Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun piti elää yli nelikymppiseksi tajutakseni ettei hoikkuus olekaan elämän edellytys!

Vierailija
14.08.2022 |

Enemmän tai vähemmän olen lapsesta asti taistellut pysyäkseni hoikkana (xs/s-kokoisena). Syömishäiriökäyttäytyminen ja itseviha parin liikasentin takia erittäin tuttua.

Tällä viikolla tajusin että nyt muuten saa riittää. Ehkä siksi, etten ole koko kesänä ollut somessa. Tajusin, etten ole hoikkana sinnittelemällä välttämättä saavuttanut yhtikäs mitään, en kauneuskehuja (hoikkuutta on kyllä kommentoitu mutta ei se ole sama kuin kauneudesta kehuminen), en ystäviä, en rahaa, en seksiä). Parempi elämä olisi ollut, jos olisin suhtautunut kehoni kokoon ja muotoon paljon armollisemmin ja tajunnut ettei se ole edes ulkonäössä kaiken onnistumisen edellytys että kroppa on tasan tietyn kokoinen ja muotoinen, vaan ulkonäkö koostuu paljosta muustakin.

Iän myötä normaalipainon alarajalla sinnittely sitä paitsi tekee naaman roikkuvamman siis ikääntyneemmän näköiseksi, joten lihominen hieman on aivan hyvä asia, ellei jopa toivottavaa.

Tästä lähtien olen ajatellut olla enemmän M/38 kokoinen kuin S/34/36. Toki vaatteiden sopivuus riippuu mallista, mutta vaatekoko on silti myös identiteettikysymys, eikö.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääasia on, että ihmisellä on hyvä olla omassa kehossaan. Anoreksia on sairaus. Luulen, että monet instassa olevat naiset sairastavat syömishäiriötä.

Voin kuvitella, mitä helvettä elämä on bulimian tai anoreksian kanssa.

Pitää arvostaa omaa normaaliutta ja sitä, että on onnellinen normaalipainoinen. Vaikka välillä tulee vaateongelmia, kun mikään ei näytä hyvältä. Se on kuitenkin pientä.

Tavoitteeni on nyt laatia vaatevarasto joka näyttää hyvältä, ei se mahdotonta ole, vaikkei olisikaan kapeavyötäröinen xs-kokoinen. Ensiksi heivaan sieltä pois kaiken vähänkin liian kireän. Ap

Vierailija
62/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikkuus ei ole elämän edellytys mutta kyllä jokaisen pitäisi pyrkiä pysymään normaalipainossa.

Aivan turhaa, sillä ei todellakaan SAAVUTA mitään, kuten ap sanoi. On ihan ok olla esim. 5-10 kg yli bmi:n normaalipainon ylärajan.

No joo, tosin mielestäni hoikka on alle 20 bmi. 20-25 normaali.

Ap

Jatkan vielä että tähän asti olen tavoitellut alle 19 painoindeksiä, nyt ajattelen että alle 22 on Ok. Ja saan syödä paljon paljon vapaammin se tavoite huomioon ottaen kuin aiempi. Ap

Kuulostaa syömishäiriöltä, jos tavoittelee jotain tiettyä painoindeksiä. Itse siis treenaan ja olen 168 cm ja 60kg (käytän XS/S koon vaatteita). Peili kertoo totuuden, turhaan tuijottaa jotain painoindeksiä?

Niinhän se onkin häiriintynyttä. Mutta peiliin katsominen ei auta jos myös kehonkuva on häiriintynyt. Olen nyt kesän aikana lihonut 51 kg -> 54 kg ja peiliin katsoessa näytän jo mielestäni miltei lihavalta, vaikka minkään mittarin mukaan en ole. Ap

Ei ole välttämättä lihomista vaan helteistä johtuvaa painon nousua. Minulla nousee helteiden jatkuessa aina paino useamman kilon. Tänään painan 4kg vähemmän kuin eilen kun otin nesteenpoistolääkkeitä ja yhä on nivelet jäykät ja turpeat. Vasta syyskuun kylmän viikon jälkeen tietää mitä oikeasti painaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku xs vaatimus on liikaa. Olen esteetikko enkä sille aio voida mitään. Pidän kaikesta kauniista, myös hoikan ihmisen siluetista.  Mutta ei minullakaan ole mitään pakkomiellettä olla hirveän hoikka. Sitäpaitsi pidän siitä, että vatsani ei ole täysin litteä vaan että siinä on pieni pehmeä kumpu. Miehillä kuuluu olla litteä vatsa, ei naisilla. Maailma on täynnä lihavia ja rumia ihmisiä joilla on hyviä ihmisiä elämässään ja rakkautta, joten en ymmärrä miksi minun sitten pitäisi yrittää olla kaunis ja täydellinen hautaan asti varsinkin kun se ei tuo elämään muuta kuin kusipäitä ja hyväksikäyttäjiä, selkään puukottajia ja ties mitä kyräilijöitä.

