Joku siinä provosoi. Ihmiset ovat välillä uskomattoman ilkeitä ja inhottavia olentoja.

Vierailija
76/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aira Samulin on hyvin karismaattinen, kysyi minulta joskus tietä. En heti tunnistanut mutta ajattelin että onpa karismaattinen ihminen.

Hän ilmeisesti päätti sitten olla sinulle ystävällinen. Itse olen tavannut useamman kerran ja esim. esiintymispaikkojen henkilökunnalle on varsin tyly ja karisma ei tulisi hänestä ensimmäisenä mieleen.

Minulle hän oli tosiaan todella ystävällinen. Ikävää, jos hänessä on tuollainenkin puoli.

Vierailija
77/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karismaattinen ihminen henkii hiljaisena ja vetäytyvänäkin sitä, että hän on tarinan "päähenkilö". Muuten en osaa sitä kuvailla. Eikä hän välttämättä ole hyvä ja lämmin ihminen, mutta usein on. Päähenkilötkin voivat olla sankareita tai roistoja tai jotain näiden väliltä.

Muut ihmiset haluavat jotenkin päästä hänen tarinaansa mukaan, saada päähenkilön hyväksynnän.

Vierailija
78/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karismaattiset ihmiset on yleensä narsisteja.

Vierailija
79/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karismaattiset ihmiset on yleensä narsisteja.

Jollakin oli tästä aiheesta hyvä kommentti, jossa perusteli miten nimenomaan eivät ole.

Vierailija
80/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain oma ajatus mutta ajattelen että karismaattinen ihminen on hyvin tietoinen olemassaolostaan ja muiden ihmisten olemassaolosta. Siksi karismaattisuutta esiintyy näyttelijöillä ja ihmismielen ammattilaisilla, tarkkanäköisillä ja tunneälyisillä usein, he kun voivat hallita ja tarkkailla itseään ja eleitään ja kaikkea eri tavalla. He eivät vain "ole".

Kyllä siinä alkaa havaita kun muut ihmiset huomaavat helposti, peilaavat tekemisiä, suhtautuvat jotenkin eri tavalla. Sanoisin että karismaattinen henkilö on tietoinen tästä lähes aina, jos on epäsosiaalisia taipumuksia, tätä voi käyttää väärinkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän