Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies kommentoi painoani enkä pääse yli asiasta

Vierailija
14.08.2022 |

Taustaa: itselläni ollut joskus lievä syömishäiriö tms, jolloin vahdin painoani joka päivä ja stressasin asiaa hirveästi ja tarkkailin syömisiäni koko ajan. Päätin sitten jossain vaiheessa että en enää käy vaaassa ja otan rennommin enkä ajattele painoa enää. Tuolloin painoin noin 60 kg. Olen onnistunut mielestäni pääsemään eroon tästä painoasiasta ja ollut onnellinen ja tyytyväinen itseeni monta vuotta. Samat vaatteet ovat koko ajan mahtuneet hyvin päälleni joten olen ajatellut että en ole juuri lihonut ja olen ihan sopivan kokoinen.

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä neljä vuotta. Olen sanonut hänelle että en halua käydä vaaassa, että minun on paljon helpompi olla kun en seuraa tai tiedä omaa painoani ja tiedän kyllä vaatteistani jos lihon, sitten laihdutan. En tarvitse vaakaa. No tässä yhtenä aamuna oltiin sängyllä ja makasin siinä miehen päällä ja hän sanoi sitten että sinä painat varmaan 65 kiloa. No eipä siihen muuta tarvittu, sen jälkeen minulla on ollut koko ajan sellainen olo että olen lihava ja näytän miehen mielestä läskiltä.

Minusta hänen kommenttinsa oli tarpeeton ja loukkaava, varsinkin kun olen kertonut hänelle että en halua tietää painoani enkä varsinkaan sitä että näytän hänen mielestään lihavammalta kuin omasta mielestäni olen. Tuntuu myös pahalta että hän on katsonut mielessään tarpeelliseksi arvioida sitä paljonko minä painan ja sanoa siitä vaikka tietää tämän entisen ongelmani.

En oikein tiedä miten pääsisin tästä eteenpäin. Tiedän että niille joilla ei ole painoasian kanssa ongelmia, tämä on pikkujuttu, mutta ehkä joku ymmärtää miltä minusta tuntuu. Olo on nyt kamala enkä oikein tiedä miten eteenpäin, minusta tuntuu että olen läski mieheni ja itseni silmissä ja pitää varmaan alkaa laihikselle.

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma ei ole mies vaan sinun mielenterveytesi, joka on edelleen horjuva. Et ole ilmeisesti täysin toipunut syömishäiriöstä ja lisäksi sinulla on surullisen huono itsetunto.

Mutta ajattelepa tätäkin asiaa: mitä hiton väliä sillä on, vaikka painaisit 115 kiloa, kunhan olisit tarpeeksi terve?

Toivottavasti seuraava miehesi on sellainen, joka pitää lihavista. Ajattele, mikä katastrofi, jos tulisit raskaaksi nykyisen miehesi kanssa! Paino nousisi auttamatta ja vatsa kasvaisi - hui kauhistus!

Tämä on kyllä ihmeellinen harhaluulo, että hoikista ja urheilullisista naisista viehättyvät miehet olisivat jotenkin niin tyh.miä että eivät ymmärrä että naisen maha kasvaa kun on raskaana? Tietysti kasvaa ja paino nousee! Sitten pikkuhiljaa raskauden jälkeen palataan siihen urheilullisuuteen.

Vierailija
62/62 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakaan sitä ei tietenkään voi tehdä että kävisi vaa'alla toteamassa oliko mies oikeassa vai väärässä.

Olisikohan mies alkanut kokemaan ongelmaa painosi suhteen, eikä osannut muuten sanojansa laittaa?

Olen joskus naisilleni yrittänyt painosta huomauttaa, jos painonsa nousu on alkanut häiritä. Yleensä erittäin huonolla menestyksellä, kuten arvaattekin. Joskus täytyy kumminkin kissa nostaa pöydälle, vaikka siitä eroa ruvetaankin pahimmillaan tekemään. Kaikenlaisia huomautuksia olen kumminkin saanut moninkertaisesti enemmän kuin antanut, tasa-arvo ei tunnu toimivan huomautusten suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla