Mies kommentoi painoani enkä pääse yli asiasta
Taustaa: itselläni ollut joskus lievä syömishäiriö tms, jolloin vahdin painoani joka päivä ja stressasin asiaa hirveästi ja tarkkailin syömisiäni koko ajan. Päätin sitten jossain vaiheessa että en enää käy vaaassa ja otan rennommin enkä ajattele painoa enää. Tuolloin painoin noin 60 kg. Olen onnistunut mielestäni pääsemään eroon tästä painoasiasta ja ollut onnellinen ja tyytyväinen itseeni monta vuotta. Samat vaatteet ovat koko ajan mahtuneet hyvin päälleni joten olen ajatellut että en ole juuri lihonut ja olen ihan sopivan kokoinen.
Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä neljä vuotta. Olen sanonut hänelle että en halua käydä vaaassa, että minun on paljon helpompi olla kun en seuraa tai tiedä omaa painoani ja tiedän kyllä vaatteistani jos lihon, sitten laihdutan. En tarvitse vaakaa. No tässä yhtenä aamuna oltiin sängyllä ja makasin siinä miehen päällä ja hän sanoi sitten että sinä painat varmaan 65 kiloa. No eipä siihen muuta tarvittu, sen jälkeen minulla on ollut koko ajan sellainen olo että olen lihava ja näytän miehen mielestä läskiltä.
Minusta hänen kommenttinsa oli tarpeeton ja loukkaava, varsinkin kun olen kertonut hänelle että en halua tietää painoani enkä varsinkaan sitä että näytän hänen mielestään lihavammalta kuin omasta mielestäni olen. Tuntuu myös pahalta että hän on katsonut mielessään tarpeelliseksi arvioida sitä paljonko minä painan ja sanoa siitä vaikka tietää tämän entisen ongelmani.
En oikein tiedä miten pääsisin tästä eteenpäin. Tiedän että niille joilla ei ole painoasian kanssa ongelmia, tämä on pikkujuttu, mutta ehkä joku ymmärtää miltä minusta tuntuu. Olo on nyt kamala enkä oikein tiedä miten eteenpäin, minusta tuntuu että olen läski mieheni ja itseni silmissä ja pitää varmaan alkaa laihikselle.
Kommentit (62)
Kuulostaa Allun unelmoinnilta, haluaisi epävarman tytön, joka ei jättäis epävarmuutensa vuoksi. Näitä on ollut joskus, että laittaisi itkusilmin vaikka silikoonit miellyttääkseen poikkista, tai että thaityttö huolisi kun on sentään varakkaampi. Voi surku.
Vierailija kirjoitti:
No ainakaan sitä ei tietenkään voi tehdä että kävisi vaa'alla toteamassa oliko mies oikeassa vai väärässä.
En aio mennä. Jos kerran olen lihonut niin sitten laihdutan.
Ap
Puhu muutamalle kaverillesi tästä. Puhuminen puolittaa murheet ja auttaa omaa ajattelua. Olet oikeassa. Jatka samaan malliin - miehen kommenteista huolimatta. Ja et ole lihava.
Jos unohdat juuri tämän miehen kun ei voi tietää mitä hän tarkoitti, niin jos siis kumppanisi pitäisi sinua lihavana vaikket itse pitäisi/faktuaalisesti olisi yhtään ylipainoinen niin laihduttaisitko siis sen miehen mieliksi siihen kokoon kuin hän haluaa sinun olevan?
Vierailija kirjoitti:
Puhu muutamalle kaverillesi tästä. Puhuminen puolittaa murheet ja auttaa omaa ajattelua. Olet oikeassa. Jatka samaan malliin - miehen kommenteista huolimatta. Ja et ole lihava.
Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakaan sitä ei tietenkään voi tehdä että kävisi vaa'alla toteamassa oliko mies oikeassa vai väärässä.
Ap
Tällainen laput silmillä fiilispohjalla painonsa kanssa kärvistely on varmasti tosi terveellistä psyykelle.
Vierailija kirjoitti:
Missä aurinko ?????
Täällä! Paistaa pilvettömältä taivaalta. Tulossa kuuma päivä 🥵
Käy nyt siinä vaa alla että tiedät mitä painat. lisää myös liikuntaa ettet liho. Vaaka on sitä varten että voi seurata jos lihoo niin sitten pitää alkaa liikkumaan.
Mun mies haukkui aivan törkeillä sanoilla ulkonäköni ja painoni, kun olin 167 cm ja 65 kg. Sen jälkeen suhde on ollut pelkkää alamäkeä. Kerran melkein erosin, hankin uuden asunnonkin, mutta sitten peruin sen. Tosi huonosti menee. Ehkä ap:n kannattaisi erota, kun on syömishäiriötaustakin, toi ei varmaan tule jatkumaan hyvin ton miehen kanssa.
Miehen kommentti ei välttämättä ollut aiheellinen. Mutta mieti haluatko elää elämäsi ikäänkuin pää puskassa piilossa? Ennemmin, kuin eläisit vältellen muiden sanomisia, voisi myös koittaa kehittää itseään siihen suuntaan, ettei ne sanat saa sinua syöksymään huonoon fiilikseen. Joku tunnettu sanonta sanoo, että muut voi loukata vain sen verran, kun itse antaa muiden loukata. Tai jotain siihen suuntaan.
Ongelmat ratkaistaan kohtaamalla ne, ei välttelemällä. Asia vaatii ajatustyötä ja oivallusta, mutta niin kasvu aina vaatii vähän ponnisteluja. Palkkio on kuitenkin hyvä; se että pääsee kantamastaan taakasta eroon ja elämä on mukavampaa. Hyvää jatkoa ja positiivisuutta toivotan!
Vierailija kirjoitti:
Mun mies haukkui aivan törkeillä sanoilla ulkonäköni ja painoni, kun olin 167 cm ja 65 kg. Sen jälkeen suhde on ollut pelkkää alamäkeä. Kerran melkein erosin, hankin uuden asunnonkin, mutta sitten peruin sen. Tosi huonosti menee. Ehkä ap:n kannattaisi erota, kun on syömishäiriötaustakin, toi ei varmaan tule jatkumaan hyvin ton miehen kanssa.
Et siis voinut erota koska et löydä komeampaa miestä mutta hyväksyt haukkuisen parisuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tällainen laput silmillä fiilispohjalla painonsa kanssa kärvistely on varmasti tosi terveellistä psyykelle.
En halua takaisin siihen kierteeseen että kyttään painoa joka aamu ja ilta. Mitä ihmettä se yksi vaaalla käynti auttaa? Toteaisin vaan että joko olen lihonut tai en ole lihonut, mutta silti näytän miehen mielestä lihavalta.