Ja esteetikkohan ei tarkoita sitä että pitää siitä mitä media työntää naamalle, vaan että pitää siitä mistä itse pitää. ITse olen esteetikko ja rakastan niemn omaan rehevyyttä kaikesa, niin luonnossa, sisustuksessa kuin ihmisissäkin.

Vierailija
64/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääasia on, että ihmisellä on hyvä olla omassa kehossaan. Anoreksia on sairaus. Luulen, että monet instassa olevat naiset sairastavat syömishäiriötä.

Pitää arvostaa omaa normaaliutta ja sitä, että on onnellinen normaalipainoinen. Vaikka välillä tulee vaateongelmia, kun mikään ei näytä hyvältä. Se on kuitenkin pientä.

Elämä on hyvää ja ihanaa, kun voi istahtaa kahville ja nauttia leivoksen tai jäätelön kyytipojaksi tarvitsematta miettiä, mitä se tekee vyötärölle.

Ruoka ja juoma on muutenkin yksi ihmisen elämän suuria nautintoja kohtuudella nautittuna.

Ei tuo onnistu kuin normaalipainoisena tai hoikkana. Olen ollut todella lihava ja muruakaan ei suuhun laitettu ikinä ilman hirveitä itsesyytöksiä. Ajattelin ruokaa taukoamatta koko hereillä olo aikani ja laskin kaloreita. Nyt ei ole tarvinnut sitä miettiä kun ei ole lihava. Nälän säätely toimii, luotan siihen, enkä enää syö itseäni hengiltä samaan aikaan laskien kaloreita.

Vierailija
65/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavoitteeni on nyt laatia vaatevarasto joka näyttää hyvältä, ei se mahdotonta ole, vaikkei olisikaan kapeavyötäröinen xs-kokoinen. Ensiksi heivaan sieltä pois kaiken vähänkin liian kireän. Ap

Kuulostat kauniilta! Ja mukavalta!

T: mies

Vierailija
66/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikkuus ei ole elämän edellytys mutta kyllä jokaisen pitäisi pyrkiä pysymään normaalipainossa.

Aivan turhaa, sillä ei todellakaan SAAVUTA mitään, kuten ap sanoi. On ihan ok olla esim. 5-10 kg yli bmi:n normaalipainon ylärajan.

Ap

Jatkan vielä että tähän asti olen tavoitellut alle 19 painoindeksiä, nyt ajattelen että alle 22 on Ok. Ja saan syödä paljon paljon vapaammin se tavoite huomioon ottaen kuin aiempi. Ap

Kuulostaa syömishäiriöltä, jos tavoittelee jotain tiettyä painoindeksiä. Itse siis treenaan ja olen 168 cm ja 60kg (käytän XS/S koon vaatteita). Peili kertoo totuuden, turhaan tuijottaa jotain painoindeksiä?

Niinhän se onkin häiriintynyttä. Mutta peiliin katsominen ei auta jos myös kehonkuva on häiriintynyt. Olen nyt kesän aikana lihonut 51 kg -> 54 kg ja peiliin katsoessa näytän jo mielestäni miltei lihavalta, vaikka minkään mittarin mukaan en ole. Ap

Ei ole välttämättä lihomista vaan helteistä johtuvaa painon nousua. Minulla nousee helteiden jatkuessa aina paino useamman kilon. Tänään painan 4kg vähemmän kuin eilen kun otin nesteenpoistolääkkeitä ja yhä on nivelet jäykät ja turpeat. Vasta syyskuun kylmän viikon jälkeen tietää mitä oikeasti painaa.

No joo ei välttämättä ole lihomista vaan nestettä ja otin myös alkukesästä hormonikierukan joka voi kerätä nestettä. Mutta oli miten oli, painotavoitteeni on nyt n. 5kg enemmän kuin ennen. Ap

Vierailija
67/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litteällä vatsalla seksi vaan tuntuu taivaallisen hyvältä. Miksihän? Tämä sama yksin ja kumppanin kanssa.

Vierailija
68/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä joku xs vaatimus on liikaa. Olen esteetikko enkä sille aio voida mitään. Pidän kaikesta kauniista, myös hoikan ihmisen siluetista.  Mutta ei minullakaan ole mitään pakkomiellettä olla hirveän hoikka. Sitäpaitsi pidän siitä, että vatsani ei ole täysin litteä vaan että siinä on pieni pehmeä kumpu. Miehillä kuuluu olla litteä vatsa, ei naisilla. Maailma on täynnä lihavia ja rumia ihmisiä joilla on hyviä ihmisiä elämässään ja rakkautta, joten en ymmärrä miksi minun sitten pitäisi yrittää olla kaunis ja täydellinen hautaan asti varsinkin kun se ei tuo elämään muuta kuin kusipäitä ja hyväksikäyttäjiä, selkään puukottajia ja ties mitä kyräilijöitä.

Ja esteetikkohan ei tarkoita sitä että pitää siitä mitä media työntää naamalle, vaan että pitää siitä mistä itse pitää. ITse olen esteetikko ja rakastan niemn omaan rehevyyttä kaikesa, niin luonnossa, sisustuksessa kuin ihmisissäkin.

