Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietääkö karismaattinen ihminen itse olevansa karismaattinen? Mistä sen huomaa?

Vierailija
14.08.2022 |

Kysymys tulikin otsikossa. Erityisesti kiinnostaa, jos täällä on joku karismaattinen ihminen itse kertomassa. Eli onko täällä joku, joka kokee olevansa karismaattinen ja/tai muut ihmiset ovat hänelle näin kertoneet?

Kommentit (249)

Vierailija
41/249 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karisma on synnynnäistä johtajuutta, jonka voi ottaa halutessaan käyttöön. En tarkoita työpaikan pomoa tai valtionjohtajaa. Vaan kun tilassa on ihmisiä, ketä automaattisesti seurataan ja kuka määrittää eniten yleistä mielipidettä

Vierailija
42/249 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä v i t t u on karisma? Noin niin kuin TOSIELÄMÄSSÄ, oikeassa ihmisessä, ei Googlen teksteissä.

Korjatkaa jos joku on eri mieltä. Sisäistä säteilyä hohtava ihminen. Sellainen jonka läsnäolo on suurta ja kiehtovaa ja ihmiset kuuntevat ja seuraavat tällaista henkilöä. Hänet huomataan, vaikkei tekisi mitään erikoista.

Animaatiohahmollakin voi mielestäni olla karismaa, Mufasa tulee heti mieleen.

Meitsi diggaa siitä apinasta. No oikeasti piti vastata Riki Hopeanuolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/249 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt

Vierailija
44/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään karismaattiseksi luulevat ovat ylimielisiä päsmäreitä kaikki

Vierailija
45/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan karisman käsittääkseni, sillä ihmiset hakeutuvat seuraani, vaikka pyrkisin olemaan taustalla. Tarjotaan ns johtajan roolia, vaikka se ei ole minulle mieluista. Omien polkujen kulkija olen ollut ehkä aina enkä kovin perusta, mitä minusta kukin on mieltä. Ja kyllähän nämä juoruajat aistii aikalailla samantien, joilla on tarve laittaa kapuloita rattaisiin, kun vie heiltä ilmeisesti jotain huomiota..

Vierailija
46/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitler oli karismaattinen.

Vierailija
47/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antikarismaattinen. Ihmiset ilkeilee ja suorastaan kiusaa. Jos tarvitsen apua, voin olla varma, etten saa sitä. Ilmeisesti persoonani ärsyttää. Ja varsinkin se, etten vastaa pahaan pahalla tuntuu v** uttavan.

Vierailija
48/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa myös mustaa karismaa, pahuuden, ilkeyden ja kielteisten ominaisuuksien karismaa, haluttiin tai ei ...

Pahuus ja sen voima ja aitous kai kiehtovat

Kysymys on aitoudesta.

Ajatelmani: mikään epäaito ei ole karismaattista, kaikki aito ei ole karismaattista.

Vierailija
49/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän olevani karismaattinen ja minua on usein kuvailtu sellaiseksi . Ulkomuodoltani olen semmoinen, että jotkut jopa ovat haukkuneet rumaksi,eli siitä ei todellakaan ole kyse.

Uskoisin että suurin osa siitä on itsetuntoa, jota ei pönkitetä muiden kustannuksella. En aseta itseäni kenenkään yläpuolelle, en vähättele itseäni enkä muita. Kohtaan ihmiset ihmisinä ja aidolla kunnioituksella.

Vierailija
50/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitler oli karismaattinen.

Ja ujo mies, Carl Jungin psykoanalyysin mukaan. Yhden ujon miehen viha muutti koko maailman. Ajatella.

Vierailija
51/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä näitä karismaattisia ihmisiä on paljon täällä. Itse olen huomannut, että joku ystäväni saattaa sanoa jostakin ihmisestä, että onpa karismaattinen ja itse olen täysin päinvastaista mieltä. Armolahjaa kullekin!

Vierailija
52/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

N, 42v kirjoitti:

Tiedän olevani karismaattinen ja minua on usein kuvailtu sellaiseksi . Ulkomuodoltani olen semmoinen, että jotkut jopa ovat haukkuneet rumaksi,eli siitä ei todellakaan ole kyse.

Uskoisin että suurin osa siitä on itsetuntoa, jota ei pönkitetä muiden kustannuksella. En aseta itseäni kenenkään yläpuolelle, en vähättele itseäni enkä muita. Kohtaan ihmiset ihmisinä ja aidolla kunnioituksella.

"Ulkomuodoltani olen semmoinen, että jotkut jopa ovat haukkuneet rumaksi,eli siitä ei todellakaan ole kyse."

Siis mistä "siitä" ei ole kyse?

Vierailija
53/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskittynyt karisma: läsnäolo, kuuntelutaidot, kehonkielen hyödyntäminen ymmärtämisen osoittamisessa, arvostuksen osoittaminen, aito kiinnostus toisia kohtaan, näkyy käytöksessä

Ystävällinen karisma: lämminhenkisyys, ehdoton hyväksyntä, saa ihmiset tuntemaan itsensä rakastetuiksi ja tervetulleiksi, huokuu kasvoilta ja silmistä

Visionäärinen karisma: inspiroiva, saa uskomaan, itsevarmuus, intohimo visiota kohtaan, ajaa asioita eteenpäin, näkyy käytöksessä ja kehonkielessä, ulkoisella olemuksella ei ole merkitystä

Auktoriteettinen karisma: voimakkain tyylilaji, voi näkyä hyvässä tai pahassa (esim. Dalai Lama vs. Hitler), ihmisten primitiiviset reaktiot, perustuu valtaan ja uskomukseen, arvioidaan kehonkielen, olemuksen, aseman ja muiden ihmisten suhtautumisen perusteella, kehonkieli edellä mainituista merkittävin

https://esseepankki.proakatemia.fi/mita-saapuu-tilaan-kun-sina-saavut-t…

Täyttä asiaa tuo linkin Cabanen teksti.

Karisma on siinä tieteellisesti pilkottu osiin ja kuvailtu selkeästi.

Ja sitä tosiaan voi harjoitella!

Asiaa 110 %, eli harvinaista 2022...

Vierailija
54/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketkä mielestänne ovat karismaattisia ihmisiä, esim. julkkiksista? Toki julkkiksista varmaan lähes kaikki jossain määrin, mutta niin että erottuisi siitäkin joukosta?

Samuli Putro

Ei todellakaan. Korostettu nöyryys, on falski kuin mikä. Kieli ruskeana joka suuntaan.

Jossain haastattelussa kertoi, miten joku muori oli tullut kehumaan häntä kun hän onkin niin mukava julkkikseksi. Mikähän superstara luulee olevansa.

Eihän mikään noista asioista tarkoita, ettei olisi karismaattinen. Itse asiassa kommenttisi vahvisti näkemystäni. Yleensä karismaattinen ihminen jakaa vahvasti mielipiteitä, joko häntä vihataan tai rakastetaan.

Vierailija
55/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni karisma on sellaista jonka voi ikään kun laittaa päälle ja sulkea. Ei karismaattiset ihmiset karismaansa ruokakaupassa esittele. Esiintymislavalla sitten napsauttaa päälle.

Tarkoitan, että yksittäisen ihmisen karismaattisuus vaihtelee, minäkin pystyn joissain tilanteessa tekemään itsestäni paljon karismaattisemman kuin olen yleensä.

Vierailija
56/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karisma on jotain, joka välittyy ja säteilee sanattomasti muille ihmisille. Kun karismaattinen ihminen astuu tilaan, sen tuntee, sitä ei vain näe tai kuule. Karismaattinen ihminen on aina voimakkaasti läsnä.

Tämä. Karisma ei ole luonteenpiirre tai persoonallisuustyyppi, sillä karismaattisia ihmisiä löytyy kaikenlaisista luonteista ja temperamenteista. 

Ehkä karismaattinen ihminen vain on läpikoteensa sinut itsensä kanssa? Muistan aina isotätini, joka sai pelkällä hiljaisella läsnäolollaan kaikille rauhallisen olon. Tai isäni, pienikokoinen, sanansa tarkasti valitseva mies, jonka huoneeseen tulo sai ihmiset usein kääntymään ja katsomaan, vaikka sanaakaan hän ei lausunut.

Minun mielestäni melko harva julkkis on aidosti karismaattinen, vaan itse julkkis -status tekee sen. Toki poikkeuksiakin löytyy Oma kokemukseni on, että aidolla synnynnäisellä karismalla "siunattu" ihminen ei useinkaan ole se porukan supliikkisankari ja hauskuuttaja, vaan itse asiassa se melko rauhallinen henkilö.

Minua on monesti sanottu karsimaattiseksi, mutta rehellisyyden nimissä en sitä kyllä itse koe mitenkään ihmeemmin olevani. Kyse on enemmänkin esiintymistaidosta, jonka voin halutessa kytkeä päälle ja pois. Aitoa karismaa se ei ole.

Vierailija
57/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liam Neeson on äärimmäisen karismaattinen Oscar Schindlerinä elokuvassa Schindlerin lista.

Pyörittää jopa valtaa uhkuvia kovia natsiupseereja.

Eli vallalla, rahalla, suhteilla, taidolla ja karismallaan saa heidätkin ns taskuunsa.

Noin käyttäytyvä henkilö saisi aina joukot seuraamaan itseään.

Vierailija
58/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni karisma on sellaista jonka voi ikään kun laittaa päälle ja sulkea. Ei karismaattiset ihmiset karismaansa ruokakaupassa esittele. Esiintymislavalla sitten napsauttaa päälle.

Tarkoitan, että yksittäisen ihmisen karismaattisuus vaihtelee, minäkin pystyn joissain tilanteessa tekemään itsestäni paljon karismaattisemman kuin olen yleensä.

Aito vahva karisma ja esiintymistaito ovat mielestäni eri asioita. Synnynnäinen karisma on kuin ominaistuoksu, sitä ei saa pois päältä edes ruokakaupassa. Esiintymistaito on siten aivan eri asia. Ja toki, toiset ovat esiintymistaidoiltaan karismaattisempia mitä toiset, mutta sitä juuri voi opetella (ja myös säädellä).

Vierailija
59/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketkä mielestänne ovat karismaattisia ihmisiä, esim. julkkiksista? Toki julkkiksista varmaan lähes kaikki jossain määrin, mutta niin että erottuisi siitäkin joukosta?

Johnny Depp on mielestäni äärimmäisen karismaattinen, Alan Rickman.

Vierailija
60/249 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä. Kyllä karismaattinen ihminen erottuu joukosta vaikka ruokakaupassakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme