Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kommentoi painoani enkä pääse yli asiasta

Vierailija
14.08.2022 |

Taustaa: itselläni ollut joskus lievä syömishäiriö tms, jolloin vahdin painoani joka päivä ja stressasin asiaa hirveästi ja tarkkailin syömisiäni koko ajan. Päätin sitten jossain vaiheessa että en enää käy vaaassa ja otan rennommin enkä ajattele painoa enää. Tuolloin painoin noin 60 kg. Olen onnistunut mielestäni pääsemään eroon tästä painoasiasta ja ollut onnellinen ja tyytyväinen itseeni monta vuotta. Samat vaatteet ovat koko ajan mahtuneet hyvin päälleni joten olen ajatellut että en ole juuri lihonut ja olen ihan sopivan kokoinen.

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä neljä vuotta. Olen sanonut hänelle että en halua käydä vaaassa, että minun on paljon helpompi olla kun en seuraa tai tiedä omaa painoani ja tiedän kyllä vaatteistani jos lihon, sitten laihdutan. En tarvitse vaakaa. No tässä yhtenä aamuna oltiin sängyllä ja makasin siinä miehen päällä ja hän sanoi sitten että sinä painat varmaan 65 kiloa. No eipä siihen muuta tarvittu, sen jälkeen minulla on ollut koko ajan sellainen olo että olen lihava ja näytän miehen mielestä läskiltä.

Minusta hänen kommenttinsa oli tarpeeton ja loukkaava, varsinkin kun olen kertonut hänelle että en halua tietää painoani enkä varsinkaan sitä että näytän hänen mielestään lihavammalta kuin omasta mielestäni olen. Tuntuu myös pahalta että hän on katsonut mielessään tarpeelliseksi arvioida sitä paljonko minä painan ja sanoa siitä vaikka tietää tämän entisen ongelmani.

En oikein tiedä miten pääsisin tästä eteenpäin. Tiedän että niille joilla ei ole painoasian kanssa ongelmia, tämä on pikkujuttu, mutta ehkä joku ymmärtää miltä minusta tuntuu. Olo on nyt kamala enkä oikein tiedä miten eteenpäin, minusta tuntuu että olen läski mieheni ja itseni silmissä ja pitää varmaan alkaa laihikselle.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, ei paha kommentti, mutta ei toisen painoa saa kommentoida.

Minä olin lihonut 30kg, ja mies sanoi riidan aikana, että laihduta, tämä siis 2016.

Kyllä otti päähän ja sen jälkeen olen suruissani asiasta lihonut vaan lisää..

N 100kg ja 162cm

Ihan mielenkiinnosta, miehen kommentteja ei tarvitse kuunnella tai murehtia mutta eikö itseäsi huoleta tuo reipas ylipaino? Se on äärimmäisen vaarallista kun ikää tulee lisää. Etkö arvosta elämääsi?

Olen yrittänyt laihduttaa satoja kertoja, en vaan onnistu :(

Sama

Vierailija
42/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakaan sitä ei tietenkään voi tehdä että kävisi vaa'alla toteamassa oliko mies oikeassa vai väärässä.

En aio mennä. Jos kerran olen lihonut niin sitten laihdutan.

Ap

Tällainen laput silmillä fiilispohjalla painonsa kanssa kärvistely on varmasti tosi terveellistä psyykelle.

En halua takaisin siihen kierteeseen että kyttään painoa joka aamu ja ilta. Mitä ihmettä se yksi vaaalla käynti auttaa? Toteaisin vaan että joko olen lihonut tai en ole lihonut, mutta silti näytän miehen mielestä lihavalta.

No se auttaa siten, että jos et olekaan oikeasti lihonut niin voit kertoa miehelle, että hän ei osannut arvioida painoasi ja voit unohtaa koko laihdutuksen. Ja saat vielä paremman syyn miettiä, mikä motiivi miehellä oli kommentoida. Yrittääkö hän alistaa sinua?

Jos käy ilmi, että onkin syytä laihduttaa, niin ei vaa'alla tarvi alkaa käydä joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma ei ole mies vaan sinun mielenterveytesi, joka on edelleen horjuva. Et ole ilmeisesti täysin toipunut syömishäiriöstä ja lisäksi sinulla on surullisen huono itsetunto.

Mutta ajattelepa tätäkin asiaa: mitä hiton väliä sillä on, vaikka painaisit 115 kiloa, kunhan olisit tarpeeksi terve?

Toivottavasti seuraava miehesi on sellainen, joka pitää lihavista. Ajattele, mikä katastrofi, jos tulisit raskaaksi nykyisen miehesi kanssa! Paino nousisi auttamatta ja vatsa kasvaisi - hui kauhistus!

Vierailija
44/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä olen lukevinani, että syytät miestä siitä, että päässäsi viiraa.

No joo, saattaa vaikka viiratakin mutta olen sen kyllä hänelle kertonut enkä uskonut että hän alkaa käyttää sitä tietoa minua vastaan. Sitäpaitsi on hänelläkin ongelmia, korkean ja avointen paikkojen kammo, ei ole minulla ikinä käynyt mielessä kiusata tai muistuttaa häntä tarpeettomasti siitä asiasta vaikka se vaikuttaakin elämäämme välillä merkittävästikin.

Vierailija
45/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki itseluottamus, herkkis!

Vierailija
46/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap opettelee taivuttamaan sanan vaaka. Se ei ole "vaaassa", vaan vaa'assa, vaa'alla, vaa'an, jne.

Ärsyttävää lukea, kun tungetaan vaan monta vokaalia sanan keskelle, eikä koko sanassa näin ollen ole päätä eikä häntää.

Laitoin kyllä heittomerkin mutta jostain syystä ne ovat jääneet pois. Ap

Vierailija
47/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnnä vaan pää pensaaseen

älä käy puntarilla

Vierailija
48/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekuri!

Vierailija
49/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa, ei paha kommentti, mutta ei toisen painoa saa kommentoida.

Minä olin lihonut 30kg, ja mies sanoi riidan aikana, että laihduta, tämä siis 2016.

Kyllä otti päähän ja sen jälkeen olen suruissani asiasta lihonut vaan lisää..

N 100kg ja 162cm

Ihan mielenkiinnosta, miehen kommentteja ei tarvitse kuunnella tai murehtia mutta eikö itseäsi huoleta tuo reipas ylipaino? Se on äärimmäisen vaarallista kun ikää tulee lisää. Etkö arvosta elämääsi?

Taidat olla vähän yksinkertainen? Aika vaikea arvostaa itseään ja omaa elämäänsä kun vieressä on tuollainen kumppani.

Itse erosin ja oli pitkän terapian paikka oppia arvostamaan itseäni ja oppia ymmärtämään että minäkin ansaitsen hyvää kohtelua, sekä itseltäni että muilta.

Vierailija
50/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on edelleen niin vaikeaa ymmärtää että suurin osa miehistä ei pidä lihavista naisista. Ei pidä pyrkiä parisuhteeseen jos ei osaa pysyä ihmisen näköisenä. 

Mikä siinä on edelleen niin vaikeaa ymmärtää että suurin osa naisista ei pidä lihavista miehistä. Ei pidä vikistä että sitä naista ei löydy, kun enemmistö suomimiehistä on låskipossuja. Nöf nöf wiiiiiiiiiii.

Tämä! Kyllä ärsyttää Tinderissä, kun nämä tukevat, miehet, joita siellä on suurin osa antaa tykkäyksiä, kun itse olen normaalipainoinen. Kokovartalokuva ei ole, mutta kyllä sen läskinaamasta näkee, että läskit, mikä läski.

Laihduttakaa, miehet, ei pitäisi olla vaikeaa. Jättäkää muutama kebab mussuttamatta ja lenkkipolulle, hopi hopi.

Miehiä vaan ei tämmöiset kehotukset hetkauta suuntaan eikä toiseen.

Eiks ookkin vi ttumaista.

Vierailija
51/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sun pitäs laihduttaa. Ehkä minunkin vähän, mutta kyllä sun pitäs laihduttaa.

Ylimääräistä oli 2-3kg.

Toisaalta, mikään muukaan ei riittänyt.

Yllättäen, tai ei ehkä niinkään yllättäen, ex-mies.

Vierailija
52/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo meikäläisen Lady on samanmoinen painonsa kanssa vaikka osaan tarkkaan arvioida missä mennään. Jätän asian huomioimatta ja komentoimatta. Melkein teki hepulit, kun lääkäri pisti puntariin ja naurussa suin ketoi tilanteesta.

Vierailija
53/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on syömishäiriötausta ja kun olin vielä alipainoinen niin mieheni sanoi, että olen lihavin nainen jonka kanssa hän on seurustellut. Vaikka järjellä tiesin (olin nähnyt hänen exänsä jotka oli ihan normipainoisia), ettei se pidä paikkaansa, niin koin itseni hirveän lihavaksi. Jäin kuitenkin suhteeseen ja se vaurioitti pahasti minäkuvaani ja sai aikaan lopulta kaikenlaisia oireiluja. Jos neuvoisin nyt nuorta parikymppistä itseäni, niin sanoisin että eroa. Ajan myötä kommentointi lisääntyy.

Monelle tuo voi olla vähäpätöinen asia, mutta syömishäiriöisellä se voi laukaista uudelleen syömishäiriön, jos kommentointi jatkuu . Ja se jättää myös jäljen parisuhteeseen esim. seksi ei kiinnosta kun toinen näkee läskinä. Sen kommentin muistaa aina.

Vierailija
54/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lukemisen sanaan "vaaassa." Ei kukaan voi olla noin ŧyĥmä.

Vierailija
55/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on syömishäiriötausta ja kun olin vielä alipainoinen niin mieheni sanoi, että olen lihavin nainen jonka kanssa hän on seurustellut. Vaikka järjellä tiesin (olin nähnyt hänen exänsä jotka oli ihan normipainoisia), ettei se pidä paikkaansa, niin koin itseni hirveän lihavaksi. Jäin kuitenkin suhteeseen ja se vaurioitti pahasti minäkuvaani ja sai aikaan lopulta kaikenlaisia oireiluja. Jos neuvoisin nyt nuorta parikymppistä itseäni, niin sanoisin että eroa. Ajan myötä kommentointi lisääntyy.

Monelle tuo voi olla vähäpätöinen asia, mutta syömishäiriöisellä se voi laukaista uudelleen syömishäiriön, jos kommentointi jatkuu . Ja se jättää myös jäljen parisuhteeseen esim. seksi ei kiinnosta kun toinen näkee läskinä. Sen kommentin muistaa aina.

Ihan vaan tiedoksi, että kenenkään ei ole pakko kuunnella arvostelua tai kettuilua painosta tai sen paremmin mistään muustakaan asiasta - suhteen voi lopettaa, jos siinä alkaa olla tuollaista henkistä väkivaltaa. Aloittajankin kannattaisi ottaa asia reippaasti puheeksi miehen kanssa, eikä vatvoa sitä omassa mielessään tai kavereiden kanssa. Jos ei keskustelemalla viesti mene perille, niin sitten se on vakava paikka.

Kannattaa oikeasti arvostaa itseään sen verran, että ei katsele puolisoa, joka vähättelee tai arvostelee. Sen sijaan huomion kiinnittäminen puolison lihomiseen järkevällä ja asiallisella tavalla ei ole mitään muuta kuin hyvä asia - monihan sokaistuu lihomiselleen kunnes sitten joskus monen vuoden paisumisen jälkeen hoksaa, että hups, painoa on tullut 40 kg sitten viime mittaamisen. Mutta tästähän aloittajan tapauksessa ei ollutkaan kyse.

Vierailija
56/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ainakaan sitä ei tietenkään voi tehdä että kävisi vaa'alla toteamassa oliko mies oikeassa vai väärässä.

En aio mennä. Jos kerran olen lihonut niin sitten laihdutan.

Ap

Tällainen laput silmillä fiilispohjalla painonsa kanssa kärvistely on varmasti tosi terveellistä psyykelle.

En halua takaisin siihen kierteeseen että kyttään painoa joka aamu ja ilta. Mitä ihmettä se yksi vaaalla käynti auttaa? Toteaisin vaan että joko olen lihonut tai en ole lihonut, mutta silti näytän miehen mielestä lihavalta.

No se auttaa siten, että jos et olekaan oikeasti lihonut niin voit kertoa miehelle, että hän ei osannut arvioida painoasi ja voit unohtaa koko laihdutuksen. Ja saat vielä paremman syyn miettiä, mikä motiivi miehellä oli kommentoida. Yrittääkö hän alistaa sinua?

Jos käy ilmi, että onkin syytä laihduttaa, niin ei vaa'alla tarvi alkaa käydä joka päivä.

Ohjeesi toimii sellaiselle, jolla ei ole syömishäiriötä. Jos ennen on punninnut itsensä joka aamu ja ilta, sama meno alkaa uudestaan.

Vierailija
57/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rivien välistä olen lukevinani, että syytät miestä siitä, että päässäsi viiraa.

No joo, saattaa vaikka viiratakin mutta olen sen kyllä hänelle kertonut enkä uskonut että hän alkaa käyttää sitä tietoa minua vastaan. Sitäpaitsi on hänelläkin ongelmia, korkean ja avointen paikkojen kammo, ei ole minulla ikinä käynyt mielessä kiusata tai muistuttaa häntä tarpeettomasti siitä asiasta vaikka se vaikuttaakin elämäämme välillä merkittävästikin.

Ehdottomasti viet miehen jonnekin korkealle tai avoimelle paikalle. Jos mies ei halua, niin pilkkaa miestä ihan täysillä.

Vierailija
58/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea otsikkoa enempää kun avaus oli tuollainen sepustus, mutta mitä sitten että kommentoi?

Sä olet itse samaa mieltä painostasi ja siksi se jäi kaivelemaan.

Vierailija
59/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kyynel kun mies meni ja sanoi totuuden ääneen. 

Vierailija
60/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tätä paskaa... En vastaa..