Minä pidän minimalismista ja funktionaalisuudesta. 

Vierailija
69/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miten noin iso nestemäärä 4kg kertyy? Mihin vaivaan noi nesteenpoistoöääkkeet määrätään?

Vierailija
70/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän minimalismista ja funktionaalisuudesta. 

Minä pidän pyöreistä naisista.

Vierailija
71/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli sinulla on syömishäiriö. Kannattaa mennä terapiaan.

Miksi minun pitäisi lihottaa terapeutin tilipussia kun edistyn asioissani ominkin avuin?

Ap

Hyvä jos se onnistuu ilman apua, aika monelle terapiasta on kuitenkin hyötyä. Syömishäiriö on yleensä pitkä prosessi.

Voin kertoa myös että minulla on paljon merkittävämpiäkin häiriöitä kuin mitkä suoraan syömiseen liittyy.

Sinä taas vaikutat ihmiseltä joka repii mielihyvää siitä että anonyymisti netissä diagnosoi muita syömishäiriöisiksi terapian tarpeessa oleviksi. Toimitko livenä samoin? Ap

Pakonomainen painoindeksin kyttääminen ei ole normaalia. Ja ihan aidosti halusin auttaa ja tarjota terapiaa, koska tuttavapiirissä on syömishäiriötaustaa.

Peiliin katsomisella tarkoitin sitä, että on tyytyväinen itseensä eikä kyttää jotain tiettyä kokoa. Painoindeksini on 21 ja käytän XS/S kokoa, ei pelkät luvut kerro mitään. En mieti syömisiä (pitää syödä riittävästi jos tfeenaa), enkä ole koskaan ollut dieetillä.

En edes tiedä miksi luen tätä kun painoasioilla ei ole koskaan tarvinnut päätä vaivata, mutta pakko kysyä mikä ihmeen kommentti tuollainen on? Itse tiedän olevani onnekas, kun painoa ei kerry helposti, mutta tiedän että se on harvinaisempaa kuin se että sitä kertyy. Helppohan sitä on suitsuttaa, ettei ole koskaan ollut dieetillä tai vahdi painoa, jos ei tarvitse. Jos nyt haluaa pitää painonsa normaalipainon rajoissa, joidenkin täytyy kiinnittää asiaan huomiota, se on kuitenkin oleellista kuinka maanisesti sitä tekee. Ap on edelleen hoikka varsinkin nelikymppiseksi, vaikka oma käsityksensä hoikista tarkoittaa alipainoisia. Kannattaa käydä vaikka uimahallissa, niin voi huomata miltä +35-vuotiaat normaalisti näyttää, aika harvinaista on alipainoisuus.

Vierailija
72/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas vaimo tajusi 40+ että hän voi todella huonosti ylipainonsa kanssa.

Refluksia, uniapneaa, alkava diabetes... loppuelämä tulee olemaan todella mukava jos ei tee mitään asialle kun vielä polvet menee paskaksi.

Eli ei se ole ulkonäköasia, vaan elämän laatu.

Vierailija
73/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että on kokeilun haluinen makuuhuoneessa on miehille paljon tärkeämpää

Vierailija
74/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oivalsit väärin. Itse asiassa täysin väärin. 100% väärin.

Oletko nähnyt lihavaa 80-90 vuotiasta ihmistä?

Hoikkuus nimenomaan on elämän edellytys.

Koko 38 ei ole mikään valtavan ylipainoinen, esimerkiksi itse tuon kokoinen, lihaksikas salilla käynnin vuoksi ja painoindeksi normaali.

Lihaksikas koko 38 on ihan erinäköinen kuin lihakseton 38.

Itse olin lihaksikkaana kokoa xs-s pituus 167 cm.

Vierailija
75/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko 38 ei ole mikään valtavan ylipainoinen, esimerkiksi itse tuon kokoinen, lihaksikas salilla käynnin vuoksi ja painoindeksi normaali.

Ketään ei kiinnosta meneekö toisella päälle XS vai S. Ei edes miehiä. Harmittaako. Elitkö vuodet turhaan nälässä.

Vierailija
76/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Kehonkoostumus on se juttu. Siksi noita pelkkiä lukuja ei kannata tuijottaa..

T. Se treenaava 168 cm / 60kg (xs/s)

Vierailija
77/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen laihduin koosta 44-46 aina 36-38 kokoiseksi.

Huomasin heti, miten se vaikuttaa miten ihmiset suhtautuu minuun.

Käyn kerran kk vaa alla. 168/57

Vierailija
78/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on joku tarve kilpailla keskenään, että kenelle sopii pienemmän koon vaate.

Vierailija
79/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on joku tarve kilpailla keskenään, että kenelle sopii pienemmän koon vaate.

Geneettistä kilpailua miesten huomiosta.

Vähemmän raskaanaolevan näköinen on tavoitellumpi.

Vierailija
80/104 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on yleensä ylipainoisille tärkeämpää. Mulle on aivan sama mikä koko on, riippuu ihan merkistä ja haluunko onko se over size.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme